Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co zrobiłem nie tak? Electroblok PC100
Autor Wiadomość
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-06-27, 16:23   Co zrobiłem nie tak? Electroblok PC100

Niby wszystko zgodnie z instrukcją i schematem podłączone a problem mam z lampką tą co oznacza wtyczkę napięcia 230V.
Świeci się cały czas czy auto jest podpięte do słupka czy nie
Problem ujawnił się jak chciałem sprawdzić ładowarkę akku z 230V. podłączyłem auto do słupka i zero wzrostu napięcia tylko solar ładuje, ładowarka podłączona do electrobloku. dodałem jeszcze jeden przewód z ładowarki na plus akumulatora i działa, ładuje jak wściekła, ale lampka wtyczki już nie gaśnie świeci się ciągle, wcześniej jak ładowarka była podłączona tylko do electrobloku było ok zapalała się i gasła zgonie jak podpinałem i odpinałem auto ze słupka. Pomysły mi się skończyły

pc 100.JPG
Plik ściągnięto 7001 raz(y) 120,04 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2016-06-27, 16:35   Re: Co zrobiłem nie tak? Electroblok PC100

Darek Szczecin napisał/a:
Niby wszystko zgodnie z instrukcją i schematem podłączone a problem mam z lampką tą co oznacza wtyczkę napięcia 230V.
Świeci się cały czas czy auto jest podpięte do słupka czy nie
Problem ujawnił się jak chciałem sprawdzić ładowarkę akku z 230V. podłączyłem auto do słupka i zero wzrostu napięcia tylko solar ładuje, ładowarka podłączona do electrobloku. dodałem jeszcze jeden przewód z ładowarki na plus akumulatora i działa, ładuje jak wściekła, ale lampka wtyczki już nie gaśnie świeci się ciągle, wcześniej jak ładowarka była podłączona tylko do electrobloku było ok zapalała się i gasła zgonie jak podpinałem i odpinałem auto ze słupka. Pomysły mi się skończyły


Myślę, że problemu należy szukać w przekaźniku (albo jest zasilany, albo się skleił)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-06-27, 17:01   

odłączyłem plus z ładowarki do akku i zostawiłem tylko podpięty plus z ładowarki do electrobloku i jest ok lampka zgasła, podłączyłem auto do słupka zapaliła się, ale jak wcześnie z electrobloku nie idzie ładowanie na akumulator, Może jak solar ładuje to electroblok nie pozwala ładować akku z ładowarki?

schemat 1.JPG
Plik ściągnięto 6974 raz(y) 92,85 KB

schemat 2.JPG
Plik ściągnięto 6974 raz(y) 105,54 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2016-06-27, 17:43   

Darek Szczecin napisał/a:
odłączyłem plus z ładowarki do akku i zostawiłem tylko podpięty plus z ładowarki do electrobloku i jest ok lampka zgasła, podłączyłem auto do słupka zapaliła się, ale jak wcześnie z electrobloku nie idzie ładowanie na akumulator, Może jak solar ładuje to electroblok nie pozwala ładować akku z ładowarki?

Jak solar ładuje, to nie ładuje ładowarka z sieci. Tak sie dzieje jak regulator solara jest podłączony bezpośrednio do aku. W elektrobloku jest wejście na podłączenie regulatora solara i wtedy są ładowane dwa akumulatory(zabudowy i ślinika jednocześnie. Jam taki elektroblok i mam połączony regulator solara do elektrobloku, a nie bezpośrednio do aku zabudowy. Solar w czasie ładowania podwyższ napięcie i elektroblok czyta to jako naładowany akumulator.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-06-27, 18:24   

Argo napisał/a:
Darek Szczecin napisał/a:
odłączyłem plus z ładowarki do akku i zostawiłem tylko podpięty plus z ładowarki do electrobloku i jest ok lampka zgasła, podłączyłem auto do słupka zapaliła się, ale jak wcześnie z electrobloku nie idzie ładowanie na akumulator, Może jak solar ładuje to electroblok nie pozwala ładować akku z ładowarki?

Jak solar ładuje, to nie ładuje ładowarka z sieci. Tak sie dzieje jak regulator solara jest podłączony bezpośrednio do aku. W elektrobloku jest wejście na podłączenie regulatora solara i wtedy są ładowane dwa akumulatory(zabudowy i ślinika jednocześnie. Jam taki elektroblok i mam połączony regulator solara do elektrobloku, a nie bezpośrednio do aku zabudowy. Solar w czasie ładowania podwyższ napięcie i elektroblok czyta to jako naładowany akumulator.
. Podziękował, browarek wysłał :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2016-06-27, 19:40   

pisałem na forum - jak odpaliłem kampera na podłączonym 230v to też mi się styki posklejały...
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2016-06-27, 20:25   

EwaMarek napisał/a:
pisałem na forum - jak odpaliłem kampera na podłączonym 230v to też mi się styki posklejały...

