 |
|
dopiero co wymieniony rozrząd znów do wymiany? |
Autor |
Wiadomość |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-10-26, 22:06 dopiero co wymieniony rozrząd znów do wymiany?
|
|
|
Silnik 2,5D SOFIM 8144.67 75KM
Wymieniałem u "kowali" na wsi w Polsce rozrząd teraz tego mocno żałuję, czy muszę jeszcze raz wymieniać ?
Rozrząd był kupiony komplet Gates z rolkami/paskiem i napinaczem paska + osobno pompa wody FEBI BILSTEIN
Ludzie ci mieli potężne problemy z wymianą tego i popełniali błąd za błędem. (długa historia)
Jednym z błędów było złe założenie dolnej obudowy metalowej rozrządu coś tam tarło więc zmienili,
Opiszę na fotkach i proszę o poradę szczególnie co z łożyskiem i smarem na nim.
Jestem ostro wnerwiony na partaczy i żałuję że nie robiłem samemu z waszą pomocą ale czasu nie było.
Jeszcze pytanko o pompę wody ,-> koło pasowe do którego zgubili śrubę i wkręcili co na złomie znaleźli -> koło pasowe ma 2 śruby z cieńszymi łbami i jedną z większym (cięższą) , czy to przy dużej prędkości obrotowej nie powoduje bicia i zniszczenia pompy.
IMG_20181025_152247.jpg Na pasku jak widać są starte napisy a nawet już widać na krawędzi tkaninę. Czy on jest do wymiany, już o nic nie trze namalowałem na nim kredką do oczu żony czy czymś takim znaki i one się nie starły. |
 |
Plik ściągnięto 20 raz(y) 1,17 MB |
IMG_20180606_171649.jpg Rolka Jak widać jest na niej smar, teraz nie wiem czy z niej wyszedł czy też oni go nałożyli
One są dokręcane lekko 40-50Nm a oni dynamometrycznego nie posiadali tylko wielki młot. |
 |
Plik ściągnięto 17 raz(y) 907,53 KB |
|
|
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-10-26, 23:06
|
|
|
Zaoszczędziłeś
Rolka gówniana, stąd ten smar. Dali Ci najtańsze badziewie
Ile zapłacileś za robotę?
Pasek nawet jak pracował godzinę, to po zdjęciu do kosza. Drugi raz się nie montuje, no chyba że znajdziesz kowala... |
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-10-26, 23:30
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Zaoszczędziłeś
Rolka gówniana, stąd ten smar. Dali Ci najtańsze badziewie
Ile zapłacileś za robotę?
Pasek nawet jak pracował godzinę, to po zdjęciu do kosza. Drugi raz się nie montuje, no chyba że znajdziesz kowala... |
Rolki i pasek ja kupiłem w Włoszech to był komplet Gates taki najbardziej wypasiony z napinaczem, ja tym zrobiłem już z 8tys km, myślałem o tobie bo wiem że znasz te motory na wylot i prócz tego rozrządu byś mi przy okazji powiedział co i jak, ale mi się do wawki nie chciało jechać
Wzięli 300zł na lewo a robił policjant będący na L4 dorabiający z doskoku udając znawcę mechanika (TRAGEDIA) , a z pseudo "dobrym" mechaniorem się pokłóciłem o jego wcześniejsze babole i nie miałem czasu na szukanie innych. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-10-26, 23:54
|
|
|
Jak nic nie cieknie, to ja bym jeździł. Zamiast 60 tyś, wymień po 40 i tyle. Pompę i tą śrubę olej. Te pompy są pancerne i na pewno jej to nie przeszkadza.
Jak będziesz chciał zrobić samemu, to pisz mi na pw. |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2018-10-27, 00:30
|
|
|
a co tam za syf biega między ząbkami od wewnętrznej ??? |
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-10-27, 23:09
|
|
|
MECENAS napisał/a: | a co tam za syf biega między ząbkami od wewnętrznej ??? |
Brawo za spostrzegawczość, to są tylko pozostałości.
