|
|
Swap silnika w Ducato I |
Autor |
Wiadomość |
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 32/13 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2022-12-15, 14:53
|
|
|
Mleko się rozlało....
W ostatnią sobotę wymontowałem silnik 2.8idtd z ducato razem ze skrzynia biegów, linkami, półosiami i innymi szpejami....
Przymierzam się do swapu silnika w moim starym ducato1 zgodnie z przepisem kolegi yohnell :
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=30661
Jako, że jestem w tych sprawach amatorem, będę potrzebował pomocy merytorycznej.
IMG_20221212_191623.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12 raz(y) 159,36 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez Rumburak 2022-12-19, 09:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
daro35
weteran
Twój sprzęt: Przyczepa Hobby de lux 560
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Lis 2017 Piwa: 76/249 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2022-12-18, 13:15
|
|
|
Dumam nad tym co tu wszyscy piszą,ja u siebie mam 2.5td 95kM,
Wjeżdża wszędzie bez problemu nawet jak już jest takie nachylenie że zaczyna boksować,ale jedzie,wyprzedzam nie raz dużo nowsze kampery,idzie jak zbój,100-110 km/h bez problemu osiąga,wyciszony,radia słucham-rozumiem,po co niektórzy kombinują,mając auto długie ciężkie z silnikiem 1.9d lub coś takiego,oczywiście popieram,a takie jak mój to może wystarczy dobrze wyregulować,zgrać rozrząd z pompą wtryskową-sam to przerabiałem-i musi iść i tyle. |
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 32/13 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2022-12-19, 14:27
|
|
|
daro35 napisał/a: | Dumam nad tym co tu wszyscy piszą,ja u siebie mam 2.5td 95kM,
Wjeżdża wszędzie bez problemu nawet jak już jest takie nachylenie że zaczyna boksować,ale jedzie,wyprzedzam nie raz dużo nowsze kampery,idzie jak zbój,100-110 km/h bez problemu osiąga,wyciszony,radia słucham |
Silnika 2.5td 95KM nie znajdziesz. A jak Ci się to uda to trzeba znaleźć jeszcze do kompletu odpowiednią skrzynię biegów z ducato1... , a do tej części już NIE MA i nie będzie.
daro35 napisał/a: |
-rozumiem,po co niektórzy kombinują,mając auto długie ciężkie z silnikiem 1.9d lub coś takiego,oczywiście popieram,a takie jak mój to może wystarczy dobrze wyregulować,zgrać rozrząd z pompą wtryskową-sam to przerabiałem-i musi iść i tyle. |
Mój sąsiad - mechanik z wieloletnią praktyką też zachodzi w głowę po co zmieniam silnik. Przecież ten co mam jest nie do zniszczenia, że dojadę wszędzie i po co to mi wszystko?
Może uściślę w punktach:
1. Do kręcenia się wokół komina 2.5D 75KM wystarcza, choć byłem na Transfogarsiej w Rumunii i Norwegii. Prędkość podróżna 99,9% obecnych na drogach samochodów wyrównała się, a takich zawalidróg jak moja jest coraz mniej. Coraz częścxiej zawalidroga wywołuje u kierowców zniecierpliwienie/agresję/... no i zaczynają się niebezpieczne sytuacje z wyprzedzaniem.
2. Majsterkowanie, choć to przyziemne, daje mi ogromną satysfakcję.
3. Po przejechaniu 400 km moim osiołkiem głowa mi pęka.
No i to chyba główne powody SWAPa. I jeszcze jedno - nic na siłę. Mam czas będę najpierw diagnozował i naprawiał kupiony silnik ze skrzynią. Jeśli uznam, że zadanie mnie przerosło ... odpuszczam.
I tak już na koniec. Naprawa mojej cywilnej Toyoty z wadą olejową wyceniono na 6000zł samej robocizny (wymiana pierścieni)... No to sam sobie te pierścienie wymieniłem. Stąd może moja większa odwaga na SWAPa w kamperze.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
blue60
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller Team Zefiro Plus 284TL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2011 Piwa: 6/9 Skąd: pl
|
Wysłany: 2022-12-19, 21:43
|
|
|
30 lat temu miałem w firmie pierwszą pomoc drogową Citroena C25 z silnikiem 2.5D, 75kM.
Załadowany samochodem i z dodatkowo podłączoną lawetą też załadowaną, bez problemu jechał 110/h.Pod górę trochę siadał ale zawsze podjechał.
