Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato '00 2.8 iTD - cykający rozrusznik
Autor Wiadomość
Beras 
doświadczony pisarz
Dołączył IV 2011


Twój sprzęt: Benimar 00
Nazwa załogi: AGPEA
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2016
Piwa: 10/20
Skąd: stela
Wysłany: 2020-02-21, 18:23   Ducato '00 2.8 iTD - cykający rozrusznik

Witam. Przy próbie pozimowego odpalenia sprzętu silnik odmówił posłuszeństwa. A dokładniej rozrusznik robi jeden obrót (albo i nie), a później zaczyna "cykać". Nie wiem czy to przekaźnik czy w rozruszniku bendix jest wyjechany, czy też coś innego... Proszę o sugestie możliwych przyczyn. Dodatkowy problem to to, że na luzie na podwórko wyjechałem i mi krowa cały plac blokuje :)
_________________
Hakuna matata
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2020-02-21, 18:52   

Naładuj akumulator
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2020-02-21, 18:57   

Beras napisał/a:
robi jeden obrót (albo i nie), a później zaczyna "cykać"
Aku rozładowane lub zaśniedziałe klemy, przewód masowy aku - silnik do karoserii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-02-21, 19:26   

Najwyraźniej rozrusznik do pracy zasadniczej otrzymuje za mało prądu, możliwe przyczyny już zostały napisane. Spróbuj też odpalić na kable.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Beras 
doświadczony pisarz
Dołączył IV 2011


Twój sprzęt: Benimar 00
Nazwa załogi: AGPEA
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2016
Piwa: 10/20
Skąd: stela
Wysłany: 2020-02-21, 21:05   

Dzięki. Spróbuję coś zrobić z akumulatorem, choć nie wydaje mi się, by to było przyczyną - akumulator w miarę nowy. Kamper był przez zimę pod prądem i cykanie z braku prądu wydaje mi się że brzmi inaczej (parę razy przerabiałem). Tu cyknięcia są w interwale kilku na sekundę, dość głośne a próba odpalenia nie powoduje zaniku ogólnego zasilania. Jutro podmienię akumulatory i dam znać...
_________________
Hakuna matata
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-02-21, 21:31   

Beras napisał/a:
...
Kamper był przez zimę pod prądem
...

To nie zawsze jest dobrze.
Jakie napięcie nacierało na akumulator podczas owej "zimy"?
Mierzyłeś? No bo...
Jeśli aku dostawał powyżej 14,8V (tego już nie sprawdzisz) to się wygotował, masa czynna z płyt opadła i po prostu zdechł.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2020-02-21, 22:33   

Zmierz napięcie aku przed odpaleniem i w trakcie.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Beras 
doświadczony pisarz
Dołączył IV 2011


Twój sprzęt: Benimar 00
Nazwa załogi: AGPEA
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2016
Piwa: 10/20
Skąd: stela
Wysłany: 2020-02-22, 10:26   

"Zima" rzeczywiście w cudzysłowie :)

Zmierzyłem - i chyba macie rację - bez obciążenia 11,74, przy odpalaniu ledwo 6 V. Prąd ładowania z energobloku - pokładowy się trzyma, więc raczej OK.

Spróbuję później kablami odpalić.

Pozdrawiam
_________________
Hakuna matata
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2020-02-22, 15:28   

Wymontuj rozrusznik - trzy śruby M10, przewód zasilający to jedna śruba M8 oraz zsuń konektor z cewki włącznika elektromagnetycznego i rozrusznik rozkręć - 2 szpilki M6. Posmaruj olejem kompletny zespół zazębiający oraz towotem część wałka od strony komutatora. Przetrzyj komutator i szczotki bardzo drobnym papierem ściernym. Po złożeniu uruchom na chwilę rozrusznik (około 3 sekundy) bez wstawiania go do silnika i od razu dowiesz się co go boli lub czy wszystkie bolączki usunąłeś.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-02-22, 18:27   

Beras napisał/a:
...
macie rację - bez obciążenia 11,74, przy odpalaniu ledwo 6 V. Prąd ładowania z energobloku
...

Masz powód = aku zdechł. :bigok
Teraz pytanie dlaczego zdechł?
Czy eblok ładuje również aku rozruchowy czy takiej opcji nie ma?
Jeśli ładuje, to jakie jest rzeczywiste napięcie ładowania?
Aku pokładowego napięciem nie otrujesz bo eblok po osiągnięciu progu napięciowego np 14,0V przełącza na ładowanie aku rozruchowego.
Te pytania wbrew pozorom są dla Ciebie ważne na przyszłość.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***