 |
|
camper nie z blaszaka |
Autor |
Wiadomość |
DINO
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: w planach
Dołączył: 27 Maj 2016
|
Wysłany: 2017-04-15, 06:50 camper nie z blaszaka
|
|
|
Hej
tak przeglądam wątki i większość "tworzy" swoje mobilehomy :D na podstawie blaszaków a co z "miniautobusami" np:
https://www.otomoto.pl/of...r-ID6yKAUF.html
dlaczego nikt nie bierze tego pod uwagę, wydają się szersze i pojemniejsze niż zwykły blaszak, nie mówię o takich, które są zrobione na podstawie blaszaka.
Bo niestety w moim przypadku musi być hak i 2T na nim, do tego wydaje mi się, że taki autobusik jeździ sprawniej i lepiej od ori campera. |
|
|
|
 |
JacekL
zaawansowany

Twój sprzęt: Malibu T 440 QB
Dołączył: 24 Maj 2011 Piwa: 4/9 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 2017-04-15, 06:59
|
|
|
Niestety (miniautobus jak go ładnie nazwałeś) wymaga kategorii prawa jazdy D, a po przeróbce jeżeli w ogóle będzie możliwa kat. C Bo przekracza 3,5 T |
_________________ Jacek |
|
|
|
 |
DINO
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: w planach
Dołączył: 27 Maj 2016
|
Wysłany: 2017-04-15, 07:02
|
|
|
przeróbka jest możliwa, dzwoniłem, potrzebny kwit o przebudowie itd i diagnosta wystawia swój kwit na to wszystko, ale dopytam jak będę badał motunga.
czyli ograniczeniem jest prawko w sumie. |
|
|
|
 |
westa76
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw T2 Westfalia, Fiat Ducato w budowie
Nazwa załogi: Miziaki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2011 Piwa: 5/17 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2017-04-15, 11:07
|
|
|
nie tylko prawko, jeszcze opłaty drogowe, viatoll i inne zakazy związane z wagą, gdyby nie to to już dawno bym zbudował przynajmniej 5t. DMC o ile nie 7,5t
Pozdrawiam
Mariusz |
|
|
|
 |
willi7
doświadczony pisarz

Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2015 Piwa: 2/1 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-04-15, 11:16
|
|
|
zwróć uwagę na przebiegi, to nie są ciężarówki czy prawdziwe autobusy tylko zwykłe dostawczaki przerobione. |
|
|
|
 |
DINO
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: w planach
Dołączył: 27 Maj 2016
|
Wysłany: 2017-04-15, 11:38
|
|
|
pojazd specjalny czyli z tego co czytałem brak podatku bo nie zarobkowy, viatol do przeżycia i tak płacę bo zazwyczaj z przyczepą i końmi jadę, a jak dalszy wypad to przyczepa i motung do poruszania się w miastach itd.
zakaz wagowy zazwyczaj 3.5 T kolejna granica to 12T, 5 czy 6 raczej nie widziałem a w taki bym celował. |
|
|
|
 |
duende
zaawansowany
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Gru 2016 Piwa: 48/62 Skąd: ..
|
Wysłany: 2017-04-15, 12:42 Re: camper nie z blaszaka
|
|
|
Dlaczego nie? Jeśli masa, opłaty, przebiegi itd nie jest dla Ciebie przeszkodą, jest jeszcze kwestia izolacji termicznej.
W busie są szyby duże i pojedyncze, co z tego że atermiczne, ciężko z tego wystrugać auto wielosezonowe. Dodatkowo łazienka wypadnie na którejś z szyb, trzeba to jakoś wkomponować. Ale takie adaptacje fabryczne istnieją i są całkiem fajne, kwestia jak to dogrzać lub wychłodzić, w zależności od sezonu:
https://winnebagoind.com/product-classes/class-b
https://winnebagoind.com/products/class-b/2017/era/overview |
|
|
|
|
 |
DINO
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: w planach
Dołączył: 27 Maj 2016
|
Wysłany: 2017-04-15, 13:39
|
|
|
nie napisałem, ż eto nie jest problem tylko to, że auto jest samo w sobie "okazjonalne" i raz na jakis czas można przeżyć lekko wyższe opłaty
właśnie myślałem o tych bocznych szybach co ewentualnie z nimi zrobić, ale z drugiej strony to było by wywalenie dwóch-trzech, czyli szafy i wucet, bo w resztę można wsadzić zasłonki a więcej światła to tylko na + |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 499/29 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2017-04-15, 14:12
|
|
|
Taki oszklony bus nadaje się super na ukrytego kampera. Oszklona powierzchnia wbrew pozorom jest zaletą nie wadą i w/g mnie nie ogranicza możliwości zabudowy w środku.
Wszystkie szybki trzeba przyciemnić piecowo na max. Od środka w miejscach gdzie ma być normalna ściana bez okna, trzeba nakleić czarną nie przepuszczającą folię , na to ocieplenie i wewnetrzne wykończenie ściany (np. sklejka). Okna tam gdzie mają być wystarczy wyciąć w ścianach (mogą być wtedy mniejsze niż szyba na zewnatrz. W toalecie na szybę od środka można dodatkowo folię matową przepuszczającą światło dać i po sprawie.
Taki pojazd z zewnątrz wyglądał będzie jak zwykły osobowy busik, a od środka jak każdy inny kamper na blaszaku.
Jak taki pojazd stanie na parkingu na którym nie wolno kamperom, to nie wzbudzi nawet zainteresowania. Do głowy przychodzi mi np. nocleg w Chorwacji , kiedy np. nie było chęci i czasu , aby coś pod wieczór szukać .
Jak klapę od kota, korek od wody i przyłącz prądowy inteligentnie się schowa, to konia z rzędem temu co zorientuje się że to kamper. Klimy na dachu takie busy wożą standardowo, więc to nie problem. Jedynie markiza może zdradzić ale da się też ją odpowiednio zamaskować i pomalować , aby "znikła" optycznie.
Pozostaje problem DMC ........ |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
orys
stary wyga

Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2017-04-15, 14:29 Re: camper nie z blaszaka
|
|
|
DINO napisał/a: | Hej
tak przeglądam wątki i większość "tworzy" swoje mobilehomy :D na podstawie blaszaków a co z "miniautobusami" np:
https://www.otomoto.pl/of...r-ID6yKAUF.html
dlaczego nikt nie bierze tego pod uwagę, wydają się szersze i pojemniejsze niż zwykły blaszak, nie mówię o takich, które są zrobione na podstawie blaszaka.
Bo niestety w moim przypadku musi być hak i 2T na nim, do tego wydaje mi się, że taki autobusik jeździ sprawniej i lepiej od ori campera. |
To jest dość popularne rozwiązanie w UK, gdzie większość ludzi którzy robili prawko przed 1998 ma w standardzie C1 i D1, a po przerobieniu na kampera taki samochód "spada" do niższej kategorii technicznej.
A na tym rynku jest w czym wybierać, bo dużo takich "minibusików" jest na wyposażeniu np. domów starców czy szpitali i przez większość czasu stoją w gotowości. Gdyby nie to, że chcę wyjeżdzać poza UK oraz że lubię czasem zjechać z asfaltu to bym o czymś takim myślał.
Bo pod względem miejsca stanowczo lepiej niż standardowy VW Transporter prezentuje się coś takiego, nie?
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
duende
zaawansowany
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Gru 2016 Piwa: 48/62 Skąd: ..
|
Wysłany: 2017-04-15, 14:31
|
|
|
Joko w większości się z Toba zgadzam, oprócz jednej kwestii:
joko napisał/a: | Oszklona powierzchnia ... nie ogranicza możliwości zabudowy w środku.
. |
Mnie ograniczała mam, robiłem, ale u mnie żadna szyba nie jest całkowicie zaślepiona - kwestia kondensacji na szybach.
Przyciemniona panorama w dzień to zaleta, widać wszystko do okola i nie jest się podglądanym. W nocy trzeba się szczelnie zasłaniać, bo widać światło z zewnątrz.
A co do kamuflażu np w Chorwacji i nie tylko to prawda, nawet na granicy celnicy szukali w busie uchodźców a tu kamper |
|
|
|
 |
DINO
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: w planach
Dołączył: 27 Maj 2016
|
Wysłany: 2017-04-15, 14:40
|
|
|
czyli w większości przypadków prawie 99% DMC jest progiem??? ale przyjmując hipotetycznie, że posiada się prawko C?? czy nadal to jest problem ?? |
|
|
|
 |
orys
stary wyga

Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2017-04-15, 14:58
|
|
|
DINO napisał/a: | czyli w większości przypadków prawie 99% DMC jest progiem??? ale przyjmując hipotetycznie, że posiada się prawko C?? czy nadal to jest problem ?? |
W dziczy - nie. Jesli chcesz po miastach pojeździć to może być - zakazy parkowania, zakazy wjazdu.
Dodatkowo wyższe opłaty na autostradach itp, w niektórych krajach np. częstsza koniecznosc robienia przegladów itd itd. |
_________________
 |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-04-15, 15:17
|
|
|
Wejdę w temat. Myślę , że budowa czy zakup kampera o dmc pow .3,5t to dobre rozwiązanie .Oczywiście ,że trzeba na to mieć prawo jazdy , ale wszystko inne to pikuś. Miałem to wiem. Mało tego , rozglądam się cały czas nad zakupem czegoś takiego Mój poprzedni miał trzy osie i to błąd , ale zna mnóstwo kolegów podróżującymi kamperami pow 3,5 t . Nikt nie zważa na ograniczenia ( do 3,5T) . Uwierzcie mi .Warunek wygląd podobny do poniżej 3,5t. Pewnie znajdą się tacy co powiedzą." jak to świadomie łamać przepisy? " To i tak lepiej i kary mniejsze niż jadąc cały czas przeładowanym. WIĘKSZE kary. Ale każdy niech robi jak lubi.
Co do wyboru dawcy .Zdecydowanie odradzam. Wiecie ile kosztuje taki minibusik w dobrej kondycji
B .Drogo . Chyba ,że wyłachany szrot. Szukał bym raczej wśród meblowozów. Pocztowozów itd. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
DINO
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: w planach
Dołączył: 27 Maj 2016
|
Wysłany: 2017-04-15, 16:17
|
|
|
MAWI napisał/a: | .Zdecydowanie odradzam. Wiecie ile kosztuje taki minibusik w dobrej kondycji
B .Drogo . Chyba ,że wyłachany szrot. Szukał bym raczej wśród meblowozów. Pocztowozów itd. |
a minibus jeździ mniej niż meblowóz czy pocztowóz?? pewnie podobnie do tego trzeba zainwestować w okna itd bo blacha dookoła, a tu trzeba okna pozasłaniać :D
oczywiście się nie upieram, pomijam mechanikę silnika i napędu bo to ma być sprawne ale reszta?? i tak do zmiany i rozbiórki :D |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|