|
|
Budowa kampera z VW Craftera |
Autor |
Wiadomość |
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2019-03-10, 21:33
|
|
|
KASZUB napisał/a: | Ja przesyłam zdjęcia przez whutsup do żony a ona spowrotem jednym strzałem i mam opowiednio zmniejszone. Prosty sposób. |
Pełna współpraca
Robertunio, czym go tak na żółto pomalowałeś? Zwykła farba czy coś antykorozyjnego? |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
Norbertp83
zaawansowany TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików
Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI
Nazwa załogi: Family Team
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2018 Piwa: 12/6 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2019-03-10, 23:43
|
|
|
Mavv napisał/a: | Robertunio, czym go tak na żółto pomalowałeś? Zwykła farba czy coś antykorozyjnego? |
Myślę, że jego pierwotnym kolorem jest żółty (ex DHL?).
Pierwsze zdjęcie ukazuje zapodkładowane miejsca. Drugie zdjęcie robione przed. |
|
|
|
|
Wojciechu
Kombatant
Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2013 Piwa: 159/151 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2019-03-11, 10:29
|
|
|
Norbertp83 napisał/a: | Myślę, że jego pierwotnym kolorem jest żółty (ex DHL?). |
Nie będziesz pierwszy. Problemu nie widzę - kolor fajny i samochodzik dostał drugie - lepsze życie - bo teraz w ramach podziwu, rekreacji, wypoczynku i turystyki. Taki zwykły DHL - a tu proszę -camper - jak to brzmi. |
_________________ prof-os
Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
|
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-03-11, 20:30
|
|
|
Mavv:
Po odpowiednim przygotowaniu:
- miejsca bez żadnych oznak korozji - wstępnie podkładem w kolor (aby miejsce do przyszłego weekendu [tylko w weekendy mogę wykonywać prace] wilgoci nie chłonęło), w przyszłym tyg. poleci epoksyd po odpowiednim zmatowieniu.
- miejsca z korozją, pojedyncze ogniska (tylne nadkola, przednie progi) - cortanin, w przyszłym tyg jw.
Norbertp83, Wojciechu:
Kolejność zdjęć - nad tym muszę popracować.
Kolor rzeczywiście żółty, ale historia zupełnie inna - tu możecie próbować dalej |
|
|
|
|
Norbertp83
zaawansowany TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików
Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI
Nazwa załogi: Family Team
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2018 Piwa: 12/6 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2019-03-11, 21:36
|
|
|
Robertunio napisał/a: | Norbertp83, Wojciechu:
Kolejność zdjęć - nad tym muszę popracować.
Kolor rzeczywiście żółty, ale historia zupełnie inna - tu możecie próbować dalej |
Deutsche Post? |
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-03-13, 20:35
|
|
|
Norbertp83:
Jeszcże jedna szansa, później odpowiedź.
Powoli się zbliża etap izolacji, czy ktoś z Was wykonywał w rejonie Łodzi izolację pianką zamkniętokomórkową i może polecić sprawdzoną firmę ? |
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2019-03-13, 21:36
|
|
|
Norbertp83 napisał/a: | Myślę, że jego pierwotnym kolorem jest żółty (ex DHL?). |
Mój jest biały, a był DHL-em Kolega mi mówił, że to jakiś DHL lotniczy. Cokolwiek to ma znaczyć. One sa białe, a reszta żółte.
IMAG0994.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 64,05 KB |
|
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
orys
stary wyga
Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2019-03-15, 14:36
|
|
|
Cytat: | Kolega mi mówił, że to jakiś DHL lotniczy. Cokolwiek to ma znaczyć. One sa białe, a reszta żółte. |
Moja była branża, więc chętnie wytłumaczę.
Przewóz frachtu lotniczego samochodami musi się odbywać przy spełnieniu określonych warunków - kierowca musi być przeszkolony, samochód musi być zamykany i plombowany (albo, w przypadku busów takich jak twój, przestrzeń ładunkowa musi być zamykana osobnym kluczykiem, czyli centralny zamek musi otwierać tylko kabinę kierowcy i nie może być przejścia z kabiny kierowcy na pakę. Firma też musi posiadać odpowiednie certyfikaty i ubezpieczenia (najczęściej Level D Air Freight Security). Takiego samochodu nie można otwierać, nie można brać "doładunków" które nie podlegają Level D, nie można zostawiać bez opieki i tak dalej. Nawet jak policja Cię zatrzyma i chce zajrzeć, to najpierw muszą Ci dać potwierdzenie tego polecenia na piśmie.
