Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kamper na Fiacie Ducato 1, 2.0 benzyna plus gaz
Autor Wiadomość
Piotr Iwaszko 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer, Fiat Ducato 1989r, 2,5 d
Dołączył: 03 Lut 2020
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2020-02-03, 23:29   Kamper na Fiacie Ducato 1, 2.0 benzyna plus gaz

Witam, proszę o waszą opinię na temat silników benzynowych w kamperach. Jakie są wady i zalety względem diesla. Szukam ducato wersja 1 z benzyną 2.0, ( ręczne ssanie jak w maluchu :) )i w sumie już mam upatrzonego ale mało jest informacji o tych silnikach. Samochód z 1987 roku. Stan kampera bardzo dobry, suchy, twarda podłoga, ściany , podwozie i zawieszenie zdrowe, zero rdzy, silnik bez żadnych wycieków sucharki. Brać benzynę z gazem czy szukać diesla, i np silnik TD czy wolnossący.
Z góry dziękuję za rzeczowe sugestie

Pozdrawiam
Piotr
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-02-03, 23:42   

Jak jeszcze nie wypalone gniazda zaworowe po gazie to fajna opcja .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piotr Iwaszko 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer, Fiat Ducato 1989r, 2,5 d
Dołączył: 03 Lut 2020
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-02-04, 08:04   

LPG założony w 2018 roku. Więc raczej jest ok.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcin traker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012
Piwa: 3/1
Skąd: Piekary Śl
Wysłany: 2020-02-04, 08:26   

Trzeba rozważyć dostępność części sil.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-02-04, 08:31   

marcin traker napisał/a:
Trzeba rozważyć dostępność części sil.


słabo ale nie niemożliwe :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piotr Iwaszko 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer, Fiat Ducato 1989r, 2,5 d
Dołączył: 03 Lut 2020
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-02-04, 11:02   

O dziwo znalazłem kilka stron, które oferują części do tych roczników i to w PL. Części są śmieszne tanie.

Żeby nie było na sucho, rozmawiamy o tym kamperze:
https://sprzedajemy.pl/kamper-integra-tabbert-classic-ffb-570-1987r-gdansk-2-6bea9f-nr59815956

a waham się między tym dieselkiem:
https://www.olx.pl/oferta...html#2ae419d050

I teraz gdyby kamper czerwony (benzyna ), miała środek kampera białego (diesla) ;) to nie ma żadnej dyskusji, ale jest jak jest
Diesel vs benzyna który więcej wytrzyma, i z którym silnikiem nie balibyście się pojechać np do Grecji... ?
Oba kampery są bardzo zadbane.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prolib 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer b544
Nazwa załogi: Sebiki
Dołączył: 16 Sty 2020
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-02-04, 12:27   

Mam trafika z tym silnikiem tj.2.5 D ciapek z niego okrutny, ale motor nie do zajechania. Jak mi się nie chce biegu zmieniać to auto rusza z 3 tak samo jak z 1, ale demon predkosci to to nie jest. Z drugiej strony ekonomia 11 l ropy to wiecej forsy niz 16 lpg , nie wiem jakie przebiegi planujesz ,ale lepiej płn zamienić na obiad niż przypalić w cylindrach. Z 3 strony :) Hymer to Hymer klasa nawet w tych rocznikach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piotr Iwaszko 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer, Fiat Ducato 1989r, 2,5 d
Dołączył: 03 Lut 2020
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-02-04, 13:50   

A co ewentualnie z wymianą silnika diesla na TD? Chyba jest to do zrobienia ?
Przebiegi raczej rodzinne. W tym roku chcemy pojechać do Rumunii na wakacje 2 tygodnie. Po za tym weekendowo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wieluniak_1 
zaawansowany

Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2011
Piwa: 15/12
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-04, 14:21   

mnie osobiście bardziej podoba się Tabert. Ale to fotki tylko i trzeba obejrzeć autka oba.
Układ wnętrza musi ci odpowiadać, silnik to drugorzędna sprawa.
Co do wymiany silnika to nie baw się w to. To koszty spore i zawsze już przeróbka (nigdy nie będzie to 100% TO).
Tak uważam (już trochę kamperów miałem i remonty główne też robiłem, z praktyki wiem , że przeróbki są fatalne w autach klasycznych)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piotr Iwaszko 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer, Fiat Ducato 1989r, 2,5 d
Dołączył: 03 Lut 2020
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-02-04, 14:37   

Ok, dzięki za ważną informację ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_66 
weteran

Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 15/36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2020-02-04, 22:40   

Piotr Iwaszko napisał/a:
Diesel vs benzyna który więcej wytrzyma, i z którym silnikiem nie balibyście się pojechać np do Grecji... ?


stare klekoty raczej są muliste, nie wyobrażam sobie benzynowego silnika z tamtych lat - to nie ma prawa jechać

LPG to duże ryzyko dla sterego silnika, szczególnie przy starych instalacjach - w tym przypadku diesem o 200% pewniejszy i o 300% żwawszy

biorąc pod uwagę, że stare klekoty jeszcze możesz spotkac we wioskach to masz szanse na jakiegoś kowala co ogarnie awarię, na stare beznyny to chyba tylko na kustoszy w muzeach możesz liczyć

A sam kamper FFB to klasyka i łakomy kąsek
_________________
Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często, i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-02-05, 01:02   

chris_66 napisał/a:
, na stare beznyny to chyba tylko na kustoszy w muzeach możesz liczyć



nie uważam siebie za kustosza w muzeum a 3 tygodnie temu ogarnąłem awarię w benzynie hobby 600 :szeroki_usmiech To są bardzo proste silniki i każdy mechanik a nie wymieniacz to ogarnie bez problemu , niektórych części trzeba może poszukać dłużej albo i dalej ale da się ....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_66 
weteran

Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 15/36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2020-02-05, 02:58   

CORONAVIRUS napisał/a:
....każdy mechanik a nie wymieniacz to ogarnie ......


tylko ciężko teraz takich znaleźć :roll: chyba, że w muzeum :mrgreen:

oczywiście nie mówimy i kimś kto ma pojęcie i chęci do samodzielnego dłubania

z pytania raczej wynikało, że kolega chce kupić coś o czym nie ma pojęcia, więc założyłem , że drygu do mechaniki też nie będzie posiadał
_________________
Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często, i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piotr Iwaszko 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer, Fiat Ducato 1989r, 2,5 d
Dołączył: 03 Lut 2020
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-02-05, 08:09   

No niestety drygu du mechaniki nie posiadam, całe życie jazda służbowymi samochodami wykręciło mi ręce na lewą stronę :D Ale nie boje się uczyć :)
Myślę mimo wszystko bardziej w kierunku benzyny, choćby ze względu na normy dla diesli, szczególnie starych.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-02-05, 08:39   

Piotr Iwaszko napisał/a:

Myślę mimo wszystko bardziej w kierunku benzyny, choćby ze względu na normy dla diesli, szczególnie starych.


sądzisz ,że są normy ograniczające w podziale na diesle i benzynę z dawnych lat ???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***