Dziwaczek 2 energoblok, panel, przewody? |
Autor |
Wiadomość |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-09-10, 20:36 Dziwaczek 2 energoblok, panel, przewody?
|
|
|
Witam moi drodzy
Jako, iż Dziwaczek 2 już jest rozpocząłem naprawy
Zdjęcia oraz prezentacja będzie ale na razie jest przeprowadzka z Dziwaczka 1 do Dziwaczka 2 i jest bur...
A wiec pojazd wyposażony jest energoblok EBL-200-2, który wydaje się ze działa (bezpieczniki dobre) wszystkie sprzęty działają, ładowanie aku. zabudowy jest z 230V ale nie ładuje akumulatora silnikowego?
Jak silnik pracuje lu 230V to amperomierz pokazuje prąd na zielonym, czyli wynika że lądowanie pokładowego jest!
Panel EuraMobil 257-2 nie do końca działa:
- włącza 12V, pokazuje prąd i na czerwonym - pobór i ładowania na zielonym,
- pompa działa, alarm baterii podobno też (mówił mi poprzedni właściciel) - jak odpiłem aku. silnikowy nie zaświecił się?
- wskaźnik ten poziomów wody i stanów akumulatorów ani drgnie - stawiam, że moze być uszkodzony? naciskałem przyciski obok niego - zero reakcji.
- jak wciskam "ladestart" nic się nie dzieje? - co to jest za przycisk coś z ładowaniem?
- Co to za włącznik/wyłącznik po prawej na dole Ein/Aus?
A teraz ciekawostka znalazłem taką wiązkę w komorze silnikowej przy akumulatorze (właściciel twierdzi że to od tachografu - ale bo niema przecież) a to nie czasem od energobloku? Może ktoś wie jak podłączyć te kolorowe przewody, były chyba przy akumulatorze bo są śrubki.
prosiły o sugestie do naprawy szanowne grono, nie chce nic popalić (zaginione przewody)
EBL 200-2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 86 raz(y) 164,22 KB |
panel 257-2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 74 raz(y) 194,84 KB |
przewody.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 57 raz(y) 367,19 KB |
|
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-09-11, 20:23
|
|
|
Hey, widzę że niema sugestii wiec pozostało eksperymentowanie. Rozebrałem panel i pomierzyłem napięcia na wejściu wskaźniku górnego - tym od napięcia i wody i wyszło że napięcia są 5-9V, więc układ podaje tylko padł wskaźnik. Myślę że można by tam wstawić diody, ale wolałbym działający wskaźnik wychyłowy - może ktoś ma na zbyciu lub wie gdzie nabyć takowy?
wskaznik.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 48 raz(y) 67,24 KB |
przewody.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 53 raz(y) 180,17 KB |
|
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
lwojtek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Dethleffs T6501 Advantage Elegance
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2017 Piwa: 7/2 Skąd: dolnośląskie
|
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-09-11, 21:05
|
|
|
Drogie cholerstwo, moze coś porzeźbię, gdzieś widziałem podobnie moze przełozy sie mechanizm
albo wstawię diody |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
lwojtek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Dethleffs T6501 Advantage Elegance
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2017 Piwa: 7/2 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 2017-09-11, 21:47
|
|
|
Kompletny panel schaudt IT 207-2 około 200 € |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-09-11, 21:58
|
|
|
Dzięki ale kombinuję z woltomierzem analogowym, podmieniłbym skalę - może się uda. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
Kubbek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-09-16, 22:28
|
|
|
Podłączę się pod temat z szybkim pytaniem nowicjusza.
Możecie mi powiedzieć co i jak z tą płytką ingormacyjną. O czym konkretnie informuje dany znaczek
IMG_20170916_105759.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 55 raz(y) 1,94 MB |
|
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-09-17, 06:59
|
|
|
Myślę, że tak od góry:
-lewa czerwona duża dioda- bardzo nuski stan aku. poniżej 11.5v,
- mała czerwona dioda stan napięcia akumulatora niski zielona oki- naladowany,
- czerwoba dioda >3/4 max. stran wody w zbiorniku chyba wody szarej ale nie jestem pewny, zielna dioda oki
_ przełącznik na dole zbiornik wody/akumulutar wybór co ma pokazywać, może być też tak że jedno położenie to akumulator silnikowy i czysta woda a drugie to akumulator zabudowy i woda szara - ja tak mam w burstnerze.
