Problem z pompą wody. |
Autor |
Wiadomość |
PZD23
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 tdi Zabudowa Concorde 620 XT
Dołączył: 16 Sty 2020 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-18, 01:39 Problem z pompą wody.
|
|
|
Witajcie!
Mam problem z pompą wody a właściwie chyba z zaworkiem upustowym między pompą a bojlerem. Sytuacja wygląda tak, że gdy pompa dobija ciśnienie do układu (najczęściej już po zamknięciu wody w kranie) nie może skończyć pracy zaczyna być słyszalny przerywany hałas spod zaworka upustowego (to chyba zwykły zawór kulkowy miedzy pompą a anty frostem - zdjęcie załącznik). Wówczas leci też woda pod kamperem i po wyłączeniu pompy trzeba nacisnąć zawór w dół żeby zleciało jeszcze trochę wody i się uspokaja. Po ponownym włączeniu pompy, sytuacja się powtarza i trzeba ją znowu wyłączać manualnie. Przy próbie przetrzymania sytuacji, pompa pompuje cały czas, nie wiem czy woda do niej nie wraca bo zaczyna minimalnie przeciekać. Czy ma ktoś podobny układ, że między pompą a bojerem oprócz anty frosta jest jeszcze dodatkowy zawór jak u mnie? Czy to może być oznaka zapowietrzonego układu?
Bardzo proszę o wskazówki.
Pozdrawiam!
749FAF09-64D1-4C07-ABE1-68D013557562.jpeg Zdjęcie instalacji. |
 |
Plik ściągnięto 1428 raz(y) 26,93 KB |
|
|
|
|
 |
Roberto
weteran

Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 69/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2020-04-18, 08:43
|
|
|
To raczej nie jest problem pompy tylko właśnie tego zaworka
By uchronić układ wodny (między innym bojler), przy temperaturze około 3-5 stopni zawór powinien się otworzyć samoczynnie, aby pozbyć się wody z układu.
Jak rozumiem, u Ciebie dzieje się to bez względu na temperaturę otoczenia.
Spróbuj "na chwilę" pominąć ten zawór (np. kawałkiem rurki) i zobacz jak wtedy będzie się zachowywać pompa.
Myślę, że dodatkowy zawór kulowy zamontowany przed tym automatycznym, jest po to aby zbiornik wody nie został opróżniony w sytuacji kiedy temperatura otoczenia balansuje w okolicach kilku stopni, jednakże my mamy pewność, że mimo wszystko nie spadnie na tyle aby woda w układzie zamarzła. |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
 |
|
|
|
|
 |
PZD23
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 tdi Zabudowa Concorde 620 XT
Dołączył: 16 Sty 2020 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-18, 09:37
|
|
|
Dzięki! Właśnie się za to biorę. Wymontuję ten zaworek, zobaczę jak to się zachowuje, przeczyszczę go i zobaczymy jak będzie.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
PZD23
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 tdi Zabudowa Concorde 620 XT
Dołączył: 16 Sty 2020 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-18, 12:21
|
|
|
A więc to nie ten zawór. To Anty frost. T z niego ten dzwięk to on nie domyka układu. Opukałem, ostukałem, otworzyłem, zamknąłem i ruszyło. Teraz go wyciągam, oczyszczę i odkamienie. Zamontuje z powrotem i zobaczymy czy ruszy elegancko.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Roberto
weteran

Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 69/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2020-04-18, 16:17
|
|
|
PZD23 napisał/a: | To Anty frost. |
No przecież o nim właśnie pisałem... |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
 |
|
|
|
 |
PZD23
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 tdi Zabudowa Concorde 620 XT
Dołączył: 16 Sty 2020 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-18, 20:57
|
|
|
A myślałem, że o tym zaworze na który ja stawiałem na początku - ten kulkowy.
Frost control przeczyszczony, ale problem nie do końca zażegnany. Raz jest dobrze a raz problem znowu wraca. Wygląda na to że guzik spustowy w anti Froscie raz jest wciśnięty dobrze i pompa wyłącza się bez problemu a czasem przy kończeniu pracy pompy zaczyna podskakiwać i pompa nie może się wyłączyć. Ciśnienie cały czas próbuje zostać dobite. Woda pulsuje i trzeba wyłączyć pompę. Orientujecie się czy to oznacza usterkę Frost Control'a? Trzeba wymieniać?
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2020-04-20, 10:08
|
|
|
Frost control ma tylko dwie pozycje. Zamknięty/otwarty. Jak go zamkniesz to musi być zamknięty i jak jest ciepło w kamperze to i zimą ma się nie otwierać. On przy zbyt dużym ciśnieniu ponoć też może się otworzyć. Pompa ciśnieniowa ma swój własny wyłącznik po uzyskaniu ciśnienia. Wywal frost control wstaw rurkę i sprawdź. Jak będzie ok to znaczy że trzeba kupić nowy frost control. Musisz to mieć bo zabezpiecza piec a to drogie jest. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
dominik
stary wyga

Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2020-04-22, 13:19
|
|
|
Pompa ma wyłącznik ciśnieniowy i on jest odpowiedzialny za wyłączenie pompy. Jak nie wyłączy to może przepuszczać ten zawór. |
_________________ Ewa i Piotrek
 |
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2020-04-22, 14:02
|
|
|
nikita55 napisał/a: | Frost control ma tylko dwie pozycje. Zamknięty/otwarty. Jak go zamkniesz to musi być zamknięty i jak jest ciepło w kamperze to i zimą ma się nie otwierać. On przy zbyt dużym ciśnieniu ponoć też może się otworzyć. Pompa ciśnieniowa ma swój własny wyłącznik po uzyskaniu ciśnienia. Wywal frost control wstaw rurkę i sprawdź. Jak będzie ok to znaczy że trzeba kupić nowy frost control. Musisz to mieć bo zabezpiecza piec a to drogie jest. |
Ja nic takiego nie mam i jeżdze .Wywal to i wstaw rurke i spoko |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2020-04-22, 21:27
|
|
|
Do Andi AT...ty nie masz i żyjesz ale pamiętasz by wodę spuścić na zimę. Jak ktoś inny ma słabą pamięć i mu zamarznie to piec/boiler kosztuje krocie. Dla mnie warto to mieć. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/151 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2020-04-23, 18:50
|
|
|
andi at napisał/a: | .................
Ja nic takiego nie mam ............ |
To jak spuszczasz wode z bojlera na zimę ? |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2020-04-24, 10:37
|
|
|
Zgodnie z instrukcją Frost Control maksymalne ciśnienie pompy to 2,8 bar a maksymalne ciśnienie w systemie 4,5 bara. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2020-04-24, 19:42
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | andi at napisał/a: | .................
Ja nic takiego nie mam ............ |
To jak spuszczasz wode z bojlera na zimę ? |
Spustowy mają wszyscy ,ale nie wszyscy mają automat (temperatura ) |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/151 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2020-04-24, 20:32
|
|
|
andi at napisał/a: | ..................
Spustowy mają wszyscy ,ale nie wszyscy mają automat (temperatura ) |
Bardziej wkurzające jest automatyczne spuszczanie wody przez zawór przy.......zaniku napięcia |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
|
 |
|