Prawidłowo powinno nastąpić odpięcie aku rozruchowego. Rozruch nie był przyczyną sklejenia styków. Za ochronę aku rozruchowego jak i zabudowy odpowiada separator akumulatorów. podanie + z stacyjki rozłącza akumulatory.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2016-06-30, 19:47   

Z mojej wiedzy wynika ,że nie ma różnicy ,czy regulator solara jest wpięty bezpośrednio do aku ,czy do EBL.Ładowarka CBE (bo o takiej tu mowa) ładuje i tak i tak tylko najwyżej mniejszym prądem.Z ładowarki CBE jest specjalny wtyk sygnałowy na którym pojawia się napięcie jak jest prąd z sieci i ten kabelek wpina się w centralkę i dlatego symbol ...wtyczki...się zapala.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-06-30, 20:13   

Ja mam ładowarki CBE i chyba tu jest problem mieszam tymi kablami drugi dzień i nic ładowarka przez energoblok nie ładuje akku, bezpośrednio do akku działa świetnie. Moja ładowarka Ma tylko plusik i minusik na wyjściu i z plusika pociągnołem kabelek do energobloku jako sygnałowy, nawet z jkimiś przekaźnikami zaczołem szaleć i nic. Czyli potrzebuje ładowarki co ma plusik minusik i sygnałowy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2016-06-30, 23:08   

Mam kilka nowych ładowarek CBE cb-516 i tam mam (to standardowe podłączenie) dwie kostki.Jedna to 230v a druga jest 4 pinowa (3 piny są wykorzystywane)
1 plus 12v
2 minus 12v
3 sygnał 12v do centralki
Niektóre modele CBE cb-516 mają podłączenie plus i minus jako gwintowane,ale z tego co pamiętam to jest gdzieś wsówka na sygnałowy....

IMG_0298.JPG
Plik ściągnięto 6747 raz(y) 194,3 KB

IMG_0300.JPG
Plik ściągnięto 6747 raz(y) 195,53 KB

IMG_0303.JPG
Plik ściągnięto 6747 raz(y) 199,67 KB

IMG_0304.JPG
Plik ściągnięto 6747 raz(y) 199,57 KB

_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2016-06-30, 23:23   

Jako centralkę masz distribution box tak jak na zdjęciu? Po podpięciu ładowarki do odpowiednich pinów na płycie powinna ładować.Ten kabelek co dodatkowo się podłącza to tylko info do panela.Jeżeli nie ładuje może distibution box jest uszkodzony.No i panel musi być włączony.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekM 
stary wyga


Twój sprzęt: Blaszana Choinka Jumper L3H3
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Sie 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2016-07-01, 17:56   

Podepnę się do tematu że swoim problemem. Rok temu przestał mi działać klawisz załączania pompy wody na panelu PC100. Teraz pokazuje zerowe naładowanie akumulatora rozruchowego (a jest naladowany). Czy ten drugi przypadek to problem centralki? Ile kosztuje i gdzie można kupić takową samą centralke?
_________________
Misiów5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2016-07-01, 19:29   

nikita55 napisał/a:
Z mojej wiedzy wynika ,że nie ma różnicy ,czy regulator solara jest wpięty bezpośrednio do aku ,czy do EBL.Ładowarka CBE (bo o takiej tu mowa) ładuje i tak i tak tylko najwyżej mniejszym prądem.Z ładowarki CBE jest specjalny wtyk sygnałowy na którym pojawia się napięcie jak jest prąd z sieci i ten kabelek wpina się w centralkę i dlatego symbol ...wtyczki...się zapala.

Róznica taka, że ładuje solar, albo ładowarka. Jak ładuje solar to nie ładuje ładowarka (oszczędność energi). Symbol wtyczki nie sygnalizuje ładowania, a tylko podpięcie sieci.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2016-07-01, 21:34   

Argo napisał/a:
nikita55 napisał/a:
Z mojej wiedzy wynika ,że nie ma różnicy ,czy regulator solara jest wpięty bezpośrednio do aku ,czy do EBL.Ładowarka CBE (bo o takiej tu mowa) ładuje i tak i tak tylko najwyżej mniejszym prądem.Z ładowarki CBE jest specjalny wtyk sygnałowy na którym pojawia się napięcie jak jest prąd z sieci i ten kabelek wpina się w centralkę i dlatego symbol ...wtyczki...się zapala.

Róznica taka, że ładuje solar, albo ładowarka. Jak ładuje solar to nie ładuje ładowarka (oszczędność energi). Symbol wtyczki nie sygnalizuje ładowania, a tylko podpięcie sieci.


A jak to sie ma do tego ,przecież jak aku jest full naładowany i wepnie się 230v to ładowarka i tak ładuje tylko mniejszym prądem (ten model ładowarki w tryb czuwania wchodzi dopiero po kilku godzinach) więc nie ma to różnicy czy solar ładuje czy nie.Poza tym można solar ...zakryć...i jak ładowarka dalej nie ładuje to raczej centralka padła.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2016-07-01, 21:38   

TomekM napisał/a:
Podepnę się do tematu że swoim problemem. Rok temu przestał mi działać klawisz załączania pompy wody na panelu PC100. Teraz pokazuje zerowe naładowanie akumulatora rozruchowego (a jest naladowany). Czy ten drugi przypadek to problem centralki? Ile kosztuje i gdzie można kupić takową samą centralke?


Miałem dwa razy ...kłopot... z takim panelem PC/100 pokazywał błedy i złe wskazania.Z racji tego ,że miałem dostęp do panela i centralki nowej ,po selektywnej wymianie wyszło ,że panel się popsuł.Po wymianie było ok.Centralka to koszt około 300 euro.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***