ducato 1987, 2.5d, silnik 8144.67, filtr oleju |
Autor |
Wiadomość |
serwan
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2015 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-02, 12:05 ducato 1987, 2.5d, silnik 8144.67, filtr oleju
|
|
|
hej,
w minionym tygodniu zajrzeliśmy sobie z Zulusem pod maski, i okazało się że u niego (J5, 1992) na pasie przednim jest solidny kawał żelastwa pod nazwą filtr paliwa, podczas gdy u mnie jest tylko drobny pipek z sitkiem na przewodzie paliwowym.
na zdjęciu spod mojej maski zaznaczyłem:
- na zielono - mój pipek
- na czerwono - miejsce gdzie Zulus ma potężny filtr paliwa
dodatkowo, przejrzałem na iparts bodajże listę filtrów paliwa do ducato 280, i okazuje się ze poza dużymi filtrami do obudów takich jak u Zulusa, jest tez dostępny taki pipek jak mój, do montażu na przewodzie.
w efekcie pytania:
1) czy ktoś poza mną ma jako filtr taki pipek? czy były jakieś modele silników do któregoś roku gdzie takie rozwiązanie było fabrycznie?
2) czy też raczej poprzedni właściciel sobie uprościł budowę układu paliwowego?
pozdrawiam
serwan
filtr_paliwa.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 73 raz(y) 725,13 KB |
|
|
|
|
 |
Bim
Kombatant Jacek

Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 134/101 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2017-07-02, 12:12
|
|
|
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie czy to rzeźba zaznaczając miejsce gdzie powinien być filtr z pompką |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2017-07-02, 16:57
|
|
|
Bim napisał/a: | Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie czy to rzeźba zaznaczając miejsce gdzie powinien być filtr z pompką |
Małe sprostowanie: Filtr bez pompki
Ducato nie miało filtrów z pompką.
Ten mały "pipek", to filtr wstępny i one były montowane w DI. Dopiero za nim był montowany właściwy filtr(ten na pasie przednim). |
|
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-07-02, 19:17
|
|
|
Jak nie masz właściwego filtra paliwa to nie jest dobrze dla diesla (wtryskiwacze i pompę może trafić szlag)!!! Ja bym szybko założył coś normalnego bo to co masz to nadaje się do skuterka typu "komarek".
20170702_191311.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 100 raz(y) 82,36 KB |
20170702_191335.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 93 raz(y) 96,46 KB |
|
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2017-07-02, 20:55
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | Ja bym szybko założył coś normalnego bo to co masz to nadaje się | Do ogrodu |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2017-07-02, 21:47
|
|
|
amples napisał/a: | dziwaczek napisał/a: | Ja bym szybko założył coś normalnego bo to co masz to nadaje się | Do ogrodu |
Też to widziałem, ale nie chciałem tego pisać |
|
|
|
 |
1506edi
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2017-07-03, 08:07
|
|
|
Może masz tak,paliwo z baku idzie do pompy paliwa-potem filtr- dalej pompa wys ciśnienia-wtryski.chciał w ten sposób zabezpieczyć pompę przed syfem z baku bo niczym nie filtrowana(prócz filtra w baku).Ja tak mam ducato z 85r. Wszystkie przewody wymieniłem już na nowe dawno temu ale właśnie tak mam jak opis wyżej.Wcześniej nic nie wskazywało żeby ktoś tam coś zmieniał,ani przewody gumowe ani sztywne nie były wydłużane,bądż cięte-dlatego zrobiłem tak samo.W tym układzie pompa paliwa jest przed filtrem. |
|
|
|
 |
serwan
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2015 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-03, 10:19
|
|
|
te zdjęcia które wkleił Dziwaczek (dzięki) sugerują że tak właśnie jest jak pisze 1506edi:
1) zbiornik z paliwem
2) filtr - pipek
3) pompa paliwa
4) 'duży' filtr na przednim pasie
ktoś jeszcze tak ma? i jeżeli tak, to z 'dużego' filtra gdzie idzie przewód paliwowy? o ile wiem DI nie mam 'pompy wysokiego ciśnienia'?
pozdrawiam
serwan |
|
|
|
 |
serwan
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2015 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-03, 10:52
|
|
|
zajrzałem do literatury i wygląda na to że:
- faktycznie zamiast pipka powinien być 'duży' filtr na pasie przednim; nabyłem już na allegro używkę, zobaczymy jak się sprawdzi
- kolejność elementów w układzie też już mam
- co do pompki - DI nie ma pompki na obudowie filtra, a pod pompą paliwa (nie wiedziałem, a nuż się komuś ta wiedza przyda)
- z 'dużego' paliwo idzie do pompy paliwa, stamtąd do pompy wtryskowej
pozdrawiam
serwan |
|
|
|
 |
Bim
Kombatant Jacek

Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 134/101 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2017-07-03, 12:40
|
|
|
Odnośnie pompki na filtrze paliwa to wprowadziłem Cię w błąd
Popatrzyłem na Avatar a nie na opis Ducato
Ja w j5 Peugeot mam w formie gumowego przycisku na górze |
|
|
|
 |
jacik
stary wyga

Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-07-03, 12:55
|
|
|
Bim napisał/a: | Odnośnie pompki na filtrze paliwa to wprowadziłem Cię w błąd
Popatrzyłem na Avatar a nie na opis Ducato
Ja w j5 Peugeot mam w formie gumowego przycisku na górze |
 |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-07-04, 15:51
|
|
|
Gewehr napisał/a: | amples napisał/a: | dziwaczek napisał/a: | Ja bym szybko założył coś normalnego bo to co masz to nadaje się | Do ogrodu |
Też to widziałem, ale nie chciałem tego pisać |
To ja zdementuję - to jest przewód do paliwa (wiem że wygląda jak do ogrodu, ale czy ktoś widział wąż do ogrodu o średnicy wew. 6mm i do tego przezroczysty??). Ten przewód jest do wody/paliwa/powietrza pod ciśnieniem - dlatego ma zbrojenie. A przezroczysty założyłem dlatego aby było widać że płynie paliwo i zawór zwrotny działa jak należy. Mam ten przewód z 5 lat "nie poci się", nie kruszy, nie pęka - jak ktoś będzie w okolicy mogę dać kawałęk
Wiem co kupowałem (sklep motoryzacyjny) i co to za przewód - nie szydzić tylko pomyśleć/zapytać!!! |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2017-07-04, 20:14
|
|
|
Ja pod żadnym pozorem, nie szydzę
Pokaż mi tylko, kto fabrycznie w motoryzacji montuje takie przewody
Nie stosuje się ich, bo są szybkopalne i malo odporne termicznie, oraz na uszkodzenia mechaniczne. |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-07-04, 21:38
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Ja pod żadnym pozorem, nie szydzę
Pokaż mi tylko, kto fabrycznie w motoryzacji montuje takie przewody
Nie stosuje się ich, bo są szybkopalne i malo odporne termicznie, oraz na uszkodzenia mechaniczne. |
Tego typu przewody były stosowane kiedyś - fakt w epoce motorów, maluchów itp. i działało. Miałem takie w motorze (tylko nie zbrojone) i itp. teraz są nowsze ale przezroczystych nie znalazłem te mają zastosowanie np. przy kompresorach, są odporne na wysokie ciśnienie, oleje i odporne mechanicznie. Przed pompą paliwa mogą być stosowane i są o niebo lepsze niż te twarde fabryczne w tym roczniku. Nie stosowałbym jako wysoko ciśnieniowe tam winny być gumowe i zbrojne. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
serwan
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2015 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-07, 10:07
|
|
|
nabyłem obudowę filtra - doszła, wygląda imponująco i nawet na sprawną; odkręciłem stary filtr, chciałem wyczyścić całość i.. mam kłopot.
na zdjęciu zaznaczyłem:
- na zielono - element (gruby pierścień, ok. 1,5cm grubości) który obraca się wokół własnej osi (i osi obudowy), a który jest jakby 'podkładką' między filtrem właściwym a obudową; czemu on służy?
- na fioletowo - z elementu o którym wyżej wystaje pipek z pręcikiem i dziurką jaka jest ich rola?
- na niebiesko - na górnej krawędzi pierścienia jest jakby uszczelka; chcę zdjąć cały pierścień żeby ją obejrzeć i ewentualnie wymienić, problem w tym że ten pierścień nie współpracuje przy zdejmowaniu
- na czerwono - pierścień wydaje się trzymać obudowy filtra poprzez śrubę z otworem na klucz ampulowy zaznaczoną na czerwono; kłopot w tym że mimo przyłożenia sporego wektora całość nie daje się odkręcić, w efekcie nie mam pewności czy to faktycznie śruba, czy może jakiś stały element obudowy
i pytania:
1) ktoś podpowie jak zdjąć pierścień (zaznaczony na zielono)?
2) do czego służy pipek (zaznaczony na fioletowo)?
pozdrawiam
serwan
obudowa_filtra_1.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 69 raz(y) 289,57 KB |
obudowa_filtra_2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 81 raz(y) 242,43 KB |
|
|
|
|
 |
|