 |
|
Ducato 280, 1987, zawieszenie przód |
Autor |
Wiadomość |
serwan
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2015 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-02, 11:05 Ducato 280, 1987, zawieszenie przód
|
|
|
hej,
na wiosnę planuję dokończyć naprawy - pozostało mi głównie zawieszenie z przodu; mam nowe odboje gumowe na drążki reakcyjne (obecnych już prawie nie ma), mam też nowe końcówki drążków. te elementy się kwalifikują do wymiany w efekcie oględzin (widać że trzeba je zmienić).
z drugiej strony przy okazji rozkładania przodu myślę że może warto wymienić wszystko co gumowe/elastyczne; ze względu na pogodę (zimno i mokro) nie chce mi się jechać na kamperowisko oglądać co jeszcze wymienić dodatkowo jeżeli coś się okaże do wymiany w trakcie naprawy to i tak odpowiedniej części tego samego dnia raczej nie kupię), i po głowie mi chodzi żeby kupić komplet:
a) wszystkie elementy gumowe/elastyczne dla zawieszenia przedniego, lub
b) to co się najczęściej do wymiany kwalifikuje
w efekcie - ktoś potrafi podpowiedzieć jakie elementy zwyczajowo wymagają wymiany przy okazji przeglądu przedniego zawieszenia? i może przy okazji także tylnego? nie potrafie zgadnąć co ewentualnie kupować już teraz..
pozdrawiam
serwan |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2017-01-02, 12:32
|
|
|
sworznie wahacza oraz tuleje wahacza to do kompletu przedniego zawieszenia no chyba że jeszcze amortyzatory. Co do tyłu to tam masz tuleje metalowo-gumowe w resorach które również warto wymienić jak już robisz kompletnie wszystko.
Nie zapomnij później o zrobieniu geometrii |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2017-01-04, 19:22
|
|
|
martini44 napisał/a: | no chyba że jeszcze amortyzatory. |
Oraz sprężyny. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
roldis
trochę już popisał
Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016 Otrzymał 2 piw(a)
|
Wysłany: 2017-01-05, 09:30
|
|
|
w taki sposób to mozna wymienić pół samochodu, przed zakupem częśći powinno sie gruntownie zweryfikować stan poszczególnych podzespolów, (lom , łycha , łapka i sprawdzasz pod autem wyczuwalne luzy) - nie ma innego wyjscia...Skoro wymieniasz koncówki kiero. to i sprawdz same drąki kierownicze , po odkręceniu koncówek powinny stac w srodkowej pozycji. Skoro mówisz o gumach to sprawdz stan 3 poduszek zespołu napedowego - często są nadciete -zwłaszcza prawa i srodkowa.Całość jest tak prosta ze nie musisz robić wszystkiego naraz jednego dnia - na kobylkach czy czymś podobnym moze chyba postać na czas naprawy, częsci są ogólnie dostępne |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|