Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Eura Mobil z 1992 r energoblok
Autor Wiadomość
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2017-01-29, 17:22   Eura Mobil z 1992 r energoblok

Czy ktoś się zna na tym czy to co jest tam zamontowane nie jest czasem zwykłym prostownikiem ,czy to energoblok .Właściciel auta twierdzi że nie ładuje akumulatora w aucie po podpięciu pod prąd .czy to rozwiązanie fabryczne czy ktoś podmienił .
Jeśli tak co dołożyć aby aby ładował również aku w aucie ?

prost 1.JPG
Plik ściągnięto 4954 raz(y) 26,57 KB

pro2.JPG
Plik ściągnięto 4954 raz(y) 37,2 KB

pro3.JPG
Plik ściągnięto 4954 raz(y) 32,05 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Comsio 
Kombatant
weteran cepek

Twój sprzęt: Ducato II 2,8JTD 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2013
Piwa: 85/428
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-01-29, 17:49   

U siebie mam nowszy model.
W srodku może być bezpiecznik,u mnie taki jest, jak zrobi się zwara, wymiana bezpiecznika.
_________________
Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2017-01-30, 19:16   Re: Eura Mobil z 1992 r energoblok

IAAN napisał/a:
Czy ktoś się zna na tym czy to co jest tam zamontowane nie jest czasem zwykłym prostownikiem ,czy to energoblok .Właściciel auta twierdzi że nie ładuje akumulatora w aucie po podpięciu pod prąd .czy to rozwiązanie fabryczne czy ktoś podmienił .
Jeśli tak co dołożyć aby aby ładował również aku w aucie ?

Przerabiałem już temat. Wygląda na to, że ten prostownik to mocno zubożona lub bardzo wczesna wersja energobloku. Po jakimś czasie psuje się i pracując ciągle zasiarcza do upadłego akumulator pokładowy oraz całe pomieszczenie pod fotelem łącznie ze sobą przy okazji niszcząc przewody łączeniowe. Najprostsze wyjście to wymienić prostownik 7A na prostownik samoczynny i dołożyć przełącznik do ładowania obu akumulatorów na przemian. Ja zamontowałem przekaźnik czasowy który przełącza ładowanie między akumulatorami co dwie godziny. Brzmi to poważnie a jest proste jak konstrukcja cepa i nie nawaliło od ponad 6-ciu lat oraz niczego nie uszkodziło. Jeżeli interesują Ciebie szczegóły to poszukam zdjęcia i napiszę więcej.
Ktoś z pewnością tam grzebał gdyż żadna niemiecka firma nie zainstalowałaby drewnianej płyty pod urządzenia elektryczne. W oryginale była tam z pewnością blacha.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2017-01-30, 19:54   

Jeżeli interesują Ciebie szczegóły to poszukam zdjęcia i napiszę więcej.
Ktoś z pewnością tam grzebał gdyż żadna niemiecka firma nie zainstalowałaby drewnianej płyty pod urządzenia elektryczne. W oryginale była tam z pewnością blacha.

Chętnie bym zobaczył jak podłączyłeś u siebie
Mówisz że te przekaźniki powinły być przykręcone do blachy a nie do drewnianej płyty ,płyta wygląda jak lekka sklejka i jest w kolorze zabudowy meblowej ,ale nie pamiętam jak wygląda od strony nóg kierowcy.
Na razie nie widać nigdzie aby coś było zasiarczone obecny właściciel kupił auto w tamtym roku i jeden sezon przejeździł
a może prościej dołożyć coś takiego do ładowania aku samochodowego http://allegro.pl/pt5-pro...6528712474.html

albo taki
http://allegro.pl/automat...6192308335.html

Czy mam rozumieć że ten co jest teraz w aucie nie ładuje w ogóle aku samochodu.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2017-01-31, 21:26   

Znalazłem zdjęcia prostownika który pakowałem do kamperów

Jest to urządzenie produkcji angielskiej z instrukcją po polsku którą opracował Polak a nie Chińczyk z automatycznego tłumacza.

Prostownik wyposażony jest w wyświetlacz który podczas pracy prezentuje sytuację w układzie.

Interesujące nas parametry to napięcie na akumulatorze, prąd ładowania oraz procent naładowania akumulatora. Prostownik wyposażony jest w pamięć zasilaną z bateryjki wielkości 5 groszy umieszczonej wewnątrz urządzenia dzięki czemu raz wybrane parametry ładowania będą zapamiętane nawet po wyłączeniu z sieci czy przemieszczeniu prostownika do innego pomieszczenia. Po ponownym podłączeniu do prądu samoczynnie rozpoczyna analizowanie stanu podłączonego akumulatora i ustala parametry ładowania. Tę właściwość wykorzystałem do ładowania dwóch różnych akumulatorów w kamperze realizując ją przy pomocy dwustanowego przekaźnika czasowego nastawionego na przełączanie się co dwie godziny na pierwszą lub drugą baterię. Włączony w układ solar nie ma żadnego wpływu na prawidłowość działania. Po naładowaniu akumulatora przełącza się na tryb czuwania a po obniżeniu się napięcia na aku samoczynnie załącza się. Prostownik sprawdza się również w przypadku kiedy odstawiamy kampera na zimę i nie zaglądamy do niego aż do wiosny.
Co jakiś czas urządzenie samoczynnie przełącza się na tryb odsiarczania akumulatora. Nie zamocowałem prostownika w kamperze na stałe lecz przystosowałem do przenoszenia montując odpowiednie wtyczki gdyż czasami jest potrzebny do zasilenia innego urządzenia.
Prostownik prezentowany na: http://allegro.pl/automat...6192308335.html/ doskonale nadaje się do permanentnego doładowywania akumulatora w sezonie zimowym gdyż jego prąd ładowania nie przekracza 0,5A lub 1A i posiada zabezpieczenie przed przeładowaniem. Sam używam podobne - kupione swego czasu w LIDL za 29 zł /sztuka. Do ładowania akumulatorów w sezonie turystycznym nie nadaje się z uwagi na mały prąd ładowania.
Prostownik http://allegro.pl/pt5-pro...6528712474.html jest standardowym urządzeniem do ładowania aku bez żadnego sterowania czy zabezpieczenia przed przeładowaniem. Po naładowaniu aku - jeżeli nie zostanie odłączony - będzie doładowywał go dalej doprowadzając w końcu do jego zasiarczenia.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2017-01-31, 22:40   

