Kamper na Citroenie 2.0 oraz Fordzie 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
Bartee
początkujący forumowicz
Dołączył: 18 Wrz 2016
|
Wysłany: 2016-09-18, 21:15 Kamper na Citroenie 2.0 oraz Fordzie 2.0
|
|
|
Witam, może naiwne pytanie z racji tego że podwozia dla kamperów z tematu pojawiają się w dopiero w 2017. Może jednak ktoś coś słyszał wie na temat tych silników. Rozważając zakup nowego kampera nie chciałbym bym wtopić.
Wszystko przez euro 6 i wycofanie się fiata z silników 2.0. Adria oferuje citroeny wyposażone w silnik 2.0 bluehdi. Niby w dostawczakach jeżdzą od 2014 ale ciężko znaleźć jakąkolwiek opinię. Niby jest to poczciwy zmodyfikowany 2.0 hdi od psa ale jednak w takiej aplikacji nietestowany. Boję się czy nie będzie jak z 2.2 hdi od PSA czyli wyjątkowo awaryjnym silnikiem.
Niby w peugeotach 508 i innych podobnych z PSA silnik ten można spotkać z przebiegami powyżej 200k ale osobówka to nie kamper.
Odnośnie forda jest to podobno całkowicie nowy silnik ich autorstwa. Nowa fabryka itd. Ford jednak kilka lat temu już robił podejście do 2.0 bez powodzenia szybko zastępując własną konstrukcję konstrukcją od PSA. Przypadek Mondeo.
Z drugiej strony chora akcyza na ducato 2.3 i nie wiadomo co robić.
Nowy kamper uwzględniając akcyzę citroen/ford 2.0 vs ducato 2.3 to różnica od 8 tysięcy euro w górę. Pytanie czy warto dopłacić. Niby dużo na naprawy zostaje ale awaryjność a właściwie jej brak to podstawa dla bezstresowego wypoczynku. Tym bardzej że dla pary ford/citroen nie ma nawet alternatywy dla przekładki silnika... |
|
|
|
 |
Adamcuk
trochę już popisał FIAT DUKATO ll HYMER C 544

Twój sprzęt: FIAT DUKATO ll HYMER C 544
Nazwa załogi: ADAM & RENIA
Dołączył: 02 Cze 2013 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2016-09-18, 22:40
|
|
|
na obecny dzień nie mam takich problemów jak Ty i kupuj co tylko chcesz ,
na te pytania to tylko SERVIS Ci odpowie jak się im przedstawisz .
POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2016-09-18, 23:04
|
|
|
Bartee napisał/a: |
Z drugiej strony chora akcyza na ducato 2.3 i nie wiadomo co robić. |
Kupić 3.0 |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2016-09-18, 23:07
|
|
|
kimtop napisał/a: |
Kupić 3.0 |
a jeszcze będzie? |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2016-09-19, 07:55
|
|
|
O jejku to jakieś nowe wiadomości
A mieli dać 2 l i 160 PS |
|
|
|
 |
bart.ek
zaawansowany
Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2013 Piwa: 6/6 Skąd: SY
|
Wysłany: 2016-09-19, 08:47
|
|
|
krimar napisał/a: | kimtop napisał/a: |
Kupić 3.0 |
a jeszcze będzie? |
Nie, fiat wycofuje się z 3.0, zastąpi go 2.3 180KM. |
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2016-09-19, 18:53 Re: Kamper na Citroenie 2.0 oraz Fordzie 2.0
|
|
|
Bartee napisał/a: | Niby jest to poczciwy zmodyfikowany 2.0 hdi od psa ale jednak w takiej aplikacji nietestowany. . |
Jeżeli to silnik konstrukcyjnie związany z 2.0hdi z osobówek to nie ma się czym przejmować. Jak na razie nikt na świecie nie zrobił lepszego diesla 2.0.
Dodatkowo przy użytku indywidualnym (nie jakaś mega wypożyczalnia ) kamper nie robi wielkich przebiegów, więc nie ma co się bać. To nie firma kurierska. Przy bardzo intensywnym użytkowaniu niewielu robi więcej niż 20, nooo 30 tys km na rok. Więc dojście do powiedzmy 300-400 tys km które są już jakimś wynikiem dla dostawczaka spooooro zajmie |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
Cytrus
zaawansowany

Twój sprzęt: Ford
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Paź 2012 Piwa: 47/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-10-02, 00:21
|
|
|
tylko że czym innym jest 2.0 w osobówce która waży 1500 czy 1800 kg a przy kamperze który zawsze będzie ważył 3500 kg
to już nawet ni chodzi czy przejedzie 300 tys km tylko czy z takim ciężarem 3500 kg wyprzedzi tira, czy pod górkę podjedzie
to coś jakby do tego mondeo włożyć silnik od malucha, pojechać pojedzie ale jak się będzie tym jechało |
_________________ Marcin
jedyne co mnie ogranicza to wyobraźnia
 |
|
|
|
 |
uaz555
doświadczony pisarz
Dołączył: 13 Wrz 2013 Piwa: 10/8 Skąd: Krosno ..podkarpacie
|
Wysłany: 2016-10-02, 09:29
|
|
|
Do mondeo teraz juz sie teraz montuje 1.3 wiec w dzisiejszych czasach to 2.0 to duzy silnik |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 500/29 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2016-10-02, 21:13 Re: Kamper na Citroenie 2.0 oraz Fordzie 2.0
|
|
|
Bartee napisał/a: |
Nowy kamper uwzględniając akcyzę citroen/ford 2.0 vs ducato 2.3 to różnica od 8 tysięcy euro w górę. Pytanie czy warto dopłacić. |
Bezwzględnie nie warto dopłacać ...... a w przypadku kampera podwójnie nie .
