Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulator napięcia PWM
Autor Wiadomość
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-21, 18:12   Regulator napięcia PWM

Mam w kamperku regulator PWM do solara. Niby wszystko działa poprawnie. Prąd z dachu trafia do akumulatora, odbiorniki działają. Diody sygnalizacyjne solara i akumulatora świecą na zielono, według instrukcji brak awarii. Ale... Dioda będąca wskaźnikiem obciążenia ( podłączonych do regulatora odbiorników zewnętrznych ) stale świeci się na czerwono. Według instrukcji wskazuje to na zwarcie lub przeciążenie. Problem w tym, że żądne odbiorniki nie są podłączone. Regulator powinien sam wrócić do stanu równowagi, ale nie wraca. Przycisk kasujący pomaga na chwilę, potem znowu się świeci LOAD. Ma ktoś może jakiś pomysł, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

DSC07550.JPG
Plik ściągnięto 11 raz(y) 220,11 KB

_________________
Hakuna matata
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2018-02-21, 18:22   

Marku miałem taki sam w Fendzie, ta czerwona świeciła się po wciśnięciu pomarańczowego przycisku.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorzalex 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Gru 2013
Piwa: 38/19
Skąd: Opalenica
Wysłany: 2018-02-21, 18:53   

Wymień na nowy regulator
Może mu się już żywot skończył?
_________________
Pozdrawiamy Marzena i Grzegorz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
OldPiernik 
stary wyga


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Gru 2008
Piwa: 50/19
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-21, 19:00   

A jaka jest kondycja akumulatora? Mierzyłeś napięcia na wyjściu z regulatora?
_________________
Życie jest za krótkie na siedzenie w domu i zazdroszczenie innym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chemik 
weteran


Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Lis 2014
Piwa: 115/19
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2018-02-21, 19:20   

gdyby Cie to interesowałoby, mam taki sam ( 20A), całkowicie sprawny,wymontowany z naszego kampera, bo był za mały. Oddam za symboliczną kwotę (20 zł) + koszt przesyłki :spoko
_________________
Chemik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-21, 19:37   

SlawekEwa napisał/a:
Marku miałem taki sam w Fendzie, ta czerwona świeciła się po wciśnięciu pomarańczowego przycisku.

A jak ją gasiłeś?
_________________
Hakuna matata
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-21, 19:40   

Do badania kondycji akumulatora jest pierwsza z prawej zielona dioda. Ta czerwona nie ma z aku nic wspólnego, tak przynajmniej wynika z instrukcji, która wygrzebałem w internecie.
_________________
Hakuna matata
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2018-02-21, 19:45   

MER-lin napisał/a:
A jak ją gasiłeś?

Naciśnij ten pomarańczowy krótko.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorzalex 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Gru 2013
Piwa: 38/19
Skąd: Opalenica
Wysłany: 2018-02-21, 19:47   

MER-lin napisał/a:
Do badania kondycji akumulatora jest pierwsza z prawej zielona dioda. Ta czerwona nie ma z aku nic wspólnego, tak przynajmniej wynika z instrukcji, która wygrzebałem w internecie.

To chińska produkcja mogła nawalić
Chyba ,że faktycznie wcisnąłeś coś i dlatego tak jest
_________________
Pozdrawiamy Marzena i Grzegorz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wojciechu 
Kombatant


Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2013
Piwa: 159/151
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2018-02-21, 21:49   

MER-lin napisał/a:
Problem w tym, że żądne odbiorniki nie są podłączone.


Miałem taki regulator we Frankii. Może właśnie przyczyna jest po stronie braku podłączenia. Jeśli mnie pamięć nie myli, to tym pomarańczowym przyciskiem wybierało się rodzaj akumulatora.
_________________
prof-os

Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-21, 22:18   

Dziękuję wszystkim za pomoc. Podjadę na zimowisko kamperka i pobawię się tym wyłącznikiem. Z instrukcji wynika, że rzeczywiście ważna jest długość jego przytrzymania, aby włączyć lub wyłączyć różne funkcje. :spoko
_________________
Hakuna matata
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***