Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kto zna tempomat uniwersalny Waeco MS50?
Autor Wiadomość
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-06-05, 22:29   Kto zna tempomat uniwersalny Waeco MS50?

Vitaycie.
Mam z odzysku tempomat jak w tytule, kompletny. Zapewniono mnie że sprawny ale nie miałem okazji się o tym przekonać.
Próbowałem go "na stole" uruchomić i sprawdzić czy działa.
Działa ale nie do końca.
Symulacja impulsów pochodziła od silnika z płynną regulacją obrotów, lekkie spowolnienie powinno skutkować jakąś reakcją czyli otwarciem się zaworu w puszce. Tak jednak się nie dzieje.
W centralce jest czerwona dioda LED, ona mruga proporcjonalnie do szybkości impulsów i tu pytanie czy ktoś ma coś podobnego i jak szybko te impulsy są sygnalizowane np przy 80km/h? tak mniej więcej do porównania.
Jest to taki sam model jaki miałem w poprzednim kamperze, dlatego przypaliłem się na niego.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Ostatnio zmieniony przez Socale 2016-06-05, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dominik 
stary wyga


Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2008
Piwa: 12/18
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-06-05, 22:38   

Może ma za mało impulsów? Orginalny OPLOWSKI wyłącza się przy prędkości poniżej 40km/h, a na jeden obrót koła ma coś między 40 a 50 impulsów.
_________________
Ewa i Piotrek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-06-05, 22:56   

Dominic, w tym modelu impulsy zbiera się z wału napędowego lub półosi na której zamontowane są 2 lub 3 magnesy na opasce.
Biorąc pod uwagę obroty koła np 10/sek przy 80km/h razy 3 magnesy dałoby mi to wynik 30 impulsów/sek, który bez problemu odtworzyłbym wspominanym silnikiem.
Dioda mruga proporcjonalnie do obrotów ale nie w ilości identycznej, np 3 obroty = 1 mrugnięcie.
Brak odczytu impulsów przez np zbyt wolne obroty to dioda nie mruga wcale.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-06-06, 21:48   

Wiedziałem że temat nie powszechny a diabełek w szczególe tkwił - jak zwykle.
Wszystko już rozpracowane, impulsy napływały zbyt szybko, poza zakresem.
Zestaw już gotowy do montażu.

Niemniej jednak jak ktoś będzie miał z tym i podobnym modelem problemy, to służę wiedzą i pomocą.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-06-06, 22:26   

Socale,zainteresowales mnie.Masz dojscie gdzie to kupic taniej,czy po prostu farta miales?
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-06-06, 22:49   

Farta miałem, w ciemno brałem bez sprawdzania, zaufałem, nie żałuję.
Szukałem po modelu, taki sam miałem z Autostarze, całkiem nieźle trzymał prędkość, zerknij:
https://www.youtube.com/watch?v=ZnLb8O57YJ8
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-10-27, 13:49   

Podepne sie do tematu bo kupiłem wlasnie uzywanego Waeco magicspeed 50 ale okazalo sie ze brakuje czujnika impulsow z walu, i teraz nie wiem czy da sie toto polaczyc tylko z impulsami z predkosciomierza czy ten czujnik musi byc? A jesli tak to wedlug schematu wynika ze to czujnik magnetyczny , wie ktos jaki mozna przypasowac?

Tak to chyba wyglada .

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-10-27, 21:03   

Wire, miło mi wrócić do swojego tematu, notabene z tym samym problemem.
Czujnik musi być. Mój oryginalny czujnik kłamał bo miał przerwę i... musiałem dorobić.
I dorobiłem i działał.
Opiszę Ci co to tu na tym foto jest.
Na przegubie półosi na opasce jest magnes. Ważna jest jego "moc". Normal to normal ale neodymowy to zasadnicza różnica dla czujnika.
A czujnik to cewka z drutu miedzianego o grubości włosa i jakieś 2-3 tys zwojów na jakimś rdzeniu...
No właśnie nie wiadomo na jakim rdzeniu. Ja ten czujnik dorobiłem sobie na ferrytowym i na stole eksperymentowałem z ilością zwojów i płynnymi obrotami odpowiadającymi obrotom kół samochodu. Doszedłem do zgrania impulsu z czułością, zamontowałem, działało lux.
Tempomat trzymał od około 45km/h bez górnej granicy i ok. Wyłączało tempomat podczas wjazdu pod górę, gdy prędkość różniła się od żądanej około 20% a silnik nie dawał już rady utrzymać żądania tempomatu. To nie jest upierdliwe zjawisko, raczej mądrość oddawana władcy kierownicy by zmienił bieg gdy na 5ce pod 12% nie da się utrzymać prędkosci.
.
Jak będziesz miał twardą zagadkę to jestem w stanie Ci pomóc bo to dokładnie przechodziłem a i wiedzy z tamtych lat historycznej też trochę mam, poradzę sobie. To może parę dni potrwać ale czuję się na siłach.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-10-28, 09:55   

Ok dzieki za pomoc, a to zachowanie tego tempomatu czyli rozlaczanie pod gorke to normalka bo mialem identyczny w starym kamperze i ogolnie bylem zadowolony z tego tempomatu. Dlatego postanowilem w fordzie tez zamontowac ten sam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***