Integra, półintegra DMC do 3,5 tony dla 5 osób |
Autor |
Wiadomość |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 95/94 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2016-10-20, 11:13 Integra, półintegra DMC do 3,5 tony dla 5 osób
|
|
|
Czy możecie polecić jakąś używkę w cenie do 100 000PLN?
Czy może lepiej dać sobie spokój z szukaniem integry, półintegry i skupić się na poszukiwaniu alkowy?
I tak na marginesie pytanie do posiadaczy kamperów na podwoziu Forda Transita.
Wczoraj rozmawiałem z pewnym mechanikiem, który twierdzi, że obsługa techniczna Forda Transita, a szczególnie na bliźniakach jest niesamowicie droga. Podobno np. łożysko tylnej piasty to koszt ok.2000zł. W necie znalazłem 10x tańsze, po ok.200zł. Jak to faktycznie jest z kosztem serwisu Forda? |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2016-10-20, 22:34
|
|
|
Moje zdanie jest takie,że integra ładnie wygląda i fajnie się nią jeździ,ale nie polecam z powodu częstych i mega drogich napraw.(przecieki kabiny,drogie oszklenie itd...).Szczególnie w starszych autach to skarbonka.Półintegra dużo lepsza pod tym względem.Alkowa ponoć sporo pali (duży opór powietrza podczas jazdy.) |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 95/94 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2016-10-20, 22:43
|
|
|
Tak czytam i czytam, i dochodzę do wniosku, że alkowa pewnie jest najgorsza podczas jazdy, ale najwygodniejsza na postoju.
Mam rację? |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
 |
Rowerek
weteran

Twój sprzęt: FIAT DUCATO KNAUS SUN-TRAVELLER 658 LG
Nazwa załogi: Marek i MałgoŻata
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Cze 2012 Piwa: 28/4 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-10-20, 22:47
|
|
|
nie jest tak zle mam drugą alkowe nie narzekam dużo miejsca
|
_________________ Marek |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2016-10-20, 22:59
|
|
|
Mam alkowę 6m i szukam kolejnej alkowy + duże łóżko z tyłu i garażem pod spodem o długości koło 7m+. Jeżdżę przelotowo do 110 km/h (chwilowo potrafi pociągnąć do 140 km/h (z ewentualną korektą malkontentów na zawyżanie licznika), ale to gruba przesada dla kampera - zrobiłem to tylko raz). Do 90 km/h spokojnej jazdy spala 9-10 litrów. Na pewno alkowa będzie bardziej podatna na zawirowania powietrza w jeździe za TIRem + bardziej czuła na podmuchy bocznego wiatru, ale "coś za coś".
Za to na alkowie leżą w czasie jazdy pościele, i inne drobniejsze graty. Na postoju dzieciaki mogą się wcześniej położyć nie blokując mi stolika i bocznej leżanki. Nawet półintegra z opuszczanym łóżkiem mi tego nie zaoferuje. Dla wariantu 2+2 alkowa jest moim zdaniem najwygodniejsza. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
 |
Rowerek
weteran

Twój sprzęt: FIAT DUCATO KNAUS SUN-TRAVELLER 658 LG
Nazwa załogi: Marek i MałgoŻata
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Cze 2012 Piwa: 28/4 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-10-20, 23:07
|
|
|
Rav popieram |
_________________ Marek |
|
|
|
 |
rigg
stary wyga

