Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato 280, 1987, zawieszenie przód
Autor Wiadomość
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-02, 11:05   Ducato 280, 1987, zawieszenie przód

hej,

na wiosnę planuję dokończyć naprawy - pozostało mi głównie zawieszenie z przodu; mam nowe odboje gumowe na drążki reakcyjne (obecnych już prawie nie ma), mam też nowe końcówki drążków. te elementy się kwalifikują do wymiany w efekcie oględzin (widać że trzeba je zmienić).

z drugiej strony przy okazji rozkładania przodu myślę że może warto wymienić wszystko co gumowe/elastyczne; ze względu na pogodę (zimno i mokro) nie chce mi się jechać na kamperowisko oglądać co jeszcze wymienić :) dodatkowo jeżeli coś się okaże do wymiany w trakcie naprawy to i tak odpowiedniej części tego samego dnia raczej nie kupię), i po głowie mi chodzi żeby kupić komplet:

a) wszystkie elementy gumowe/elastyczne dla zawieszenia przedniego, lub
b) to co się najczęściej do wymiany kwalifikuje

w efekcie - ktoś potrafi podpowiedzieć jakie elementy zwyczajowo wymagają wymiany przy okazji przeglądu przedniego zawieszenia? i może przy okazji także tylnego? nie potrafie zgadnąć co ewentualnie kupować już teraz..

pozdrawiam
serwan
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-01-02, 12:32   

sworznie wahacza oraz tuleje wahacza to do kompletu przedniego zawieszenia no chyba że jeszcze amortyzatory. Co do tyłu to tam masz tuleje metalowo-gumowe w resorach które również warto wymienić jak już robisz kompletnie wszystko.
Nie zapomnij później o zrobieniu geometrii
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2017-01-04, 19:22   

martini44 napisał/a:
no chyba że jeszcze amortyzatory.

Oraz sprężyny.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
roldis 
trochę już popisał

Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2017-01-05, 09:30   

w taki sposób to mozna wymienić pół samochodu, przed zakupem częśći powinno sie gruntownie zweryfikować stan poszczególnych podzespolów, (lom , łycha , łapka i sprawdzasz pod autem wyczuwalne luzy) - nie ma innego wyjscia...Skoro wymieniasz koncówki kiero. to i sprawdz same drąki kierownicze , po odkręceniu koncówek powinny stac w srodkowej pozycji. Skoro mówisz o gumach to sprawdz stan 3 poduszek zespołu napedowego - często są nadciete -zwłaszcza prawa i srodkowa.Całość jest tak prosta ze nie musisz robić wszystkiego naraz jednego dnia - na kobylkach czy czymś podobnym moze chyba postać na czas naprawy, częsci są ogólnie dostępne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***