Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o blaszankę
Autor Wiadomość
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/50
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2019-06-11, 06:23   Pytanie o blaszankę

Pytanie do znawców dostawczaków.

Od jakiegoś czasu obserwuję na lokalnym irlandzkim portalu pewnego dostawczaka, Craftera. Auto tu niezwykle rzadkie, bo w wersji naj - najdłuższy i najwyższy, niczym Sprinter Agata.
No ale... czy coś z nim jest nie tak?
Pierwszy raz widziałem go w ogłoszeniach w marcu za 7950e (już wtedy wisiał 140 dni). Potem zniknął i pojawił się w maju za 7500. Po jakimś czasie 7250. Dziś go widzę za 7000.

Kilka danych o aucie:
Rocznik 2010, silnik 2.5 z przebiegiem 139 tys km (raczej prawdziwy - tu się niezwykle rzadko kręci liczniki). Przebiegi z ostatnich trzech przeglądów wraz z datami: 20/05/2018 135456; 01/03/2019 138919; 25/04/2019 139520. Ostatnie dwa przeglądy zrobione w odstępie dwóch miesięcy (podejrzewam, że tego z marca nie przeszedł i minął ustawowo termin 28 dni na naprawę i musiał przejść kolejny, właśnie 25 kwietnia). Jeśli dobrze rozczytuję VIN - WV1ZZZ2EZA6026213.

Czy jest coś nieteges w tym modelu? Unikać? Rozważać zakup?

Link do ogłoszenia
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2019-06-11, 08:13   

dziwisz się ,że nikt go nie chce jak ma kierownicę po złej stronie :) :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dukat 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: blaszano/laminatowy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2016
Piwa: 7/5
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 2019-06-11, 09:17   

Mam takie auto,wszystko działa,wygodny jak osobowy.tylko spalanie jest trochę nienormatywne.
Pali ile jedziesz zaczynając spalanie od 10l. jedynym problemem jest zużywający się szybko dpf i uszkadzająca się sonda lambda.Poza tym fajne auto
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/50
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2019-06-11, 21:59   

dukat, to może on ma problem właśnie z dpfem? Ciekawe. Spalanie 10 - mały to on nie jest. Może też jest jakiś błąd na desce? Ale z tego, co widzę w ogłoszeniach, jeśłi jest błąd, to w ogłoszeniu jest to napisane.
Będę dalej go obserwował i poczekam na Wasze opinie.
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dukat 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: blaszano/laminatowy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2016
Piwa: 7/5
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 2019-06-11, 22:47   

Problem z dpf bierze się z uszkodzonej sondy lambda.Auto dostaje za mało powietrza w mieszance i zatyka dpf. Trzy otwory wiertlem 12 mm w dpf i nowa sonda lambda eliminują problem.Spalanie 10 to on wykręci z wiatrem przy prędkości 80 -90 kmh.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/50
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2019-06-11, 23:06   

Ciekawe, jak wygląda spalanie w Ducato L4H3. Czy jest podobne czy mniejsze czy też może większe.
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-06-11, 23:14   

Mavv napisał/a:
Rocznik 2010, silnik 2.5 z przebiegiem 139 tys km
Właściciel jeździł tylko do kościoła i na zakupy :?: :wyszczerzony:
a może więcej stał w warsztatach niż jeździł :?: ,
roczny przebieg busa to średnio 40k km i więcej , nikt nie kupuje po to by stał pod płotem , ma zarabiać na siebie i właściciela
(zdarzają się wyjątki , ale takie rodzynki znikają od razu , nie wiszą miesiącami na ogłoszeniu )
A tak w ogóle to : wieś-wagen już dawno zszedł na psy :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/50
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2019-06-11, 23:19   

amples napisał/a:
Właściciel jeździł tylko do kościoła i na zakupy
a może więcej stał w warsztatach niż jeździł ,


Może i stał na warsztatach. Kto wie :)

amples napisał/a:
roczny przebieg busa to średnio 40k km i więcej , nikt nie kupuje po to by stał pod płotem , ma zarabiać na siebie i właściciela


Nie każdy biznes polega na jeżdżeniu w koło. Widuję ogłoszenia, gdzie i 4-letnie vany mają po 200 tys km, ale i takie, gdzie 8-letnie mają 150.

amples napisał/a:
(zdarzają się wyjątki , ale takie rodzynki znikają od razu , nie wiszą miesiącami na ogłoszeniu )


Dlatego mnie to zastanawia, czy te modele z tytm silnikiem mają jakieś swoje typowe bolączki. Bo za długo się bujają ze sprzedażą (auto stoi w komisie)
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2019-06-12, 06:20   

Hej. Jeśli jest to zadki model na rynku to może dlatego wisi. Problem z częściami itp. Na wyspy daleko. Dowiedz się jak z dostępem. Jeśli ich mało to i dostęp słaby. Na wszystko trzeba będzie czekać...
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/50
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2019-06-12, 06:28   

KASZUB, są tu rzadkie, bo w ciągu kilku lat widziałem jeden czy dwa. A jak tylko jedzie jakiś ciekawy van, to mu się przyglądam.
Z drugiej strony on ma tylko budę rzadko spotykaną. Ukłąd napędowy taki sam jak w wersji XLWB, których tu jeździ na pęczki. Podobny silnik 2.5 też siedzi w dużej ilości Crafterów. Sprintery tu dominują w wersjach 2.0, 2.1.
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dukat 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: blaszano/laminatowy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2016
Piwa: 7/5
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 2019-06-12, 08:22   

amples napisał/a:
Mavv napisał/a:
Rocznik 2010, silnik 2.5 z przebiegiem 139 tys km
Właściciel jeździł tylko do kościoła i na zakupy :?: :wyszczerzony:
a może więcej stał w warsztatach niż jeździł :?: ,
roczny przebieg busa to średnio 40k km i więcej , nikt nie kupuje po to by stał pod płotem , ma zarabiać na siebie i właściciela
(zdarzają się wyjątki , ale takie rodzynki znikają od razu , nie wiszą miesiącami na ogłoszeniu )
A tak w ogóle to : wieś-wagen już dawno zszedł na psy :spoko