Wolałbym wymienić końcówki wtrysków, porządnie ustawić i wyregulować,a nawet zamontować nową pompę niż wymieniać na INNY zespół.
Tam nic nie będzie pasować do poprzedniego układu.
Oprócz tego, że będzie to samoróbka, tym bardziej jak piszesz, że nie jesteś fachowcem, trzeba będzie dokonać dużo ślusarsko-kowalskich robót.Nigdy nie zdecydowałbym się na taką zamianę, mimo, że mam profesjonalny warsztat i doświadczonych mechaników.
Ale mimo to będę Ci kibicował. |
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 32/13 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2022-12-20, 22:35
|
|
|
blue60 napisał/a: | 30 lat temu miałem w firmie pierwszą pomoc drogową Citroena C25 z silnikiem 2.5D, 75kM... |
30 lat temu jeździły nysy i żuki, a C25 z silnikiem 75KM był na ówczesnych drogach niczym bolid formuły 1. Obecnie to zawalidroga. Taka jest prawda.
blue60 napisał/a: | ...trzeba będzie dokonać dużo ślusarsko-kowalskich robót... |
Tu na szczęście nie będzie problemu. Tnę, spawam, szlifuję, toczę, gwintuję.
Obecnie jestem w trakcie budowy wózka do przemieszczania silnika z możliwością uniesienia całego zespołu. Na początek chcę pomierzyć ciśnienie sprężania. Przy -3stC silnik zapalił bez zbędnej zwłoki, ale jaki jest stan silnika okaże się po pomiarach.
Po lekturze różnych opisów SWAPów nasuwa się jeden wniosek: Musisz zrobić to sam, żaden zdrowomyślący mechanik nie podejmie się takiego wyzwania. |
|
|
|
|
Matheus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2022-12-21, 08:57
|
|
|
Rumburak napisał/a: | żaden zdrowomyślący mechanik nie podejmie się takiego wyzwania. |
są osoby które się podejmą ale ceny za taką usługę zwalają z nóg |
_________________
Renault Carrier - autobus kamper
|
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2022-12-21, 20:11
|
|
|
Rumburak napisał/a: |
Obecnie jestem w trakcie budowy wózka do przemieszczania silnika z możliwością uniesienia całego zespołu | Szkoda czasu , gotowy żuraw to 8 stówek , wynajem to 5 dyszek . Czas poświęć na co innego .Robota i materiały, wyjdzie podobnie .Powiesić silnik to jedno , przekazać napęd to drugie , półosie , ich długość i wielkość przegubów . Piasty , rozmiar frezów . W końcu się okaże że trzeba dopasować wieksze zwrotnice , pod te przeguby . Jak zmienisz na mniejsze , nie pojeżdzisz , będzie je rozwalać , lub ukręcać frezy . To o czym mówię to są doświadczenia z budowy wyścigówek . Robimy to zawodowo , niby przewymiarowane , na hamowni się rozlatuje . Życzę powodzenia i wytrwałości w przebudowie . |
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/481 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2022-12-21, 21:26
|
|
|
Jednak nie ma to jak robić swapa w DII z 1.9 TD na 2.8 idTD - czysta poezja - zero problemów - jedna osoba i dwie prawe |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 32/13 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2022-12-21, 22:16
|
|
|
adaml61 napisał/a: | Rumburak napisał/a: |
Obecnie jestem w trakcie budowy wózka do przemieszczania silnika z możliwością uniesienia całego zespołu | Szkoda czasu , gotowy żuraw to 8 stówek , wynajem to 5 dyszek ... |
Wózek już zrobiony w kilka godzin. Stal z mojego podręcznego składzika. Po większych pracach zawsze zostają jakiej odpady, które teraz wykorzystałem. Żurawik i to naprawdę solidny ma sąsiad, jak będzie trzeba użyczy na parę dni. Generalnie nie spieszy mi się, a silnik musi być "mobilny", bo choć mam dwa garaże to szkoda mi jednego blokować na pół roku.
