 |
|
Elektrownia modernizacja. |
Autor |
Wiadomość |
Lubek.S
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Citroen Jumper 1994 2.5TD
Nazwa załogi: Słowiki
Dołączył: 25 Cze 2017 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 2020-02-05, 15:57 Elektrownia modernizacja.
|
|
|
Mam taki mały problem. Niedawno zakupiłem kamperka. Miał on na dachu 2 solary (małe, po 46W każdy), 2 aku po 100Ah każdy (niestety padły) i taki zestaw różnych urządzeń (patrz foto). Solary będą wymienione na jeden mono 180-240W. Jaki do tego akumulator? Chciałem zakupić 120-140Ah głębokiego rozładowania, czy taki będzie ok.? Prądu potrzebuję do ładowania telefonów (2szt, ładowarki na 12v), laptop, od czasu do czasu tv (12v), oczywiście, pompa wody, bojler, Czasami ładowanie akumulatorka do aparatu foto i najważniejsze lodówka szufladkowa kompresorowa 12v (z tira renault). Największy problem to te wszystkie puszeczki. Który to regulator (pewnie trzeba zmienić, na jaki?). Resztę zostawić? Nie chciałbym wszystkiego wywalać skoro to wszystko działa, tylko zmodernizować. A i jeszcze jedno, na panelu sterującym jest włącznik/wyłącznik zasilania od zabudowy. Jak go wciskam to coś tam pstryka, ale nie rozłącza zasilania. Gdzie szukać przyczyny?
81531272_1208400349363134_557680178872975360_o.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 14 raz(y) 673,75 KB |
82537608_1208400339363135_3249006823709081600_o.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 11 raz(y) 620,48 KB |
82024436_1208432892693213_4308549241015369728_o.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4 raz(y) 703,76 KB |
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-02-05, 20:20
|
|
|
Hm... co tu można Ci pomóc....
Na foto, pierwsze ustrojstwo od lewej, to jakaś domowa konstrukcja regulatora napięcia solarów, może być niepoprawnie skonstruowana/wykonana/uszkodzona, co może skutkować zbyt wysokim (destrukcyjnym) napięciem na zaciskach do których podłączony jest akumulator.
Zalecam pomiar w pełnym słońcu, jakie tam tkwi napięcie jałowe.
.
Hauptschalter to WYłącznik, jego zadaniem jest wyłączać, oczywiście poprzez przekaźnik który słyszysz. 12V Aus = wyłączone. Nie mam pojęcia co jest włącznikiem.
Nie wiem czy przypadkiem nie jest tak, że przełącznikiem Batterie 1 (pod maską*) i Batterie2 (pokładowy**) nie inicjuje się włączania zasilania na pokład. Zazwyczaj jest to tylko do wskazań stanu napięcia tych akumulatorów i byłoby to nie logiczne ale licho wie...
.
*, ** = lub na odwrót |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
Lubek.S
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Citroen Jumper 1994 2.5TD
Nazwa załogi: Słowiki
Dołączył: 25 Cze 2017 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 2020-02-05, 20:50
|
|
|
Ten wyłącznik Hauptschalter to właśnie nie wyłącza zasilania a powinien. Tak mi się wydaje. Co może być przyczyną? Ech , chyba bez elektryka się nie obędzie. Solara jeszcze nie ma. Stare zdemontowane. Nie wiem co tych urządzeń zostawić a co wyrzucić. Na pewno nowy regulator będzie potrzebny i nowy akumulator. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|