Wszystko to po to, że przewożony towar jest już sprawdzony pod względem bezpieczeństwa lotniczego - albo przez certyfikowanego nadawcę, albo przyleciał samolotem na jedno lotnisko, a teraz jedzie na drugie.
Generalnie taki samochód jest częśćią łańcucha logistycznego który jest całkowicie "odcięty" od reszty. W niektórych firmach (jak w DHL na przykład czy np. w Davies Turner albo Fed Ex) są to osobne dywizje, inne specjalizują się tylko w tym transporcie. To dosyć rzadki rynek, na zachodzie dobrze rozwinięty, ale z 5 lat temu w Polsce np. były tylko dwie firmy posiadające te certyfikaty.
Dzięki temu towar przywieziony przy zachowaniu wszystkich tych warunków uważa się za "towar zaufany" i można go wsadzić prosto do luku bagażowego - normalnie trzeba by było go najpierw prześwietlić, potem przepuścić przez komorę ciśnieniową - a to zajmuje kupę czasu. A z certyfikatem nie raz zdarzało mi się wręcz wjeżdżać na płytę lotniska prosto do samolotu...
Jeździłem takimi busami (choć nie dla DHL akuratr, chyba, że jako podwykonawca) przez parę lat po całej Europie. Fajna robota to była ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2019-03-15, 15:39
|
|
|
orys, dużo mi to wyjaśniło. Miałem z tyłu zamykane wejście, w bocznych drzwiach inny osoby zamek na klucz patentowy. Centralny nie otwierał bocznych i tylnych drzwi. |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/177 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2019-03-16, 16:07
|
|
|
KASZUB napisał/a: | Ja przesyłam zdjęcia przez whutsup do żony a ona spowrotem jednym strzałem i mam opowiednio zmniejszone. Prosty sposób. | wystarcz zevsam sobie mmsem przeslesz.... |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-03-24, 19:25
|
|
|
1.Co robimy.
Właściwie....co zrobiliśmy .
Myślałem, że będzie szybciej.....jednak dopiero w ten weekend (równieź dzięki dobrej pogodzie) udało się zrealizować etap prac zabezpieczających (zdjęcia z postępu prac poniżej). Dokładność wykonanych prac - mam nadzieję odwdzięczy się w przyszłości.
Plany na przyszły weekend: przymiarka tylnej kanapy i może uda się rozpocząć etap izolacji kabiny.
Odnośnie izolacji plan jest następujący:
Część mieszkalna (sufit, podłoga i ściany) – blacha/pianka zamkniętokomórkowa do wysokości ok. 1 cm. ponad profile/alufox/sklejka/wykończenie.
Kabina (podłoga, gródź,drzwi) – blacha/mata wygłuszającą bitumiczna 2,5mm/pianka akustyczna 9mm/alufox/chodnik (podłoga).
Tu pojawia się kilka pytań:
a. Kabina: czy alufox na podłodze pod dywanikiem nie ulegnie uszkodzeniu ?
b. Kabina: sufit – izolować tj. resztę kabiny, czy tj. część mieszkalną ?
c. Część mieszkalna: drzwi – izolować tj. kabinę czy tj. część mieszkalną ?
d. W jaki najprostszy sposób obrabiać piankę zamkniętokomórkową i czy ścięcie jej nadmiaru nie wpłynie na jej właściwości ?
2.Czego poszukujemy.
a. Zbiorniki na wodę szarą i białą (ciągle w trakcie poszukiwań właściwych rozmiarów),
b. Schematów instalacji: wodnej, wentylacji, ogrzewania (wodne za pomocą webasto),
e. Osób które wykorzystały w kamperze automatykę KNX-a,
f. Jaki rodzaj kleju wykorzystać do klejenia drewnianych listewek do podłogi i sufitu ?
g. Rozwiązania na dźwignię hamulca ręcznego, mocowanego do podstawy fotela kierowcy która będzie kolidowała z funkcją obrotową fotela (na zdjęciu rozwiercone od podstawy mocowanie dźwigni).
