Ducato III - tylne zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
pawel67
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hymer 622CL - Ford Transit
Dołączył: 10 Lut 2007 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-04-20, 11:08 Ducato III - tylne zawieszenie
|
|
|
W moim Ducato bardzo głośno zaczęło skrzypieć tylne zawieszenie. Samochód jest z 2008 roku i ma przejechane ok 50 tyś. Odgłos zacieranej gumy wydobywający się z tylnego mocowania resoru. Jest to nowy model z pojedynczym resorem piórowym (poszerzony rozstaw kół). W poprzednim modelu było to samo, tyle że przyczyną takich odgłosów była przekładka pomiędzy piórami resorów.
Macie może na to jakiś "patent" ? |
_________________ pozdr p67
www.globalrentcar.pl
 |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2009-04-20, 14:32
|
|
|
Wąż i woda |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2009-04-20, 14:47
|
|
|
kimtop napisał/a: | Wąż i woda |
Do wylotu szarej wody należy zamontować wąż gumowy i metodą kropelkową zwilżać resory wodą. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
pawel67
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hymer 622CL - Ford Transit
Dołączył: 10 Lut 2007 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-04-20, 15:19
|
|
|
Czyli taka płukanka
Ciekawe co na to technologia napraw Fiata. |
_________________ pozdr p67
www.globalrentcar.pl
 |
|
|
|
 |
jaca_2009
doświadczony pisarz Jacek

Twój sprzęt: fajny ;)
Dołączył: 02 Paź 2008 Piwa: 5/1 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 2009-04-21, 15:07
|
|
|
Przeglądnąłem całe forum ducato (camperowe) naszych zachodnich sąsiadów w poszukiwaniu rozwiązania- i nie znają problemu w tym modelu, poprzednie z przed 2006 r owszem.
Z innej beczki - Paweł67 - Poważnie masz jedno pióro? u mnie są 2., aż zaglądnąłem do serwisów-ki i tam wszystkie podwozia camper mają 2 pióra.
camper.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 6003 raz(y) 22,33 KB |
ballestra.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 147 raz(y) 14,82 KB |
resor duca X250.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 140 raz(y) 29,3 KB |
|
|
|
|
 |
pawel67
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hymer 622CL - Ford Transit
Dołączył: 10 Lut 2007 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-04-21, 18:30
|
|
|
Obecnie eksploatujemy 3 Fiat Ducato. Pierwszy z 2007 roku o DMC ma dwa pióra i węższy rozstaw kół tylnej osi. Nowe z 2008 mają pojedyncze pióro (na 100% - zbyt długo pod nim leżałem aby się pomylić) ale za to szerszy rozstaw kół. W poście o Ducato III wkleiłem zdjęcia gdzie wyraźnie widać różnicę w rozstawie. Nasze samochody mają większe niż standardowo przebiegi. Ponieważ problem dotyczy aut rejestrowanych od wiosny 2008 prywatni użytkownicy być może go jeszcze nie doświadczyli. Stąd cisza na ich forum. W samochodzie z 2007 roku problem nie występował, czasem hałasowała przekładka pomiędzy piórami. W tym wypadku WD40 załatwia sprawę. W nowym pełna butla WD i nic - skrzypi dalej. Wybieram się z tym do serwisu fiata - w końcu auto jest na gwarancji. |
_________________ pozdr p67
www.globalrentcar.pl
 |
|
|
|
 |
jaca_2009
doświadczony pisarz Jacek

Twój sprzęt: fajny ;)
Dołączył: 02 Paź 2008 Piwa: 5/1 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 2009-04-21, 19:18
|
|
|
Mój jest z końcówki 2007, ma szerszy rozstaw i 2 pióra , ale mieszają w tych zawieszeniach.....
Przypomina mi się jak kiedyś robiłem zastrzyki z oleju w gumy wahaczy w Alfie.Było to tak denerwujące że w końcu producent (ALFA ROMEO)zmienili te gumy na jakieś patentowe tzw. samo smarujące( pod wpływem ciepła i tarcia wytrąca się z nich jakiś smar - olej i smarują i jest błoga cisza)Zresztą każda Alfa w momencie przejechania przez polską granicę( w kierunku z zachodu a wschód) zaczyna się "usztywniać" i trzeszczeć.Jest za zimno i zbyt brudno i dziurawo heheh |
Ostatnio zmieniony przez jaca_2009 2009-04-21, 19:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marek
stary wyga

