Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Projekt "Tardis" - Zabudowa Ducato L4H3
Autor Wiadomość
Szary 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ducato Maxi
Nazwa załogi: Szary Wilk Expedition
Dołączył: 24 Cze 2016
Piwa: 2/6
Skąd: Warszawa-Malaga
Wysłany: 2016-11-02, 23:47   Projekt "Tardis" - Zabudowa Ducato L4H3

Rozpoczynając "projekt Tardis", witam wszystkich serdecznie :kwiatki:

Założeniem mojej przebudowy jest doprowadzenie Ducato (150 Multijet II, L3H4, 2012) do stanu który sprawi że dwie osoby będą się w stanie wygodnie wyspać, ugotować, posiedzieć, umyć, itp.
Pewnym utrudnieniem jest konieczność zmieszczenia w zabudowie miejsca dla dwóch sporych motocykli ( BMW GS 800 i Hondy Transalp) :roll:
Pojazd musi być więc większy w środku niż na zewnątrz, a że do tego jest niebieski nazywać się będzie Tardis 8-)
Nie chcę i nie zabuduję go na wzór busów załóg motocrosowych, czyli odzielając motocykle za grodzią i łóżkiem nad nią. Żaden byłby z tego kamper i nie byłoby gdzie siedzieć kiedy motocykle są na zewnątrz (czyli na ogół).
Wymyśliłem więc że łóżka i stolik będą składane (łóżka na burty, stolik do łóżka). Jako że motocykle są dość ciężkie ( każdy +-220 kg) chcę by zabudowa była możliwie lekka ( ale bez przesady). W środku będzie również mała wyciągarka żeby jedna osoba mogła je zapakować.
Samochód ma nie wyglądać z zewnątrz zbytnio na kampera. Nie planuję więc okien na burtach, jedynie w drzwiach i dachu. Dr Who też nie miał w budce okien ;)

Mniej więcej "zaprojektowałem" to tak jak na rysunku, a stan na dziś wygląda jak na zdjęciu.

Nie zaczynam jak większość ( lub wszyscy) z was od ocieplenia, instalacji i okienek. To wszystko zacznę kiedy pomyślnie zmienię jego przeznaczenie na Specjalny Kempingowy, a że zostały niecałe dwa miesiące do ustawowego utrudnienia tej operacji trzeba się spieszyć.

W pierwszym etapie musi powstać tylko to co definicyjnie tworzy z busa kampera
- kuchnia, zlew, stolik, miejsca do spania i siedzenia.

Oczywiście, mimo lektury waszych "dzienników budowy" już na początku mam więcej zagadek, pytań, ślepych zaułków i niewiadomych niż przypuszczałem, byłbym więc wdzięczny gdybyście trochę w tym projekcie pomogli, dobrym lub złym słowem, radą, lub rozwiązaniem którego wzrok humanisty nie dostrzegł. :pifko

tardis.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 316,14 KB

start.jpg
Plik ściągnięto 42 raz(y) 96,32 KB

wersja 3B1.jpg
Plik ściągnięto 106 raz(y) 984,67 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Szary 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ducato Maxi
Nazwa załogi: Szary Wilk Expedition
Dołączył: 24 Cze 2016
Piwa: 2/6
Skąd: Warszawa-Malaga
Wysłany: 2016-11-03, 00:11   

No i właśnie już na wstępie:
1. Co prawda do ocieplania mam jeszcze trochę czasu, ale jak już zacznę to co zrobić z tymi badziewnymi, plastikowymi spinkami do listew zewnętrznych ? Po ostatnich deszczach wyraźnie widać że woda przez nie lekko przecieka. Najprostszym sposobem jest oczywiście zasilikonować od wewnątrz, ale czy to nie nazbyt uproszczony pomysł ?

2. Kolejną kwestią jest pompa wody. Nie znam się na tym, a w waszych wątkach nie doczytałem czy jedna pompa wystarczy na zlew kuchenny i prysznic na przeciwnej ścianie. Pompy które znalazłem mają podobno zasięg do 2.5 m, przy czym odległość zlewu od przysznica to już prawie dwa metry, a trzeba jeszcze żeby poleciała dwa metry do góry.
Jaką więc kupić pompę ( pompy?).