adaml61 napisał/a: | Piasty , rozmiar frezów . W końcu się okaże że trzeba dopasować wieksze zwrotnice , pod te przeguby . Jak zmienisz na mniejsze , nie pojeżdzisz , będzie je rozwalać , lub ukręcać frezy . To o czym mówię to są doświadczenia z budowy wyścigówek . Robimy to zawodowo , niby przewymiarowane , na hamowni się rozlatuje... |
Gdybyś przeczytał opis SWAPa z linku, który podlinkowałem wcześniej:
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=30661
to wiedziałbyś, że frezy półosi od strony kół z ducato2(koła 15cali) i ducato1 są takie same. Prawa półoś pasuje bez przeróbek, lewą niestety trzeba skracać. Co więcej, opony 14cali z pełnym profilem z ducato1 i 15 cali z niższym standardowym profilem z ducato2 różnią się na średnicy tylko 4mm. |
|
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-12-21, 23:03
|
|
|
Rumburak napisał/a: | ...Po przejechaniu 400 km moim osiołkiem głowa mi pęka... |
żeby nie pękała Ci głowa zawsze możesz założyć coś takiego, co prawda ciężko w tym prowadzić auto, ale jak wymieniłeś pierścienie w Toyocie, to pewnie jakoś to zmodyfikujesz.
pol_pl_Maska-z-kneblem-BDSM-6406_1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1374 raz(y) 29,52 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 32/13 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2022-12-22, 08:15
|
|
|
Cyryl to nie ta impreza 😆
Klapki raczej na uszy, bo oczy bardziej przydają się podczas jazdy 😆 |
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2022-12-24, 09:21
|
|
|
Rumburak napisał/a: | lewą niestety trzeba skracać | Jak Ci taka walnie gdzieś kilka tyś. km od domu , będzie bul . To jest kamper , ma dojechać i wrócić . Jak coś walnie to trzeba to naprawić , a nietypowe części daleko od domu to problem . Mimo że mam kampera z bardzo małym przebiegiem {100 tyś, }, awaria się trafiła , 2000 od domu , ale to typowy samochód , poszedłem do sklepu , zamówiłem i na drugi dzień w dalszą drogę . gdzie w razie awarii znajdziesz nietypowe części , będziesz wozić z sobą . |
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 32/13 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2022-12-28, 12:00
|
|
|
adaml61 Masz rację, biorę te niedogodności pod uwagę. Jeżeli chodzi o przeguby, to w Toruniu robią półosie na wymiar, a drugą zapasową skróci zaprzyjaźniony tokarz, który już wcześniej takie rzeczy przerabiał. Ale to tylko plany. Póki co zbieram myśli, analizuje, kalkuluje. Jak nazbiera się za dużo problemów to odpuszczam.
Pojawił się dodatkowy problem - skrzynia. W zasadzie to wszystko, co zakupiłem było w cenie silnika - reszta to były gratisy w tym uszkodzona skrzynia biegów. Znam ludzi, którzy pracują na złomowisku w Niemczech, więc zakładałem, że skrzynię w dobrym stanie wcześniej czy później załątwię.
Jakie były objawy uszkodzenia? Ducato na luzie próbowało po puszczeniu sprzęgła ruszać z miejsca. Wszystkie biegi wchodziły na sucho oprócz piątki. Odkręciłem dekielek piątego biegu no i na dzień dobry opiłki... czyli katastrofa. Wewnętrzna częśc przesuwki została roztarta jak plastelina na kole zębatym. Przesuwkę z oporami wyciągnąłem ręką, Koło piątego biegu stoi razem z tuleją i wałkiem. Reszta widoczna na zdjęciach. Śruba była nierozkręcona, podkładka zabezpieczająca na swoim miejscu.
Pocieszające jest to, że nikt tam wczesniej nie zaglądał. Korozja aluminium pod uszczelką pokrywy nigdy nie czyszczona, na podkładce zabezpieczającej brak oznak odginania blaszek, przesuwka z drugiej strony nówka - nie odwracana, synchronizator jest ok - po dociśnięciu do koła jest widoczna szczelina. Z tego wynika, że sam silnik nie jest za bardzo zjechany.
przesuwka-oryginał.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 82,79 KB |
przesuwka.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 105,75 KB |
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 32/13 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2022-12-28, 12:14
|
|
|
Reszta zdjęć:
10.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 229,78 KB |
9.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 179 KB |
8.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 248,76 KB |
7.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 256,45 KB |
6.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 238 KB |
5.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 139,75 KB |
4.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 138,13 KB |
3.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 149,89 KB |
02.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 136,71 KB |
01.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 436,41 KB |
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 32/13 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2022-12-28, 12:19
|
|
|
Mam pytania:
1. Co może być przyczyną takiej usterki? Czy jest ona typowa?
2. Gdyby nie ta masakra, to takie zużycie zębów na przesuwce i kole jest akceptowane? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|