Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato L2H2
Autor Wiadomość
Maciej S. 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato III w budowie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Otrzymał 50 piw(a)
Skąd: Zalasewo (WLKP)
Wysłany: 2018-09-15, 21:01   Ducato L2H2

No i przyszła pora na wymianę kampera czyli budowa nowego.
Poprzedni skonstruowany na L3H2 z 2006 był strzałem w 9. https://www.camperteam.pl...pic.php?t=23033
Tylko 9 ponieważ okazało się miedzy czasie, że nasza dzieciarnia już z nami jeździć nie chce, dlatego układ, który stworzyłem jest ok, ale bardziej optymalny na 3..4 osób niż dla 2.

Decyzja: trzeba budować nowego.
Baza tylko i wyłącznie L2H2. Mały? Wszstko zależy czego się oczekuje.
1. Wjazd na działkę mam dosyć ciasny i starym, który ma 5,6m trzeba się sporo nagimnastykować, dlatego L2H2 w nowej budzie 5,4m będzie OK. Wersją L3H2 nie da radę wjechać, chociaż wielkość byłaby super.
2. Pozbyłem się osobówki. Do pracy mam 7 km, latem i przy dobrej pogodzie jeżdżę motocyklem, w niepogodę i zimą ten samochód będzie moim głównym. Wymiary pozwalają bez obaw wybrać się do miasta na zakupy itp.
3. Na wakację i tak jedziemy albo kamperem albo lecimy samolotem. Poza tym mamy drugi mały samochód do oblatywania okolicy.

Poszukiwania. Znaleźć niezmęczonego dostawczaka nie jest łatwo, tym bardziej, że musiał to być L2H2 i żaden inny. Najważniejsze, aby nadwozie byo w stanie bdb, mechanikę można łatwo ogarnąć, ale z blachą zawsze problem i nawet po remoncie nie jest już o samo.
Miał być FIAT ducato 2.0 multijet, ale na końcu to już wszystko wchodziło w rachubę włącznie z nielubianym 2.2 puma na citroenie lub peugeocie.
Trafił się 2.3 jtd 2012 z teoretycznym przebiegiem 150tyś. Nawet nie chce mi się weryfikować czy tyle ma, najważniejsze, że ładny. Na starcie gruby przegląd czyli + 4tyś opony,oleje, paski, 4 bieg itd, ale przynajmniej wiadomo co mam.
Jazda. Petarda. Wersja 130 kM już euro 5 z katalizatorem (będą kłopoty). Niby na papierze ma podobnie jak poprzednik 2.8jtd jednak ten zapiernicza tak, że trzeba bardzo uważać, żeby mandatu nie wciągnąć, jednak prowadzenie na wprost stary miał lepsze, prawdopodobnie przez większy rozstaw osi no i ten trochę lekki bo pusty.
Aranżacja. Komfort dla 2 osób. Z tyłu łóżko 2 osobowe wzdłuż 120x190, w prawym tylnym narożniku łazienka, no będzie mała, trochę ciasna, ale kibelek musi być i prysznic przy okazji też. Układ jak w neotravel. Za łóżkiem ławka 2 osobowa, stolik i druga ławka po przesunięciu foteli max do przodu. Podobne rozwiązanie jak w starym, uważam za decydowanie lepsze niż obrotowe fotele. Na tej ławce opcjonalne 3 spanie.
Kuchnia pod drzwiami przesuwanymi.
Z nowości w stosunku do poprzednika to aku lifepo4 około 160Ah, gaz tylko do kuchenki, ogrzewanie webasto suche 5kW, ciepła woda bojler 7L własnej roboty 200W/12V, oczywiście solary minimum 200W z MPPT, 230V tylko do ładowarki aku. 230 pokładowe z przetwornicy. i jak się uda to elektryczny system zamykania drzwi bocznych własnego patentu. Te w starym ducato są mniejsze i zamykają się leciutko, bez szarpania się, te są większe i mimo wymiany rolek prowadzących i skrupulatnej regulacji trzeba mocno pieprz... Jeszcze dojdzie elektrozawór do szarej H2O.
Ocieplenie to armaflex,drogi ale fajny w robocie materiał, podłoga styodur, meble sklejka 4mm wzmacniana listewkami, okleina hpl i to chyba tyle.
To tyle głównych założeń.
Parę zdjęć. Sufit gotowy, będzie naklejone spienione PCV 4mm. 1 okno dachowe wystarczy, to mały pojazd. Dodatkowo dostanie wymuszoną wentylację nawiewno/wywiewną poprzez technologiczne otwory wentylacyjne, które są na końcu budy w zderzaku.

20180915_132115.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 484,88 KB

20180915_131959.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 366,95 KB

20180915_132029.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 431,39 KB

20180915_132115.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 484,88 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camp77 
zaawansowany


Twój sprzęt: HYMER C544 Fiat Ducato
Dołączył: 31 Paź 2010
Piwa: 3/1
Skąd: Warszawa i Białystok
Wysłany: 2018-09-15, 22:37   

Fajny projekt. 8-)
Czekamy na relację z budowy.
Też powoli przekonuję się do takiego rozwiązania na rzecz porzucenia alkowy.
_________________
Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciej S. 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato III w budowie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Otrzymał 50 piw(a)
Skąd: Zalasewo (WLKP)
Wysłany: 2018-09-17, 21:02   

Długość L2H2 po zdjęciu przegrody od tylnych drzwi do stelaża fotela kierowcy lub pasażera: 315 cm

Długość do zagłówka kierowcy, fotel w ustawieniu do jazdy dla kierowcy o wzroście 182 cm: 295 cm

Długość do tylnej krawędzi fotela po przesunięciu max do przodu: 325 cm
Ja prostą metodą przesuwam całość fotela do przodu +6cm nie tracąc wygodnej regulacji dla swojej osoby uzyskuję 331 cm po maksymalnym przesunięciu fotela do przodu.
Fotel praktycznie styka się z dolną częścią deski rozdzielczej. Będzie to zarazem zabezpieczenie przeciwkradzieżowe, fotel będzie blokowany w tej pozycji "kłódką" co praktycznie uniemożliwia dostęp do pedałów i zarazem jazdę samochodem.