SPINKI.jpg
Plik ściągnięto 47 raz(y) 102,44 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2016-11-03, 00:31   

Witam,loguje się do tematu,chętnie pośledzę postępy :shock:
Jeśli można,co do projektu,tak na pierwszy rzut okiem...
Jeżeli tylko dla dwóch ludków...
Fotele odwracane,ok,dalej lodówka podblatowa a blat wyciągany/rozkładany jako stół (nie siedzisz przed ścianą).
Dalej łazienka,wielkość jaka wyjdzie.
Jeżeli łóżko z kanapy i stolika to pod sufitem z lewej i prawej szafki (ciuchy,kuchnia)
Jeżeli będziecie spali w drodze,a motory w środku,to łózko opuszczane z sufitu.
Wtedy masz spanie nad motorami,z twoją wysokością budy-bez problemu.

To górne łózko to nie wiem po co.
Tyle na szybko ;)
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2016-11-03, 00:37   

Spinki zginą w ociepleniu,jak nie nasiąkliwe,to nawet jak coś przecieknie to spłynie w dół do progów,a tam są otwory na zewnątrz.
Pompa wody,ciśnieniowa wtłacza wodę do zbiorniczka ciśnieniowego,a wytworzone tam ciśnienie wypycha wodę w instalację.
Odległość nieistotna,jest ciśnienie-woda jest pchana.
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Szary 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ducato Maxi
Nazwa załogi: Szary Wilk Expedition
Dołączył: 24 Cze 2016
Piwa: 2/6
Skąd: Warszawa-Malaga
Wysłany: 2016-11-03, 01:24   

Witaj, dzięki za zainteresowanie .
wlodo napisał/a:
.
Fotele odwracane,ok,dalej lodówka podblatowa a blat wyciągany/rozkładany jako stół

tak właśnie. Rozkładane blaciki chcę również zrobić przy blacie kuchennym i za plecami kierowcy na ściance prysznicowej.
wlodo napisał/a:

Dalej łazienka,wielkość jaka wyjdzie.

Na tę chwilę przewidziałem na całość zabudowy toalety :120 x 80 cm. Chciałbym jednak żeby wyszła jak najmniejsza ( przede wszystkim najwęższa). W Hong Kongu miałem tak małe toalety że owijając się streczem odczuwałbym więcej przestrzeni, a dało radę z tym żyć.
Szukam więc jakiegoś zestawu "zespolonego" - toaleta+brodzik, lub takiego rozwiązania żeby toaleta "wchodziła na brodzik.
wlodo napisał/a:

Jeżeli łóżko z kanapy i stolika to pod sufitem z lewej i prawej szafki (ciuchy,kuchnia)

Jeżeli będziecie spali w drodze,a motory w środku,to łózko opuszczane z sufitu.
Wtedy masz spanie nad motorami,z twoją wysokością budy-bez problemu.

To górne łózko to nie wiem po co.
Tyle na szybko ;)

Z prawej strony "nad motorami" wymyśliłem szafki (wys: 40-cm, głęb: 40cm), a z lewej właśnie łóżko na wypadek spania z motorami ( drugi pasażer musiałby wówczas spać na materacu w przejściu między łazienką a kuchnią). Te łóżko na górze dodatkowo pełniłoby rolę bagażnika ( plecaki, materace z dołu i inny szpej na drogę).
Jedno duże, opuszczane z sufitu łóżko odpada bo straszliwie ograniczy przestrzeń życiową. Dwa opuszczane byłyby ciekawym rozwiązaniem ( z motorami spanie na górze, bez motorów na dole) z tym że zabraknie wtedy miejsca na szafki no i nie mam pomysłu jak to wykonać technicznie.
W opcji spania pod sufitem, nad motorami, miejsca dla śpiącego jest dość mało. Motocykle w najwyższym miejscu mają 150 cm ( i to po zdjęciu lusterek i deflektora), do tego grubość materaca, ocieplenie sufitu, grubość ramy łóżka i śpiącemu zostaje 40 cm.... jak w trumnie :)
Stąd też wymyśliłem łóżka składane na burty i jestem w bardzo wczesnej fazie produkcji.... W zasadzie eksperymentu na żywym organiźmie sklejek i dykty, będąc wdzięcznym za ciekawe pomysły i rozwiązania :pifko

