 |
|
poduszki pneumatyczne transit 2.5D 96r na bliźniaku |
Autor |
Wiadomość |
adomag
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Transit Rimor 96R
Dołączył: 09 Wrz 2017 Skąd: Tulce
|
Wysłany: 2018-04-01, 17:15 poduszki pneumatyczne transit 2.5D 96r na bliźniaku
|
|
|
Witam! Zakupiłem transita 2.5 diesel, wolny ssak, auto jest na bliźniaku i ma też poduszki na powietrze miedzy kastą a dyfrem (tylnym mostem) Całość w papierach ma bite 2550 kg.wagi.
Moje pytanie a raczej dwa są następujące. ile atmosfer należy pompować w opony skoro na bliźniaku i ile pompować w poduszki od pneumatycznego zawieszenia? Mam nad drzwiami w części mieszkalnej kompresorek i dwa manomerty na których widzę ile jest w poduszkach powietrza, nie wiem tylko ile powinno być :-(. Dziękuję za poświęcony czas i wszelkie podpowiedzi. :-) |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2018-04-01, 18:33
|
|
|
każdy kamper czy inne towarowe wozidło inaczej reaguje na ciśnienie w poduszkach .
minimum to 1 atm w trakcie jazdy by nie uszkodzić poduszek , na niektórych manometrach ta wartosć jest określona na czerwono jak i powyżej 6 atm , też na czerwono.
zrób doświadczenie , miarka do ręki i pompuj po jednej atm , sprawdzaj o ile się podnosi , jak bedziesz dalej nabijał a on już nie będzie się podnosił to dla Ciebie informacja ,że powyżej takowego nabicia dalsze pompowanie nie ma sensu , wręcz jest szkodliwe bo guma już się bez sensu naciąga co skraca jej żywot .
Kogo byś nie spytał to inaczej odpowie , jedni jeżdzą na 1 atm a inni na 2, 3 , 4 i 5 .... zależy od wagi auta i rodzaju i wielkości poduszek . Zależy też od preferencji kierowcy , ja normalnie jeżdżę na 2 ale jak chcę jechać szybciej po krętej , górskiej drodze to nabijam do 5 by auto sie nie przechylało .
tyle od praktyka |
|
|
|
 |
adomag
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Transit Rimor 96R
Dołączył: 09 Wrz 2017 Skąd: Tulce
|
Wysłany: 2018-04-01, 19:27
|
|
|
Dzięki, już mam jakieś wskazówki na początek :-) a ciśnienie w oponach na bliźniaku? |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2018-04-01, 20:36
|
|
|
poszukaj wklejki , przeważnie w ramach drzwi , tam powinny być wskazówki . |
|
|
|
 |
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2018-04-02, 12:09
|
|
|
adomag napisał/a: | Dzięki, już mam jakieś wskazówki na początek :-) a ciśnienie w oponach na bliźniaku? |
Najczęściej podawane jest dla modeli na bliźniakach ciśnienie przód 3,8 bara, tył 3,2 bara przy oponach 185R15C.
Ale to odnosi się to do mocno ładowanych modeli o DMC co najmniej 3.000 kg. W przypadku kampera trochę bym odpuścił i przód i tył, aby jazda była bardziej komfortowa. |
_________________ Zgredzik |
|
|
|
|
 |
adomag
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Transit Rimor 96R
Dołączył: 09 Wrz 2017 Skąd: Tulce
|
Wysłany: 2018-04-02, 14:05
|
|
|
Najczęściej podawane jest dla modeli na bliźniakach ciśnienie przód 3,8 bara, tył 3,2 bara przy oponach 185R15C.
Ale to odnosi się to do mocno ładowanych modeli o DMC co najmniej 3.000 kg.......
Moja masa własna to 2550, tak mam wbite w papierach a dmc 3500, wiec radzisz odpuszczać z tych wartości które podałeś? Jutro sprawdzę dokładnie jakie mam opony z przodu i na bliźniaku, napiszę i dzięki Wam coś razem ustalimy bo na majówkę śmigam do Krakowa na 4 dni :-) ahoj przygodo :-) |
|
|
|
 |
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2018-04-03, 16:02
|
|
|
adomag napisał/a: | wiec radzisz odpuszczać z tych wartości które podałeś? | Myślę, że możesz odpuścić nieco, ok. 0,3 - 0,5 bara.
Jeżdżę Transitami codziennie od 30 lat, ale ostatnio (tzn. kilka lat) tylko prywatnie - czyli w zasadzie na pusto, ja i pies.
I uważam, że jazda stale na pusto na nominalnym ciśnieniu nie ma sensu...
Moje DMC wynosi 2.800, a ładowność 1.000 kg. Jeżdżąc na pusto zmniejszam ciśnienie z tyłu o 0,5 - 0,7 bara, przód ok. 0,3 - 0,5 bara. Mimo tego opony zużywają równo na całej szerokości, natomiast wyraźnie czuć większy komfort jazdy, zwłaszcza mniejsze podskakiwanie tyłu na nierównościach (ja mam FWD, cała masa układu napędowego jest z przodu).
Więcej daję zimą na oponach 195, mniej latem na oponach 215.
Nominalne ciśnienie ma sens przy pełnym obciążeniu, a i to tylko podczas dłuższej podróży. |
_________________ Zgredzik |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|