Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Bybobil Ducato L3H2 2.3
Autor Wiadomość
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/482
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-07-16, 18:55   

decumanus napisał/a:
2. Zwiększenie predkosci autostradowej do 107 km/h (2.5k rpm)

Jaki to silnik?
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2022-07-16, 21:57   

2.3 120
Euro4
Jeden z pierwszych ducato 3 generacji.
Przebieg 201000
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/482
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-07-16, 23:34   

Nie pasowały mi te obroty do szybkości, ale jak 2,3 i 120 to pewnie tak jest.
3.0 i 160 - 2.0 k rpm 115 km/h , polska autostrada - 8,9 l/100km -LukOil :bigok
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2022-07-17, 10:16   

No tak... Kop leżącego...
Pamietam 4 lata temu wypozyczylismy wielkiego zlotego burstnera z silnikiem 3.0... rozpedzal sie pod górkę i spalił przez caly wyjazd średnio 9.0.
Chcialbym jednak odróżnić średnią z wakacji od średniej bezposrednio z autostrady...
Wyjzadowa tez oscyluje wokolo 9.
Ale nastepny, jesli nie bedzie elektryczny, to na pewno 3.0 (to chyba wyklucza nowe samochody...)
A przekladka silnika ile by kosztowala?
R
Na niekorzyść działają jeszcze 15 calowe kółeczka od deskorolki. Wokół same fabryczne połintegry i nasze wyglądają śmiesznie.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rviru 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2019
Piwa: 4/5
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2022-07-18, 21:21   

Witam,
Dobije Cie bardziej :) , i w sumie chyba potwierdzę że warto wybierać silnik 3.0. U mnie spalanie średnie 8.4 , czasami daję mu w komin ale generalnie w trasie to spokojnie tak do 120. Od początku leję tylko BP czasami Lotos. Do kampera leję zwykłego diesla, osobówka ultimate. Parę lat temu jak w związku z pracą robiłem po kilkanaście tysiaków miesięcznie testowałem różne diesle , i tylko BP dało mi odczuwalną różnicę. Nadmienie że Orlen to była porażka, mówię o stacjach polskich od tego czasu tylko BP. Ostatio jak BP wprowadziło w czwartki ultimate w cenie zwykłego to do kampera leję te lepsze i wnioski z ostatnich okolo 3 tys są takie że mam spalanie 8.1, to już jak niejedna osobówka. Raz gdzieś na zadupiu z mojej winy musiałem zalać coś innego i wypadło na orlen. To od wyjazdu ze stacji czuć była że to syf, taki mułowaty samochód. Także szczerze polecam sprawdzić BP. A czy olej ma znaczenie to nie wiem, ja do wszystich swoich daje od lat liqui molly, może to też robi różnice
_________________
Moja budowa: https://www.camperteam.pl...pic.php?t=33411
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2022-07-18, 23:29   

Sprawdze bp, kiedys sie do nich zrazilem bo na ich gazie przejezdzalem mniej niz na konkurencji, ostatnio okazalo sie ze oszukuja na ilosci. Do butli 45l weszlo 44l gazu. Normalnie 36-38. Powinno 36.
Ale sprawdzic nie zawadzi.

A ze 3.0 warto wybrac to wiem, ale w norwegi jest maly wybór używanych ducato. Bardzo mały. Dlatego mysle nad swapem. Teoretycznie.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/482
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-07-19, 06:42   

rviru napisał/a:
U mnie spalanie średnie 8.4 ,

z komputera czy z dystrybutora ?
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-07-19, 07:11   

Tak, tylko informacyjne, to co wy porównujecie ?
Spalanie chwilowe przy jakiejś tam prędkości? Czy realne np. 115 km przejechane w 1h?
Bo nijak nie dałem rady zejść ze spalaniem poniżej 10l zapylając uczciwe powyźej 100km/h, czyli prędkość średnia np 105km/h to zuźycie średnie 10,5-11 l , Mam obecnie 3 auta z 3.0 i wszystkie podobnie się zachowują :szeroki_usmiech .
Swap z 2,3 na 3.0 bez sensu, jak ma 120 kucy, zrobił bym mapę na 150 i będzie fajnie, 2,3 to bardzo fajny motorek :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/482
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-07-19, 08:10   

Darek Szczecin napisał/a:
Czy realne np. 115 km przejechane w 1h?

Realne
Darek Szczecin napisał/a:
Bo nijak nie dałem rady zejść ze spalaniem poniżej 10l zapylając uczciwe powyźej 100km/h,

Darku to już Twój problem nie nasz :chytry
Darek Szczecin napisał/a:
Swap z 2,3 na 3.0 bez sensu, jak ma 120 kucy, zrobił bym mapę na 150 i będzie fajnie,

160 z 3.0 to jednak nie to samo co 150 z 2.3 :-P
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2022-07-19, 09:58   

Darek Szczecin napisał/a:
Czy realne np. 115 km przejechane w 1h?

Wskazania średniej komputera kontrolowane na bieżąco. Wiem ze komputery klamia, ale zakladam ze nie preferuja zadnych sieci stacji paliw, wiec klamia równo.
Darek Szczecin napisał/a:
Bo nijak nie dałem rady zejść ze spalaniem poniżej 10l zapylając uczciwe powyźej 100km/h,

A widzisz... Moze na orlenie tankujesz :-P
SlawekEwa napisał/a:
160 z 3.0 to jednak nie to samo co 150 z 2.3 :-P

Fakt, kultura pracy inna. Ale swap bylby pewnie z 10kpln. To moze lepiej gazdiesel zrobic. Podobno dodaje kucy.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2022-07-19, 12:11   

decumanus napisał/a:
Wskazania średniej komputera kontrolowane na bieżąco. Wiem ze komputery klamia, ale zakladam ze nie preferuja zadnych sieci stacji paliw, wiec klamia równo.