P.S. Wlodo - Przeczytałem całą twoją relację z budowy kampera, a twoje zdjęcia służą mi za materiał dydaktyczno poglądowy - dzięki :)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-11-03, 05:45   

Widzę jeszcze jedną wadę tego rozwiązania (motocykle bez wydzielonej na nie komory) latem jak zrobi się wewnątrz dość ciepło po prostu będzie śmierdzieć oparami benzyny itp.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-11-03, 07:55   

mrsulki napisał/a:
Widzę jeszcze jedną wadę tego rozwiązania (motocykle bez wydzielonej na nie komory) latem jak zrobi się wewnątrz dość ciepło po prostu będzie śmierdzieć oparami benzyny itp.
. Radek, motocykle pachną :szeroki_usmiech . Jak wszystko jest z układem paliwowym ok to nie ma problemu. Parę razy spałem z HD we środku jest ok. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2016-11-03, 10:08   

Cytat:
Rozkładane blaciki chcę również zrobić przy blacie kuchennym i za plecami kierowcy na ściance prysznicowej.

Spójrz na swój projekt jeszcze raz,albo usiądź w domu przed bokiem szafy.
Fajne to nie jest,trochę klaustrofobiczne,prawda.
Jak przy fotelu kierowcy będziesz miał tą szafkę na której stoi to wypasione radio :-P to masz przestrzeń i "powietrze" przed sobą.
Łóżko możesz zrobić również opuszczane z sufitu kabiny.
Takie rozwiązanie ,to typowe w wielu gotowych kamperkach.
Wtedy nie musisz rozkręcać motorów. ;)
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-11-03, 11:53   

pytanie zasadnicze, po co w takim układzie obracane fotele ??? nie podoba mi sie ten układ , długo bym klienta przekonywał by zmienił swoje plany ... to jest nie funkcjonalne .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michal_olk 
zaawansowany


Twój sprzęt: sprzedałem i szukam
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Mar 2015
Piwa: 9/1
Skąd: Gliwice / Warszawa
Wysłany: 2016-11-03, 12:26   

Za małe auto na to co planujesz. Moim zdaniem potrzebujesz L4. Ja bym na tym etapie zamienił auto na dłuższe i dopiero zaczynał robotę, jeszcze nie jest za późno.
Opcja nr 2 to przyczepka na motocykle, laweta lub skrzynia. Inaczej tego nie widzę.
Zaraz znajdzie sie ktos kto stwierdzi że "się da" ale moim zdaniem nie warto się cisnąć z motocyklami (i to takimi bykami) w tak małym aucie.
Z wagi i opisu wnioskuję że masz coś wielkości GS/Afrika - to będzie o tyle problem że są wysokie z powodu własnie deflektora. Starałbym się jednak iść w sprawdzone rozwiązania czyli spanie nad motocyklami. Pooglądaj sobie co robią chłopaki w bross-racing w Markach. Zrobili już takich aut kilka, sami tez używają. Nie ma co bić głową w mur.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Szary 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ducato Maxi
Nazwa załogi: Szary Wilk Expedition
Dołączył: 24 Cze 2016
Piwa: 2/6
Skąd: Warszawa-Malaga
Wysłany: 2016-11-03, 12:28   

Motocykle będą tam tylko na długie przeloty ( Hiszpania, czy jakaś inna Afryka) potem wyjeżdżają, a samochód staje się domkiem. Do tego moto czasem będzie jeden, a czasem w ogóle - choć to nie często.
wlodo napisał/a:

Spójrz na swój projekt jeszcze raz,albo usiądź w domu przed bokiem szafy.
Fajne to nie jest,trochę klaustrofobiczne,prawda.
No obracając fotel o 180 do "szafy" byłoby klaustrofobicznie i depresyjnie nawet gdybym tam powiesił Słoneczniki Van Gogha. Myślałem raczej o małej półeczce na np herbatę, a fotel obracać fotel o 50-60st, ale w istocie to mało istotne, fotel kierowcy rzeczywiście nie musi być obrotowy, a prysznic można zamienić z szafką. Te "wypasione radio" ma symbolizować "sterownie elektryczną" :D (akumulatory pod lodówką).
wlodo napisał/a:

Łóżko możesz zrobić również opuszczane z sufitu kabiny.
Takie rozwiązanie ,to typowe w wielu gotowych kamperkach.

