|
|
Kamper Modułowy |
Autor |
Wiadomość |
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 460/25 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2016-11-06, 14:51 Kamper Modułowy
|
|
|
Opracowuję sobie wstępną koncepcję budowy mojego nowego kamperka w oparciu o bazę na trojaczkach L4H3.
Koncepcja bardzo wstępna , stąd i rysunki prymitywne , ale na tym etapie to nie istotne.
Jak dopracuję ogóły , to zajmę się projektowaniem na poważnie, a na razie póki co wrzucam zarys do dyskusji .
Dlaczego tak dziwacznie i nie standardowo ?
Główny cel jaki chcę osiągnąć to możliwość zmiany układu wnętrza i dostosowywania go do konkretnych potrzeb danego wyjazdu. Chciałbym aby baza , czyli dostawczak, ktory zamierzam kupić nowy, mógł spełniać swoją pierwotną rolę, czyli pojazdu do przewozu bagażu właśnie. Ponieważ kamper jako taki jest u mnie wykorzystywany okazjonalnie, podobnie zresztą jak dostawczak, więc takie powiązanie dwóch funkcji w jednym samochodzie jest zwyczajnie bardziej racjonalne niż posiadanie dwóch , z których oba większość czasu stoją i się starzeją
Dodatkowo modułowy układ kampera daje wiecej możliwości aranżacji wnętrza i dostosowania do aktualnych wymagań co do przestrzeni , zarówno tej do życia w nim jak i do przewożonych bagażów.
Koncepcja tak w skrócie ( a resztę powiedzą załączone rysunki):
-Baza czyli blaszak, zostanie ocieplony i wykończony w środku jako jedna przestrzeń bez zabudowy (cała pzrestrzeń ładunkowa jako całość)
-Podłoga zostanie ocieplona i zaopatrzona w rury do ogrzewania podłogowego.
-Zostaną zamontowane okna bocze (jedno w drzwiach przesuwnych , drugie w ścianie naprzeciwko drzwi), oraz sufitowe.
-Usunięta zostanie grodź kabiny pasażerskiej , zamontowane fotele obrotowe, a na tylnych słupkach kabiny, zamontowane rozkładane blaty (osobne dla obu foteli), które spełnią rolę stolików do jedzenia, czytania, uzywania laptopa etc.etc ..... czyli zastąpią rolę standardowego stolika przy tylnej kanapie jaki stosowany jest w standardowych kamperkach)
-W przestrzeń pod podłogą (w puste miejsca pod podwoziem) zostaną na stałe zamontowane zbiorniki wody czystej i szarej, piec C.O. z bojlerem, agregat, pradotwórczy i chłodniczy, oraz kilka innych detali, które będą stanowiły stałe i nie demontowalne wyposażenie samochodu. Jak starczy miejsca to wygospodaruję jeszcze jakieś schowki czy szuflady, na standardowe wyposażenie kampera (węże , kable, stolik, leżaki, itp)
- W ścianach bocznych oraz w podłodze będą zamontowane specjalne prowadnice do mocowania modułów kampera i szafek lub uchwytów i ograniczników bagażu.
- Wykonane zostaną dwa główne moduły wyposażenia kampera, które za pomocą wspomnianych prowadnic będą mogły być mocowane i przesuwane wewnątrz przestrzeni ładunkowe - 1.Moduł WC + lodówka , 2. Moduł Kuchnia + prysznic
- rolę łózka na noc i wygodnej kanapy na dzień spełni trzeci moduł wykonany w oparciu o dwa mechanizmy kanapowe typu RELAX i zmodyfikowane tak aby można było uzyskać dowolna pozycję od siedzącej po lezącą , osobno dla każdej osoby
- w razie potrzeby wykonane zostaną również moduły szafek wiszących, mocowane również w dowolnym miejscu na prowadnicach, oraz ewentualnie moduły regalów , uchwytów rowerowych , itp, do przestrzeni bagażowej
Jak widać na załączonych poniżej rysunkach, taki system umożliwi dowolną aranżację wnętrza , od zwykłego dostawczaka, po kompletnego kampera, ze wszystkimi fazami pośrednimi włacznie (np. dostawczak z kibelkiem , lodówką i jednym miejscem do spania ), oraz w przypadku opcji kampera da możliwość dostosowania podziału przestrzeni pomiedzy część użytkową i bagażową w dowolnych proporcjach.
