|
|
Koło się zamyka. |
Autor |
Wiadomość |
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2020-01-11, 11:15
|
|
|
Robią się właśnie symulacje obciążeń statycznych, a ja tymczasem dumam nad jakimś sprytnym patentem na siłowniki. Zasilanie kabiny będzie raczej 12V, ale nie planuję bezpośredniego połączenia z samochodem, więc instalację mogę zrobić na 24V czy jakiekolwiek inne napięcie, do którego osprzęt jest popularny - 12V wybrałem ze względu na powszechność wszystkiego, od przetwornic do oświetlenia.
Na pewno będę chciał jakiś sprytny sposób, by kabinę podnieść i ściągnąć/włożyć na samochód - i to najlepiej, żebym to mógł zrobić sam. Zwykle tutaj stosuje się podnośniki śrubowe, prawda? Chciałbym też na nóżkach zamontować jakieś kółka - o ile uda mi się zamknąć w 200-300kg na sucho to powinno umożliwić w miarę przystępne manewrowanie kabiną na postoju, bez potrzeby ruszania samochodem. |
_________________
|
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2020-01-11, 11:55
|
|
|
Cytat: | Konstrukcja z aluminiowych profili konstrukcyjnych, seria "20" (od 20x20 do 20x80) |
Patrząc na ostatniego posta na poprzedniej karcie, gdzie masz rysunek łączenia profili, widzę, że są to profile 40mm, a nie 20mm.
Sam się zastanawiam, czy nie użyć profili 20x20 na konstrukcję łóżek. Ale nie wiem, ile by ich musiało być, żeby konstrukcja była wytrzymała. No i czy będzie lżejsza od drewnianej konstrukcji. |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2020-01-11, 12:02
|
|
|
Bedziesz to spawal? Bo z obrazkow wynika ze liczysz polaczenia sztywne, a profile alu konstrukcyjne, laczone na śruby wydaje mi sie powinny byc rozwazane jako laczone przegubowo. Wtedy stezenia beda pracowac w schemacie statycznym...
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2020-01-11, 12:15
|
|
|
Skręcał. Tak, ta symulacja to tylko przybliżenie, ale mam zamiar połączenia dobrać tak, że śruby będą pracowały na rozciąganie, więc przybliżenie powinno być wystarczające.
Model ze wzmocnieniami:
rama-nosna-v52.png
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 14,2 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2020-01-11, 12:23
|
|
|
Mavv napisał/a: | Patrząc na ostatniego posta na poprzedniej karcie, gdzie masz rysunek łączenia profili, widzę, że są to profile 40mm, a nie 20mm. |
Rysunek poglądowy - dostępne są 20, 40, 45 i bodaj 60mm. Projektuję z 20mm, bo mam wrażenie, że w razie potrzeby lepiej dać 2x20mm niż jeden 40mm. Po prostu większe pole do manewru. |
_________________
|
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2020-01-11, 13:02
|
|
|
Okay, na tym na razie się zatrzymuję w kwestii ramy nośnej. Masa <68kg, współczynnik bezpieczeństwa 6 (czyli nośność faktyczna ~1200kg). Teraz trzeba iść "na wiaderko" i zweryfikować, czy przypadkiem nie mam gdzieś wzmocnienia w niepraktycznym miejscu.
rama-nosna-v58.png
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 71,17 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2020-01-11, 13:17
|
|
|
A tutaj jeszcze link, gdyby ktoś chciał sobie to obejrzeć w 3D: https://a360.co/35J2yZp |
_________________
|
|
|
|
|
Świstak
Kombatant
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2020-01-11, 14:08
|
|
|
Jezu.... Ależ teraz są możliwości.... Niby wiem jak to wszystko działa, ale gdy robi to ktoś inny - szczęka opada na ziemię z wrażenia... |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
|
|
|
|
|
Grzegorz fest leniwy
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Viano Marcopolo VW California Ocean
Dołączył: 10 Cze 2018 Piwa: 14/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-01-11, 23:59
|
|
|
Tak nieśmiało zapytam, dlaczego nie chcesz zrobić konstrukcji spawanej z kształtowników chociażby 60x40x4 ? Wytrzymałość spokojnie uzyskasz, nawet z zapasem.
Mam nieodparte wrażenie że przeszacowujesz tę konstrukcję bardzo mocno.