Dołączył: 24 Sty 2007 Piwa: 1/1 Skąd: Kamieniec Wrocławski
|
Wysłany: 2009-04-21, 19:21
|
|
|
Odpowiem krótko u mnie jeszcze nic się nie dzieje. Auto 2008 też szerszy rozstaw i niskie zawieszenie przebieg 14 000 km to wszystko wyjaśnia. Jutro wejdę pod campera sprawdzę ilość piór w resorze. Jak będzie więcej niż jedno to się odezwę.
Marek |
_________________ "Róbmy swoje" |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 278/1300 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-21, 19:25
|
|
|
A w moim kampiorki DB 307 FFB-Tabbert to mam po 3 piora z tylu i po dwapiora z przodu |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
pawel67
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hymer 622CL - Ford Transit
Dołączył: 10 Lut 2007 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-04-21, 19:30
|
|
|
Marku - a jeździłeś nim w zimie ?
U mnie te problemy pojawiły się na wiosnę, prawdopodobnie dlatego, że woda i wilgoć wyciszają takie odgłosy. |
_________________ pozdr p67
www.globalrentcar.pl
 |
|
|
|
 |
Dziabong
weteran

Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/90 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2009-04-21, 20:07
|
|
|
Marek napisał/a: | Odpowiem krótko u mnie jeszcze nic się nie dzieje. Auto 2008 też szerszy rozstaw i niskie zawieszenie przebieg 14 000 km to wszystko wyjaśnia. Jutro wejdę pod campera sprawdzę ilość piór w resorze. Jak będzie więcej niż jedno to się odezwę.
Marek |
Możesz już nie wchodzić, niskie zawieszenie ma drążek skrętny + ewentualnie poduszki. Pióra są w standardowym zawieszeniu. Słyszałem o jakiś smarach grafitowych ale to dawno i nie pamiętam czy aby do piór one były. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2009-04-22, 20:58
|
|
|
Witamy rzeszowszczyznę
Miałem podobny 'piszczący' problem po zimie.
Zastosowałem smar w sprayu do łańcuchów motocyklowych.
Ustrojstwo posiada takie właściwości, że jest bardzo rzadkie podczas spryskiwania i dzięki temu wciśnie się w każdą szpark- a po chwili kiedy odparuje smar zostaje na i w spryskanej części.
Pozdrowienia |
|
|
|
 |
Dziabong
weteran

Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/90 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2009-04-22, 21:50
|
|
|
U mnie serwis wisnął 2 kg smaru tylko nie wiem bardzo gdzie i jaki on był, zdecydowanie był jednak na fakturze. Jednak jestem zadowolony z ich pracy i pojadę tam ponownie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2009-04-22, 22:48
|
|
|
Dziabong napisał/a: | U mnie serwis wisnął 2 kg smaru tylko nie wiem bardzo gdzie i jaki on był, zdecydowanie był jednak na fakturze. Jednak jestem zadowolony z ich pracy i pojadę tam ponownie. |
W moim pierwszym Fiacie (125) smar był wciśnięty w podłużnice. Te twoje 2 kg to chyba też gdzieś w ramę musieli wcisnąć
|
|
|
|
 |
pawel67
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hymer 622CL - Ford Transit
Dołączył: 10 Lut 2007 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-04-23, 08:50
|
|
|
Witam Pawcio (małe sprostowanie - ja jestem z Krakowa, mój wspólnik którego poznałeś osobiście z Rzeszowa ).
Podejmę próbę i z tym smarem. Choć bez przekonania. Zalałem to wszystko WD40 które też doskonale penetruje (duże opakowanie) i nic. |
_________________ pozdr p67
www.globalrentcar.pl
 |
|
|
|
 |
|