Sygnał do PC100 |
Autor |
Wiadomość |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-11-10, 16:58 Sygnał do PC100
|
|
|
Ma ktoś pomysł jak zrobić kabelek sygnałowy do elektrobloku PC100 z ładowarko przetwornicy jak na foto która nie ma wyjścia signal ? Bez tego elektryka nie wie że podpięto się pod 230V, na wyświetlaczu nie zapala się dioda informująca o podpięciu pod sieć i nie klika przekaźnik od ładowania akku silnikowego. Można wykonać to podciągając kabelek z + 12V , wpiąć zwykły pstrykacz on/off i pstrykać jak się wpinamy w słupek, jednak wolał bym żeby jakoś automatycznie się to robiło. Proszę o poradę
przetwornica.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 3312 raz(y) 158,48 KB |
|
|
|
|
 |
tom-cio
weteran

Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-11-10, 18:04
|
|
|
tom-cio napisał/a: | A zrob to na przekazniku na 230 jak wepniesz ze slupka to przekaznik zapnie ci te 12v na elektroblok | . A to są to jakieś specjalne przekaźniki? Pytam, co by mi się 230V z 12V nie zmiksowało? |
|
|
|
|
 |
Roberto
weteran

Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 69/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-11-10, 18:12
|
|
|
Cewki przekaźników są na różne napięcia. Fizycznie niczym się nie różnią...
Będziesz miał oznaczenie - 230V |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
 |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 482/100 Skąd: Legnica
|
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-11-11, 11:20
|
|
|
Mam przetwornicę na stole i sprawdziłem jak jest. Przełącznik ustawiony na 0 przetwornica podpięta pod 230 V nic się nie dzieje wyłączona. Przełącznik w pozycji I lub II powoduje załączenie i ładowanie. Zastanawiam się też jak podpiąć tą przetwornicę do instalacji. Skoro ona realizuję funkcję UPS to logika nakazuje żeby zasilanie 230V ze słupka podłączyć bezpośrednio do przetwornicy i z jej zacisków OUT dać wyście na instalację 230V auta, Przekaźnik taki jak Świstak zaproponował realizował by tylko funkcję podania sygnału do PC 100 w momencie pojawienia się napięcia ze słupka. Obawiam się tylko o sytuację jaka spotkała mnie w tym roku na campingu w Italii, zabezpieczenie słupka było tylko 3A. W takiej sytuacji żeby podłączyć coś prądożernego będę musiał wypinać przewód ze słupka co by zabezpieczenia nie wywaliło. Poradziłem sobie z tym tak że ze słupka zasilałem tylko ładowarkę akku, a gniazda 230V w aucie dostawały napięcie z przetwornicy. Przy tym modelu ładowarko-przetwornicy tak już nie będę mógł zrobić i będę musiał wypinać się ręcznie, chyba że jest jakiś patent? Niby mała komplikacja ja będę o tym pamiętał, ale rodzinka nie ogarnia tematów prądowych i trzeba będzie szukać kolesia na campingu co by otworzył skrzyneczkę i włączył bezpiecznik
IMG_4200.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 3188 raz(y) 139,68 KB |
|
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-11-11, 14:26
|
|
|
Darek innego niż ręczny przełącznik sposobu nie ma. Jeszcze nikt nie wymyślił automatyki która odczyta zabezpieczenie na zasilaniu i odpowiednio wysteruje obciążenie. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-11-11, 16:03
|
|
|
