Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmana mocy ze 150 km na 180km W Co wy na to , czy warto???
Autor Wiadomość
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 86/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-12-31, 16:59   Zmana mocy ze 150 km na 180km W Co wy na to , czy warto???

Mam pytanie . Czy robił ktoś takie mapowanie jak w tytule. Zastrzegam ,że robiłby to ktoś kto robi to z powodzeniem wiele lat .Robił mi X5 BMW 3,0d z 2010 roku .Ma teraz ( wg hamowni ) ok 320 km. Robił mi BMW X1 d ma ponad 200 km. Polegało to na wpisaniu nowego programu i takie tam( a nie na kupieniu w necie gotowca) auta od tamtej pory mniej palą i są żywsze . W obecnym kamperze mam 2,3 fiata ze 150 km. Oferuje mi 180 km. Co wy na to ? Nie mam do czynienia za dużo z tymi silnikami . Mi te 150 koni w zasadzie wystarcza , ale jak można ??
jestem pewien ,że zabieg ten wykonany byłby zgodny ze sztuką. Kolego wiele lat spędził zajmując się tym co teraz robi w jednej z bardziej znanych firm e europie.
Jakie macie doświadczenie w tej materii ??? I co Wy na to??
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 73/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2018-12-31, 17:09   

Cytat:
Mi te 150 koni w zasadzie wystarcza

Wiesiu,
coś mi sie widzi że gdybyś miał te180....
....to pytałbyś o 210 :spoko
Szczęśliwego Nowego Roku i tylko takich problemów ci życzę :bukiet: :pifko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
weteran

Twój sprzęt: chausson welcome ws 2009
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 51/12
Skąd: wieden
Wysłany: 2018-12-31, 21:14   

Masz fajny silnik i ja też mam ten sam .Na ściganie nigdzie nie jedziemy .Po co wyduszać coś na wyrost :spoko Szczęśliwego nowego roku i dużo :kamp :kamp :kamp
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 86/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-12-31, 21:56   

Czego i Wam życzę. :kwiatki:
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 86/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-01-01, 15:43   

I co? nikt nie ma silnika 2,3 l z podniesioną mocą do 180km. Ja nie wiem czy w to wejdę . Wiem też , że 150 to nie mało . Ale może ktoś ma?
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 152/103
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-01, 17:16   

Jak masz kogoś co zrobi dobrą mapę, to rób. Te silniki wytrzymają 200KM bez problemu.
Jedynie trzeba mieć na uwadze sprzęgło i używać większą moc z głową. Skrzynia czy z czipem, czy bez i tak padnie :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
stary wyga

Twój sprzęt: MALIBU t 440 qb (2016)
Nazwa załogi: ZŁOTKI
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 33/40
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-01-01, 18:01   

Ja mam fabryczne 180KM w silniku 2.3 euro6 z 2016r. Ale to nie jest przerabianie więc pod tym kątem się nie odzywam. Poprzedniego miałem 130KM więc różnicę czuć wyraźnie. Kamper załadowany swobodnie przyspiesza pod górkę jadąc w górach. Poprzednik tego nie potrafił. Pod górkę trzeba było redukować i naciskać mocno na gaz. W tym nowym jest inaczej. 400Nm przy 1500obr. Przy czym jak zrobi to tuner na bazie Twojego 150KM to moment będziesz miał lepszy niż w wersji fabrycznej :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Powsinoga 
początkujący forumowicz

Dołączył: 16 Lis 2018
Skąd: Chechło
Wysłany: 2019-01-01, 18:14   

Oczywiście że podnosić moc bo koszt żaden przy wartości auta, 30 KM to bezpieczny wzrost dla silnika a Ty docenisz to już na pierwszym wyjezdzie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciej S. 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato III w budowie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Otrzymał 50 piw(a)
Skąd: Zalasewo (WLKP)
Wysłany: 2019-01-01, 19:03   

Cytat:
Jak masz kogoś co zrobi dobrą mapę, to rób.


Co to znaczy dobra mapa? Skąd ja mam to wiedzieć, po czym poznać?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 53/11
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-01-01, 19:12   

Poznasz ... po kilku latach, jeśli nie zostaniesz zmuszony do wymiany sprzęgła, dwumasa, nie wykrzaczy się skrzynia, czy też nie będziesz miał problemów z DPF i EGR.

Zaraz po wyjeździe od tunera to jedynie możesz stwierdzić jak się zbiera i czy spalanie nie wzrosło. Reszta wyjdzie po kilkudziesięciu tysiącach eksploatacji. Stąd tak ważne jest ZAUFANIE do tunera. Podkręcić auto to nie sztuka, ale zrobić to bezpiecznie, optymalizując jego trwałość już tak - a to przychodzi z doświadczeniem.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 152/103
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-01, 19:30   

Maciej S. napisał/a:
Cytat:
Jak masz kogoś co zrobi dobrą mapę, to rób.


