 |
|
Półosie J5 |
Autor |
Wiadomość |
pingwin52
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 2,5D 1991r.
Dołączył: 28 Lut 2016 Skąd: Belgia
|
Wysłany: 2017-05-09, 15:56 Półosie J5
|
|
|
Witam. Chcę wymienić lewą półoś w swoim J5, mam nadzieję, iż dobrze diagnozuję - pojedynczy stuk przy ruszaniu i i czasem przy zasprzęgleniu przy zmianie biegów to chyba wewnętrzny przegub. Jest to J5 91r 2,5D i na stronie sklepu występują 3 długości 690, 702 i 710mm, dylematem jest co wybrać, bo nie chciałbym jej najpierw wyciągać i mierzyć a potem czekać na drugą, tylko odrazu zamienić. Kolejnym pytaniem jest czy przy tej okazji zmieniać olej w skrzyni (naleciane 235, silnik niby był zmieniany, ale skrzynia pewnie ta sama zostala) Instrukcja mówi o 80W90, czy taki właśnie kupić? Jakiegoś motula, castrola czy olej marki olej wystarczy? |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-05-09, 17:50
|
|
|
Najpierw to ja właśnie wyjmij , często to nie jest takie proste by ze skrzyni wyskoczyła ... możesz się zdziwić i napocić czego Ci nie życzę ale ja ostatnio mam pecha i same takie zakleszczaki się zdarzają |
|
|
|
 |
BODEK
zaawansowany

Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Piwa: 23/3 Skąd: Wesoła
|
Wysłany: 2017-05-09, 20:35
|
|
|
Z praktyki! -Biorca ma rację; trzeba wyciągnąć i obejrzeć, pomierzyć, policzyć ilość frezów, potem załatwiać nową. Po wymianie oleju w skrzyni dobrze włożyć miarkę bo lubi wyskakiwać a potem wygoni olej ze skrzyni. |
_________________ BODEK |
|
|
|
 |
pingwin52
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 2,5D 1991r.
Dołączył: 28 Lut 2016 Skąd: Belgia
|
Wysłany: 2017-05-10, 22:05
|
|
|
Panowie jakieś wskazówki jak ułatwić sobie życie z wyjęciem tej półosi? Używać siły czy są jakieś triki? Co do oleju, wlać te 1,6l czy troszkę więcej? Ktoś pisał, że po zmianie oleju skrzynia zaczęła hałasować, czy zatem kupić olej konkretnej marki czy trzymać się tylko oznaczenia? |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2017-05-10, 22:30
|
|
|
pingwin52 napisał/a: | Panowie jakieś wskazówki jak ułatwić sobie życie z wyjęciem tej półosi? Używać siły czy są jakieś triki? Co do oleju, wlać te 1,6l czy troszkę więcej? Ktoś pisał, że po zmianie oleju skrzynia zaczęła hałasować, czy zatem kupić olej konkretnej marki czy trzymać się tylko oznaczenia? |
Z tymi półosiami trochę Cię straszą - wyskoczą. W tym roku robiłem sprzęgło i półosie wyszły za pomocą zwykłej łapki. Jak mam jakąś oporną to na półoś przykręcam imadło maszynowe od wiertarki aby mieć punkt oparcia. Lewa jest bez podparcia -krótsza . |
|
|
|
|
 |
Bim
Kombatant Jacek

Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 134/101 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2017-05-10, 22:39
|
|
|
Poproszę wersję obrazkową co i gdzie |
|
|
|
 |
serwan
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2015 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-11, 00:14
|
|
|
nie mam doświadczenia z przegubami w kamperach ale byłbym zdziwiony gdyby to był przegub; kamper, zakładam że przebieg kolo 200k, raczej nie więcej, i przeguby szwankują? no chyba że to były jakieś źle zaprojektowane, to powszechna wada i też się mam bać..
u mnie objawy takie jak mówisz (stuknięcie pojedyńcze przy ruszaniu, czasem przy hamowaniu) miały przyczynę w mocno wypracowanych elementach gumowych drążka reakcyjnego (takie dwie metalowe dzidy biegnące od wahaczy do mocowania pod przednim pasem); ruszanie/hamowanie powodowało że cały drążek się przesuwał o milimetr-dwa do przodu i do tyłu, i to stukniecie to było uderzenie wielkiej podkładki która tam jest o mocowanie pod pasem; jeżeli niegdy nie zaglądałeś w okolice to może warto tam zajrzeć? lub inne elementy zawieszenia? no chyba że przejechałeś swoim kamperem pół miliona kilometrów.. |
|
|
|
 |
pingwin52
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 2,5D 1991r.
Dołączył: 28 Lut 2016 Skąd: Belgia
|
Wysłany: 2017-05-11, 07:36
|
|
|
No w sumie nie pomyślałem o tych drążkach, ale sprawdzę to dzisiaj. Nie zauważyłem stuknięcia przy hamowaniu, zawsze przy ruszaniu i gdy jadę na luzie wbiję bieg i zasprzęglę. Kiedyś spadła mi osłona z zewnętrznego przegubu i nie wiem jak długo tak jeździłem, więc raczej to on powinien się pierwszy posypać, wewnętrzne statystycznie rzadko padają, no ale pomyślałem, że ten statystyczny procent właśnie mi przypadł. |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-05-11, 08:23
|
|
|
pingwin52 napisał/a: | . Kiedyś spadła mi osłona z zewnętrznego przegubu i nie wiem jak długo tak jeździłem, więc raczej to on powinien się pierwszy posypać, . |
8 lat temu kupiłem ducato z 93 roku już z uszkodzoną osłona na prawym zewnętrznym ... auto pracuje jako holownik ... na każdym przeglądzie diagności mi mówią o tym uszkodzeniu a przegub od 8 lat ciągle się trzyma i traktuję go już jak doświadczenie i ciekawostkę on lubi chyba być wietrzony |
|
|
|
 |
serwan
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2015 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-11, 09:15
|
|
|
pingwin52 napisał/a: | Nie zauważyłem stuknięcia przy hamowaniu, zawsze przy ruszaniu i gdy jadę na luzie wbiję bieg i zasprzęglę. |
drążek jest osadzony pod pasem w takim głupim uchwycie 'na przelot'; z obu stron przelotu są okrągłe elementy gumowy; fakt że stukanie jest tylko przy ruszaniu może (nie musi!) świadczyć o tym że masz zniszczony ten gumowy pierścień od strony silnika
pozdrawiam
serwan |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|