Silnik umyłem bo był cały z oleju, ba tak się z niego lało że nawet zderzak był z minimalnie po jeździe z oleju (olej się lał i na pasek a ten siłą odśrodkową przez szczelinę obudowy troszeczkę robił syf w okół.
Ale to już tylko częściowo ich wina bo próbowali dokręcić pokrywę klawiatury i po tym zamiast się pocić jak wcześniej zaczęła lać, ja zmieniłem później uszczelkę na nową dobrej firmy ale lało się jeszcze gorzej i nie za bardzo wiedziałem gdzie bo oleju dużo nie ubywało a ja nie miałem za bardzo czasu na to.
Przyglądnąłem się sprawie jak za mną zostawały już dość nie ciekawe plamy oleju po chwili postoju, ciekło dalej ostro z klawiatury pod tym łukiem gdzie napęd wałka na pasek , tam musi iść sylikon żadna uszczelka tam sama nie da rady i był tam wcześniej sylikon a ja założyłem bez czytając że sylikon to zło!
Teraz bo daniu odpowiedniego sylikonu już nie cieknie a ja obserwuję czy mi cieknie z oringu wałka i wału bo jak bym miał pasek wymienić to i te oringi też przy okazji.
Tylko jak odkręcić koło wału oni tam mieli potężne z tym problemy ponoś 350NM i było jeszcze na klej czerwony.
Jak ruszyć wałem silnika aby sprawdzić czy mi nic nie przeskoczyło na pasku, bo aby odkręcić tą dolną stalową obudowę to muszę ją odkręcić z rolki czyli muszę wiedzieć z jakim Nm ma być ponownie przykręcona i dać klej, hmm w golfe było o wiele prościej. |
|
|
|
|
 |
bert
weteran

Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 133/4 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2018-10-27, 23:29
|
|
|
jeżu kolczasty, to się serio działo? |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
 |
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-10-27, 23:43
|
|
|
bert napisał/a: | jeżu kolczasty, to się serio działo? |
To błahostka jest
Wygięta miska oleju, silnik znaczy poduszka silnika zamontowana nie w te otwory co powinna wiec i potężne drgania kabiny a oni że tak było a ja ich chcę naciągać itd. itd.
(BYŁY DWIE MOŻLIWOŚCI MONTAŻU I BYŁ WIDOCZNY ŚLAD JAK BYŁO jednak udało im się zamontować źle bo tak było łatwiej)
Będę na dniach prostował miskę, uszczelkę już mam.
EDIT:
-Połamany moduł zapalający światła dzienne (to jest pryszcz kilka Eu na ali)
-Połamany wtyk do podgrzewacza oleju napędowego przy filtrze (TO JEST NIE DO DOSTANIA)
- obudowa skręcona za długimi śrubami (pogubili śruby i improwizowali aby tylko się trzymało) ale się nie trzymało na dole bo śruba doszła do końca i był luz z 10mm to samo z przewodem olejowym.
Polecał szwagier jako że to dobry mechanik i go gwarantował, szkód wyrządził znacznie więcej niż mu zapłaciłem a wymianę. |
|
|
|
|
 |
stander
zaawansowany
Twój sprzęt: LMC LIBERTY EXPLORER I 720 G
Nazwa załogi: STANDER
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2015 Otrzymał 24 piw(a) Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 2018-10-28, 06:22
|
|
|
pasza napisał/a: | Polecał szwagier jako że to dobry mechanik i go gwarantował |
Trafiony zatopiony Ot i masz przyczynę |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 197/160 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2018-10-29, 13:09
|
|
|
stander napisał/a: | pasza napisał/a: | Polecał szwagier jako że to dobry mechanik i go gwarantował |
Trafiony zatopiony Ot i masz przyczynę |
A mówione było.......z rodzina to tylko na zdjęciu sie dobrze wychodzi |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|