Co to znaczy dobra mapa? Skąd ja mam to wiedzieć, po czym poznać?


Moment obrotowy, ma przebiegać jednostajnie w pełnym zakresie obrotów. Wykres nie może przypominać wielbłąda, a jedynie łagodny pagórek :mrgreen: To tak w skrócie. Takie auto łatwo zajechać, gdy się nim ciśnie poniżej 2 tys. obrotów. Niestety, ale trzeba kręcić wyżej i wtedy będzie ok.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Edward 
zaawansowany


Twój sprzęt: CARTHAGO TOURER SPORT I144
Nazwa załogi: EDIR
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2009
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Kłodzko

Wysłany: 2019-01-01, 20:27   

Mawi zapodales temat nad ktorym ciagle mysle ale nie znalazlem do tej pory odpowiedniego goscia ktory by sie tego podial. Zuwaga bede sledzil temat , mam nadzieje ze ktos ma ten temat przetestowany bez uszczerbku dla silnika.
_________________
Najważniejsza jest dla mnie przyszłość, bo to tam zamierzam spędzić resztę mojego życia... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 86/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-01-01, 21:02   

Bardzo dziękuję . Chłopaki na Was zawsze można liczyć . Nie zaśmiecony temat. Tylko merytoryczna rozmowa. Ja na bank już po Waszych radach w to wchodzę. Co nie znaczy ,że zapisuję do dormuły 1, Mocy silnika używamy z Głową. Licze na ciąg dalszy :roza:
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciej S. 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato III w budowie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Otrzymał 50 piw(a)
Skąd: Zalasewo (WLKP)
Wysłany: 2019-01-01, 22:22   

Cytat:
Moment obrotowy, ma przebiegać jednostajnie w pełnym zakresie obrotów. Wykres nie może przypominać wielbłąda, a jedynie łagodny pagórek


No to jest tu jakaś niekonsekwencja. Często na wykresach momentu obrotowego po tuningu maks jest przesuwany na niższe obroty. To oznacza większa frajdę dla kierowcy, bo generalnie jeździ się Nm-etrami, moc potrzebna jest do osiągnięcia prędkości. A więc jest silny skok momentu od obrotów biegu jałowego do tych np 1500 obr/min. Gdyby zachować przyrost momentu obrotowego na tej samej krzywej co fabryczna to maks przesunął by się na wyższe obroty i w konsekwencji odczucia z dynamiki będą słabsze ponieważ trzeba kręcić silnik wyżej a tego nikt nie lubi. Obciążenia układu korbowego na niskich obrotach byłyby nadal na znamionowych parametrach tyle, że odczucia kierownika już słabsze a więc zadowolenie z takiego tuningu marne.

Jednak dla przykładu zacytuję 2 charakterystyki tuningu:
1. bardzo znanej firmy w Polsce, gdzie właśnie dolne obroty są bez zmian, a więc efekt jest wyczuwalny dopiero powyżej 2 tyś obrotów
2. firma z poznania już pompuje wyraźnie od 1500 obr.
Dotyczą one tego samego silnika 2.3 130KM

Ciekawe jakie są wrażenia z jazdy no i podstawowa rzecz trwałość.
Podejrzewam jednak, że o tym drugim nie przekonamy się za szybko, zbyt małe przebiegi robią nasze pojazdy.

Tak dla ciekawości odniosę się do przemysłu oponiarskiego, który znam bardzo dobrze, akurat siedzę w produkcji i testowaniu opon.
Dany model opony homologuje się na konkrety indeks prędkości, gdzie wg testów musi wytrzymać określoną prędkość w zadanym czasie. Dla uproszczenia produkcji powszechnym jest, że ta sama opona jest homologowana na 3 indeksy (dokładnie ta sama konstrukcja) i pojedzie przykładowo maks 250 km/h / 10min, ale ta z niższym indeksem pojedzie 210 km/h / 30 min, czyli ma rezerwę, ale klient i tak jej nie wykorzysta bo montuje do słabszego samochodu, jednak produkt jest lepszy niż znaczek indeksu prędkości.
Czy silniki są też tak produkowane? Możliwe, taki 130 KM przejedzie 1mln km, wersja 150 KM pewnie 800 tyś itp. to oczywiście teoretyczne rozważania.

chip-tuning-Fiat-Ducato-250-2.3-JTD-130-KM-95-kW-MT.png
charakterystyka nr 1
Plik ściągnięto 14 raz(y) 90,86 KB

tuning poznan.jpg
charakterystyka nr 2
Plik ściągnięto 8 raz(y) 74,51 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***