 |
|
Projekt "Tardis" - Zabudowa Ducato L4H3 |
Autor |
Wiadomość |
Szary
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato Maxi
Nazwa załogi: Szary Wilk Expedition
Dołączył: 24 Cze 2016 Piwa: 2/6 Skąd: Warszawa-Malaga
|
Wysłany: 2016-11-02, 23:47 Projekt "Tardis" - Zabudowa Ducato L4H3
|
|
|
Rozpoczynając "projekt Tardis", witam wszystkich serdecznie
Założeniem mojej przebudowy jest doprowadzenie Ducato (150 Multijet II, L3H4, 2012) do stanu który sprawi że dwie osoby będą się w stanie wygodnie wyspać, ugotować, posiedzieć, umyć, itp.
Pewnym utrudnieniem jest konieczność zmieszczenia w zabudowie miejsca dla dwóch sporych motocykli ( BMW GS 800 i Hondy Transalp)
Pojazd musi być więc większy w środku niż na zewnątrz, a że do tego jest niebieski nazywać się będzie Tardis
Nie chcę i nie zabuduję go na wzór busów załóg motocrosowych, czyli odzielając motocykle za grodzią i łóżkiem nad nią. Żaden byłby z tego kamper i nie byłoby gdzie siedzieć kiedy motocykle są na zewnątrz (czyli na ogół).
Wymyśliłem więc że łóżka i stolik będą składane (łóżka na burty, stolik do łóżka). Jako że motocykle są dość ciężkie ( każdy +-220 kg) chcę by zabudowa była możliwie lekka ( ale bez przesady). W środku będzie również mała wyciągarka żeby jedna osoba mogła je zapakować.
Samochód ma nie wyglądać z zewnątrz zbytnio na kampera. Nie planuję więc okien na burtach, jedynie w drzwiach i dachu. Dr Who też nie miał w budce okien
Mniej więcej "zaprojektowałem" to tak jak na rysunku, a stan na dziś wygląda jak na zdjęciu.
Nie zaczynam jak większość ( lub wszyscy) z was od ocieplenia, instalacji i okienek. To wszystko zacznę kiedy pomyślnie zmienię jego przeznaczenie na Specjalny Kempingowy, a że zostały niecałe dwa miesiące do ustawowego utrudnienia tej operacji trzeba się spieszyć.
W pierwszym etapie musi powstać tylko to co definicyjnie tworzy z busa kampera
- kuchnia, zlew, stolik, miejsca do spania i siedzenia.
Oczywiście, mimo lektury waszych "dzienników budowy" już na początku mam więcej zagadek, pytań, ślepych zaułków i niewiadomych niż przypuszczałem, byłbym więc wdzięczny gdybyście trochę w tym projekcie pomogli, dobrym lub złym słowem, radą, lub rozwiązaniem którego wzrok humanisty nie dostrzegł.
tardis.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 52 raz(y) 316,14 KB |
start.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 42 raz(y) 96,32 KB |
wersja 3B1.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 106 raz(y) 984,67 KB |
|
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Szary
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato Maxi
Nazwa załogi: Szary Wilk Expedition
Dołączył: 24 Cze 2016 Piwa: 2/6 Skąd: Warszawa-Malaga
|
Wysłany: 2016-11-03, 00:11
|
|
|
No i właśnie już na wstępie:
1. Co prawda do ocieplania mam jeszcze trochę czasu, ale jak już zacznę to co zrobić z tymi badziewnymi, plastikowymi spinkami do listew zewnętrznych ? Po ostatnich deszczach wyraźnie widać że woda przez nie lekko przecieka. Najprostszym sposobem jest oczywiście zasilikonować od wewnątrz, ale czy to nie nazbyt uproszczony pomysł ?
2. Kolejną kwestią jest pompa wody. Nie znam się na tym, a w waszych wątkach nie doczytałem czy jedna pompa wystarczy na zlew kuchenny i prysznic na przeciwnej ścianie. Pompy które znalazłem mają podobno zasięg do 2.5 m, przy czym odległość zlewu od przysznica to już prawie dwa metry, a trzeba jeszcze żeby poleciała dwa metry do góry.
Jaką więc kupić pompę ( pompy?).
SPINKI.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 47 raz(y) 102,44 KB |
|
|
|
|
 |
wlodo
weteran

Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2016-11-03, 00:31
|
|
|
Witam,loguje się do tematu,chętnie pośledzę postępy
Jeśli można,co do projektu,tak na pierwszy rzut okiem...