Na razie tyle. Wytykanie błędów koncepcji w celu jej dopracowania, oraz ciekawe pomysły dodatkowe mile widziane
CamperVan_1.JPG Najbardziej typowy układ opcji kampera - Przesuwając oba moduły przód-tył uzyskujemy odpowiedni podział przestrzeni |
|
Plik ściągnięto 110 raz(y) 550,9 KB |
CamperVan_2.JPG Jedna ze skrajnych opcji, czyli bez garażu, ale z duzym salonem |
|
Plik ściągnięto 110 raz(y) 478,65 KB |
CamperVan_3.JPG Przykładowa opcja, jeżeli trzeba przewieźć co nieco, a trasa długa i pasuje mieć ze sobą i spano i sranko |
|
Plik ściągnięto 114 raz(y) 395,3 KB |
CamperVan_4.JPG To samo co wyżej ale dodatkowo z kuchenką |
|
Plik ściągnięto 90 raz(y) 452,74 KB |
CamperVan_5.JPG Można i tak |
|
Plik ściągnięto 113 raz(y) 416,96 KB |
CV_Modul_WC_Lodowka_1.JPG Moduł WC/Lodówka - posiada dodatkowe wysuwane drzwi pomiędzy , które wraz z rozwiernymi drzwiami WC i modułem kuchni tworzą zamknietą dużą łazienkę (WC, umywalka + prysznic) |
|
Plik ściągnięto 102 raz(y) 229,58 KB |
CV_Modul_Kuchnia_Prysznic_1.JPG Moduł Kuchnia/Prysznic |
|
Plik ściągnięto 125 raz(y) 263,14 KB |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2016-11-06, 15:01
|
|
|
Wielofunkcyjne auto, pomysł ciekawy będę kibicował budowie. |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2016-11-06, 15:08
|
|
|
Jak chcesz rozwiązać problem wagi? ponieważ każdy moduł bedzie musił posiadać swoją samonośną ramę (zwartą konstrukcję) co pociąga za sobą znaczny wzrost wagi. W standardowej zabudowie jedna wszystko się lączy z wszystkim co nadaje pewnej sztywności całej konstrukcji i obniża wagę.
Bede śledził z wielką ciekawością. |
|
|
|
|
zbiegusek
zaawansowany
Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016 Piwa: 10/7 Skąd: Bełchatów i okolice
|
Wysłany: 2016-11-06, 15:18
|
|
|
Pomysł super, a i rysunki pokazują, na co go stać. :)
Ale, jako żem świeżak na tym forum, więc nieśmiało ale jednak, pozwolę sobie wskazać miejsca które mnie zastanowiły. A mianowicie kwestia podłączania prysznica/umywalki/zlewozmywaka do instalacji wodnej i kanalizacyjnej. Domyślam się, że jakoś to przewidziałeś? :) Wiele dziur z szybkozłączkami w potencjalnych miejscach? Kibelek wyjmowalny (brak konieczności klap serwisowych dla kota w potencjalnych lokalizacjach)?
No i pytanie, jaki system montażu planujesz? Ja szukam dla swoich "modułów" do groszka i na razie wychodzi mi Airline:
AirlineAirline |
|
|
|
|
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-11-06, 15:25
|
|
|
Temat Super, tym bardziej że L4H3 kupiłem w tym roku z myślą że za 3 lata zbuduję na nim kampera. Pierwsza moja myśl też była (co z podłączeniami) ale wierzę w talent Joko |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 460/25 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2016-11-06, 15:40
|
|
|
Flag napisał/a: | Jak chcesz rozwiązać problem wagi? ponieważ każdy moduł bedzie musił posiadać swoją samonośną ramę (zwartą konstrukcję) co pociąga za sobą znaczny wzrost wagi. W standardowej zabudowie jedna wszystko się lączy z wszystkim co nadaje pewnej sztywności całej konstrukcji i obniża wagę.
Bede śledził z wielką ciekawością. |
W standardowej zabudowie , czyli wykonanej z płyt warstwowych, zabudowa musi być zwarta i sztywna bo to ona faktycznie trzyma całe ściany. W blaszakach mebelki trzymają się wewnetrznego poszycia ze sklejki . Ja planuję wykończenie ścian "na miekko", czyli bez sklejki, a jedynie ocieplenie i wykończenie tapicerskie. Sztywność i wzmocnienie dla zabudowy będą stanowiły prowadnice przykręcane do profili ścian i do podłogi.
