Wysłany: 2017-06-02, 21:51 Silnik drzwi przesuwnych - polecam!
Zamówiłem ze strony www.modifero.com/ silnik do napędu drzwi bocznych.
Wybrałem napęd dwusilnikowy (droższy), do tego parę dodatków:
- drugi pilot
- sterownie napedem za pomocą oryginalnej klamki
- listwa bezpieczenstwa - zatrzymuje drzwi w momencie dotknięcia krańca drzwi
Montaż - 4-5h bez większych problemów
Uwagi:
- nie potrzebnie zamawiałem drugi pilot ponieważ nie trzeba żadnych pilotów drzwi działają na oryginalny pilot Forda (2012)
- jeżeli macie zwierzęta lub dzieci warto zainwestować w listwę bezpieczeństwa - to zwykła uszczelka drzwiowa zaklejona z jednej strony a z drugiej wychodzi wąż z powietrzem który wtykamy do sterownika, naciśnięcie uszczelki powoduje zwiększenie ciśnienia powietrza i wyłączenie napędu (wraca do pozycji otwarte)
-uklad sterujacy napędem za pomocą klamki - ZDECYDOWANIE polecam - przestaje być aktywny po zamknięciu zamka centralnego.
Pierwsze wrażenia super, najbardziej milo zaskoczyło mnie to ze sterownie działa z oryginalnego kluczyka.
uptade 05.09.2017
Naped jest zaprojektowany do busów osobowych w których kierowca steruje otwieraniem drzwi dla pasazerow na przystanku. Oczywiscie w kamperze tez sie swietnie sprawdzaja ale jest pewien maly problem. Drzwi zostaly zaprojektowane do zasilania z alternatora. Problem sie pojawia kiedy mamy slaby akumulator.
Z moich obserwacji:
- napiecie 12,5V i wiecej - zero problemow
- napiecie 12,2-12,4 V - zdarzylo sie że sie zatrzymały w polowie (trzeba jeszcze raz nacisnac przycisk i po sprawie)
- napiecie 11,8-12,1 V - (staram sie aby akumulator nigdy nie mial takiego stanu, ale czasem sie zdarzylo) - wtedy mamy pewnosc ze drzwi sie beda zatrzymywaly w polowie.
Dalej jeste nimi zachwycony
safety strip.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 132,33 KB
silnik.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 161,58 KB
silnik2.jpg
Plik ściągnięto 46 raz(y) 155,58 KB
Ostatnio zmieniony przez Flag 2017-09-05, 18:12, w całości zmieniany 1 raz
Twój sprzęt: Opel Vivaro Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 25/74 Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2017-06-02, 23:50
Czy ten system można zastosować do dowolnych drzwi przesuwnych? Tzn Opla Vivaro nie ma na ich liście, ale na ich stronie prezentuje się to dość uniwersalnie...
Czy ten system można zastosować do dowolnych drzwi przesuwnych? Tzn Opla Vivaro nie ma na ich liście, ale na ich stronie prezentuje się to dość uniwersalnie...
Ja wybrałem do nowego transita mimo ze mam poprzedni calkiem inny model.
Mysle ze to nie bedzie problem, jak bys potrzebowal wymiarów to wal smiało, mozna tez zobaczyc we wroclawiu.
Info dodatkowe o ktorym nie wpsomnialem wczesniej: ten moduł ma wejscia sterownicze z zamka centralnego +12V ( czasem zamki sa sterowane minusem)
A mógłbyś zmierzyć mi grubość tej skrzyneczki. Czy można drzwi zatrzymać w dowolnym momencie (nie otwierac całkowicie)? Czy listwa zębata może być montowana na dowolnej wysokości?
Twój sprzęt: Opel Vivaro Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 25/74 Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2017-06-07, 10:58
Flag napisał/a:
RadekNet napisał/a:
Czy ten system można zastosować do dowolnych drzwi przesuwnych? Tzn Opla Vivaro nie ma na ich liście, ale na ich stronie prezentuje się to dość uniwersalnie...
Ja wybrałem do nowego transita mimo ze mam poprzedni calkiem inny model.
Mysle ze to nie bedzie problem, jak bys potrzebowal wymiarów to wal smiało, mozna tez zobaczyc we wroclawiu.