Jeżeli tylko dla dwóch ludków...
Fotele odwracane,ok,dalej lodówka podblatowa a blat wyciągany/rozkładany jako stół (nie siedzisz przed ścianą).
Dalej łazienka,wielkość jaka wyjdzie.
Jeżeli łóżko z kanapy i stolika to pod sufitem z lewej i prawej szafki (ciuchy,kuchnia)
Jeżeli będziecie spali w drodze,a motory w środku,to łózko opuszczane z sufitu.
Wtedy masz spanie nad motorami,z twoją wysokością budy-bez problemu.
To górne łózko to nie wiem po co.
Tyle na szybko |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
wlodo
weteran

Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2016-11-03, 00:37
|
|
|
Spinki zginą w ociepleniu,jak nie nasiąkliwe,to nawet jak coś przecieknie to spłynie w dół do progów,a tam są otwory na zewnątrz.
Pompa wody,ciśnieniowa wtłacza wodę do zbiorniczka ciśnieniowego,a wytworzone tam ciśnienie wypycha wodę w instalację.
Odległość nieistotna,jest ciśnienie-woda jest pchana. |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
 |
Szary
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato Maxi
Nazwa załogi: Szary Wilk Expedition
Dołączył: 24 Cze 2016 Piwa: 2/6 Skąd: Warszawa-Malaga
|
Wysłany: 2016-11-03, 01:24
|
|
|
Witaj, dzięki za zainteresowanie .
wlodo napisał/a: | .
Fotele odwracane,ok,dalej lodówka podblatowa a blat wyciągany/rozkładany jako stół
|
tak właśnie. Rozkładane blaciki chcę również zrobić przy blacie kuchennym i za plecami kierowcy na ściance prysznicowej.
wlodo napisał/a: |
Dalej łazienka,wielkość jaka wyjdzie.
|
Na tę chwilę przewidziałem na całość zabudowy toalety :120 x 80 cm. Chciałbym jednak żeby wyszła jak najmniejsza ( przede wszystkim najwęższa). W Hong Kongu miałem tak małe toalety że owijając się streczem odczuwałbym więcej przestrzeni, a dało radę z tym żyć.
Szukam więc jakiegoś zestawu "zespolonego" - toaleta+brodzik, lub takiego rozwiązania żeby toaleta "wchodziła na brodzik.
wlodo napisał/a: |
Jeżeli łóżko z kanapy i stolika to pod sufitem z lewej i prawej szafki (ciuchy,kuchnia)
Jeżeli będziecie spali w drodze,a motory w środku,to łózko opuszczane z sufitu.
Wtedy masz spanie nad motorami,z twoją wysokością budy-bez problemu.
To górne łózko to nie wiem po co.
Tyle na szybko |
Z prawej strony "nad motorami" wymyśliłem szafki (wys: 40-cm, głęb: 40cm), a z lewej właśnie łóżko na wypadek spania z motorami ( drugi pasażer musiałby wówczas spać na materacu w przejściu między łazienką a kuchnią). Te łóżko na górze dodatkowo pełniłoby rolę bagażnika ( plecaki, materace z dołu i inny szpej na drogę).
Jedno duże, opuszczane z sufitu łóżko odpada bo straszliwie ograniczy przestrzeń życiową. Dwa opuszczane byłyby ciekawym rozwiązaniem ( z motorami spanie na górze, bez motorów na dole) z tym że zabraknie wtedy miejsca na szafki no i nie mam pomysłu jak to wykonać technicznie.