20180917_183346.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 552,19 KB

20180917_183406.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 499,97 KB

20180917_183423.jpg
W takiej pozycji fotel kierowcy i pasażera będą tworzyć od strony "budy ławkę. Plecki fotela będą zarazem oparciem. Dostaną oczywiście dodatkową gąbkę, aby było miękciej.
Plik ściągnięto 0 raz(y) 444,67 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Home made master by KASZUB
Nazwa załogi: Piotr i Aleksandra i psy Lolek i Lola. :)
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 42/59
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-09-18, 06:54   

Siemka. Co tam za okienka masz wstawione? Będę podglądać. Pzdr. :kawka:
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bojmir 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: chrysler t&c awd
Nazwa załogi: Pilsianie
Dołączył: 04 Gru 2017
Skąd: Szczerców
Wysłany: 2018-09-18, 08:38   

Jakiej grubości dawałeś matę kauczukową na ściany i czy samoprzylepną?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tokyo 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: t4
Dołączył: 05 Wrz 2011
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 2018-09-18, 09:00   

gratuluję zakupu, loguję się do tematu, i pamiętaj o mnie :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciej S. 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato III w budowie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Otrzymał 50 piw(a)
Skąd: Zalasewo (WLKP)
Wysłany: 2018-09-18, 14:26   

Mata kauczukowa samoprzylepna, używam grubość 6mm i 19mm, droższa, ale nie trzeba się bawić klejami.
Sufit wynikowo: profile wzmocnieniowe 6mm reszta 25mm. Tu dojdzie jeszcze 4mm płyty spienionego PCV jako pokrycie końcowe, a ten materiał ma dobre właściwości termiczne.
Ściany boczne: profile wzmocnieniowe 12mm, reszta 25mm.

Okna kamperowe DOMETIC, niestety pieruńsko drogie. Za te 2 to pewnie pół chaty bym obleciał, ale ma być porzadnie, bez klamizerstwa.
To ma być pojazd jak w TVN turbo: samochód marzeń kup i zrób.
Robię dla siebie a nie na handel, liczę koszty, ale nie oszczędzam, żeby potem się źle nie czuć. Wyjdzie drożej ale i tak dużo taniej niż gotowiec, poza tym układ taki jakch sobie wymiśliłem, któego niestety nikt nie produkuje.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bojmir 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: chrysler t&c awd
Nazwa załogi: Pilsianie
Dołączył: 04 Gru 2017
Skąd: Szczerców
Wysłany: 2018-09-18, 16:01   

No te okna drogie, mam w planach budowę na wiosnę i chcę 4, 2 tak jak ty plus 2 ( ok 80x35 ) przy piętrowym łóżku. Rozważam kupno jakiejś przyczepy z odpowiednimi oknami i dodatkowo miałbym dużo gratów do budowy bo te cztery nowe okna plus jedno dachowe wyjdzie drożej niż przyczepa angol. Jaki masz wymiar tych okienek bocznych bo fajnie pasują do l2h2?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Home made master by KASZUB
Nazwa załogi: Piotr i Aleksandra i psy Lolek i Lola. :)
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 42/59
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-09-18, 17:48   

A jaka jest cena tych okienek i wymiary? No i gdzie to można nabyć?
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 125/163
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-09-18, 19:12   

Maciej S. napisał/a:
Mata kauczukowa samoprzylepna, używam grubość 6mm i 19mm, droższa, ale nie trzeba się bawić klejami.

Jaką temperaturę +C wytrzymuje klej na tej macie?
_________________
Nie miałem, nie mam i nie będę miał FORDA !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 15/10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-18, 19:48   

No ciekawe...ja myślę o L3 ale gdyby w L2 bym się zmieścił...było by extra !!
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Maciej S. 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato III w budowie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Otrzymał 50 piw(a)
Skąd: Zalasewo (WLKP)
Wysłany: 2018-09-18, 19:51   

Okno od strony kierowcy 90x50 na drzwiach przesuwanych 60x50 cm.
Klej podobno do 80 st C. W starym kamperze też ją stosowałem, auto wygrzał się już aż nadto dobrze, sprawdziłem w jednym miejscu jak trzyma, bo musiałem zrobić pewne poprawki i trzyma jak diabli.
Zresztą jak się przyklei do blachy to już zdjąć nie można, trzeba resztki wyskrobywać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 125/163
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-09-18, 19:55   

Maciej S. napisał/a:
Klej podobno do 80 st C.

Toi dobrze, blacha karoserii nagrzewa się do 70 stopni C.
Pianka Armaflex też jest z klejem, ale wytrzymuje tylko 50 stopni :placze2
_________________
Nie miałem, nie mam i nie będę miał FORDA !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-09-18, 20:04   

Normalnie tej pianki armaflexa z klejem i bez uzywa sie do izolacji wszelkiej masci instalacji C.O. tak ze o ten klej to bym sie nie obawial.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 125/163
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-09-18, 20:07   

wirefree napisał/a:
tak ze o ten klej to bym sie nie obawial

Zadzwoń do importera tej pianki, a dowiesz się ciekawych wiadomości na temat kleju.
_________________
Nie miałem, nie mam i nie będę miał FORDA !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***