No właśnie to jest mój pierwszoplanowy problem. Jak rozwiązać te łóżka, żeby nie było to skomplikowane technicznie, nie stukało i było przyjazne w praktyce/obsłudze (?).
Obecnie jestem na etapie składanych na burtę i zastanawiam się czy podwiesić je do burty (na linkach lub pasach) czy zrobić rozkładane "nóżki". Inne rozwiązania nie chcą mi w głowie zatrybić z braku łopatologicznych przykładów :-/
BIORCA napisał/a:

długo bym klienta przekonywał by zmienił swoje plany ... to jest nie funkcjonalne .

Co poza obrotowym fotelem kierowcy i zamianą prysznica z szafką (lodówka, aku) jeszcze byś zmienił ?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Szary 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ducato Maxi
Nazwa załogi: Szary Wilk Expedition
Dołączył: 24 Cze 2016
Piwa: 2/6
Skąd: Warszawa-Malaga
Wysłany: 2016-11-03, 13:38   

michal_olk napisał/a:
Za małe auto na to co planujesz. Moim zdaniem potrzebujesz L4. Ja bym na tym etapie zamienił auto na dłuższe i dopiero zaczynał robotę, jeszcze nie jest za późno.
Opcja nr 2 to przyczepka na motocykle, laweta lub skrzynia. Inaczej tego nie widzę.
Zaraz znajdzie sie ktos kto stwierdzi że "się da" ale moim zdaniem nie warto się cisnąć z motocyklami (i to takimi bykami) w tak małym aucie.
Z wagi i opisu wnioskuję że masz coś wielkości GS/Afrika - to będzie o tyle problem że są wysokie z powodu własnie deflektora. Starałbym się jednak iść w sprawdzone rozwiązania czyli spanie nad motocyklami. Pooglądaj sobie co robią chłopaki w bross-racing w Markach. Zrobili już takich aut kilka, sami tez używają. Nie ma co bić głową w mur.

Auto musi wystarczyć. Jeździłem z motocyklami na przyczepach. Co innego zawieść je 200 czy 500 km, a co innego targać się takim taborem przez całą Europę. Problem z parkowaniem, jedziesz wolno i jeszcze można zapomnieć o tej przyczepie na np późnym żółtym :mrgreen: Żadnej przyczepy.
Motocykle to Transalp i GS 800. Deflektory nie są problemem bo łatwo się odkręca, ale same szyby są wysokie (150cm wys musi mieć).
Zabudowy motocrossowych teamów znam z pierwszej ręki - to nie to. Crossy są mniejsze (brak szyb) i duże łóżko można powiesić niżej. W tym wypadku takie spanie byłoby jak trzyosobowa trumna (nawet w H3). Poza tym, po wyjęciu motocykli tylna część (ponad połowa przestrzeni) jest tylko bagażnikiem. Do tego brak prysznica. Bez prysznica wszystko staje się proste, łatwe i przestrzeni od groma. Ale prysznic bdęsię starał zmieścić. Uda się w tym aucie i już ;)
Ostatnio zmieniony przez Szary 2016-11-03, 13:46, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-11-03, 13:44   

michal_olk napisał/a:
Za małe auto na to co planujesz. Moim zdaniem potrzebujesz L4..


a to niebieskie to co to niby jest ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Szary 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ducato Maxi
Nazwa załogi: Szary Wilk Expedition
Dołączył: 24 Cze 2016
Piwa: 2/6
Skąd: Warszawa-Malaga
Wysłany: 2016-11-03, 13:50   

BIORCA napisał/a:
michal_olk napisał/a:
Za małe auto na to co planujesz. Moim zdaniem potrzebujesz L4..


a to niebieskie to co to niby jest ?

No właśnie dla pewności spojrzałem przez okno. Nie zmniejszył się - nadal L4 ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-11-03, 15:14   

W pierwszym poście jest błąd. Jest L3H4. Oczywiście, że literówka bo nie istnieje H4 w tym modelu. Można się domyslić. Poza tym jest fotka. :spoko

W każdym razie piękna baza. Sam takiej szukam. 4 metry paki. 2 szeroko, 2,17m wysoko. Motory jak długie? Może faktycznie jakieś łoże z przodu.

Oczywiście loguję się do tematu i stawiam pierwsze :pifko na zachętę :spoko
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***