Opisuję z autopsji - trzeba sprawdzić ręcznie, ta woda mnie zastanawia moźe być szata bo przekreślone? A jest jeszcze wskaźnik inny wody? |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
|
 |
Kubbek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-09-17, 08:49
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc. Ale co do tej dużej diody która opisałeś jako pierwszą, to ona się tylko pali podczas ładowania 230. Ona jest zarazem przyciskiem. Po podłączeniu chwilę się popalić i gaśnie. Jak się ma ją wciśnie, to ponownie się zapali na kilka chwil. |
|
|
|
 |
zbiegusek
zaawansowany
Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016 Piwa: 10/7 Skąd: Bełchatów i okolice
|
Wysłany: 2017-09-17, 08:59
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | Myślę, że tak od góry:
-lewa czerwona duża dioda- bardzo nuski stan aku. poniżej 11.5v,
- mała czerwona dioda stan napięcia akumulatora niski zielona oki- naladowany,
[...] |
A mnie się zdaje, że ta największa diódka nad znaczkiem diody, to symbol działania prostownika ładującego aku. Co do reszty, to chyba masz rację. :) |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-09-17, 14:29
|
|
|
zbiegusek napisał/a: | dziwaczek napisał/a: | Myślę, że tak od góry:
-lewa czerwona duża dioda- bardzo nuski stan aku. poniżej 11.5v,
- mała czerwona dioda stan napięcia akumulatora niski zielona oki- naladowany,
[...] |
A mnie się zdaje, że ta największa diódka nad znaczkiem diody, to symbol działania prostownika ładującego aku. Co do reszty, to chyba masz rację. |
Wychodzi, że tak |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
qdlaty_78
stary wyga

Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Lip 2013 Piwa: 19/22 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-09-17, 17:04
|
|
|
Kubbek napisał/a: | Wielkie dzięki za pomoc. Ale co do tej dużej diody która opisałeś jako pierwszą, to ona się tylko pali podczas ładowania 230. Ona jest zarazem przyciskiem. Po podłączeniu chwilę się popalić i gaśnie. Jak się ma ją wciśnie, to ponownie się zapali na kilka chwil. |
To jest od ładowania z sieci. Wciskając możesz wymusić ładowanie aku. Ale jak jest podłączony do 230v to i tak sam się załączy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-12-16, 21:44 naprawa wskaźnika napięcia/wody
|
|
|
Temat wypadało by zakończyć częściowo.
Wskaźnik wody i napięcia po wielu bojach udało się zakończyć szczęśliwie.
Problem stanowi dobór odpowiedniego woltomierza analogowego, pierwotnie zakładałem że jest to taki do 15V ale niestety nie jest. Jak się mierzy miernikiem napięcie to dochodzi ono do 10V i taki nabyłem ale po podłączeniu okazało się, że wskaźnik prawie nie reaguje a napięcie spada do kilku volt, wywaliłem rezystor ograniczający napięcie i efekt jest taki że zadziało tylko niestety z uwagi na zakres wklejonego mechanizmu woltomierza nie dało się go wyskalować od "0". Trzeba szukać woltomierza z jak najmniejszym (gabarytowo) mechanizmem. Wyskalowałem do napięcia akumulatora i stanu wody działa prawidłowo koszt operacji ok. 20zł
IMG_20170920_212214.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 49 raz(y) 521,76 KB |
IMG_20170922_135126.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 49 raz(y) 754,46 KB |
IMG_20170922_135138.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 49 raz(y) 766,2 KB |
IMG_20170923_122128.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 33 raz(y) 786,63 KB |
IMG_20170923_122139.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 61 raz(y) 872,92 KB |
|
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
mikie
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: ITINEO TB690
Dołączył: 20 Sty 2016 Piwa: 2/1 Skąd: RADOM
|
Wysłany: 2017-12-18, 16:04
|
|
|
Dobra robota miałem taką samą przypadłość według wskazówek i opisu kolegi Dziwaczek udało się naprawić wskaźnik . |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-12-18, 18:56
|
|
|
mikie napisał/a: | Dobra robota miałem taką samą przypadłość według wskazówek i opisu kolegi Dziwaczek udało się naprawić wskaźnik . |
Bardzo się cieszę - a udało się tak dobrać (ustawić) wskaźnik aby wskazywał od "0"? |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
|