Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektrownia modernizacja.
Autor Wiadomość
Lubek.S 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Citroen Jumper 1994 2.5TD
Nazwa załogi: Słowiki
Dołączył: 25 Cze 2017
Skąd: Wałcz
Wysłany: 2020-02-05, 15:57   Elektrownia modernizacja.

Mam taki mały problem. Niedawno zakupiłem kamperka. Miał on na dachu 2 solary (małe, po 46W każdy), 2 aku po 100Ah każdy (niestety padły) i taki zestaw różnych urządzeń (patrz foto). Solary będą wymienione na jeden mono 180-240W. Jaki do tego akumulator? Chciałem zakupić 120-140Ah głębokiego rozładowania, czy taki będzie ok.? Prądu potrzebuję do ładowania telefonów (2szt, ładowarki na 12v), laptop, od czasu do czasu tv (12v), oczywiście, pompa wody, bojler, Czasami ładowanie akumulatorka do aparatu foto i najważniejsze lodówka szufladkowa kompresorowa 12v (z tira renault). Największy problem to te wszystkie puszeczki. Który to regulator (pewnie trzeba zmienić, na jaki?). Resztę zostawić? Nie chciałbym wszystkiego wywalać skoro to wszystko działa, tylko zmodernizować. A i jeszcze jedno, na panelu sterującym jest włącznik/wyłącznik zasilania od zabudowy. Jak go wciskam to coś tam pstryka, ale nie rozłącza zasilania. Gdzie szukać przyczyny?

81531272_1208400349363134_557680178872975360_o.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 673,75 KB

82537608_1208400339363135_3249006823709081600_o.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 620,48 KB

82024436_1208432892693213_4308549241015369728_o.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 703,76 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-02-05, 20:20   

Hm... co tu można Ci pomóc....
:idea
Na foto, pierwsze ustrojstwo od lewej, to jakaś domowa konstrukcja regulatora napięcia solarów, może być niepoprawnie skonstruowana/wykonana/uszkodzona, co może skutkować zbyt wysokim (destrukcyjnym) napięciem na zaciskach do których podłączony jest akumulator.
Zalecam pomiar w pełnym słońcu, jakie tam tkwi napięcie jałowe.
.
Hauptschalter to WYłącznik, jego zadaniem jest wyłączać, oczywiście poprzez przekaźnik który słyszysz. 12V Aus = wyłączone. Nie mam pojęcia co jest włącznikiem.
Nie wiem czy przypadkiem nie jest tak, że przełącznikiem Batterie 1 (pod maską*) i Batterie2 (pokładowy**) nie inicjuje się włączania zasilania na pokład. Zazwyczaj jest to tylko do wskazań stanu napięcia tych akumulatorów i byłoby to nie logiczne ale licho wie...
.
*, ** = lub na odwrót
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Lubek.S 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Citroen Jumper 1994 2.5TD
Nazwa załogi: Słowiki
Dołączył: 25 Cze 2017
Skąd: Wałcz
Wysłany: 2020-02-05, 20:50   

Ten wyłącznik Hauptschalter to właśnie nie wyłącza zasilania a powinien. Tak mi się wydaje. Co może być przyczyną? Ech , chyba bez elektryka się nie obędzie. Solara jeszcze nie ma. Stare zdemontowane. Nie wiem co tych urządzeń zostawić a co wyrzucić. Na pewno nowy regulator będzie potrzebny i nowy akumulator.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***