| 
            
               |  | 
 |  
 
	
			| Fiat Ducato 2008 blaszak przeróbka na rame, wzmocnienie |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Mario_Gdynia   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Fiat Ducato
 Dołączył: 30 Sie 2017
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-08-30, 09:01   Fiat Ducato 2008 blaszak przeróbka na rame, wzmocnienie |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam serdecznie Szanownych Kolegów i Koleżanki. Nie mogłem znaleźć odpowiedniego działu, aby oficialnie się przywitać. Mam auto i mam problem. Po ostatnich wichurach , zgniotło nam Ducato 2008rok, dokładnie zabudowę blaszaną z tyłu i trochę dach nad kabiną  z przodu. W związku z czym przez chwilę rozważałem szaloną opcję, odcięcia zabudowy blaszanej do gołej ramy, która to jest cieńsza niż w typowym "ramowcu" Słyszałem, że podobno można dospawać "górną" część ramy, interesuje mnie kwestia wspawania się w to co pod kabiną, patrząc na prospekty, po wycięciu "okienek" nad ramą u mnie, będę miał widoczne pionowe wzmocnienia budy, czy przyspawanie do nich owych końców ramy usztywni na tyle cały pojazd? Pozdrawiam i czekam na ewentualne podpowiedzi. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | CORONAVIRUS   Kombatant
 fan SAN ESCOBAR
 
  
 Twój sprzęt: IVECO DAILY III
 Nazwa załogi: BRAK
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 21 Sie 2011
 Piwa: 566/755
 Skąd: z Rumi przez jedno i
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-08-30, 10:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale w czym widzisz problem? dospawać zawsze można wszystko i wszędzie ... pozostaje kwestia opłacalności  bo jak wiesz będzie to jedyny taki i wszelkie cenniki biorą w łeb   
 
 dział przywitań : http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=26
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Mario_Gdynia   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Fiat Ducato
 Dołączył: 30 Sie 2017
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-08-30, 10:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hey, dziękuje za nakierowanie, z dospawaniem to i można pewnie tak zrobić, jak piszesz. Ja chcę uzyskać "bezpieczną" sztywność konstrukcji i to,że się nie złamie. Wozić będę dwa motocykle, plus ewentualnie jeden plus "skrzydło" i oczywiście zabudowa mieszkalna, ale to jest sprawa drugorzędna. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | CORONAVIRUS   Kombatant
 fan SAN ESCOBAR
 
  
 Twój sprzęt: IVECO DAILY III
 Nazwa załogi: BRAK
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 21 Sie 2011
 Piwa: 566/755
 Skąd: z Rumi przez jedno i
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-08-30, 17:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | dalej nie rozumiem co Ty chcesz zrobić ... auto z fabryki wychodzi konstrukcyjnie , powiedzmy , idealne pod każdym względem , pod obciążeniowym też ... homologacja zawiera w sobie dane jaki do danego auta możesz wstawić ładunek przy DMC fury .  Ty chcesz  dopuszczalny w homologacji ładunek dodatkowo  "ubezpieczyć" wzmocnieniem  konstrukcyjnym auta czy powiedzmy sobie szczerze, chcesz przeładować DMC i mieć pewność ,że nic się nie stanie ??? no tylko taka wersja jest chyba logiczną w Twoim rozumowaniu ... 
 
         |  
				|  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Nomady   trochę już popisał
 
 Nazwa załogi: Nomady
 Dołączył: 15 Wrz 2016
 Piwa: 5/15
 Skąd: Dolnośląskie Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-08-30, 18:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | OK.  zgniotło nam Ducato 2008rok, dokładnie zabudowę blaszaną z tyłu i trochę dach nad kabiną z przodu.// Zabudowa blaszana w kaperach jest najsilniejszą zabudową można przerobić na czołg czy to ma sens  // . |  
				|  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | bart.ek   zaawansowany
 
 Twój sprzęt: E86
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 15 Sie 2013
 Piwa: 6/6
 Skąd: SY
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Nomady   trochę już popisał
 
 Nazwa załogi: Nomady
 Dołączył: 15 Wrz 2016
 Piwa: 5/15
 Skąd: Dolnośląskie Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-08-31, 17:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ten film nie ma nic wspólnego z tematem.     |  
				|  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Mario_Gdynia   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Fiat Ducato
 Dołączył: 30 Sie 2017
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-09-02, 05:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Film ciekawy.Ja chciałbym dać z tyłu zabudowę szerszą po 10-15cm jak w przypadku niektórych kamperów i do tego celu właśnie trzeba by było wzmocnić tę słabą ramę po odcięciu tyłu. Szkoda,że nie jest pokazane, jak wpasował się z tymi "belkami" z ramy w elementy konstrukcyjne budy. Takie przeróbki to nic strasznego dla mnie, spawałem auta typu Zmota itp. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kimtop   Kombatant
 
 Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 18 Wrz 2007
 Piwa: 144/44
 Skąd: Opoczno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-09-02, 07:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | A co z "papierami"? |  
				| _________________ Pozdrawiam.
 Polak gorszego sortu
 
 Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
 Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Mario_Gdynia   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Fiat Ducato
 Dołączył: 30 Sie 2017
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-09-02, 07:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozmawialem z zaprzyjaznionym rzeczoznawca, zna moje wytwory motoryzacyjne. Nie bede mial  problemu ze zmiana typu auta. Ale zaznaczyl, ze trzeba "wejsc" z nowa dolozona rama w dwa punktu nosne budy polaczone z przednimi podluznicami. Spotkal sie z takowymi modyfikacjami na min. Autolawety i auta byly sygnowane o ladownosci 1600kg, w rzeczywistosci wytrzymuja do 2500kg. Patrzalem w ogloszeniach na tzw. cwiartki samochodow i faktycznie po rozcieciu tylu budy nad niska rama, ukazuja nam sie owe gorne prowadzenia pod rame, wzmocnione poprzecznie wewnatrz. Mozna gleboko zamocowac po dwa profile 10x10 i na te ptofile nasunac po profilu ramy. Oczywiscie z duzym zapasem na zakladke i odpowiednio zaspawac. Zobacze, gdyz mam kupca na Ducato niby na czesci, ale wyczulem ze Gosciu bedzie wlasnie chvual zrobic lawete z auta. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Mario_Gdynia   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Fiat Ducato
 Dołączył: 30 Sie 2017
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-09-02, 17:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ducatti sprzedany. Koniec tematu. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Możesz ściągać załączniki na tym forum
 
 | Dodaj temat do ulubionych
 Wersja do druku
 
 
 |  |