W opcji spania pod sufitem, nad motorami, miejsca dla śpiącego jest dość mało. Motocykle w najwyższym miejscu mają 150 cm ( i to po zdjęciu lusterek i deflektora), do tego grubość materaca, ocieplenie sufitu, grubość ramy łóżka i śpiącemu zostaje 40 cm.... jak w trumnie
Stąd też wymyśliłem łóżka składane na burty i jestem w bardzo wczesnej fazie produkcji.... W zasadzie eksperymentu na żywym organiźmie sklejek i dykty, będąc wdzięcznym za ciekawe pomysły i rozwiązania
P.S. Wlodo - Przeczytałem całą twoją relację z budowy kampera, a twoje zdjęcia służą mi za materiał dydaktyczno poglądowy - dzięki |
|
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-11-03, 05:45
|
|
|
Widzę jeszcze jedną wadę tego rozwiązania (motocykle bez wydzielonej na nie komory) latem jak zrobi się wewnątrz dość ciepło po prostu będzie śmierdzieć oparami benzyny itp. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-11-03, 07:55
|
|
|
mrsulki napisał/a: | Widzę jeszcze jedną wadę tego rozwiązania (motocykle bez wydzielonej na nie komory) latem jak zrobi się wewnątrz dość ciepło po prostu będzie śmierdzieć oparami benzyny itp. | . Radek, motocykle pachną . Jak wszystko jest z układem paliwowym ok to nie ma problemu. Parę razy spałem z HD we środku jest ok. |
|
|
|
 |
wlodo
weteran

Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2016-11-03, 10:08
|
|
|
Cytat: | Rozkładane blaciki chcę również zrobić przy blacie kuchennym i za plecami kierowcy na ściance prysznicowej. |
Spójrz na swój projekt jeszcze raz,albo usiądź w domu przed bokiem szafy.
Fajne to nie jest,trochę klaustrofobiczne,prawda.
Jak przy fotelu kierowcy będziesz miał tą szafkę na której stoi to wypasione radio to masz przestrzeń i "powietrze" przed sobą.
Łóżko możesz zrobić również opuszczane z sufitu kabiny.
Takie rozwiązanie ,to typowe w wielu gotowych kamperkach.
Wtedy nie musisz rozkręcać motorów. |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2016-11-03, 11:53
|
|
|
pytanie zasadnicze, po co w takim układzie obracane fotele ??? nie podoba mi sie ten układ , długo bym klienta przekonywał by zmienił swoje plany ... to jest nie funkcjonalne . |
|
|
|
 |
michal_olk
zaawansowany

Twój sprzęt: sprzedałem i szukam
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Mar 2015 Piwa: 9/1 Skąd: Gliwice / Warszawa
|
Wysłany: 2016-11-03, 12:26
|
|
|
Za małe auto na to co planujesz. Moim zdaniem potrzebujesz L4. Ja bym na tym etapie zamienił auto na dłuższe i dopiero zaczynał robotę, jeszcze nie jest za późno.
Opcja nr 2 to przyczepka na motocykle, laweta lub skrzynia. Inaczej tego nie widzę.
Zaraz znajdzie sie ktos kto stwierdzi że "się da" ale moim zdaniem nie warto się cisnąć z motocyklami (i to takimi bykami) w tak małym aucie.
Z wagi i opisu wnioskuję że masz coś wielkości GS/Afrika - to będzie o tyle problem że są wysokie z powodu własnie deflektora. Starałbym się jednak iść w sprawdzone rozwiązania czyli spanie nad motocyklami. Pooglądaj sobie co robią chłopaki w bross-racing w Markach. Zrobili już takich aut kilka, sami tez używają. Nie ma co bić głową w mur. |
|
|
|
 |
Szary
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato Maxi
Nazwa załogi: Szary Wilk Expedition
Dołączył: 24 Cze 2016 Piwa: 2/6 Skąd: Warszawa-Malaga
|
Wysłany: 2016-11-03, 12:28
|
|
|
Motocykle będą tam tylko na długie przeloty ( Hiszpania, czy jakaś inna Afryka) potem wyjeżdżają, a samochód staje się domkiem. Do tego moto czasem będzie jeden, a czasem w ogóle - choć to nie często.
wlodo napisał/a: |
Spójrz na swój projekt jeszcze raz,albo usiądź w domu przed bokiem szafy.
Fajne to nie jest,trochę klaustrofobiczne,prawda.
| No obracając fotel o 180 do "szafy" byłoby klaustrofobicznie i depresyjnie nawet gdybym tam powiesił Słoneczniki Van Gogha. Myślałem raczej o małej półeczce na np herbatę, a fotel obracać fotel o 50-60st, ale w istocie to mało istotne, fotel kierowcy rzeczywiście nie musi być obrotowy, a prysznic można zamienić z szafką. Te "wypasione radio" ma symbolizować "sterownie elektryczną" :D (akumulatory pod lodówką).
wlodo napisał/a: |
Łóżko możesz zrobić również opuszczane z sufitu kabiny.
