Ekspres do kawy |
Autor |
Wiadomość |
Robert-4
stary wyga
Twój sprzęt: Burstner TravelVan T690
Dołączył: 26 Maj 2020 Piwa: 22/30 Skąd: Władysławowo
|
Wysłany: 2022-05-17, 20:23
|
|
|
Mavv napisał/a: |
Zrobiłem też taki eksperyment - na słupku przygotowałem ekspres do pracy. Nawet po jego chwilowym wyłączeniu i włączeniu on pozostaje gotowy. Zatem - po uzyskaniu gotowości odłączyłem słupek i automatycznie przeszedłem na przetwornicę. Po naciśnięciu wyboru kawy powinno się stać tak: gaśnie jeden led i zaświeca się tylko ten wybrany. Co się dzieje: jeden led nie gaśnie, a wybrany mruga... Czyli nie dał się oszukać. Przełączyłem się znów na słupek i zrobiłem kawę bez problemu. |
Czyli wniosek - musisz wozić słupek
A poważnie - nie napisałeś jakie masz aku. Ja używam trochę innego i kiedy w poprzednim kamperze z tą samą przetwornicą miałem 3 aku to działał, a jak największy odpiąłem to przetwornica nie puszczała.
Sprzedałem kampera z dużym aku, a dwa żelowe i przetwornicę przeniosłem do nowego. Jarek (papamila) podłączył i jeździ na dwóch bez problemu, z tym, że teraz mam na dachu większą elektrownię i aku są w pełni naładowane.
pozdrawiam
R |
_________________ Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 454/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2022-05-17, 20:28
|
|
|
A sprawdź jeszcze czy ze słupka i z przetwornicy masz L i N na tych samych pinach w gniazdku do którego masz podłączony ekspres. Czy czasem nie jest tak że ze słupka jest dobrze a z przetwornicy odwrotnie . Wiem że to prąd zmienny, ale piszę to w kontekście PE
Jeśli podejrzewasz że to kwestia PE właśnie (chyba dobrze kombinujesz), to odłącz PE w gniazdku słupka (tak aby PE nie było podłączone do instalacji kampera) i tak sprawdź , jeśli ekspres zachowa się tak jak na przetwornicy to będziesz miał pewność , że chodzi o PE
Jeśli zadziała dobrze mimo braku PE , to sprawdź jeszcze to co pisałem pierwsze, czyli ulożenie L i N
Może ekspres ma połączone N z PE (zerowanie zamiast uziemienia) i jak podajesz mu L i N odwrotnie to wtedy L idzie na jego PE i może faktycznie coś elektronika głupnie.
Jeśli ekspres faktycznie sprawdza podłączenie PE, to możesz spróbować zasymulować mu łącząc N z PE (zrobić zerowanie instalacji kampera) , tylko że wtedy musisz być pewny że masz dobrze podłączoną przetwornicę , będziesz musiał najprawdopodobniej ominąć różnicówkę i nie podłączać się do słupka w w takiej konfiguracji . Generalnie niebezpieczna zabawa , ale przynajmniej dla sprawdzenia teorii o problemie z PE.
Jest duże prawdopodobieństwo że przewód ochronny (PE) jest w kamperze połączony z masą samochodu i wtedy istnieje ryzyko że zamiana L i N (przez źle podłaczoną przetwornicę, lub źle zrobioną instalację słupka) doprowadzi do podania fazy na masę samochodu ! |
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2022-05-17, 20:29
|
|
|
Daj obciążenie na przetwornicę , tak żeby wystartowała , a dopiero na uruchomionej uruchom ekspres . |
|
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2022-05-17, 20:47
|
|
|
Robert-4, pisałem wcześniej - 2xLiFePO4 132Ah
joko, budując kampera i podłączając skrzynkę elektryczną robiłem to tak, że L z przetwornicy był tak samo jak ten ze słupka (w Irlandii nie podłącza się na hura, tylko L jest zawsze w tym samym miejscu). Aczkolwiek - mając przetwornicę z Niemiec z gniazdem i wtyczką shuko, to mogę wtyczkę podłączyć odwrotnie, co też zrobiłem. Tak samo się zachowywał ekspres. Ale to wciąż było na przetwornicy. Ponadto podłączyłem ekspres do przetwornicy także w ten sposób, że PE nie był podłączony. Też miałem możliwość obrócić wtyczkę samego ekspresu. Również kombinowałem odłączając PE od przetwornicy z jej obudowy. Ekspres bez zmian. Podłączałem też ekspres bezpośredmio do przetwornicy.