linki nie działają :(
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2017-02-01, 11:47   

SlawekEwa napisał/a:
linki nie działają :(

Linki działają w poście IAANa. Ja je tylko przytoczyłem dla przykładu.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
TomaszG 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Talento I Eura Mobil
Dołączył: 14 Lip 2015
Piwa: 2/4
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-02-02, 08:59   Re: Eura Mobil z 1992 r energoblok

[quote="lepciak"]
IAAN napisał/a:
Ja zamontowałem przekaźnik czasowy który przełącza ładowanie między akumulatorami co dwie godziny. Brzmi to poważnie a jest proste jak konstrukcja cepa i nie nawaliło od ponad 6-ciu lat oraz niczego nie uszkodziło. Jeżeli interesują Ciebie szczegóły to poszukam zdjęcia i napiszę więcej.
.

Witam, poproszę o więcej info n/t tego przekażnika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2017-02-02, 19:03   

TomaszG
Przekaźnik PCU-520 produkcji F&F Pabianice z instrukcją obsługi do pobrania.
Inny - o wiele lepszy przekaźnik o tym samym sposobie działania to RTx-170 i RTx-171 to produkt firmy Alstom. Ciekawa sprawa - producent tych ostatnich naprawia je bez pobierania jakichkolwiek opłat. Co prawda - te przekaźniki psują się niezmiernie rzadko. Przekaźniki można kupić u producentów lub na Allegro. Stosuję je do sterowania sprężarkami chłodni przemysłowych i w kamperach jeżeli właściciel sobie tego życzy.
Jeżeli interesuje Ciebie sposób podłączenia i ustawianie działania - wyślij mi na p.w. lub komórkę swój adres e-mail. Podeślę schemat narysowany odręcznie z odpowiednim opisem. Nie mam już programu do kreślenia schematów na kompie ale wiedza w głowie została i wprawa do odręcznego kreślenia również.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Doktor 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato Eura Mobil
Nazwa załogi: KaMaRaNa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2013
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2017-02-05, 17:51   

Jeżeli chodzi o ten energoblok to jest oryginał. Mam u siebie dokładnie taki sam zestaw i co ciekawe ta drewniana tablica to też oryginał bo mam identyczną.U mnie działa to bez zarzutu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2017-02-06, 18:51   

Doktor napisał/a:
Jeżeli chodzi o ten energoblok to jest oryginał. Mam u siebie dokładnie taki sam zestaw i co ciekawe ta drewniana tablica to też oryginał bo mam identyczną.U mnie działa to bez zarzutu.

Aby uruchomić uszkodzone energobloki typu jak Ty masz czyli ponad dwudziesto pięcio letnie musiałbym dotrzeć do oryginału i na jego podstawie reanimować zgłoszone do naprawy. Taniej i pewniej wyjdzie wstawienie nowoczesnego prostownika z odpowiednimi dodatkami dostępnymi w chwili obecnej. W moim kamperze Buerstner również pracuje oryginalny energoblok - teraz już 25 lat w którym masa detali i podzespołów jest porządnie wygrzana pracując na granicy technicznej śmierci. Profilaktycznie sprawdziłem czy będzie do reanimacji i stwierdziłem, że prościej i łatwiej wypadnie wyposażenie go w elementy nowe.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2017-02-06, 20:31   

Rozumiem że ten przekaźnik czasowy ma już ustawione przełączanie styków co 2 godziny fabrycznie.Nie mamw nim możliwości ręcznej regulacji czasu przełączania .
Schemat i opis dostałem i dziękuję bardzo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2017-02-07, 08:02   

Omawiany przekaźnik jest przystosowany do zmiany nastaw w zależności od potrzeb zainteresowanego. Wejdź w Google na stronę F&F Pabianice i wyszukaj PCU-520. Na dole jest instrukcja nastaw. Mogę Ci ją przesłać bo często z niej korzystam. Opcja nastaw: zmiana co 2 godziny najbardziej sprawdza się w naszym przypadku.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Ostatnio zmieniony przez lepciak 2017-02-07, 08:38, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2017-02-07, 08:18   

Terz wszystko jasne link który podałeś w meilu nie pokazuje tego przekaźnika tylko stronę producenta i trzeba wyszukać na niej PCU-520 a wygląda tak tu jest czym kręcić .

PCU-520.jpg
Plik ściągnięto 4325 raz(y) 28,57 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2017-02-07, 08:37   

Przełącznik FUNC ustawiasz w pozycji C lub D. Pozostałe dwa przełączniki po lewej stronie ustawiają czas działania pierwszego z przekaźników wykonawczych a odpowiadające im po prawej stronie czas działania drugiego.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***