Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Truma C6002 problem z praca z akumulatora
Autor Wiadomość
Roza 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Eura Mobil 770 HB
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 27 Mar 2010
Piwa: 103/18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-25, 13:12   Truma C6002 problem z praca z akumulatora

Witajcie.
Mamy ogrzewanie Truma C6002 i podczas pracy z akumulatora i koniecznosci poboru duzego pradu (najwyzsze obroty) Truma po chwili wraca na najnizsze obroty i tak bez konca. Gdy podlaczyc prad 230V lub podczas ladowania z silnika Truma pracuje dobrze rowniez na najwyzszych obrotach. Nowe akumulatory same w sobie nie moga byc problemem. Ma ktos jakies pomysly.

Pozdrawiam swiatecznie
_________________
"...wszyscy jesteśmy Grekami na wygnaniu..."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 358/496
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2019-12-25, 13:50   

Ja bym zaczął od sprawdzenia i wyczyszczenia wszystkich złączek, zwłaszcza masy, potraktować sprayem do usuwania tlenków metali.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-12-25, 17:39   

Trzeba sprawdzić napięcie na słupkach akumulatora w czasie pracy Trumy.Wygląda to na zbyt małe napięcie w czasie maksymalnego poboru. Nowy akumulator, nie znaczy że jest DOBRY. W dzisiejszych czasach i przepisach ekologicznych, często już w sklepie akumulator to padaczka :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-12-25, 23:15   Re: Truma C6002 problem z praca z akumulatora

Roza napisał/a:
...
Truma C6002...
wraca na najnizsze obroty i tak bez konca.
...
Ma ktos jakies pomysly.

Różyczko, C6002 to już mądra Truma. Wiatrak nawiewu jest sterowany na podstawie danych z czujników.
Ustalenie temperatury żądanej na pulpicie, powoduje nakaz jak najszybszego jej osiągnięcia. Jak czujnik "zgłosi" że żądana temperatura została osiągnięta, to następuje tryb utrzymania tej temperatury, dlatego nadmuch zwalnia i płomień maleje. Czujnik czuwa, jego dane na bieżąco są interpretowane przez elektronikę, która decyduje o intensywności nawiewu i płomieniu palnika gazowego.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-12-25, 23:48   

Tak ale... Wtedy i na 230v było tak samo.
Ja stawiam na zaniki napięcia( tak najogólniej) Trzeba zmierzyć napięcie na wejściu prądu do urządzenia , po załączeniu. I zmierzyć napięcia na aku.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-12-26, 10:40   

Jaki masz panel sterujący? W panelach tych czarnych z pokrętłem jest taka czerwona dioda, zapala się gdy truma się wyłącza awaryjnie i świeci ciągłym światłem na czerwono.
Jak mruga na czerwono a truma działa to znaczy że jest za niskie napięcie zasilające - zwróć na to uwagę!!! :idea :idea :idea :spoko
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roza 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Eura Mobil 770 HB
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 27 Mar 2010
Piwa: 103/18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-26, 19:09   

Dzieki wielkie za dotychczasowe odpowiedzi.
Bedziemy mierzyc to napiecie pod obciazeniem, ale akurat nie mamy czym (na wyjezdzie).
Problem wystepuje tylko przy pracy z akumulatora, gdy jest doladowywany z silnika lub 230V nie wystepuje ( do tej pory). Wyglada jakby na zbyt duzy pobor pradu do mozliwosci akumulatora? Tak mysle moze wentylator ma duzy opor i duze zapotrzebowanie na prad? Moze tym tropem?
Czerwona dioda nie miga podczas pracy, piec przechodzi w tryb podtrzymania mimo ze temperatura nie zostala osiagnieta.
_________________
"...wszyscy jesteśmy Grekami na wygnaniu..."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-12-26, 19:31   

Roza napisał/a:
Dzieki wielkie za dotychczasowe odpowiedzi.
Bedziemy mierzyc to napiecie pod obciazeniem, ale akurat nie mamy czym (na wyjezdzie).
Problem wystepuje tylko przy pracy z akumulatora, gdy jest doladowywany z silnika lub 230V nie wystepuje ( do tej pory). Wyglada jakby na zbyt duzy pobor pradu do mozliwosci akumulatora? Tak mysle moze wentylator ma duzy opor i duze zapotrzebowanie na prad? Moze tym tropem?
Czerwona dioda nie miga podczas pracy, piec przechodzi w tryb podtrzymania mimo ze temperatura nie zostala osiagnieta.


Najbliższy market budowlany i miernik za 20 zlotych. Droższy nie potrzebny :mrgreen: Głównym problemem może być np brak wody w którymś akumulatorze, lub zwarta cela ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roza 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Eura Mobil 770 HB
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 27 Mar 2010
Piwa: 103/18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-26, 20:06   

Akumulator wykluczam, to samo na 3 roznych w tym zupelnie nowym
_________________
"...wszyscy jesteśmy Grekami na wygnaniu..."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-12-26, 21:10   

no to masz kłopot.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-12-26, 21:23   

No to trzeba robić pomiary i szukać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-12-26, 21:28   

Uj, to może być głębsza, ale zapewniam że pierdoła.
Na aku bez 230V i bez pracy alternatora szaleje.
Napięcie w instalacji pokładowej (12V umowne) podczas pracy silnika jak i z podłączeniem do 230V wynosi 13,8-14,4V a bywa że nawet 15,0V
Podejrzewam błąd interpretacji dostarczanego napięcia, stąd zachowanie oszczędnościowe. Jeśli elektronika otrzymuje do pracy wymagane np 12,2V a "widzi" 11,7V to też stara się oszczędzać energię z której korzysta.
Trzeba eksperymentować, pierwszym krokiem są pomiary napięcia na aku zabudowy podczas pracy silnika (alternatora), podczas podłączenia do sieci 230V (po dobie) i na końcu pomiar po odłączeniu dostawy energii = wyłączeniu silnika, odłączeniu od sieci 230V
.
Edit: Gewehr, qmplu, razem pisaliśmy, mi trochę więcej pisaniny więc dłużej zeszło :mrgreen:
Ale fajnie że metodyka diagnozowania się pokrywa. To droga do sukcesu w rozwiązaniu problemu.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zaradek 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2008
Piwa: 13/9
Skąd: P-ń
Wysłany: 2019-12-26, 21:38   

Miałem podobny problem ze swoją Trumą, taka różnica, że mój poec nie odpalał wcale jeśli napięcie było niższe niż 12,7V. Elektrozawór nie utrzymywał się w stanie otwartym. Cyknął i zamykał się ponownie. Oczywiście próba odpalenia kończyła się zawsze błędem.
Z braku czasu na większą rozkminę podłączyłem Trumę przez przetwornicę (step up step down) na której ustawiłem 13V. Problemy sie skończyły.
Zdaję sobie sprawę, że jest to raczej "proteza" niż usunięcie defektu ale póki co rozwiązuje problem całkowicie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dziabong 
weteran


Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Piwa: 16/89
Skąd: Dziabongowo
Wysłany: 2019-12-29, 22:09   

A sprawdzałeś na pełnej butli ?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zaradek 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2008
Piwa: 13/9
Skąd: P-ń
Wysłany: 2019-12-30, 17:06   

Jeśli pytasz mnie, to tak sprawdzałem na pełnej, półpełnej itd.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***