Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:40
Moc silnika
Autor Wiadomość
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 74/79
Skąd: Krakow
Wysłany: 2008-12-13, 22:05   Moc silnika

Witam,jestem pewny ,że na forum jest wiele osób znających sie na budowie silnika 2.5D pochodzącego z marki F.I.A.T. Mój camperek jest z 1990 roku i moc jaką posiada to 75 kucyków.Wiem,że jego następca z 91 roku ma już moc 85 koni a też jest silnikiem wolnossącym o bardzo podobnej konstrukcji(żadne tam dci ) Na allegro widziałem też Ducato (camper 7.20 metra z 1990 roku wolno ssący 2.5 D o mocy 115 koni mech.) jestem bardzo ciekawy gdzie szukać mocy w silniku Ducato 2.5 D z 90r.Może jest ktoś kto zna odpowiedź na nurtujące mnie pytanie :?: :?
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I645 DB Ducato 2,5 TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 263/82
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2008-12-13, 22:15   

WINNICZKI napisał/a:
Ducato (camper 7.20 metra z 1990 roku wolno ssący 2.5 D o mocy 115 koni mech.)

To się chyba komuś pomyliło. 2,5 D wolnosący z 1990 r. mógł mieć tylko tyle ile ma Twój.
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 74/79
Skąd: Krakow
Wysłany: 2008-12-13, 22:34   

Dziękuję za szybką odpowiedź,szkoda trochę obiecywałem sobie po tej mocy.Oczywiście wolnossący pisze się razem to tak tylko profilaktycznie dla kol.Stefana który wykazuje "wielką" bystrość co do szczegółów :chytry ;)
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
majsterus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5+kórnik Dethleffs RM2A
Dołączył: 04 Sie 2008
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2008-12-13, 23:42   

2,5 D mają 55KW
2,5 TD mają 70KW
niezależnie od rocznika (85-93)
jeżeli ktoś to pisał inaczej, pisał ażeby złapać klienta :mikolaj
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 66/250
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2008-12-14, 00:16   

Jest dokładnie tak jak pisze Majsterus. Dopiero silniki nowszej generacji po1994r mają inne moce!! I tak silnik Fiata robionyod 03.1994 2.5d mial moc 62KW-tj.84KM, silnik 2.5TD od 6.1994 moc 80KW -109KM. Ale był tez silnik 2.5 TDI od 3.1994r o mocy 85KW-116KM. Była po 1994 r robiona cała gama silników fiatowskich o poj.2.5 i 2.8d o bardzo różnych mocach w zależności od wyposażenia. Ja osobiście spotkałem już przekładkę w modelu kamperka z rocznika 1989 silnik 2.8 TDI o mocy 122KM, ale nie wiem jak tym się jeżdzi , ponieważ nie miałem okazji Sam nad tym głęboko myślę , ale nie wiem czy znajdę fachowca który będzie wiedział jak to zrobić i czy to jest w ogóle opłacalna inwestycja???? Ciekawy jestem Waszych opinii!!! Pozdrawiam Stasio i Jola! :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dziabong 
weteran


Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Piwa: 16/54
Skąd: Dziabongowo
Wysłany: 2008-12-14, 09:15   

Przymierzałem się do takiej zmiany koszt dość znaczy, zapewnie w niektórych przypadkach sięgający połowy wartości auta. Lepiej zadbać o solidny przegląd poprawić filrty powietrza i parę koni przybedzie ( raczej momentu obrotowego ) u mnie to pomogło na silniku 2,5 D wzrosła dynamka.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 21/16
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2008-12-14, 18:05   

Dziabong napisał/a:
poprawić filrty powietrza i parę koni przybedzie


Jak to sie robi...???

Bo potrzebuje troche koni :spoko
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
DarekK 
zaawansowany


Twój sprzęt: IVECO SAFARIWAYS Amerigo Wespucci
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Piwa: 2/7
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2008-12-14, 19:25   

JaroW napisał/a:
Bo potrzebuje troche koni
jakby mogły być araby czystej krwi to daj znać :ok
_________________
Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo do zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 66/250
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2008-12-14, 19:29   

Jarku ,musiałbys pogadac z jakims mechaniorem. ja widziałem na rurze ssącej do kolektora w Passacie 1,9TD filtr tzw. sportowy firmy KN. on jet jak tuba i chyba dzięki temu zyskałbyś pare koników. Ceny takich filtrów wahają się w granicach 100-200 zł. Pozdrawiam - Stasio.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-12-14, 19:33   

Witam! :szeroki_usmiech
StasioiJola napisał/a:
ja widziałem na rurze ssącej do kolektora w Passacie 1,9TD filtr tzw. sportowy firmy KN. on jet jak tuba
- :szeroki_usmiech trzy ulice dalej bedzie Cie slychac. :ok Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 66/250
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2008-12-14, 19:55   

Stefciu- coś za coś, więcej koników- to i większy hałas!!! :haha: :haha:
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 74/79
Skąd: Krakow
Wysłany: 2008-12-14, 21:49   

Już ciepło :-D chodzi mi o ten silnik po 94 roku i o mocy 84 koników.Z zewnątrz ten silnik wygląda identycznie Ma taki sam filtr powietrza,pytanie co w nim zmieniono że ma 10 koni więcej :?: :?: Może ma inną budowę głowicy?Choć na zewnątrz nie różni się wyglądem.Ciekawe czy ktoś to rozpoznał :idea .Bo jeżeli różnice polegają np:na innych kątach otwarcia zaworów,może inne wtryski(konstrukcja) to wystarczy kupić głowicę od nowszego modelu i po krzyku,autko będzie lżej śmigać?Co na to mechanicy :)
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-14, 21:54   

Wszystko można zrobić....pytanie czy silnik o niemałym przebiegu i o dość małych osiągach to wytrzyma... :-/
:diabelski_usmiech
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BiG Team 
Kombatant


Twój sprzęt: bezdomny
Nazwa załogi: Beata I Grzegorz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Piwa: 48/37
Skąd: Karpacz
Wysłany: 2008-12-14, 22:12   

JaroW napisał/a:
Bo potrzebuje troche koni

w Zieleninie trochę bylo, trzeba było wtedy brać :haha:
_________________
Najlepsze, co może nas spotkać to ludzie, których kochamy, miejsca, które oglądamy oraz wspomnienia, które nam pozostaną
Beatka i Grześ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 74/79
Skąd: Krakow
Wysłany: 2008-12-14, 23:06   

Udokumentowane 150 000,kupiony od pierwszego właściciela z całym segregatorem rachunków włącznie z TUF itd.Eksploatowany na syntetyku od początku,w skrzyni biegów też syntetyk suchy od spodu ,zero wycieków zaczyna mi miska olejowa rdzewieć :lol: od spodu.Myślę ,że wytrzymał by,zwłaszcza że zakochałem :oops: się w nim podobnie jak poprzednik.Dalej będzie jeździł na syntetyku i wszystkim co najlepsze,tylko ta moc :gwm chętnie bym mu pomógł jakimś nowocześniejszym rozwiązaniem np:głowica od nowszego :-D :-D
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***