mrsulki napisał/a: | Darek innego niż ręczny przełącznik sposobu nie ma. Jeszcze nikt nie wymyślił automatyki która odczyta zabezpieczenie na zasilaniu i odpowiednio wysteruje obciążenie. |
Jak pozbieram auto do kupy i pozakładam tapicerki po montaży super klimy, to sąsiad zapraszam na browarka do mego CamperGarage . Dla ciebie to będzie pryszcz, a ja będę myślał i knuł 3 dni . Chyba trzeba będzie trochę po przepinać w instalacji. Teraz nie wiem zabezpieczenie i różnicówka przed przetwornicą czy za? I takie to są moje dylematy? |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2016-11-11, 23:24
|
|
|
Ja montuje przetwornice tak,że ze słupka zasilana jest lodówka,ładowarka akku,(truma/lub alde tylko wtedy gdy ma grzałki na 230v) przetwornica (a z niej wszystkie gniazda 230v).Oczywiście wszystko ma bezpieczniki i różnicówki.I działa to tak,że jak ze słupka jest prąd to działa ..wszystko..a jak nie....to tylko z przetwornicy gniazda 230v.W twoim przypadku,żeby nie wywalało zabezpieczenie gdy jest mały bezpiecznik (a nie chcesz się odpinać od kabla)możesz wyłączyć swój główny bezpiecznik w aucie.... |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 482/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2016-11-12, 08:59
|
|
|
Darek Szczecin napisał/a: | różnicówka przed przetwornicą czy za? |
Na samym wejściu zewnętrznego zasilania. Nic, absolutnie nic nie może być podłączone do zasilania zewnętrznego i nie przechodzić przez różnicówkę. Przy zasilaniu z przetwornicy różnicówka nie zadziała, ponieważ nie ma takiej możliwości. Dlatego za przetwornicą stosuje się już zwykłe bezpieczniki nadprądowe,
Dwa przekaźniki proponuję wykorzystać jako dwa detektory obecności napięcia 230V - jeden na wejściu przetwornicy i drugi na jej wyjściu. Styki połączymy szeregowo co będzie realizować funkcję logiczną "AND" czyli gdy będzie włączony przekaźnik 1 i przekaźnik 2 na wyjściu pojawi się sygnał dla PC100. Jeżeli będzie działał tylko jeden przekaźnik (napięcie ze słupka ale przetwornica wyłączona, przetwornica włączona ale brak napięcia na słupku) lub gdy oba przekaźniki wyłączone - sygnał nie będzie przekazywany i akumulatory nie będą spinane, bo ładowarka nie pracuje.
Czytałeś wątek o energobloku??? |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-11-12, 09:50
|
|
|
Świstak napisał/a: | Darek Szczecin napisał/a: | różnicówka przed przetwornicą czy za? |
Na samym wejściu zewnętrznego zasilania. Nic, absolutnie nic nie może być podłączone do zasilania zewnętrznego i nie przechodzić przez różnicówkę. Przy zasilaniu z przetwornicy różnicówka nie zadziała, ponieważ nie ma takiej możliwości. Dlatego za przetwornicą stosuje się już zwykłe bezpieczniki nadprądowe,
Dwa przekaźniki proponuję wykorzystać jako dwa detektory obecności napięcia 230V - jeden na wejściu przetwornicy i drugi na jej wyjściu. Styki połączymy szeregowo co będzie realizować funkcję logiczną "AND" czyli gdy będzie włączony przekaźnik 1 i przekaźnik 2 na wyjściu pojawi się sygnał dla PC100. Jeżeli będzie działał tylko jeden przekaźnik (napięcie ze słupka ale przetwornica wyłączona, przetwornica włączona ale brak napięcia na słupku) lub gdy oba przekaźniki wyłączone - sygnał nie będzie przekazywany i akumulatory nie będą spinane, bo ładowarka nie pracuje.