Albo właściciel kupuje bo potrzebuje koszty a auto wiele nie jeździ.Są takie przypadki.
Mój jest 2009 i ma przebieg 170000 z pełnym serwisem co ty na to ?
Mój wisiał pół roku w ogłoszeniu jak kupowałem,a nie jeżdżony był od półtora roku.Stał sobie w krzakach w firmie.Także nie generalizuj proszę że musi mieć 40 tys rocznie przebiegu i koniec.Ja robię osobowym 70 tkm rocznie i to także nie pasuje do twojej teorii.A nie jestem zadnym przedstawicielem czegokolwiek.A crafterem zrobiłem od lipca zeszłego roku 8tkm.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KACPERKI 2 
weteran
Dawniej nick: Agat ;-)


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: Palma na boku ;-)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lut 2016
Piwa: 60/59
Skąd: z nad morza ;-)
Wysłany: 2019-06-12, 09:08   

Spalanie 10L pod pełnym obciążeniem jest ( przynajmniej u mnie ) zupełnie normalne. Mam na myśli to, że gdy jadę spokojnie ( do 110 i bez szaleństwa z wyprzedzaniami ) to spalam 9-10,5L. Jak gonię na autostradzie 130-140 to wówczas 13-14L. Ale to mercedes więc VW może mieć inaczej.

Mavv - Moja rada jest taka, abyś pojechał i to szybko oglądał. Sam oceń co i jak bo większość z nas ( w tym i ja ) to fachowcy od siedmiu boleści. Wiesz że w kamperze rozmiar budki i waga to najważniejsza sprawa a mechanika jest do ogarnięcia. Jak nie ma rdzy to oceniaj i bierz.
Pamiętaj - mój sprinter na pusto przed zabudową 2400kg.
Obecnie na gotowo z klamotami pełnym paliwem ale tylko 50l wody to 3400 kg.
Przestrzeń super ( jak na blaszaka oczywiście), prowadzenie super. Skręt i wywijanie super bo masz relatywnie mały rozstaw osi i zwis duży z tyłu więc "zachodzi na zakręcie"

Jedź i oglądaj - nie podejmuj decyzji wyłącznie w oparciu o wpisy forumowych mędrców :spoko
_________________
Po prostu od dawna lubię Mercedesy... ;-) osobowe i takie... z "Palmą na boku" ;-)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-06-12, 09:26   

dukat napisał/a:
Ja robię osobowym 70 tkm rocznie i to także nie pasuje do twojej teorii
Jakiej teorii :?: , napisałem (średnio 40k km i więcej )
to nie teoria a obserwacje rynku - od kilku miesięcy szukałem busa dla siebie ,
jeździłem sprawdzałem i co , ciekawy wniosek :
obojętnie czy 4-ro latek czy 10-cio latek mają zazwyczaj przebieg 200-300k ,
a po sprawdzeniu takiego 10-letniego - wyplakowany , czyściutki a zajechany jak by miał 500-700k ,
ciekawe zjawisko , a zwłaszcza te sprowadzone . :spoko

dukat napisał/a:
A crafterem zrobiłem od lipca zeszłego roku 8tkm.
Bo większość czasu przestał nie sprawny , jak u poprzedniego właściciela
cyt: Mój wisiał pół roku w ogłoszeniu jak kupowałem,a nie jeżdżony był od półtora roku.Stał sobie w krzakach w firmie :haha:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2019-06-12, 11:32   

amples napisał/a:
Mavv napisał/a:
Rocznik 2010, silnik 2.5 z przebiegiem 139 tys km
Właściciel jeździł tylko do kościoła i na zakupy :?: :wyszczerzony:
a może więcej stał w warsztatach niż jeździł :?: ,
roczny przebieg busa to średnio 40k km i więcej , nikt nie kupuje po to by stał pod płotem , ma zarabiać na siebie i właściciela
(zdarzają się wyjątki , ale takie rodzynki znikają od razu , nie wiszą miesiącami na ogłoszeniu )
A tak w ogóle to : wieś-wagen już dawno zszedł na psy :spoko


W Norwegii samochody z takim przebiegiem to normalna rzecz. Przebieg jest zapisywany w systemie przy każdym przeglądzie. Moj ducato z 10.2006 miał w 2017 przebieg 157 tys.. na drzwiach ślad po naklejce firmy stolarskiej. W czeluściach wewnętrznej tapicerki znalazłem szkic blatu kuchennego, więc to nie tylko drzwi wymienione. Co prawda ma coś dziwnego w krzywej postępu przebiegu, ale myślę że to kwestia błędnego zapisu. Na Finn.no można znaleźć sporo dostawczakow z małym przebiegiem, oczywiście są tez takie 300 tys.... i więcej. Z drugiej strony słyszałem że niektórzy cofają licznik na bieżąco, żeby zaoszczędzić na droższych przeglądach... trudno jednak mi uwierzyć że norwegom by się chciało....ale wszystko możliwe
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 538/420
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-06-12, 11:36   

Zmieniłem zdanie :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***