Info dodatkowe o ktorym nie wpsomnialem wczesniej: ten moduł ma wejscia sterownicze z zamka centralnego +12V ( czasem zamki sa sterowane minusem)
Z nimi jest zadziwiająco dobry kontakt mailowy Mają wszystko co potrzebuję - Opel Vivaro, lewe drzwi ... Jeśli w przyszłym miesiącu (wypłata..) nadal będziesz zadowolony z działania tego napędu to zamawiam i ja
Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
Wysłany: 2017-06-08, 07:55
Mam takie pytanie techniczne: aby otworzyć drzwi przesuwne należy najpierw za pomocą klamki odryglować zamek na słupku i dopiero zacząć przesuwać drzwi. Jak to jest w tym przypadku realizowane? Czy może rygiel trzeba zablokować na stałe w pozycji otwartej???
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Przy elektrycznych nie ma blokady ryglem, trzeba go usunąć (ja po prostu odkręciłem zaczep na słupku). Blokowanie jest poprzez dociskanie drzwi na końcowym etapie zamykania - silnik jest zamocowany na ramieniu i przez to ramię jest wymuszony docisk - oglądnij filmik
https://www.youtube.com/watch?v=EFSLIE4x4bM
vIrek, a może Ty odpowiesz mi na pytanie:
"A mógłbyś zmierzyć mi grubość tej skrzyneczki. Czy można drzwi zatrzymać w dowolnym momencie (nie otwierac całkowicie)? Czy listwa zębata może być montowana na dowolnej wysokości?"
Listwe mozna zamontowac na dowolnej wysokosci - wazne zeby byla idalalnie prosta.
Zatrzymywanie drzwi w dowolnej pozycji:
1) wersja silnika podstawowa :
a) na siłe zatrzymujesz i wtedy zadziala przeciazeniowka i staną w bezruchu (w wersji z dwoma silnikami trzeba duzo siły)
b) dobudowac wylacznik do zasilania i odlaczyc zasilanie w dowolnej pozycji
2) wersja silnika z listwa zabepieczajaca:
a) dotkniecie listwy zabezpieczajacej powoduje powrot drzwi do pozycji otwartej
b) dobudowac wylacznik do zasilania i odlaczyc zasilanie w dowolnej pozycji
Grubosc ktorej skrzynki ?
Jak narazie to widze dwie wady :
1) jezeli podlaczymy sterownik pod centralny zamek to nam sie otwieraja drzwi zawsze kiedy odryglujemy tyl. (mozna odlaczyc ale wtedy nie korzystamy z oryginalnego pilota samochodu)
2) drzwi nie otwieraja sie do konca (jakies 52cm mniej niz normalnie) u mnie jest szafka wiec nie ma tragedii.
Co do rygla to jak ktos napisal, musi byc usunięty. Podobnie jak linka od klamki. Chcialem zostawic rygiel i linke od klami odłaczyc i zabezpieczyc w pozycji naciagnietej (otwaartej) ale przy podwojnym ryglowaniu drzwi chwyta zamek i nic sie nie da zrobic
Blokowanie drzwi jest wymuszone przez slimak w silniku ktory jak wiemy moze byc napedzany TYLKO od jednej strony, czyli drzwiami silnika Nie ruszymy.
Zmierzyć mogę, ale ja mam wcześniejszy model z jednym silniczkiem i on jest sporo "grubszy".
Drzwi, elektrycznie otwierają się maksymalnie gdzieś tak do połowy. Jeżeli chcesz żeby otwierały się mniej niż maksymalnie to wystarczy w innym miejscu zamontować ogranicznik na listwie zębatej (kontaktron). Jeżeli chce się otworzyć do końca to trzeba wypiąć mechanizm z listwy (jest do tego specjalna dźwignia otwierania awaryjnego). Miejsce zamontowania listwy zębatej jest raczej przewidziane na połowę drzwi, pod szybą tam gdzie blacha jest na całej szerokości. Nie wiem jak by działały gdyby umieścić mechanizm na samym dole na przykład?
Jeżeli kupisz to przygotuj się na prawie dwumiesięczne czekanie na przesyłkę (zwykła poczta + urząd celny).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum