 |
|
Fiat Ducato 87r 2.5TD - nie można odpalić silnika - świece? |
Autor |
Wiadomość |
camper_australia_trip
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat ducato 87r, 2.5TD
Nazwa załogi: Camper Australia Trip
Dołączył: 08 Sty 2020 Piwa: 3/3 Skąd: Grecja - Kreta
|
Wysłany: 2020-01-19, 18:03 Fiat Ducato 87r 2.5TD - nie można odpalić silnika - świece?
|
|
|
Cześć,
Jesteśmy na Krecie i kolejny raz mamy problem z uruchomieniem silnika, ale teraz to już naprawde wygląda na coś poważnego bo za chiny nie mogę go uruchomić.
Oto filmik jak samochoód odpalał przed usterką, (tzn, po wymianie rozrusznika miesiąc temu): https://youtu.be/2HzqFRt15TE Naprawde ekstra, aż do wczoraj kiedy z niewiadomych mi przyczyn przestał odpalać. Dzień wcześniej jeździł normalnie, nie był przegrzany, krótka trasa 20 km.
I teraz co sprawdziłem:
- kreci tak samo szybko jak przedtem
- biały dym leci z rury.
- sprawdziłem czy leci paliwo z pompy wstępnej,
- sprawdziłem czy paliwo leci do wtryskiwaczy (sprawdziłem cztery),
- wymieniłem paliwo w filtrze paliwowym na takie z polski z kanistra, bo myslałęm ze moze to wina wody w układzie
- sprawdziłem dolot powietrza i filtr powietrza,
zostały mi do sprawdzenia świece, i szukałem ich dziś pól dnia i się nie doszukałem. Chyba z tego co w internecie znalazłem to on niema świec żarowych tylko ma jedna świece płomieniową. (czy ktoś możę to potwierdzić??) Tą jedną świece również sprawdziłem miernikiem, i czuć nawet ze się grzeje bo końcówka od strony kabla jest nawet ciepła przy zapłonie.
Jedynie udało mi się go wystartować na specjalnym spreyu do ułatwienia startowania silnika, ale po uruchomieniu zaraz sam gaśnie i do tego słychać straszny klekot. Wysyłam te uruchomienie w linku. słychać na nim kiedy jest psikany spray. https://youtu.be/_fkSJdZFbd0
Próbowaliśmy dziś jeszcze odpalić na pycha, ale też nie udało się, tylko coś dziwnie klekotało.
Czy to klekanie w silniku jest z powodu ze mieszanka jest jakaś nie odpowiednia, czy może jednak coś w silniku się stało, panewka, albo coś grubszego. Ale tak z dnia na dzień?
Jaki to samochód: Fiat Ducato I, 1987r, silnik był wymieniany na 2.5TD, przez poprzedniego właściciela. |
Ostatnio zmieniony przez camper_australia_trip 2020-01-19, 18:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
stefan46
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Kamper peugot j5 rapido 94r
Nazwa załogi: Stefanki
Dołączył: 15 Gru 2013 Skąd: Powiat Środa Śląska
|
Wysłany: 2020-01-19, 18:39
|
|
|
odszukaj przewód elektryczny |
Ostatnio zmieniony przez stefan46 2020-01-19, 18:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
stefan46
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Kamper peugot j5 rapido 94r
Nazwa załogi: Stefanki
Dołączył: 15 Gru 2013 Skąd: Powiat Środa Śląska
|
Wysłany: 2020-01-19, 18:47
|
|
|
odszukaj przewód elektryczny wychodzący z pompy,podłącz napięcie nawet z akumulatora i rozruch.Częsta usterka brak kontaktu w stacyjce do elektrozaworu w pompie paliwa. |
|
|
|
 |
camper_australia_trip
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat ducato 87r, 2.5TD
Nazwa załogi: Camper Australia Trip
Dołączył: 08 Sty 2020 Piwa: 3/3 Skąd: Grecja - Kreta
|
Wysłany: 2020-01-19, 19:02
|
|
|
Ale jeżeli to pompa to wtedy przy wtryskiwaczach nie powinno lecieć paliwo zakładam?.
Robiłem sprawdzanie po przez luzowanie śruby 17 przy wtryskiwaczach i podczas kręcenia ewidentnie tryskało paliwem, co oznacza ze paliwo jest podawane z pompy. |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2020-01-19, 19:23
|
|
|
camper_australia_trip napisał/a: | tylko coś dziwnie klekotało.
|
Według mnie , nasz problem z rozrządem (pasek przeskoczył ) |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-01-19, 19:32
|
|
|
Ludzie jak ma nie klekotać jeśli zamiast paliwa podawane jest inne przez dolot ??? Spala ale nie to co powinien . Elektrozawór w pompie cyka przy podawaniu napięcia ? Iglica może być zatarta , iglicę wyjąć i wkręcić elektrozawór bez niej , odpalić próbnie, wtedy napiecie już zbedne ale nie zgaśnie po przekręcenia kluczyka na ZERO tylko na V biegu . Od tego zacznij . |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
camper_australia_trip
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat ducato 87r, 2.5TD
Nazwa załogi: Camper Australia Trip
Dołączył: 08 Sty 2020 Piwa: 3/3 Skąd: Grecja - Kreta
|
Wysłany: 2020-01-19, 19:39
|
|
|
To też jedna z rzeczy, która chciałem jeszcze sprawdzić, tylko ze problem jest z dojściem do wałka korbowego w takich warunkach. I problem jest też ustawić pozycje wału rozrządu w pozycji 12. Próbowałem pare razy po przez krecenie rozrusznikiem ale niestety zawsze brakowało pare cm.
Dla kogoś w przyszłości jak by co to tutaj jest instrukcja odnośnie rozrządu, na podstawie, której chciałem sprawdzić ustawienia paska: http://www.wildsky19.plus..._belt_repla.htm
Niestety nie udało mi sie tego sprawdzić na 100%, jak już wcześniej wspominałem.
Ale z drugiej strony czy naprawde mógł by pasek przeskoczyć o tyle zębów żeby teraz nie odpalać w ogóle? I czy można przestawić pasek samym rozrusznikiem? Gdzieś w internecie czytałem ze przestawienie o 1-2 zęby da rade jeszcze odpalić i jeździć. |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 320/18 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-01-19, 19:52
|
|
|
silnik wysokoprężny aby odpalić musi mieć:
1. paliwo,
2. sprężanie,
3. odpowiednio ustawiony rozrząd.
zastanówmy się od końca:
3 gdyby rozrząd byłby przestawiony, a silnik dostawał paliwo i byłoby sprężanie, toby nie odpalił nawet na samostarcie, a odpala.
2. gdyby nie było sprężania, ale byłby ustawiony rozrząd i byłoby paliwo, to po odpaleniu na samostarcie, dalej by pracował, a gaśnie.
1. jeżeli odpala na samostarcie i gaśnie, a wcześniej wykluczyliśmy punkty 2 i 3 zostaje brak paliwa.
i moim zdaniem tam trzeba szukać. |
_________________
 |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2020-01-19, 20:07
|
|
|
Cyryl napisał/a: | gdyby rozrząd byłby przestawiony, a silnik dostawał paliwo i byłoby sprężanie, toby nie odpalił nawet na samostarcie, a odpala. | A co gdy przeskoczy na kole pompy
(wtrysk jest w nie odpowiednim momencie )
To tylko gdybanie . |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 320/18 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-01-19, 20:26
|
|
|
zgadza się gdybanie, ale lepiej trochę pogdybać, zastanowić się, poszukać rady niż od razu rozbierać pół auta.
więc nim zacznie się próbować ustawić rozrząd (z postów wnioskuję, że pierwszy raz w życiu), lepiej chyba wykluczyć najprostsze rzeczy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
DK-Tadeusz
doświadczony pisarz On the road again
Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017 Piwa: 9/16 Skąd: Dania
|
Wysłany: 2020-01-19, 20:32 Re: Fiat Ducato 87r 2.5TD - nie można odpalić silnika - świe
|
|
|
camper_australia_trip napisał/a: |
Jedynie udało mi się go wystartować na specjalnym spreyu do ułatwienia startowania silnika, ale po uruchomieniu zaraz sam gaśnie i do tego słychać straszny klekot. Wysyłam te . |
Na "spreyu" to wszystko wystartuje bo spray nie wie co to jest punkt pracy, ale jest mieszanką wybuchową dającą wybuch.
Do warsztatu..........
" I czy można przestawić pasek samym rozrusznikiem? Gdzieś w internecie czytałem ze przestawienie o 1-2 zęby da rade jeszcze odpalić i jeździć."
Ja pier..... Konie zaprzęgnąć i da sie ........ |
_________________ Ą,ą,Ć,ć,Ę,ę,Ł,ł,Ń,ń,Ó,ó,Ś,ś,Ż,ż,Ź,ź € β Δ δ ε η ι κ Λ λ μ Ξ ξ Π π Σ σ ς Φ φ χ Ψ ψ Ω ω |
|
|
|
 |
camper_australia_trip
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat ducato 87r, 2.5TD
Nazwa załogi: Camper Australia Trip
Dołączył: 08 Sty 2020 Piwa: 3/3 Skąd: Grecja - Kreta
|
Wysłany: 2020-01-19, 20:34
|
|
|
Ok, @MECENAS, @Cyryl ta opcja mi się podoba jeżeli to tylko paliwo to spoko, bo mam juz czarne wizje ze jakaś panewka strzliłą czy cos...
Ale wracając do propozycji MECENASa to gdzie powinienem słyszeć te cykanie elektro zaworu? Bo jedyne cykniecie po uruchomieniu zapłonu słysze ze skrzynki numer 1 na zdjeciu. To jest chyba kontroler do świecy płomieniowej. Ale może powinienem się przysłuchać gdzieś indziej, ale niewiem gdzie. I apropo tej iglicy? gdzie ona jest czy tam gdzie wchodzą te rurki do wtryskiwaczy? Czy masz może jakiś film albo jak to mogę znaleźć w internecie - zrobienie takiej próby jak piszesz?
silnik-ducato-2.5TD — kopia.png silnik ducato 2.5TD |
 |
Plik ściągnięto 14 raz(y) 1,54 MB |
|
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 320/18 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-01-19, 20:58
|
|
|
gdybyś więcej odpalał silniki samostartem, to wiedziałbyś dwie rzeczy:
1. że stukanie jest odgłosem wybuchów tego spraja w komorze spalania,
2. że jest to bardzo niezdrowe dla silnika i samostratem odpala się tylko w ostateczności, gdy inne sposoby zawiodą.
najprostszą metodą sprawdzenia, czy podawane jest paliwo jest wykręcenie jednego z wtryskiwaczy i próba odpalenia, jak pluje paliwem jest OK. |
_________________
 |
|
|
|
 |
camper_australia_trip
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat ducato 87r, 2.5TD
Nazwa załogi: Camper Australia Trip
Dołączył: 08 Sty 2020 Piwa: 3/3 Skąd: Grecja - Kreta
|
Wysłany: 2020-01-19, 21:32
|
|
|
Tak jak pisałem wcześniej ten test robiłem
Cytat: | Ale jeżeli to pompa to wtedy przy wtryskiwaczach nie powinno lecieć paliwo zakładam?.
Robiłem sprawdzanie po przez luzowanie śruby 17 przy wtryskiwaczach i podczas kręcenia ewidentnie tryskało paliwem, co oznacza ze paliwo jest podawane z pompy. |
|
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2020-01-19, 21:47
|
|
|
camper_australia_trip napisał/a: | przez luzowanie śruby 17 przy wtryskiwaczach i podczas kręcenia ewidentnie tryskało paliwem, co oznacza ze paliwo jest podawane z pompy |
W dodatku jak napisałeś dymił z rury , więc coś tam wtryskuje ,
może sprawdź jeszcze na przelewie z wtryskiwaczy co się dzieje podczas kręcenia . |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|