Ta dyskusja jest w ogóle jakaś dziwna , bo na podstawie poprzednich wpisów można by odnieść wrażenie , że parametrem decydującym o tym czy dana jednostka napędowa poradzi sobie z konkretnym pojazdem , jest jej pojemność skokowa, a to jest totalna bzdura.
To co jest ważne to moc i moment obrotowy, a konkretnie charakterystyki tych parametrów w funkcji obrotów , a te w nowych silnikach, pomimo mniejszych pojemności biją na głowę starsze i to nawet te większe.
Pozbawione podstaw jest również twierdzenie , że silniki o mniejszej pojemności będą mniej wytrzymałe i bardziej awaryjne od tych większych . Trafiają się konstrukcje silników mniej lub bardziej w tych kwestiach udane, ale problem nie leży w pojemności . Nie ma zwyczajne racjonalnych powodów dla których tak miało by być. Paradoksalnie silnik mniejszy , ale rozwijający większą moc i moment od większego , będzie bardziej wytrzymały bo konstrukcyjnie musi być przystosowany do przenoszenia tych wyższych parametrów .
Poza wszystkim płacenie z góry większej kasy , dla samej złudnej nadziei , że za 20-cia lat czy 200 tys km , będziemy mieli z tym mniejsze problemy jest irracjonalne .....tym bardziej że dużo szybciej silnik spalinowy będzie już tam gdzie dzisiaj jest parowy.
Kwestie finansowe i oszczędnościowe to odrębna sprawa i indywidualny wybór każdego , ale cyfry są tutaj bezlitosne . Akcyza i oszczędności w paliwie powodują , że w kamperach silniki większe niż 2.0 nie mają się już w dzisiejszych czasach zwyczajnie czym bronić. |
|
|
|
 |
Blizzard2016
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Rozeznaje opcje...
Nazwa załogi: GlobTrotuar
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 1 piw(a)
|
Wysłany: 2017-05-12, 20:38
|
|
|
Ja rowniez "badam" sytuacje, i wydaje mi sie, ze 2 L silniki to jedyna metoda na akcyze, podczas kiedy ich nowoczestna konstrucja oferuje moc i moment obrotowy zdolny do pociagniecia 3.5 tonowego kampera bez problemow. Ostatnio spotkalem sie z "review" kampera na bazie 2 L 2 - 160 koni silnika Citroen- a, bardzo chwalili. Swiat przerzuca sie na male jednostki z ogromna moca, czesto z podwojnymi turbo-sprezarkami. Niestety, poza Chausson / Challanger i Adria (obie marki w rekach francuskiej firmy Trigano) nie widze innych marek podozajacych z tym rozwiazaniem. Ford oferuje 170 konna opcje, co wyglada dosyc atrakcyjnie. Zywotnosc? Trudno powiedziec, poza faktem, ze Ford podobno jest tanszy w serwisie, i tez ma lepsza reputacje w klasie Ducato / Transit.
Pzdr |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2017-05-13, 15:52
|
|
|
Blizzard2016 napisał/a: | nie widze innych marek podozajacych z tym rozwiazaniem. |
Jest cała gama modeli z firmy P.L.A. . Są nawet integry na podwoziu Citroen. W stosunku to Ducato podwozia Citroen są lepiej wyposażone. Już w najtańszych modelach kamperów P.L.A. na przykład Mister, otrzymasz w standardzie lakierowane zderzaki, halogeny p.mgielne, kontrolę ciśnienia w ogumieniu, tempomat, ESP, asystent zjazdu z wzniesienia i jeszcze inne funkcje związane z kontrolą trakcji.
http://www.placamper.it/en/ |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2017-05-13, 16:14
|
|
|
a kontrola ciśnienia nie jest od 2017r wyposażeniem obowiązkowym? |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2017-05-13, 16:34
|
|
|
krimar napisał/a: | a kontrola ciśnienia nie jest od 2017r wyposażeniem obowiązkowym? |
Jest, ale nie w specjalnych kempingowych |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
Blizzard2016
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Rozeznaje opcje...
Nazwa załogi: GlobTrotuar
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 1 piw(a)
|
Wysłany: 2017-05-16, 18:19
|
|
|
kaimar napisał/a: | Blizzard2016 napisał/a: | nie widze innych marek podozajacych z tym rozwiazaniem. |
Jest cała gama modeli z firmy P.L.A. . Są nawet integry na podwoziu Citroen. W stosunku to Ducato podwozia Citroen są lepiej wyposażone. Już w najtańszych modelach kamperów P.L.A. na przykład Mister, otrzymasz w standardzie lakierowane zderzaki, halogeny p.mgielne, kontrolę ciśnienia w ogumieniu, tempomat, ESP, asystent zjazdu z wzniesienia i jeszcze inne funkcje związane z kontrolą trakcji.
http://www.placamper.it/en/ |
|
|
|
|
 |
|