Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektroblok
Autor Wiadomość
Sławek B 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugeot Hobby 650
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 83/15
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2018-02-21, 20:58   Elektroblok

Po wielu miesiącach pracy i dwóch sezonach intensywnych testów jestem gotowy do prezentacji elektrobloku o nieco większych możliwościach niż te powszechnie znane z kamperów.

Pełna konfiguracja systemu sterującego PASAR Ver4.0 pozwala na realizacje
poniższych funkcji:

1.Ładowanie Bat2 i Bat1 z PV (panela fotowoltaicznego), z podziałem procentowym.
2.Ładowanie Bat2 i Bat1 z Pr (prostownika) z priorytetem na ładowanie na Bat2.
Pomiar temperatury akumulatorów i kompensacja termiczna parametrów ładowania.
3.Zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem Bat2, z wysyłaniem SMS-a z alertem.
4.Stałe monitorowanie i wyświetlanie:
napięć Bat1 i Bat2,
prądów Bat1 i Bat2,
prądu prostownika,
prądu PV,
5.Informacja o źródle ładowania akumulatorów: Alternator, PV, Sieć 230V
6.W przypadku nadmiaru energii elektrycznej „słonecznej” , możliwość zasilenia lodówki z 12 V.
7.Możliwość załączenia trzech obwodów przy pomocy pilota. Np. oświetlenie zewnętrzne. Możliwość skonfigurowania istniejącego wyłącznika „normalnego” z pilotem jako wyłącznika schodowego.
8.Możliwość uruchamiania wybranych urządzeń za pośrednictwem SMS-ów
9.Centrala alarmowa z powiadomieniem SMS i lokalizacją GPS
10.Zapis pokonywanej trasy na karcie pamięci SD.
11.Pomiar temperatury zewnętrznej, wewnętrznej, w lodówce i płytki sterownika.
12.Pomiar wilgotności wewnętrznej i zewnętrznej.
13.Pomiar ciśnienia atmosferycznego.
14.Pomiar poziomu wody czystej i wody szarej. Czujniki pomiarowe typy WEMA
15.Monitorowanie parametrów pojazdu za pośrednictwem komunikatów SMS i GPRS.
16.Możliwość konfiguracji systemu poprzez określenie podłączonych urządzeń.
17.Eksport danych w tym: zapisanego śladu trasy, wartości napięć i prądów, poziomu wody, temperatur, wilgotności i ciśnienia na zewnętrzny serwer.
18.Docelowo aplikacje na smartfony do zarządzania sterownikiem.

Więcej informacji i szczegółów technicznych:
https://kamper-serwis.blogspot.com/search/label/EBL
_________________
Sławek B
https://kamper-serwis.blogspot.com/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 69/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-02-21, 21:28   

To co prezentujesz wydaje się strzałem w "10" :!: :ok

Większość z tych rzeczy mam, ale z osobna. Chętnie bym to zastąpił jednym urządzeniem.

Czy dostępna jest już wersja dla potencjalnych klientów :?:
Jeśli tak to zapytam nieśmiało: Jaka cena :?:
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorzalex 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Gru 2013
Piwa: 38/19
Skąd: Opalenica
Wysłany: 2018-02-21, 21:56   

Możesz zdradzić ile to kosztuje?
_________________
Pozdrawiamy Marzena i Grzegorz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 280/1357
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2018-02-21, 22:21   

