|
|
Czy chłodnica od 2.5D lub 2.5TD podejdzie do 1.9TD? |
Autor |
Wiadomość |
broneq
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hymermobil 544 na Ducato 1993-4
Nazwa załogi: Radek-tata i Kamil-syn, z żonami
Dołączył: 04 Sty 2011 Piwa: 39/11 Skąd: WIELICZKA
|
Wysłany: 2019-04-03, 13:38 Czy chłodnica od 2.5D lub 2.5TD podejdzie do 1.9TD?
|
|
|
Cześć Dobrzy Ludzie!
Podczas ubiegłorocznego pełzania po Greckich górach naszym Hymerkiem nie raz musiałem włączać dodatkowy wentylator chłodnicy i dosłownie pełznąć pod górki na pierwszym biegu z prędkościami 10-15km/h. Zdarzyło mi się nawet wspomagać silnik włączając ogrzewanie kabinowe (przy 30 stopniach :D).
Podczas zwykłej jazdy po normalnych drogach (80-100km/h) temperatura jest w normie. Mechanicznie auto jest 100% sprawne (termostat itd), jednak chłodnica jest prawdopodobnie jeszcze oryginalna. Miała maleńki wyciek, który został uszczelniony.
Pacjent to Ducato 1993 1.9TD.
Plany (I WŁAŚCIWE PYTANIE):
Za tydzień oddaję auto do mechanika na przedsezonowy przegląd. Chłodnica idzie do wymiany na nową i teraz się zastanawiam (sugestia mechanika), czy by nie założyć jakiejś większej? Czy chłodnica od 2.5D/TD wejdzie w miejsce tej z 1.9TD?
Jeśli by taka wymiana nastąpiła to objętość układu chodzenia się zwiększy (pompa wody też będzie wymieniona) i podczas podjazdów będzie więcej chłodnego płynu.
Zatem reasumując:
Czy chłodnica z 2.5D/TD jest większa od tej z 1.9TD i czy taka przekładka jest wykonana i najważniejsze czy ma sens?
Poradźcie proszę. |
|
|
|
|
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2019-04-03, 16:26
|
|
|
Mam kampera na Fiacie Ducato 2,5 Turbo i 4 lata temu na Węgrzech zaczęła popuszczać chłodnica. Na przecieku dolewając w sumie o,5 l płynu dojechałem do domu czyli 3-miasta. Ponieważ mój i Twój Fiat to podobne roczniki więc wystarczy, że zmierzysz Twoją chłodnicę a ja swoją i w sobotę podeślę wszystkie możliwe wymiary i zdjęcia. Wymiana jest bajecznie prosta i można tego "dokonać" samemu przed domem.
Atrapa - do odkręcenia 3 śruby
Wentylatory - mam dwa więc 2 x po 4 śruby
Węże do płynu - 3 cybanty
Chłodnica - 4 śruby
Gdybyś montował chłodnicę od 2,5 Turbo to jest masa miejsca aby wykonać nowe mocowania jak by coś nie pasowało. Ostatnio demontowałem chłodnicę dwa tygodnie temu gdyż przeciekał elektrozawór od pompy wtryskowej a chłodnica idealnie zasłania dojście do niego. W razie czego na regale mam zapasowy wentylator.
Dwa wentylatory i tak nie dały rady kiedy jadąc z Włoch do Słowenii wdrapywałem się na przełęcz. Zabrakło pół kilometra więc trzeba było dać silnikowi odpocząć i wystudzić płyn. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
|
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-04-03, 20:29
|
|
|
Powiem tak
W tych autach są 2 rozmiary chłodnic - większa i mniejsza...
jak masz IC montowane tak jak w blaszaku to tylko możesz wziąć mniejszą chłodnicę...
Jak nie masz IC to ja mam chłodnicę większą (taką jak chłodnica standardowa + IC) do sprzedania - nowa - pracowała jakieś 30min...niestety u mnie po orurowaniu silnika okazało się że się nie mieści (silnik od Citroena) i musiałem kupić i zamontować "mniejszą".
Daj zdjęcia jak u Ciebie to wygląda pod maską...
Dodam jestem z Krakowa... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
drzevo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2019-04-03, 22:19
|
|
|
Powraca temat grzania się silnika 1929 cm3 turbo diesel.
One tak mają. Wprawdzie część z nas twierdzi, że nigdy nie doświadczyła tego problemu, ale nie brakuje osób, które doświadczyły jego grzania / przegrzania.
Ja też zaliczam się do osób, które doświadczyły grzania się tej jednostki.
Dopóki na zewnątrz jest max 25 stopni Celsjusza, można niemalże nie zauważyć tego problemu. Kiedy jednak robi się cieplej i pojawiają się góry, temperatura rośnie bardzo szybko.
W moim aucie wymieniłem chłodnicę na dwukrotnie grubszą, z innego auta. Króćce były zmodyfikowane pod Ducato.
Efekt oczywiście był, ale nie do końca zadowalający. Większa wydajność i większa ilość wody w układzie wydłużyły czas wzrostu temperatury, do niepokojących wartości, ale silnik i tak miał tendencje do grzania się.
Na pewno koniecznością są dwa sprawne wentylatory, które można załączać ręcznie, żeby działały non stop, w trudnych warunkach. Na długich podjazdach trzeba liczyć się z koniecznością włączenia nagrzewania wnętrza, które dość skutecznie odbiera ciepło od silnika.
W moim przypadku pomogła... wymiana silnika, na 2.8 JTD
Powodzenia. |
|
|
|
|
broneq
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hymermobil 544 na Ducato 1993-4
Nazwa załogi: Radek-tata i Kamil-syn, z żonami
Dołączył: 04 Sty 2011 Piwa: 39/11 Skąd: WIELICZKA
|
Wysłany: 2019-04-04, 06:41
|
|
|
Dzięki za wskazówki. Pomierzę chłodnicę i zrobię zdjęcia, ale dopiero jutro. |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|