Jedyne co rózniło będzie moje moduły od tych standardowych to to , że będą musiały mieć własne plecki i podłogi połączone z uchwytami do prowadnic. To jest ta dodatkowa waga, ale skoro odpadnie mi waga całego poszycia wewnetrznego ze sklejki, to sądzę że powinno być finalnie nawet lżej niż w standardzie, bo powierzchniowo jest tego znacznie mniej.
Te moduły które narysowałem są praktycznie wierną kopia układu jaki mam teraz w swoim kamperku , nawet te drzwi wysuwane z pomiędzy lodówki i WC, z tym że w kamperku jest to w lustrzanym odbiciu. Niemniej jednak w kamperku jest to wszystko wykonane z 12mm lekkiej sklejki , a plecki dla tej konstrukcji stanowi cieniutka sklejeczka na płytach warstwowych i jakiś tam szkielet z listew w środku ścian.
Skoro tam to się kupy trzyma , to problemu nie widzę i tutaj w układzie z własnymi pleckami i podłogą , nawet gdyby wszystko wykonać z tej samej sklejki 12mm.
Tak czy inaczej myślę , aby dużą część konstrukcji wykonać z elementów aluminiowych , ciętych laserowo i giętych na CNC tak aby uzyskać wymagana sztywność.
Do tego jak najwięcej lekkich tworzyw sztucznych (PCV pienione, ABS'y, lexan , itp)
Użycie drewna i drewnopochodnych chcę ograniczyć jedynie do frontów mebli (i to w wydaniu lakierowanym , tak aby nie było widać że to drewno), bo drewno nie jest dla mnie materiałem z którego powinno się budować samochody, a kamper to jednak mimo wszystko bardziej samochód niż dom |
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
|
|
|
|
kynios1
zaawansowany
Twój sprzęt: Boxer 2015w trakcie zabudowy na kamperek
Nazwa załogi: Krzysiek i Mariola
Dołączył: 09 Lis 2015 Piwa: 38/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2016-11-06, 16:01
|
|
|
Fajny projekt , ale jak chcesz to wyciągać to te moduły muszą być dostosowane do tylnych drzwi blaszanki które są węższe i niższe niż przestrzeń w środku , bocznymi to już w ogóle nic nie wyciągniesz , to co masz na projekcie ma ściany i sufit proste a blaszanka nie dość że pozaokrąglane to jeszcze schodzą się ku górze. |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 460/25 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2016-11-06, 16:02
|
|
|
zbiegusek napisał/a: | Pomysł super, a i rysunki pokazują, na co go stać.
Ale, jako żem świeżak na tym forum, więc nieśmiało ale jednak, pozwolę sobie wskazać miejsca które mnie zastanowiły. A mianowicie kwestia podłączania prysznica/umywalki/zlewozmywaka do instalacji wodnej i kanalizacyjnej. Domyślam się, że jakoś to przewidziałeś? Wiele dziur z szybkozłączkami w potencjalnych miejscach? Kibelek wyjmowalny (brak konieczności klap serwisowych dla kota w potencjalnych lokalizacjach)?
No i pytanie, jaki system montażu planujesz? Ja szukam dla swoich "modułów" do groszka i na razie wychodzi mi Airline:
AirlineAirline |
Oczywiście system podłączenia wody, kanalizacji prądu i wentylacji mam przemyślany , ale nie czas teraz na szczegółowe wyjaśnienia bo te dopiero na etapie jak już pójdzie finalny projekt.
Tak bez wdawania się w szczegóły to kluczem do tematu są same prowadnice, bo to nimi będzie wszystko doprowadzane. Będę je robił sam , bo nic podobnego handlowo nie znalazłem. Tematy wodne załatwię wężami giętkimi i szybkozłączkami ze stopem, ale muszę znaleźć coś solidnego i niezawodnego , bo przecież nie zastosuję plastikowych złączek Gardeny .
Myślałem na początku, aby zrobić przyłącza w typowych miejscach jak pisałeś, ale to mocno ograniczyło by tę dowolność aranżacji o którą mi chodzi.