Elektroblok EBL 208

Elektroblok EBL 208-S
Elektroblok EBL 208-S + panel LT 420 + wskaźnik ilości wody czystej oraz wody brudnej w zbiornikach.
Elektroblok jest niezbędnym urządzeniem w każdym kamerze umożliwiającym podłączenie dodatkowego akumulatora (min. 55Ah) do pojazdu. EBL 208 S zawiera moduł baterii (ładowanie 18 A z sieci 230V, charakterystyka ładowania IUoU), zestaw bezpieczników 12V, włączanie pompy wody, przełącznik wyboru dla akumulatorów 6-ogniwowych kwasowo-ołowiowych lub ołowiowo- żelowych , wyłącznik akumulatorów dla wyłączenia w zimie (bez spoczynkowego poboru prądu), monitorowanie akumulatora- odłącza akumulator przy niskim napięciu. Równoległe ładowanie akumulatora części mieszkalnej i akumulatora rozruchowego podczas jazdy. Akumulator rozruchowy jest ładowany po przyłączeniu zasilania 230V prądem ok. 2A.
• Kompletne zasilanie 12V
• Z ładowarką 18A
• Ochrona akumulatora przed głębokim rozładowaniem
• Blok bezpieczników dla zabezpieczenia różnych obwodów 12V
• Możliwe podłączenie lodówki AES (z automatycznym wyborem źródła zasilania)
Panel LT420 pokazuje stan akumulatorów 1 i 2, poziom w zbiornikach wodny czystej i brudnej. Ma wyłącznik OFF dla całego systemu ze wskaźnikiem LED. Wyłącznik pompy. Diody LED wskazują: napięcia akumulatorów, poziom wody czystej lub brudnej, pompa ON / OFF, 12V ON / OFF, 230V dostępny.
W zestawie:
• Elektroblok EBL 208-S
• Panel LT 420
• Sonda do pomiaru zbiornika wody czystej
• Czujniki poziomu za zbiornika ścieków
• Kable i materiały połączeniowe
Waga 3,9 kg.
Wymiary:
Elektroblok EBL 208 S: wys.130 x szer. 275 x 170 mm,
Panel LT 420: szer176 x wys106 mm x 35mm.
Producent: firma Schaudt.
Electrobloc EBL 208 S
Zawiera moduł ładowania akumulatora (18 A, charakterystyka ładowania IUoU), kompletny rozdział 12 V, zabezpieczenie obwodów 12 V oraz dalsze funkcje kontrolne i monitorujące:
Bistable 12V główny przekaźnik przełącznika
Energooszczędny stopień przełączania dla pompy wodnej odpowiedni dla 6-ogniwowych akumulatorów kwasowo-ołowiowych i ołowiowych (wybór za pomocą przełącznika)
Odłącznik akumulatora do wyłączania zimowego (brak zużycia prądu spoczynkowego)
Monitor baterii do wyłączania odbiorników 12 V w przypadku zbyt niskiego poziomu baterii w salonie.
Podłączenie do kontrolera ładowania słonecznego LR 1218
Wyjścia rozdzielacza 12 V zabezpieczane indywidualnie, częściowo przełączane za pomocą przekaźników. Równoległy ładunek obudowy i akumulatora rozruchowego.
Dostawa wraz z kablem zasilającym. Do pracy wymagany jest panel sterowania z akcesoriami (na przykład nr art. 051635).
Łączna waga wszystkich komponentów: 1,9 kg.
Wymiary (szer. X szer. X gł.) W mm: 130 x 275 x 170.
Shudders Panel LT 420
Panel LT 420 pokazuje stan baterii w woltach i poziom 2 zbiorników na wodę.
Przełącznik roboczy pompy, 12 V on / off na panelu. Kontrolka LED podnapięcia akumulatora, pompa, 12 V zał. / Wył. 230 V. W komplecie z akcesoriami przyłączeniowymi i kablem połączeniowym 5 m.
Wymiary (H / W / D w mm): 106/176/35.

https://www.kena.pl/pl/in...d=2749&catId=87

elbmale.jpg
Plik ściągnięto 6109 raz(y) 29,25 KB

e1.jpg
Plik ściągnięto 53 raz(y) 232,6 KB

e2.jpg
Plik ściągnięto 45 raz(y) 199,81 KB

e3.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 265,65 KB

Elektroblok EBL 208.jpg
Plik ściągnięto 331 raz(y) 1003,74 KB

LT420.jpg
Plik ściągnięto 43 raz(y) 146,13 KB

_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Ostatnio zmieniony przez Skorpion 2018-02-21, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorzalex 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Gru 2013
Piwa: 38/19
Skąd: Opalenica
Wysłany: 2018-02-21, 22:25   

To jednak nie to co kolega reklamuje :lol:
_________________
Pozdrawiamy Marzena i Grzegorz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Sławek B 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugeot Hobby 650
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 83/15
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2018-02-21, 22:31   