Czytałeś wątek o energobloku??? |
Staram się czytać wszystko co dotyczy moich rozwiązań, ale nie wszystko łapię bo temat mi nowy. Teraz jak mi to opisałeś logika ma załapała i jest to już proste
Nową przetwornicę mam obecnie na stole z podłączonym jakimś walającym się po garażu akku GEL 90Ah i sprawdzam jak ona działa. Rozkminiam teraz wpływ na jej działanie wybór priorytetu AC/BATTERY za co odpowiada swich nr5 i powiązanie tego z funkcjami POWER SAVER AUTO i POWER SAVER OFF
dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
tom-cio
weteran

Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2016-11-12, 09:50
|
|
|
Chlopaki,a nie uwazacie ze Darka to moze polozyc na lopatki?Tlumaczymy mu zeczy dla nas oczywiste,ale dla laika elektrycznego juz wcale nie takie proste.To tak jak by on opowiadal nam ze v-ke z harleya mozna rozlozyc pos sosna i zlozyc w godzine
proponu je takie rozwiazanie
http://techtron.pl/p2522,...a-siec-ups.html
realizuje za niego przelaczenie pomiedzy jego przetwornoca a siecia,do tego zwykly przekaznik na 230v
http://findernet.pl/przek...4567890123.html
z wejscia zewnetrznego 230v pod laczyc cewke tego przekaznika a 12 v z aku na srodkowa nozke i wyjscie do pc100 pojawi sie tylkompo pojawieniu 230 na zewnetrznym zasilaniu |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
 |
tom-cio
weteran

Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2016-11-12, 09:53
|
|
|
Kurde Darek w tej samej chwili pisalismy,jak polapales to spoko.Ja osobiscie przepinam reczne na dwoch heblach,ale do nastwpnego juz ten przelacznik kupie albo go stworze.Bo jedna przetwornice usmazylem,jak spielo 230 ze slupka i z przetwornicy,po prostu nie ten hebel podnioslem |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-11-12, 10:01
|
|
|
tom-cio napisał/a: | Chlopaki,a nie uwazacie ze Darka to moze polozyc na lopatki?Tlumaczymy mu zeczy dla nas oczywiste,ale dla laika elektrycznego juz wcale nie takie proste.To tak jak by on opowiadal nam ze v-ke z harleya mozna rozlozyc pos sosna i zlozyc w godzine
proponu je takie rozwiazanie
http://techtron.pl/p2522,...a-siec-ups.html
realizuje za niego przelaczenie pomiedzy jego przetwornoca a siecia,do tego zwykly przekaznik na 230v
http://findernet.pl/przek...4567890123.html
z wejscia zewnetrznego 230v pod laczyc cewke tego przekaznika a 12 v z aku na srodkowa nozke i wyjscie do pc100 pojawi sie tylkompo pojawieniu 230 na zewnetrznym zasilaniu |
nie no nie jest zemną tak źle, jakoś już te prądy powoli ogarniam, przecież sam zrobiłem klimę w aucie a tam też były straszne przekaźniki tylko że miałem schemat.
Świstakowa porada jest dla mnie prosta i jasna.
A Harleya się pod sosną nie rozbiera bo one się nie psują |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 482/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2016-11-12, 10:13
|
|
|
Jeżeli chodzi o przełączanie zasilania zewnętrznego - z tą przetwornicą nie ma żadnego problemu - nie dość że realizuję tę funkcję, to na dodatek dysponuje tak dużą mocą że nawet suszara do włosów wielkości rakiety przy pracy z akumulatora jej nie straszna. O ile dobrze zrozumiałem Darek pytał o wypracowanie sygnału informującego PC100 o tym że ładowarka 12V (wbudowana w przetwornicę) pracuje i należy spiąć akumulatory aby ładowały się obydwa.
Co do priorytetów i próbkowania napięciem na wyjściu - u mnie się nie sprawdziło. Okazało się że pobór prądu przy pracy jałowej jest do przyjęcia i chodzi całe dnie i całe noce, a próbkowanie mogłoby nadwyrężyć lub uszkodzić łądowarki i mikrofale wtyknięte na stałe do gniazdek. Jeśli chodzi o lodówkę - mam zamontowaną drugą, mniejszą i oszczędniejszą przetwornicę (Techtron) dedykowaną tylko dla lodówki, a sterowanie zrealizowałem na dodatkowym termostacie (czujnik w lodówce, odczyt temperatury na panelu sterowania) i dodatkowo układ na jednym przekaźniku który to wszystko odpina gdy dostępne jest inne zasilanie 230V: słupek, agregat czy duża przetwornica... Ale to już inna historia.
P.S. Miałem wczoraj ekspresową robotę w Koszalinie i przejeżdżałem przez Szczecin. Dwa razy.... I dwa razy pobładziłem.... |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
Ostatnio zmieniony przez Świstak 2016-11-12, 10:29, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
|