Z komputera mój nie przekracza 10l, ale komputer a rzeczywistość to 2 światy :)
U mnie zaniża o 1l podczas jazdy, postój i klepanie silnika na luzie komputer ducata nie bierze do zużycia.

Jeśli już mamy porównywać zużycia to od pełnego do pełnego i to nie z jednego tankowania, bo inny przechył auta podczas tankowania potrafi upchnąć dodatkowe 2-5l do zbiornika.


decumanus napisał/a:
Sprawdze bp, kiedys sie do nich zrazilem bo na ich gazie przejezdzalem mniej niz na konkurencji, ostatnio okazalo sie ze oszukuja na ilosci. Do butli 45l weszlo 44l gazu. Normalnie 36-38. Powinno 36.


Wystarczy, że podjazd na stacji będzie pochylony i może być taka różnica w ilości zatankowanego gazu.
Mniej odczuwalne jak masz butle cygaro a dużo bardziej jak butla w koło.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rviru 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2019
Piwa: 4/5
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2022-07-19, 21:49   

Darek Szczecin napisał/a:
Tak, tylko informacyjne, to co wy porównujecie ?
Spalanie chwilowe przy jakiejś tam prędkości? Czy realne np. 115 km przejechane w 1h?
Bo nijak nie dałem rady zejść ze spalaniem poniżej 10l zapylając uczciwe powyźej 100km/h, czyli prędkość średnia np 105km/h to zuźycie średnie 10,5-11 l , Mam obecnie 3 auta z 3.0 i wszystkie podobnie się zachowują :szeroki_usmiech .


Zużycie realne od tankowania do tankowania mierzone. Komputer zdecydowanie przeklamuje. A mam niskie bo jak nadmieniałem nie szaleje i nie cisnę po gazie. Unikam autostrad bo tam nic ciekawego po drodze nie ma ;) , ja nie jeżdżę kamperem do miejsca docelowego bo zazwyczaj takowego nie mam, wiec i śpieszyć sie na ma po co. Jeśli bym cisnął to z 9 tke na mus wypije, ale dychy średnio nigdy nie osiągnąlem jeszcze. Ale nadmienię że nie jeżdże po plaskim , preferuje tereny górzyste.
_________________
Moja budowa: https://www.camperteam.pl...pic.php?t=33411
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2022-07-20, 08:00   

Z ciekawosci porownam komputer z rzeczywistością w drodze powrotnej, ale glownie chodzi mi o jakosc paliwa. Co do tankowania lpg, to rozumiem ze moga byc różnice, ale nie uwierze ze mozna z tego powodu nalac prawie 100% pojemnosci butli.
W 2015 jadac na polnoc tankowalismy w Łodzi, przy zjezdzie na budowana wowczas obwodnice. Do butli weszlo 62, zamiast 55.. byl tam facet tankujacy, (nie pamietam czy wtedy jeszcze nie mozna bylo samemu). Mowie gosciowi że do mojej butli nie wchodzi tyle gazu a ten gnój się usmiecha tak szeroko i obleśnie że miałem ochote mu ten pistolet w :dupa wsadzić.

A jak tankowalem na stacjach Statoil ( dopuki nie przyuwazylem) pierwsze 6 litrow "tankowowalo" się w 1.5 sekundy... Bo w wezu nie bylo cisnienia.
Kiedys dystrybutory mialy okienko z podgladem i naklejką informującą ze ma byc tam gaz widoczny. Dzis juz nie mają.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zbynek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Dołączył: 22 Kwi 2017
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2022-07-25, 12:17   

rviru napisał/a:
Witam,
Dobije Cie bardziej :) , i w sumie chyba potwierdzę że warto wybierać silnik 3.0. U mnie spalanie średnie 8.4 , czasami daję mu w komin ale generalnie w trasie to spokojnie tak do 120. Od początku leję tylko BP czasami Lotos. Do kampera leję zwykłego diesla, osobówka ultimate. Parę lat temu jak w związku z pracą robiłem po kilkanaście tysiaków miesięcznie testowałem różne diesle , i tylko BP dało mi odczuwalną różnicę. Nadmienie że Orlen to była porażka, mówię o stacjach polskich od tego czasu tylko BP. Ostatio jak BP wprowadziło w czwartki ultimate w cenie zwykłego to do kampera leję te lepsze i wnioski z ostatnich okolo 3 tys są takie że mam spalanie 8.1, to już jak niejedna osobówka. Raz gdzieś na zadupiu z mojej winy musiałem zalać coś innego i wypadło na orlen. To od wyjazdu ze stacji czuć była że to syf, taki mułowaty samochód. Także szczerze polecam sprawdzić BP. A czy olej ma znaczenie to nie wiem, ja do wszystich swoich daje od lat liqui molly, może to też robi różnice


Masz skrzynię biegów długą czy krótką?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2022-08-02, 09:58   

Niestety nie udało mi się porównać spalania rzeczywistego ze wskazaniami komputera bo jak zatankowałem w Słowenii do pełna, bardzo dobre paliwko za 1.7 euraskow - zapomnialem zapisać przebiegu... A słoweńskie paliwko najlepsze było w całym tegorocznym teście, przejechaliśmy na nim 3 przełęcze 1200, 1300 i 1800, prawie cały czas na klimie, potem cala Austrie, aż do Słowacji i spalanie miałem 9.3. Na Słowacji zatankowałem na slovnafcie w okolicy Bratysławy i niestety jakość bardzo słaba 10.5-10.3 a wcześniej byłem zadowolony... wiec potwierdza to moja teorie, ze to nie marka stacji gwarantuje jakości paliwa, tylko jego pochodzenie ...a tego nie zgadniesz.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***