Cena jest w trakcie ustalania i chwilę to jeszcze potrwa.
Dość dużym kosztem są wszelkiego rodzaju czujniki niezbędne do osiągnięcia pełnej funkcjonalności.
Mam na myśli czujniki parametrów atmosferycznych, czujniki poziomu, czujki alarmowe jak np gazów usypiających i LPG.
Nie wszystkie możliwości urządzenia są jeszcze opisane ale z ciekawostek powiem, że system alarmowy posiada 8 linii wejściowych, z możliwością konfiguracji każdej linii oddzielnie jako NO lub NC, aktywacji w nocy, w dzień lub i w nocy i w dzień. W kamperze jest to o tyle ważne, bo należy włączyć z czuwania w nocy np czujki ruchu, czy lawetowania. Poza tym z uwagi na oszczędzanie energii czujki pobierające dużo prądu np czujki gazów są wyłączane gdy nie czuwają.
Wracając jednak do cen to szczegółowe informacje wyłącznie poprzez priv, bo nie chcę zamieniać forum w rodzaj targowiska.
Prawdopodobnie będziemy poszukiwali "beta testerów" w zamian za ceny "specjalne"
_________________
Sławek B
https://kamper-serwis.blogspot.com/
Ostatnio zmieniony przez Sławek B 2018-02-21, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorzalex 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Gru 2013
Piwa: 38/19
Skąd: Opalenica
Wysłany: 2018-02-21, 22:35   

Sławek B napisał/a:
Cena jest w trakcie ustalania i chwile to jeszcze potrwa.
Dość dużym kosztem są wszelkiego rodzaju czujniki niezbędne do osiągnięcia pełnej funkcjonalności.
Mam na myśli czujniki parametrów atmosferycznych, czujniki poziomu, czujki alarmowe jak np gazów usypiających i LPG.
Nie wszystkie możliwości urządzenia są jeszcze opisane ale z ciekawostek powiem, że system alarmowy posiada 8 linii wejściowych, z możliwością konfiguracji każdej linii oddzielnie jako NO lub NC, aktywacji w nocy, w dzień lub i w nocy i w dzień. W kamperze jest to o tyle ważne, bo należy włączyć z czuwania w nocy np czujki ruchu, czy lawetowania. Poza tym z uwagi na oszczędzanie energii czujki pobierające dużo prądu np czujki gazów są wyłączane gdy nie czuwają.
Wracając jednak do cen to szczegółowe informacje wyłącznie poprzez priv, bo nie chcę zamieniać forum w rodzaj targowiska.
Prawdopodobnie będziemy poszukiwali "beta testerów" w zamian za ceny "specjalne"

Czy będzie trudno to zaadaptować do istniejącej instalacji elektrobloku?
_________________
Pozdrawiamy Marzena i Grzegorz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Sławek B 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugeot Hobby 650
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 83/15
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2018-02-21, 22:48   

Nie sądzę aby była trudność. Istniejące okablowanie niewątpliwie można będzie wykorzystać. Pewnym ograniczeniem będzie to, że w zasadzie nie znam kamperów które mają tak rozdzielone linie zasilające jak w moim sterowniku. Przy uproszczonej instalacji i braku chęci do prowadzenia kolejnych kabli będzie tak, że np oświetlenie i TV będą wisiały na jednej linii zasilającej.
Niewątpliwie trzeba będzie rozprowadzić instalację alarmową i do czujników. Jeżeli chcemy mieć pomiar temperatury w lodówce (co w lodówkach absorbcyjnych jest miłym rozwiązaniem) no trzeba ten czujnik w lodówce zainstalować.
Nieco więcej światła na te zagadnienia rzucę publikując schematy montażowe. Ale to chwilę potrwa.
Mamy jeszcze antenę GPS i połączenie sterownika z wyświetlaczem TFT (RS 485)
_________________
Sławek B
https://kamper-serwis.blogspot.com/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2018-02-21, 23:44   

Sławek B napisał/a:
Mamy jeszcze antenę GPS i połączenie sterownika z wyświetlaczem TFT (RS 485)
tak, to tak jak w smartfonie mamy prawie wszystko, telefon, aparat fot., GPS, telewizor itp., tylko jak smarfon padnie , to nie mamy nic, dlatego wolę wszystkie urządzenia oddzielnie, oczywiście prosty EBL jest potrzebny, ale zabezpieczenie od przepięć (OVP) wolę mieć na zewnątrz we wtyczce a nie w EBL. :spoko
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sławek B 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugeot Hobby 650
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 83/15
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2018-02-23, 07:57   

Masz całkowitą rację. Dlatego właśnie opisywany sterownik nie robi zdjęć, filmów, nie można przyjego pomocy zadzwonić, choć technicznie jest to możliwe.
A na poważnie:
Świat idzie w kierunku integracji funkcjonalności, w kierunku zarządzania poprzez różnego typu media jak internet, gsm, wi fi czy bluetooth.
Tak się dzieje czy się nam to podoba czy nie. Większość współczesnych samochodów jest tak nafaszerowana elektroniką, że bez programów diagnostycznych serwisy są bezradne. Większość TIR-ów ma stałe połączenie centrami fabrycznymi. Zanim, uszkodzone dotrą do serwisu to już wiadomo co w nich trzeba naprawić.
W tej sytuacji mam do wyboru: albo opierać moje działania konstrukcjach tego typu jak na zdjęciach Skorpiona (kilka postów wyżej) albo zrobić coś co wpasowuje się bieżące trędy i jest w dużym stopniu unikatowe.
Wybór wydaje się prosty...