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lis 2014 Piwa: 26/14 Skąd: Kaszubowo
|
Wysłany: 2016-11-14, 22:01
|
|
|
Również potwierdzam, że dla czwórki alkowa to podstawa.
Ja mam prawie 3,5 t bez ładunku i sprawdzone wielokrotnie, jak jadę 110 km/h spalanie 10,5-11.... prędkość 120 km/h spalanie 16l.... (z klimą ) |
|
|
|
 |
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 16/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2016-11-14, 22:32
|
|
|
rigg napisał/a: | Również potwierdzam, że dla czwórki alkowa to podstawa. |
mam 2+2 i celowo szukałem nie alkowę.
Nie zgadzam się z twierdzeniem, że alkowa to podstawa dla 4 osobowej rodziny.
Mam integrę z tylnym łóżkiem w części środkowej stolik i potem kabina (mam nadzieję, że ukłąd przedstawiłem jasno).
tylne łóżko podczas jazdy zajmują chłopcy. Stolik jest niezależny. Pościel podczas jazdy jest i na tylnym łóżku jak i na łóżku nad kabiną.
Miałem i integry z układem podkowy, alkowe i teraz mam ok 6,5 m integre z tylnym łózkiem...to jest coś czego szukałem kilka lat.
Moim zdaniem dla 4 osobowej rodzinki super. |
|
|
|
 |
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 16/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2016-11-14, 22:41
|
|
|
nikita55 napisał/a: | Moje zdanie jest takie,że integra ładnie wygląda i fajnie się nią jeździ,ale nie polecam z powodu częstych i mega drogich napraw.(przecieki kabiny,drogie oszklenie itd...).Szczególnie w starszych autach to skarbonka. |
...kurcze za wyjątkiem ceny szyby to zresztą nie mogę się zgodzić.
-Te przecieki kabiny to raczej domena alkowy nie integry,
- 'starsze auta to skarbonka' - bez sensu stwierdzenie. Jeździłem integrą z 1979 i sorki nie wiem co to naprawy, koszty. Sprzedałem ją i obecny właściciel jest zadowolony (jesteśmy w kontakcie).
Każde auto zapuszczone to problem...wiek nie ma nic do rzeczy. |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2016-11-14, 22:54
|
|
|
Może trochę źle się wyraziłem....(starsze auta to skarbonka...).Ja mam do czynienia na co dzień z nowymi,czasem kilkuletnimi,autami i jak po roku ktoś przyjeżdża,bo okno cieknie,lub co gorsza w integrze ..obudowa..kabiny to mam takie zdanie.W rocznym aucie idzie to z gwarancji ale po kilku latach trzeba nieraz wymieniać kompletne szyby (jest to nagminna usterka niektórych modeli)a szyba ..podwójna..(jak w termosie klejona z 2 tafli a w środku próżnia....to ogromny koszt...).Zdażają się też przecieki ..kabiny..bo to wszystko pracuje.Pewnie ja widzę tylko te uszkodzone,a ile jest dobrych aut i zadowolonych klientów |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 95/94 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2016-11-14, 23:12
|
|
|
Czyli w myśl powiedzenia-prawda leży pośrodku |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
 |
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 16/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2016-11-14, 23:15
|
|
|
nikita55 napisał/a: | .W rocznym aucie idzie to z gwarancji |
ale to dotyczy każdego kampera, nie ma znaczenia rodzaj zabudowy.
nikita55 napisał/a: | ale po kilku latach trzeba nieraz wymieniać kompletne szyby (jest to nagminna usterka niektórych modeli)a szyba ..podwójna..(jak w termosie klejona z 2 tafli a w środku próżnia....to ogromny koszt...) |
ale boczne szyby to w każdym rodzaju zabudowy są chyba? takie same...
Cena przedniej szyby w integrze to faktycznie potrafi być wysoka (w tym roku sam wymieniałem i cena to prawie 6 tys zł) |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2016-11-14, 23:24
|
|
|
Sam ..kiedyś..myślałem o integrze bo mi się podobały,ale jak w ..tym się siedzi i wie co i jak..to rozsądek mówi mi co innego.Jest dla przykładu taki model przyczepy opływowe kształty czarne szyby i blendy wygląd futurystyczny normalnie kosmos.............cena też,piszę o nówkach.Mają poważną wadę bo te obudowy (integry mają podobne...)nie wytrzymują i od wstrząsów na nierównych drogach zaczynają pękać i ciec rzecz jasna.Jak od nowości klienci mniej więcej co rok przyjeźdzają na wymianę (czasem przód/tył) to odechciewa się kupowania czegoś podobnego dla siebie (koszta).Owszem to tylko moje zdanie,ale pewnie jak ktoś sporo jeździ to może bardziej narażone jest to na defekt. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2016-11-14, 23:31
|
|
|
Wieluniak_1 napisał/a: | nikita55 napisał/a: | .W rocznym aucie idzie to z gwarancji |
ale to dotyczy każdego kampera, nie ma znaczenia rodzaj zabudowy.
Zgadza się,tylko auto po gwarancji półintegra,czyli zwykłe ducato powiedzmy szyba boczna to ..grosze..a za wklejenie trujkątnej w integrze to już nie tak całkiem....
nikita55 napisał/a: | ale po kilku latach trzeba nieraz wymieniać kompletne szyby (jest to nagminna usterka niektórych modeli)a szyba ..podwójna..(jak w termosie klejona z 2 tafli a w środku próżnia....to ogromny koszt...) |
ale boczne szyby to w każdym rodzaju zabudowy są chyba? takie same...
Nie wszystkie,zwykła integra ma pojedyńcze,ale bardziej wypasiona wersja (zimowa)ma wszystkie boczne (oprócz przedniej) podwójne z próżnią w środku (jak w oknie domowym).
Te niestety potrafią po paru latach parować lub się rozklejać co kosztuje.(CARTHAGO np. tak ma.).
Cena przedniej szyby w integrze to faktycznie potrafi być wysoka (w tym roku sam wymieniałem i cena to prawie 6 tys zł) |
|
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2016-11-14, 23:33
|
|
|
Coś nie bardzo się wkleiło,sorki jeśli nieczytelne się stało.... |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
|