Trochę kasy i roboty pójdzie w te skręcane profile, no i kilogramów. |
_________________ mam tak małego kamperka że nie mieści się w nim toytoy i upierdliwość, poza tym jest wszystko czego potrzebuję ;-) |
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2020-01-12, 08:35
|
|
|
Grzegorz fest leniwy napisał/a: | dlaczego nie chcesz zrobić konstrukcji spawanej z kształtowników chociażby 60x40x4 ? |
Takie profile są dobre do konstrukcji jednorazowych i prototypowych, bo w razie pomyłki zawsze można odkręcić, przesunąć i przykręcić ponownie. Przy produkcji nawet małoseryjnej spawanie pewnie miałoby sens, ale obawiam się, że tutaj mogła by zajść potrzeba kilkakrotnego powtarzania. |
_________________
|
|
|
|
|
Grzegorz fest leniwy
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Viano Marcopolo VW California Ocean
Dołączył: 10 Cze 2018 Piwa: 14/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-01-12, 12:52
|
|
|
Koder na oko patrząc boki konstrukcji to 14-15 kg kształtownika x 20 zł brutto
Obecnie spawanie aluminium stało się łatwo dostępne, firmy produkujące zabudowy lub przyczepy mają ten temat rozkminiony, za pospawanie całej konstrukcji wezmą niewiele bo to ciekawostka ładnie wyglądająca w portfolio.
Jeśli dobrze pokombinujesz z rysunkiem to jeszcze wspawają Ci flansze pod montaż czegosi.
Gdybym coś podobnego dla siebie rzeźbił to wyłącznie spawane (pewnie dlatego że mam zaplecze) i torchę doświadczenia w aluminiowych nadwoziach.
Jeśli sie zdecydujesz na skręcane to moja rada....klej do gwintów na każdej śrubie koniecznie! |
_________________ mam tak małego kamperka że nie mieści się w nim toytoy i upierdliwość, poza tym jest wszystko czego potrzebuję ;-) |
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2020-01-12, 13:49
|
|
|
Grzegorz fest leniwy napisał/a: | Gdybym coś podobnego dla siebie rzeźbił to wyłącznie spawane (pewnie dlatego że mam zaplecze) i torchę doświadczenia w aluminiowych nadwoziach. |
To się nazywa chyba "syndrom młotka" i też to mam: "gdy dzierżysz młotek, każdy problem wygląda jak gwóźdź".
Tymczasem następna wersja ramy - przeniosłem centralną podpórkę na boki, obok nadkoli, co zwolniło spore miejsce po środku i umożliwiło odchudzenie ramy w kilku miejscach. 49kg aluminium na chwilę obecną, chyba zostanę przy tym układzie. Już chyba wstępnie widać, jak to będzie ułożone - łóżko, część dzienna, zaplecze sanitarne.
rama-nosna-double-nadkola.png
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 126,35 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2020-01-12, 14:18
|
|
|
Obowiązkowa weryfikacja "na wiaderko". Sprawdzałem rozmiary, no i oczywiście walnąłem się w kilku miejscach. Założyłem szerokość dołu 130cm, bo wejście burt ma 134cm... ale nie zauważyłem, że tam jeszcze są 2cm mocowania zamków wystające. Cóż, trzeba będzie zmniejszyć do 126cm - 2cm na stronę chyba wystarczą, by to wygodnie wmanewrować do środka, prawda?
Przy okazji sprawdziłem, jak z lusterkami. Przy szerokości całkowitej 183cm wygląda to tak:
..przy 163cm tak:
co już jest na tyle fajne, że praktycznie w ogóle mi widoczności nie zasłania - nie bardziej, niż sama buda samochodu. Niespodziewanie, jeśli zrobię 163cm rozszerzające się do 183cm powyżej 25cm nad burtą, to widok mam taki:
(z kamerą na wysokości oczu). Czyli w zasadzie daje mi to widoczność taką, jak wersja węższa, a łóżko może być większe. Umieszczę na projekcie. |
_________________
|
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2020-01-12, 14:37
|
|
|
Przeliczona po weryfikacji "na wiaderku": 46kg.
Zauważcie, że jak wziąłem pod uwagę wszystkie tolerancje załadunku, to wnęki na nadkola zrobiły się dość płaskie. Tam na pace, od ściany kapsuły do burty wewnętrznej będzie jakieś 15cm w większości miejsc - po prostu gdyby kapsuła była szersza, to bardzo trudno byłoby ją załadować.
Nie jestem do końca pewny, czy te 2cm na stronę to jest wystarczający dystans - podzieli się może doświadczeniami ktoś, kto takie coś faktycznie na samochód ładował?
rama-nosna-po-wiaderku.png
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 113,77 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2020-01-12, 17:58
|
|
|
Zaskakująco, ta geometria kurnika ma tylko jedno rozwiązanie, i to zależne od zadanej szerokości łóżka. Żadnego pola do manewru. Wypróbuję jeszcze inne.
kurnik-geometria-na-hiluxie.png
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 201,82 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|