3. Zdjęcia: |
|
|
|
|
Norbertp83
zaawansowany TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików
Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI
Nazwa załogi: Family Team
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2018 Piwa: 12/6 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2019-03-24, 19:38
|
|
|
Robertunio napisał/a: |
2.Czego poszukujemy.
a. Zbiorniki na wodę szarą i białą (ciągle w trakcie poszukiwań właściwych rozmiarów),
b. Schematów instalacji: wodnej, wentylacji, ogrzewania (wodne za pomocą webasto),
e. Osób które wykorzystały w kamperze automatykę KNX-a,
f. Jaki rodzaj kleju wykorzystać do klejenia drewnianych listewek do podłogi i sufitu ?
g. Rozwiązania na dźwignię hamulca ręcznego, mocowanego do podstawy fotela kierowcy która będzie kolidowała z funkcją obrotową fotela (na zdjęciu rozwiercone od podstawy mocowanie dźwigni).
|
a. w zależności gdzie będą montowane,
b. możesz bardziej rozwinąć myśl?
e. do czego Ci to?
f. Sika 252 lub inny klej konstrukcyjny, |
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-03-24, 19:47
|
|
|
Zdjęcia:
IMG_1812.JPG Zabezpieczenie epoksydowe 1 |
|
Plik ściągnięto 2748 raz(y) 118,23 KB |
IMG_1811.JPG Zabezpieczenie epoksydowe 2 |
|
Plik ściągnięto 2748 raz(y) 100,24 KB |
IMG_1813.JPG Zabezpieczenie epoksydowe 3 |
|
Plik ściągnięto 2748 raz(y) 103,05 KB |
IMG_1814.JPG Podstawa fotela kierowcy |
|
Plik ściągnięto 2748 raz(y) 124 KB |
|
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-03-24, 20:18
|
|
|
Norbertp83 napisał/a: | Robertunio napisał/a: |
2.Czego poszukujemy.
a. Zbiorniki na wodę szarą i białą (ciągle w trakcie poszukiwań właściwych rozmiarów),
b. Schematów instalacji: wodnej, wentylacji, ogrzewania (wodne za pomocą webasto),
e. Osób które wykorzystały w kamperze automatykę KNX-a,
f. Jaki rodzaj kleju wykorzystać do klejenia drewnianych listewek do podłogi i sufitu ?
g. Rozwiązania na dźwignię hamulca ręcznego, mocowanego do podstawy fotela kierowcy która będzie kolidowała z funkcją obrotową fotela (na zdjęciu rozwiercone od podstawy mocowanie dźwigni).
|
a. w zależności gdzie będą montowane,
b. możesz bardziej rozwinąć myśl?
e. do czego Ci to?
f. Sika 252 lub inny klej konstrukcyjny, |
Norbertp83:
a. Na zewnątrz, pod podwoziem.
b. Schematy:
- na początek wodna: ciśnieniowa, dwa zbiorniki wody czystej (jeden pod podwoziem, drugi pod podkową wewn.). Dwa zbiorniki wody szarej (pod podwoziem) jeden - kuchnia, drugi - łazienka.
Odbiorniki w sumie 4/5: natrysk/kabina, natrysk zewn., umywalka, zlew/kuchnia, wc???.
Byłoby super gdy Ktoś miał rozrysowane wszystkie elementy konieczne dla takiej instalacji.
(Bardzo czytelnie zrobił to dla elektryki Świstak w temacie Kodiego - właśnie czegoś takiego potrzebuję dla moich instalacji),
e. Sterowanie oświetleniem, elektrozaworami, markizą, opuszczanie łóżka, zbieranie danych poziomów płynów, naładowań aku itd.
f. na razie mam na testach klej z Casto (nieco tańszy i podobno elastyczny) jak nie przejdzie testów - sprawdzę proponowany przez Ciebie - dziękuję. |
|
|
|
|
kalinin
weteran mirek@kalinin.pl
Twój sprzęt: Laika Kreos 4012
Nazwa załogi: Kalinka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 398/477 Skąd: Jedlińsk k/Radomia
|
Wysłany: 2019-03-24, 20:31
|
|
|
Prowadzę zaawansowane rozmowy z Volkswagenem, który kampera na bazie Craftera będzie prezentował w czasie trwania Cafe Jazz Festiwal 16-18 sierpnia w Radomiu. Można będzie podejrzeć wiele ciekawych rozwiązań i porozmawiać z przedstawicielami VW |
_________________ Rozum przychodzi z wiekiem, najczęściej jest to wieko trumny. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|