ciśnienia opon 225/75r16c |
Autor |
Wiadomość |
mgF3
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: CI Magis XT 65
Dołączył: 02 Kwi 2018 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2019-05-03, 11:59 ciśnienia opon 225/75r16c
|
|
|
Witam, czy ktoś ma może przetestowane ciśnienia w oponach michelin agilis camping w
ducato 2014 7,5m + ewentualnie rampa ze skuterem? |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 274/1281 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-05-03, 12:09
|
|
|
Spośród podanych rozmiarów opon zimowych i letnich do samochodu FIAT Ducato (PTAC 3500 Maxi) 180 Multijet wybierz jeden, aby przejść do listy dostępnych produktów i porównać ich ceny. Poniżej znajdziesz także informacje dotyczące indeksów nośności i prędkości opon dozwolonych w przypadku Twojego samochodu FIAT Ducato (PTAC 3500 Maxi) 180 Multijet.
Ciśnienie opon PRZÓD Ciśnienie opon TYŁ
Samochód PUSTY Samochód OBCIĄŻONY Samochód PUSTY Samochód OBCIĄŻONY
PRZÓD : 215/75 R16 116R - TYŁ : 215/75 R16 116R 4.5 bar 4.5 bar 5.0 bar 5.0 bar
PRZÓD : 225/75 R16 118R - TYŁ : 225/75 R16 118R 4.5 bar 4.5 bar 5.0 bar 5.0 bar
Homologowane rozmiary opon letnich
Homologowane przez FIAT rozmiary opon do Ducato (PTAC 3500 Maxi) zostały opracowane w oparciu o specyficzne parametry pojazdu w celu zapewnienia jak najlepszych osiągów, przyczepności do nawierzchni, najkrótszej drogi hamowania, optymalnej wytrzymałości i jak najmniejszego zużycia paliwa. Na ogół istnieje kilka rozmiarów homologowanych do danego pojazdu odpowiadających różnym zapotrzebowaniom. Z punktu widzenia przepisów oraz z powodów technicznych nie należy stosować rozmiarów opon innych niż homologowane.
Homologowane rozmiary opon zimowych
Homologowane przez FIAT rozmiary opon do Ducato (PTAC 3500 Maxi) zostały opracowane w oparciu o specyficzne parametry pojazdu w celu zapewnienia jak najlepszych osiągów, przyczepności do nawierzchni, najkrótszej drogi hamowania, optymalnej wytrzymałości i jak najmniejszego zużycia paliwa. Na ogół istnieje kilka rozmiarów homologowanych do danego pojazdu odpowiadających różnym zapotrzebowaniom. Z punktu widzenia przepisów oraz z powodów technicznych nie należy stosować rozmiarów opon innych niż homologowane.
Homologowane rozmiary opon letnich i zimowych
Dane dotyczące ciśnienia opon są podane w celach orientacyjnych. Dokładne informacje znajdziesz w instrukcji obsługi Twojego pojazdu FIAT Ducato (PTAC 3500 Maxi) lub na wewnętrznej stronie drzwi kierowcy.
https://opony.rezulteo.pl/opony-osobowe-4x4-dostawcze/fiat/ducato/ducato-ptac-3500-maxi/180-multijet
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
Ostatnio zmieniony przez Skorpion 2019-05-03, 14:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2019-05-03, 12:28
|
|
|
5 bar?? To kamień. ... |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
zibikruk
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2019-05-03, 12:33
|
|
|
W moim camperze instrukcja przewiduje dla tych opon 5 atm. (bar)
Ducato 7,15m , 2005r. |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
 |
|
|
|
 |
Wojciechu
Kombatant

Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2013 Piwa: 159/151 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2019-05-03, 14:19
|
|
|
Po otwarciu przednich prawych drzwi, na nadkolu, mam przyklejoną tabliczkę z wartościami napompowanych kół. U mnie na Ducato 5,0 - długość 6,40 |
_________________ prof-os
Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
 |
|
|
|
 |
Yans
weteran wielbiciel pieczonych pyrek, grilla i wędzenia

Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Piwa: 106/1695 Skąd: Pobiedziska
|
Wysłany: 2019-05-03, 17:25
|
|
|
Dla większości to przedział 4.5 -5.0 .Ale zawsze można na oponie odczytać graniczne wartości . |
_________________ Praca jest najgorszą formą spędzania wolnego czasu....
A każdy dzień jest raz w życiu...
Tomek
 |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-03, 21:15
|
|
|
4,5 przód, 5 tył na takich kołach i oponach jeżdżę . Jest OK |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
janus
weteran

Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010 Piwa: 42/47 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2019-05-04, 11:08
|
|
|
No dobrze, pytanie w temacie ale o innych rozmiarach opon.
Oryginalnie miałem opony 195/70/15 i ciśnienie z tabliczki bodaj 4,2 do 4,3. Teraz przeszedłem na rozmiar 215/70/15 i właśnie pytanie czy ciśnienie podobno być inne? Wg instrukcji przy rozmiarze 215 i oponach typu kamper ciśnienie powinno być aż 5, ale na oponach mam max 4,5, co i tak wydaje się zbyt dużo.
Zatem...?
? |
_________________ Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy! |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-04, 11:49
|
|
|
ciśnienie w oponach jest wyliczane do rozmiaru opon i typu samochodu ( rozkład mas ) , jak masz zalecane xxx to tak zostało wyliczone i masz źle dobrane opony. Generalnie typ opony kamperowej ma często podawane wyliczone wyższe ciśnienie niż opony standardowej, bo zakłada się, że cały czas jazdy jest przy maksymalnym obciążeniu i dużo stoi ( odkształcenia ) . Dużo za niskie ciśnienie będzie skutkowało szybszym zużyciem krawędzi wewnętrznej i zewnętrznej opony... aczkolwiek różnica 0,5 bara nie powinna dużo zmienić |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
janus
weteran

Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010 Piwa: 42/47 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2019-05-04, 14:20
|
|
|
Wybacz, ale ja nie pytam czy mam dobrze dobrane opony, a jakie stosować ciśnienie przy oponach inaczej dobranych dobranych (zgodnie zresztą z instrukcją do samochodu). |
_________________ Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy! |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-04, 14:36
|
|
|
wybaczam, rozmiar jest tylko jednym z parametrów przy doborze opon, jest jeszcze nośność, prędkość i max ciśnienie. Jakbyś kupił dobry rozmiar ale max ciśnienie 2 bary do auta z zalecanym 5 bar to co ...
Ciśnienie - takie jak zaleca producent do konkretnego rozmiaru opony ( i typu ) , to jest jedyny wyznacznik poprawności doboru. |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-04, 18:30
|
|
|
z bezpiecznego punktu widzenia to nie pompuj więcej niż przewiduje producent opony i koniecznie sprawdź index nośności opony , powinien być pewnie większy niż jakieś 105 ( zakładając 3500 DMC i 4 koła ). |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
janus
weteran

Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010 Piwa: 42/47 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2019-05-04, 22:51
|
|
|
Przecież napisałem, że w oryginale mam opony 195/70/15,a założyłem 215/70/15. oczywiście z parametrem C. To, także oznacza, że wzrósł index nośności, czyli ponawiam pytanie: czy w wypadku założenia opony o nieco większej szerokości powinno stosować się ciśnienie niższe czy wyższe niż w dedykowanych? |
_________________ Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy! |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-05, 08:33
|
|
|
to co podajesz to są tylko wymiary: szerokośc, wysokość i rozmiar felgi. Nośność nie ma z tym nic wspólnego. Jest to liczba podawana za rozmiarem ( od 60 do 170 ) , często w niższym rzędzie, czasami razem z max ciśnieniem . Rozmiar z nośnością nie ma nic wspólnego ( no prawie ) |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
Roberto
weteran

Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 69/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2019-05-05, 08:58
|
|
|
janus napisał/a: | Przecież napisałem, że w oryginale mam opony 195/70/15,a założyłem 215/70/15. oczywiście z parametrem C. To, także oznacza, że wzrósł index nośności, czyli ponawiam pytanie: czy w wypadku założenia opony o nieco większej szerokości powinno stosować się ciśnienie niższe czy wyższe niż w dedykowanych? |
Kiedyś też miałem małego blaszaka i pamiętam, że na wklejce miałem zalecane opony 215/70/15C i ciśnienia 4,5 bar przód i 5 bar tył.
Teraz mam auto dużo większe i cięższe i przy takim samym rozmiarze opon mam zalecane 5 bar przód i 5,5 bar tył. |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
|