 |
|
Problem z tempomatem |
Autor |
Wiadomość |
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 16/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-02-19, 08:12 Problem z tempomatem
|
|
|
Witam
może ktoś pomoże mi rozwiązać probelem z tempomatem MagicSpeed MS50.
Kłopot jest następujący:
tempomat zamontowany jesienią 2017 działał bez problemu. auto odstawione na 2 miesiące zimowe i podczas pierwszej po zimowej przejażdżce przestał działać. Czasami włączał się z dużym opóźnieniem (np. załączałem go przy 90 kmh a on zaczął pracować po spadku prędkości do 75 kmh) ale i tak po przejechaniu kilku km wyłączał się. W ubiegłym roku nie miałem czasu zająć się problemem, ale na ten sezon chciałbym to ogarnąć.
W tym roku byłem na wyjeździe i nie udało mi się go w ogóle uruchomić.
Może ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak?
pojazd to 2.5td citroen c25 z 1991 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-02-19, 18:37
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia podciśnienia, następnie poprawność montażu magnesu na półosi. W dalszej kolejności zasilenie i czujniki. Na koniec do sprawdzenia sama centralka czy nie jest zawilgocona. |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-02-19, 21:08
|
|
|
W centralce tego tempomatu, po "załączeniu" powinna mrugać mała czerwona LED, jej mruganie powinno odpowiadać obrotom np. koła. Jest tam też przełącznik, już nie pamiętam jego dokładnej roli ale zdaje się że przełączenie zmienia częstotliwość interpretacji impulsów, wówczas kontrolka mruga szybciej a praca tempomatu jest bardziej precyzyjna.
Sprawdź czy i jak szybko mruga. Jak dobrze pamiętam to 1 mrugnięcie na 4 obroty koła.
Jeśli nie mruga to lecimy pod spód auta ale to w dalszych poczynaniach - jeśli nic nie mruga.
.
Wykonaniem poleceń z centralki zajmuje się siłownik podciśnieniowy, jak Kolega wyżej napisał, brak szczelności uniemożliwia naciąganie cięgna sterującego "gazem" do żądanej pozycji. Jeśli szczelność jest pewna to jeszcze pozostaje do sprawdzenia punkt kotwiczenia cięgien wobec linki gazu, słabo skręcone ściski synchronizujące mogły umożliwić przemieszczenie na pancerzach. Chodzi o to żeby siłownik tempomatu naciągając na maxa, nie naciąga adekwatnie linki gazu"pompy wtryskowej" i to trzeba odpowiednio zsynchronizować bo tempomat chce, ale skończył mu się zakres i jeśli auto nie przyśpiesza to centralka się wyłącza.
Z linkami to jest coś podobnego jak linki hamulcowe w rowerach gdy w manetkach regulacji już koniec. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 16/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-02-21, 11:27
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi.
Problem faktycznie leżał w linkach, ściski synchronizujące (czy jak to się poprawnie nazywa) poluźniły się i linka przesuwała się. Po naciągnięciu linki i dokręceniu owych ścisków tempomat ożył.
Dzięki jeszcza raz za sugestie i pomoc.
Piwka lecą. |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-02-21, 20:55
|
|
|
Cieszę się również że mogłem pomóc. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|