Finalnie będzie jedna złaczka na jednym wężu , poprowadzone w prowadnicy od tyłu samochodu, i zależnie od miejsca mocowania modułu cześć długości węzy będzie w prowadnicy a cześć pod podłogą. Podobnie prąd, a wentylację załatwię kanałem w kształcie niskiego U na suficie poprowadzonym przez całą długość, który zamkniety będzie odcinkami takiej harmnijki. Wylot tam gdzie trzeba a reszta zamknieta harmonijkami. Z tego jeden kominek z wyciągiem elektrycznym. |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 460/25 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2016-11-06, 16:08
|
|
|
Dokładnie Tomciu o tym myślę, z tym że ja sobie ten system szyn i mocowań zrobie po swojemu (choćby z powodów opisanych jeden mój wpis wyżej)
Po tym filmie widać, że moduły/ szafki, nie potrzebują jakichś specjalnych usztywnień w stosunku do rozwiązania standardowego, bo różnica jest jedynie w tym, że w standardzie mocowanie jest na śrubach , kleju, itp, a tutaj na połaczeniach rozłącznych. |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 460/25 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2016-11-06, 16:13
|
|
|
kynios1 napisał/a: | Fajny projekt , ale jak chcesz to wyciągać to te moduły muszą być dostosowane do tylnych drzwi blaszanki które są węższe i niższe niż przestrzeń w środku , bocznymi to już w ogóle nic nie wyciągniesz , to co masz na projekcie ma ściany i sufit proste a blaszanka nie dość że pozaokrąglane to jeszcze schodzą się ku górze. |
Oj Kynios, przecież napisałem na poczatku, że rysunki poglądowe jedynie, aby temat rozjasnić, a nie gotowe do produkcji .
Jak dorwę model 3D budy trojaczka L4H3, to sobie będę rysował na gotowo tak aby pasowało.
Napisałem dzisiaj temat o tym modelu 3D, omyłkowo w dziale Kupię kampera i prosiłem Admina o przeniesienie tutaj, ale chyba jeszcze nie zauważył |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 460/25 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2016-11-06, 16:51
|
|
|
Tak z grubsza mógł by wyglądać kanał wentylacyjny. Umieszczony w narożniku przy suficie.
Zasłonki harmonijkowe w odcinkach, tak coś koło 50cm, aby można je było rozchylić i włożyć kratkę wentylacyjną. na końcu kanału kominek z wyciągiem elektrycznym.
Kratki dajemy w miejsca gdzie aktualnie umiejscowiony jest moduł.
Poza wentylacją kibelka, prysznica pochłaniacza nad kuchenką , można by tam wpuścić powietrze zza lodóki i SOG'a
KanalWent.JPG
|
|
Plik ściągnięto 120 raz(y) 256,88 KB |
|
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-11-06, 17:44
|
|
|
Pomysły z blaszakami są dla nas ciekawe. Szkoda ze nasze żony mają w tym względzie inne zdanie. |
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2016-11-06, 17:48
|
|
|
To Joko walcz,walcz,potem patent,szyny do sprzedazy i formatki jak z ikea do skrecania na sprzedaz.Wiesz,nawet kiedys powaznie o tym myslalem,ale chetnych na kampery w tym kraju niby sporo a wsumie jakby co do czego przyszlo to nie wiem czy by wypalilo,
Listqy mozna by uzyc takie zebate do mocowania bagazu,jak niektorzy z kolegow do bagaznikow montuja i te mocowania przekrecane i jakas blokada.Albo system szyn do mocowania szafek kuchennych,i
https://www.google.pl/sea...NgBKUflTTI_M%3A
zakladasz 2 sztuki jedna zaklada sie na stale a druga dokrecasz i blokujesz dolem.To tak se myslalem z gotowych rozwiazan,nosnos tych mocowan jest spora |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 460/25 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2016-11-06, 21:22
|
|
|
No będę temat drążył , wiadomo ....... ale póki tego modelu 3D konstrukcji paki od trojaczków nie znajdę, to wiele dalej się nie posunę z projektem.
Bez dokładnych wymiarów i kształtów, wszystkiego nie da się przewidzieć .
Już teraz widzę jeden problem , którego nie uwzględniłem , mianowicie nadkola ..... trochę psują to swobodne przesuwanie modułów .... chociaż i na to jest rozwiązanie, które sprawdzi się wszędzie oprócz prysznica |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|