A tak na marginesie:
...tylko jak smartfon padnie...

Jeżeli weźmiemy pod uwagę liczbę "padniętych" smartfonów w odniesieniu do liczby smartfonów na rynku to problem jest marginalny. Po prostu nie istnieje. Oczywiście jest to duży problem dla użytkownika padniętego smartfonu. Z jego punktu widzenia padło 100 % smartfonów.
_________________
Sławek B
https://kamper-serwis.blogspot.com/
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-02-23, 08:18   

No i chyba tak jest.


Dopełnieniem byłby zapis ustawień, parametrów i alertów w chmurze.
A z podpieciem kamery to jest pomysł , skoro jest gsm...to i może wifi, to . ad zapis gęby włamywacza.


:kwiatki:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sławek B 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugeot Hobby 650
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 83/15
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2018-02-23, 08:41   

Bronek napisał/a:
No i chyba tak jest.


Dopełnieniem byłby zapis ustawień, parametrów i alertów w chmurze.
A z podpieciem kamery to jest pomysł , skoro jest gsm...to i może wifi, to . ad zapis gęby włamywacza.


:kwiatki:

Zapis ustawień jest wykonywany na serwerze ( czyli trochę jak chmurze). Użytkownik łącząc się z serwerem będzie mógł mieć dostęp do "historii" swojego kampera. Dane będą prezentowane w postaci tabelarycznej. Aplikacja i interfejsy użytkownika są właśnie przygotowywane, ale to trochę potrwa.

Podpięcie kamery, która wyśle obraz złodzieja jest również technicznie możliwe. Tylko w takiej sytuacji wchodzimy na nie małe problemy instalacyjne. Instalator systemu powinien wówczas mieć nie małą wiedzę z zakresu sieci komputerowych.

Założeniem jest zaś to aby użytkownik z elementarną wiedzą i doświadczeniem elektrotechnicznym mógł zainstalować system samodzielnie. I oczywiście z całym szacunkiem dla internetu, ale nie mówię tu o wiedzy pochodzącej z Wikipedii albo Elektrody.
_________________
Sławek B
https://kamper-serwis.blogspot.com/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-02-23, 08:58   

:mrgreen: rozmarzyłem się.
Pomyślałem, że skoro ktoś a wiadomo jacy... jesteśmy, musi kupić kartę SIM za PIENIĄDZE to marketingowo może go to zachęcić. Alarm itd...

Czy do tego rozumiem jest panel?


A i jeszcze tak mi się ubzdurało, aplikacja, też modne i nawet ten mój EFoy to po bluetoothcie dołożył.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sławek B 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugeot Hobby 650
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 83/15
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2018-02-23, 09:25   

Bronek napisał/a:


Czy do tego rozumiem jest panel?



Nie chciałbym wchodzić w szczegóły, gdyż jedną z funkcji systemu jest alarmowanie i zabezpieczanie przed kradzieżą. Informacje "jak to działa" są więc informacjami "wrażliwymi".

Natomiast to co mogę powiedzieć to to , że system jest "rozproszony". Zerwanie panela ze ściany i odcięcie kabli nie spowoduje przerwy w działaniu systemu. Spowoduje tylko to, że użytkownik jest pozbawiony interfejsu- możliwości sprawdzenia co się dzieje i możliwości sterowania systemem. Wszystkie funkcje elektrobloku będą natomiast nadal realizowane.

Nie na wszystkie pytania będę mógł wyczerpująco odpowiedzieć, bo jak podkreślam, bezpieczeństwo użytkownika jest tu najważniejsze. W związku z tym nie wszystkie szczegóły techniczne mogą być upublicznione.
_________________
Sławek B
https://kamper-serwis.blogspot.com/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-02-23, 09:46   

Powodzenia, niech Ci się uda to przekuć w sukces finasowy a stysfakcja będzie należna.

Wersje modułowe uzupełniające istniejące EB poszrzyły by rynek. Ale czy to opłacalne?


Jeszcze raz Gratulacje :kwiatek2
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***