Ducato 2.8 JTD - kto użytkuje auto po "chiptuningu" |
Autor |
Wiadomość |
drzevo
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-07-05, 21:46 Ducato 2.8 JTD - kto użytkuje auto po "chiptuningu"
|
|
|
Cześć,
Jestem świeżo po przekładce silnika z 1.9 TD na 2.8 JTD 127 KM. Oczywiście różnica potężna.
Silnik ma jednak potencjał na wzmocnienie, szkoda go nie wykorzystać...
No właśnie... szkoda nie wzmocnić, czy nie ma sensu?
Użytkowałem różne auta osobowe po "chiptuningu". Fajnie się takimi autami latało w trasie. Z drugiej strony, przy normalnej jeździe, korzyści z przyrostu mocy i momentu były umiarkowane, wręcz nieodczuwalne.
Szukam osób, które mogą podzielić się opinią z użytkowania Ducato 2.8 JTD "z czipem". Własnych opinii, nie zasłyszanych.
Uprzedzając pytania o trwałość - jednostka jest po dużym remoncie, o to się nie martwię.
Z góry dziękuję. |
|
|
|
|
 |
Roberto
weteran

Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 69/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2018-07-05, 22:07
|
|
|
Mam podobny silnik - 2,8HDI w Jumperze.
Dwa lata temu przemapowałem do 145KM i jestem zadowolony
Ma "dłuższe" przełożenia. Teraz nie muszę tyle mieszać w biegach, bo np. na "piątce" normalnie przyspieszam już od 70 km/h.
Górki też mi nie straszne
Wartością dodaną jest oszczędność paliwa - około litr na 100 km
Ja dodatkowo odblokowałem w komputerze fabryczny tempomat. Teraz jest bajecznie |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
 |
|
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Fiacior75
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8jtd
Nazwa załogi: Fiaciorki
Dołączył: 05 Lip 2018 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2018-07-05, 22:58
|
|
|
Ciekawe ....też mam taki motor 2.8jtd , kumpel mi powiedział, że ten silnik ma spory zapas. |
|
|
|
 |
drzevo
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-07-06, 06:54
|
|
|
Fiacior75 napisał/a: | Ciekawe ....też mam taki motor 2.8jtd , kumpel mi powiedział, że ten silnik ma spory zapas. |
Potencjał jest na około 145-155 koni mechanicznych i 350-370 niutonometrów.
Wiele zależy od stanu danego egzemplarza.
Biorąc pod uwagę, że w serii auto powinno mieć ponad 120 koni mechanicznych i około 300 niutonometrów, przyrost powinien być wyraźnie odczuwalny - szczególnie przy załadowanym aucie i w górach. |
|
|
|
 |
wojtekd
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,8 Elnagh Joxy
Nazwa załogi: Marzanna i Wojtek
Dołączył: 04 Sie 2015 Piwa: 1/1 Skąd: Strzegom/ Komorów
|
Wysłany: 2018-07-06, 09:00
|
|
|
Mam 2,8 jtd 2004 rok. Przyjechał gościu z komputerem , trwało to może 30 minut. Okazało sie , że bez problemu zrobił 152 KM. Różnica kolosalna. |
|
|
|
 |
Bazyli
Kombatant +125 punktów do życia po odpaleniu kampera

Twój sprzęt: T.E.C. Rotec 680G automat 196 KM
Nazwa załogi: Bartek/Magda/Kasia/Filip
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Mar 2011 Piwa: 195/184 Skąd: Lublin->BOTANIK
|
Wysłany: 2018-07-06, 09:05
|
|
|
drzevo napisał/a: | Szukam osób, które mogą podzielić się opinią z użytkowania Ducato 2.8 JTD "z czipem". Własnych opinii, nie zasłyszanych.
|
Mam silnik 2.8 146KM 107kW (oryginał) - poprzednikowi nie starczyło mocy więc dał do do majstra-magika od tuningu (nazwiska nie pamiętam ale to jakiś były rajdowiec z Krakowa). Papierów nie widziałem ale podobno ma teraz 190KM.
Plusy: teoretycznie 3,5 tonowa buda (podkreślam teoretycznie), 7 metrów długa, alkowa, 2,4m szeroka z rodziną i gratami przyśpiesza bez problemu pod górę; ciągnie jak zły, idzie i idzie, 110km/h jedzie się komfortowo i jest zapas mocy; nie ma problemu z wyprzedzaniem.
Minusy: pali jak smok; szczypta szaleństwa i wskazówka poziomu paliwa zmienia położenie. Jeszcze nie mierzyłem bo się trochę boję Jak będzie 14 będę happy.
Odniesienie do osiągów mam słabe bo wcześniej użytkowałem Ducato 1,9 TD 1998r. na mniejszej budzie; do setki miał z 200 sekund a duża góra kończyła się na 2. biegu ale odwdzięczał się niskim spalaniem 10,5 i kompletną bezawaryjnością. Grzesiek który na co dzień użytkuje kampera o niemal identycznych gabarytach też 2,8 z podobnego rocznika prowadząc mojego mówi że czuje się różnicę ale przy jeździe 60km/h wzwyż. |
|
|
|
|
 |
Roberto
weteran

Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 69/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2018-07-06, 10:03
|
|
|
Moim skromnym zdaniem nie ma co szaleć z dodawaniem tej mocy. Zwiększenie o 15-20% jest odczuwalne i wystarczające.
Przy odpowiedniej technice jazdy (wykorzystanie większego momentu) spalanie też będzie mniejsze.
Takie są moje obserwacje po dwóch latach testów |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
 |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 274/77 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-07-06, 10:37
|
|
|
Miałem w poprzednim kampie zwiększoną moc ze 128 na 148.
Silnik Fiata 2.8 JTD - alkowa. Po zmianie mapy najbardziej odczuwalny moment , podczas podjazdu pod górę.
Nie trzeba tak szybko dokonywać redukcji. Jak to mówią mocy nigdy za wiele. Jak masz taka możliwość zmień mapę silnika tylko w dobrej firmie.
A spalanie może ciut wyższe ale lepsza dynamika jazdy. |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2018-07-06, 14:17
|
|
|
Mam 2.8 JTD 128km i trochę się jeszcze waham w temacie czipa ze względu na spory przebieg auta. Tak prawdę mówiąc mocy rzadko mi brakuje już bardziej brakuje 6 biegu na autostradzie.
ps. Osobówki czipowałem wszytkie (te z turbinami). |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
remi
trochę już popisał
Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014 Piwa: 3/1 Skąd: klamry
|
Wysłany: 2018-07-10, 16:07
|
|
|
Kupiłem silnik 2.8JTD z busa 2004 , przebieg 220 tyś miał niemieckiego boxa. Pierwszy wyjazd pokazał że trochę za dużo dodane bo między 4 a 5 spadał z obrotów i alkowa go trzymała wchodził w czeka.Na innych biegach bajka . Zmieniłem na inny box jednokanałowy polski i było super ustawiając na 7 pozycję , na 9 pozycji kopcił trochę za dużo zupy. Jazda na boksie tylko dla mądrych .No i musi być zdrowe sprzęgło najlepiej sachs z silnika 2.8 jtd POWER . Boxa kupiłem na allegro z łodzi cena coś około 650 zł .Różnica z jazdy ogromna ,krótkie biegi ,z dołu jak osobówka ,przy 115km/h zszedł z 12 l na 10.5. |
|
|
|
 |
drzevo
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-07-11, 22:50
|
|
|
Dziękuję za Wasze opinie, były zdecydowanie pomocne przy podjęciu decyzji...
Dzisiaj mój kamperek dostał nowy program i... szczerze brakuje mi słów, żeby opisać, jak teraz jeździ... Jeszcze 5 tygodni temu miałem pod maską 1.9 TD, więc trudno w jakikolwiek sposób porównać tamte wrażenia, z "czipowanym" 2.8... to są dwa różne auta. Niedawno trzeba było planować każdy manewr, teraz trzeba uważnie obchodzić się z pedałem gazu, bo auto katapultuje, rwie do przodu jak szalone...
Pozostaje trzymać kciuki za bezawaryjną eksploatację
Gdyby ktoś się wahał, to szczerze polecam wykorzystać potencjał takiego silnika...
To po prostu rewelacja
|
|
|
|
 |
antwad
stary wyga
Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5801
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Sty 2007 Piwa: 17/66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-12, 09:01
|
|
|
A gdzie robiłeś? |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2018-07-12, 11:03
|
|
|
wojtekd napisał/a: | Mam 2,8 jtd 2004 rok. Przyjechał gościu z komputerem , trwało to może 30 minut. Okazało sie , że bez problemu zrobił 152 KM. Różnica kolosalna. |
A jak zmierzył te 152 KM? Miał przenośną hamownię? |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
drzevo
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-07-12, 12:18
|
|
|
antwad napisał/a: | A gdzie robiłeś? |
Robiłem w Warszawie w miejscu dość nietypowym...
Ogarnięty człowiek, w branży od 1999 roku, przewinął się przez krakowski V-tech, warszawski Kreator Mocy, Chojnackiego, aktualnie na etacie w dużej korporacji (tam też zajmuje się elektroniką i to... lokomotyw ), a wieczorami od czasu do czasu dorabia przy wzmacnianiu aut. Chwilowo w warsztacie znajomego, za 2-3 kwartały z własną hamownią.
Nie wiem, czy trafię z określeniem... takie trochę podziemie tuningowe, ale wielu znajomych eksploatuje auta po jego modach i nikt złego słowa nie powiedział.
Auta nie hamowałem.
Robota przez "kabel", bez otwierania kompa (jak niektórzy twierdzili, że inaczej się nie da...), od podłączenia się do komputera do wyjazdu auta godzina z kawałkiem.
Rwie asfalt
Ewentualny kontakt na priv, dla osób naprawdę, naprawdę zdecydowanych na tę usługę - człowiek na razie mocno zabiegany i prosi, żeby kontaktu nie rozpowszechniać hurtowo, bo nie da rady gadać ze wszystkimi godzinami przez telefon.
Zainteresowany poważnie - dzwonisz, dostajesz termin, kasa w kieszeń (bardzo atrakcyjna cena) i jedziesz. |
|
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2018-07-12, 12:36
|
|
|
drzevo napisał/a: |
Zainteresowany poważnie - dzwonisz, dostajesz termin, kasa w kieszeń (bardzo atrakcyjna cena) i jedziesz. |
Z całym szacunkiem ale to jest kabaret a nie tuning. Gość wgrywa tzw. gotowce ściągnięte z internetu. To żadne czipowanie. Od programowania silnika to jest hamownia, komputer poważny i Wiedza. Nie należy takich "usług" polecać bo to jak PowerBox z allegro.... Naprawdę ten temat nieźle znam i wiem co mówię.
A 152km "ma" bo tak było napisane w internecie obok tego programu do pobrania. Bzdury niestety. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
|
 |
|