Takie rozwiązanie ,to typowe w wielu gotowych kamperkach.
|
No właśnie to jest mój pierwszoplanowy problem. Jak rozwiązać te łóżka, żeby nie było to skomplikowane technicznie, nie stukało i było przyjazne w praktyce/obsłudze (?).
Obecnie jestem na etapie składanych na burtę i zastanawiam się czy podwiesić je do burty (na linkach lub pasach) czy zrobić rozkładane "nóżki". Inne rozwiązania nie chcą mi w głowie zatrybić z braku łopatologicznych przykładów
BIORCA napisał/a: |
długo bym klienta przekonywał by zmienił swoje plany ... to jest nie funkcjonalne .
|
Co poza obrotowym fotelem kierowcy i zamianą prysznica z szafką (lodówka, aku) jeszcze byś zmienił ? |
|
|
|
|
 |
Szary
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato Maxi
Nazwa załogi: Szary Wilk Expedition
Dołączył: 24 Cze 2016 Piwa: 2/6 Skąd: Warszawa-Malaga
|
Wysłany: 2016-11-03, 13:38
|
|
|
michal_olk napisał/a: | Za małe auto na to co planujesz. Moim zdaniem potrzebujesz L4. Ja bym na tym etapie zamienił auto na dłuższe i dopiero zaczynał robotę, jeszcze nie jest za późno.
Opcja nr 2 to przyczepka na motocykle, laweta lub skrzynia. Inaczej tego nie widzę.
Zaraz znajdzie sie ktos kto stwierdzi że "się da" ale moim zdaniem nie warto się cisnąć z motocyklami (i to takimi bykami) w tak małym aucie.
Z wagi i opisu wnioskuję że masz coś wielkości GS/Afrika - to będzie o tyle problem że są wysokie z powodu własnie deflektora. Starałbym się jednak iść w sprawdzone rozwiązania czyli spanie nad motocyklami. Pooglądaj sobie co robią chłopaki w bross-racing w Markach. Zrobili już takich aut kilka, sami tez używają. Nie ma co bić głową w mur. |
Auto musi wystarczyć. Jeździłem z motocyklami na przyczepach. Co innego zawieść je 200 czy 500 km, a co innego targać się takim taborem przez całą Europę. Problem z parkowaniem, jedziesz wolno i jeszcze można zapomnieć o tej przyczepie na np późnym żółtym Żadnej przyczepy.
Motocykle to Transalp i GS 800. Deflektory nie są problemem bo łatwo się odkręca, ale same szyby są wysokie (150cm wys musi mieć).
Zabudowy motocrossowych teamów znam z pierwszej ręki - to nie to. Crossy są mniejsze (brak szyb) i duże łóżko można powiesić niżej. W tym wypadku takie spanie byłoby jak trzyosobowa trumna (nawet w H3). Poza tym, po wyjęciu motocykli tylna część (ponad połowa przestrzeni) jest tylko bagażnikiem. Do tego brak prysznica. Bez prysznica wszystko staje się proste, łatwe i przestrzeni od groma. Ale prysznic bdęsię starał zmieścić. Uda się w tym aucie i już |
Ostatnio zmieniony przez Szary 2016-11-03, 13:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2016-11-03, 13:44
|
|
|
michal_olk napisał/a: | Za małe auto na to co planujesz. Moim zdaniem potrzebujesz L4.. |
a to niebieskie to co to niby jest ? |
|
|
|
 |
Szary
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato Maxi
Nazwa załogi: Szary Wilk Expedition
Dołączył: 24 Cze 2016 Piwa: 2/6 Skąd: Warszawa-Malaga
|
Wysłany: 2016-11-03, 13:50
|
|
|
BIORCA napisał/a: | michal_olk napisał/a: | Za małe auto na to co planujesz. Moim zdaniem potrzebujesz L4.. |
a to niebieskie to co to niby jest ? |
No właśnie dla pewności spojrzałem przez okno. Nie zmniejszył się - nadal L4 |
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-11-03, 15:14
|
|
|
W pierwszym poście jest błąd. Jest L3H4. Oczywiście, że literówka bo nie istnieje H4 w tym modelu. Można się domyslić. Poza tym jest fotka.
W każdym razie piękna baza. Sam takiej szukam. 4 metry paki. 2 szeroko, 2,17m wysoko. Motory jak długie? Może faktycznie jakieś łoże z przodu.
Oczywiście loguję się do tematu i stawiam pierwsze na zachętę |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|