|
|
Mercedes Sprinter "Miecia" - powolna budowa |
Autor |
Wiadomość |
hrys
zaawansowany w camperze jestem wolny
Twój sprzęt: VW T4
Nazwa załogi: marys
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: lublin
|
Wysłany: 2023-06-12, 06:39
|
|
|
Znałem Sprinter Miecia, ale to był James Cook
California i to ten figurował na forum jako
Sprinter Miecia. 🤠 |
|
|
|
|
voice
weteran Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły
Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Piwa: 20/21 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2023-06-14, 22:18
|
|
|
Mavv napisał/a: | Mój wątek wylądował na 5 stronie
Mała aktualizacja - kamper Mieczysław ma nowe DMC. |
A jak Ci się to udało zrobić ?? |
_________________ Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
|
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2024-04-09, 02:41
|
|
|
voice napisał/a: | Mavv napisał/a: | Mój wątek wylądował na 5 stronie
Mała aktualizacja - kamper Mieczysław ma nowe DMC. |
A jak Ci się to udało zrobić ?? |
Minęło trochę czasu. Albo nie widziałem powiadomienia o odpowiedzi albo mi umknęło.
Już wyjasniam.
W Irlandii to pewnie wygląda nieco prościej i inaczej niż w Polsce. Moje kroki były takie. Po pierwsze musiałem sobie zrobić C1.
Następnie poprzez firmę wykonującą usługi up/downplatingu dowiedziałem się, na co mogę sobie pozwolić. Aczkolwiek od jakiegoś czasu irlandzcy rzeczoznawcy mają również taką możliwość. Ale do rzeczy. Firma ta na podstawie tabliczki znamionowej i oględzin stanu faktycznego pojazdu (mnóstwo zdjęć im wysłałem) określa, do jakiego DMC mogę podnieść kampera. U mnie mogłem 3850kg beż żadnych modyfikacji i 4050kg po zamontowaniu poduszek pneumatycznych. Oczywiście takie poduszki zamontowałem.
Po montażu znowu zdjęcia do nich wraz z certyfikatami pneumatyki. Na ich podstawie firma ta zrobiła mi nową tabliczkę znamionową, którą musiałem umieścić (nie zakrywając) obok pierwotnej. Z tak przygotowanym pojazdem udałem się po opinię już irlandzkiego rzeczoznawcy. Ten wystawił raport potwierdzający modyfikację i dopuszczenie do poruszania się po drogach. Oczywiście po przejściu przeglądu technicznego.
Ostatnia rzecz to wspomniany nowy przegląd techniczny. Po zaliczeniu wniosek o nowy dowód rejestracyjny.
Ostatni krok po powiadomienie ubezpieczyciela o modyfikacji pojazdu.
Co ciekawe - nie ma możliwości zmiany DMC blaszaka. Można dopiero wtedy, jeśli ów blaszak zmienia swoje przeznaczenie. Podobnie można zmienić DMC dowolnego kampera (jeśli w danym modelu jest taka możliwość). |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|