Teraz sprawa ze słupkiem - w kamperze mam przetwornicę podłączoną (jej obudowę) do karoserii tak, jak zaleca jej producent. L i N w instalacji nigdzie nie mają kontaktu z karoserią. Spróbuję odłączyć PE w przedłużaczu i zobaczymy wtedy. Jeszcze sprawdzę, czy ekspres rzeczywiście wymaga przewodu ochronnego czy jet drugiej klasy ochronności izolacji. Może ma tylko wtyczkę z uziemieniem. Ale nie spotkałem się jeszcze z urządzeniem II klasy z wtyczką z uziemieniem. Idę zatem pokombinować z przedłużaczem i odłaczeniem PE.
adaml61, to już robiłem. Bez zmian. |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2022-05-17, 20:53
|
|
|
Sprawdzałes napięcie z przetwornicy pod obciążeniem , miałem taką markową która dawała nie całe 190 V . |
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2022-05-17, 20:55
|
|
|
W sumie to mam przejsciówkę na wtyczkę UK z EU. Ona nie ma podłączenia z uziemieniem. Czyli podłączając ekspres w domu przez tę przejsciówkę, nie podłączam przewodu ochronnego. Ale ekspres ruszył domu bez PE. Czyli to nie to... |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2022-05-17, 21:32
|
|
|
Znalazłem ciekawy post na brytyjskim forum. Generalnie nie jesteśmy jedynymi z kimtop z takimi problemami. Ludzie mają problem z ekspresem pracującym z przetwornicy. Jeden gość ciekawie napisał:
Cytat: | If you espresso machine moderates the temperature via a silicon controlled rectifier SCR the inverter won't like it. SCR controllers limit the current flow by switching on part way through the 50hz cycle (they switch off everytime the cycle reverses, automatically). The result is a current surge from effectively nil to max in an instant! th The inverter propably is complaining about the current spike and giving up. |
czyli:
Tyrystor reguluje grzanie wody poprzez częste włączanie i wyłączanie grzałek za każdym razem gdy sinusoida przechodzi przez 0. Takie częste przełączanie powoduje bardzo duże piki prądowe, które niekoniecznie przetwornica lubi.
Wniosek - za słaba przetwornica lub zbyt zaawansowany układ grzania wody |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2022-05-18, 16:49
|
|
|
Wyjście z sytuacji mamy takie - nowy ekspres idzie do domu, a ten, który miałem na testy wędruje do kampera. I będziemy mieć kawkę z ekspresu Ten nowy idealnie pasował do szafki... Tassimo jest większy i będę musiał nieco szafkę zmodernizować. |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2022-06-15, 19:56
|
|
|
U mnie sprawa się wyjaśniła.
Winna była przetwornica.Jarek Papamila podesłał mi żółtego Volta 3000/1500W i ekspres zadziałał.
Na czarnym Volcie 3000/1700W pełen sinus nie działa.
Wszystkie inne sprzęty, w tym duża lodówka sprężarkowa 230V,działają na obydwu |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2022-06-15, 22:30
|
|
|
kimtop napisał/a: | Jarek Papamila podesłał mi żółtego |
Na Jarka doświadczenie można liczyć. |
|
|
|
|
Robert-4
stary wyga
Twój sprzęt: Burstner TravelVan T690
Dołączył: 26 Maj 2020 Piwa: 22/30 Skąd: Władysławowo
|
Wysłany: 2022-06-15, 23:12
|
|
|
A mojego czarnego volta uzdrowił podłączając poprawnie |
_________________ Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2022-12-21, 17:03
|
|
|
Troszeczkę zaktualizuję wątek o kawie
Korzystając z promocji na alli, wymieniłem przetwornicę z 1.5kW na 3.5kW, też Edecoa, w zasadzie plug & play - tylko ta kobyła 3.5kW dwa razy więcej miejsca zajmuje
Nowy ekspres działa aż miło. Co ciekawe, moc na tabliczce 1260W, a chwilowe pobory mocy sięgają 1700W. Ale nowa przetwornica dała radę.
IMG20221202163710.jpg Nowa i stara |
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 616,46 KB |
|
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2022-12-21, 18:52
|
|
|
żeby nie było tak różowo to
po 4 latach umarła mi Edecoa 2500/5000
znaliem - wszystko potrafi sie zepsuć
P.S polecałem żóltego volta 1500/3000W
bo sprawdziłem i taki współpracuje z ekspresem
bo u nas kawa to ważna rzecz |
|
|
|
|
Brat
Kombatant
Twój sprzęt: Merc310D/1995, Europa560
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Cze 2011 Piwa: 187/875 Skąd: San Escobar
|
Wysłany: 2022-12-21, 20:05
|
|
|
Mavv napisał/a: | Korzystając z promocji na alli, wymieniłem przetwornicę z 1.5kW na 3.5kW, też Edecoa, w zasadzie plug & play |
Masz na zbyciu tę 1,5 kW? Jeśli sprawna - może bym odkupił? Jaki to model? |
_________________ Marian
|
|
|
|
|
|