|
Iveco meyerowy domek. |
| Autor |
Wiadomość |
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
Wysłany: 2020-09-21, 19:18 Iveco meyerowy domek.
|
|
|
Witamy
Witamy w ostatnich dniach lata prawdopodobnie równie nietypowego dla nas jak i dla większości forumowiczów.
Decyzja o zabudowie naszego busika zapadła po jesiennych targach w zeszłym roku w Centrum Ptak (chyba tak się to nazywa). Zasadniczo to chciałem budować wcześniej ale zielone światło dostałem po targach. Miałem budować na "trojaczkach" jednak życie napisało inny scenariusz.
Po śmierci rodziców dostaliśmy iveco III 2000r. Nie było ani długie ani wysokie. Iveco na bliźniaku, z głośnym silnikiem 2,8 CR, uszkodzonym mostem i jeszcze z czymś...
Ogromnym bagażem sentymentów i wspomnień.
Mamy auto.
Zaczęliśmy zwyczajnie tak jak większość od remanentu.
Wywaliłem wszystko co się dało z tyłu, przegrodę, siedzenia, wykładziny itd.
Walka z korozją.
Każdy ma swoje metody na walkę z rudą. Z racji zajmowania się tym tematem od wielu lat mogę podzielić się "moimi" metodami.
Oczywiście początek jest ten sam, obróbka mechaniczna.
Sposobów jest wiele i większość równie skuteczna może poza obróbką ręczną.
Po oczyszczeniu mechanicznym preferuje stosowanie preparatu Fertan. Ponoć podobnie działa Cortanin F, nigdy nie sprawdziłem ale jest to podobna zasada działania.
Usuwamy produkty reakcji Fertanu nie związane z podłożem i nanosimy warstwę podkładu epoxydowego.
Potem mokro na mokro dobrej jakości poliuretan (nie ten meblowy często sprzedawany po taniosci) i podłoga w naszym kamperku zabezpieczona.
IMAG0457[1].jpg Walka z korozją Fertan |
 |
| Plik ściągnięto 18 raz(y) 652 KB |
IMAG0466[1].jpg Podłoga zabezpieczona |
 |
| Plik ściągnięto 13 raz(y) 572,45 KB |
|
| |
|
|
|
 |
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
Wysłany: 2020-09-22, 18:23
|
|
|
Malowanie tylnej części Iveco zakończone czas zabrać się za przednią część.
Schodki to ciekawe miejsce dla korozji, szczególnie kiedy uszczelka drzwi nie trzyma jak trzeba.
Przy okazji wywaliłem z kabiny pare gratów.
Szanowni koledzy ponieważ wywaliłem dźwignię hamulca ręcznego, czy jest ktoś kto zaadoptował reczny np z Ducato po lewej stronie siedzenia. Podoba mi się ta dźwignia lekka i mocowana do skrzynki którą i tak mam zamiar przerobić.
IMAG0579[1].jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 9 raz(y) 610,08 KB |
IMAG0572[1].jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 16 raz(y) 759,12 KB |
|
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
daro35
weteran
Twój sprzęt: Iveco daily 35S14
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Lis 2017 Piwa: 77/254 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2020-09-22, 20:28
|
|
|
Działaj,działaj leci na zachęte |
|
|
|
 |
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
Wysłany: 2020-09-22, 21:33
|
|
|
Dzięki za zachętę.
Przypomniałem sobie ze w weekend córka idzie do Komunii.
Trzeba jakiś nowy gajerek kupić i auto podszykować.
Jeszcze raz spytam o zastosowanie dźwigni ręcznego z Ducato w starym Iveco.
Mam jeszcze pomysł raczej science fiction ale ciekawość nie pozwala mi nie zadać tego pytania.
W momencie gdy wjedziemy jednym kołem w dziurę i koło to obraca się bez przyczepności.
Zwykle auto zostaje unieruchomione.
Co sądzicie o dwóch osobnych linkach ręcznego i w razie potrzeby dzielonej dźwigni by móc dohamować jedno z kół. W nowych autach tym chyba zajmuje się elektronika i jakiś tam system wspomagania kierowcy. |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 123/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2020-09-22, 22:05
|
|
|
| Meyer napisał/a: | | Jeszcze raz spytam o zastosowanie dźwigni ręcznego z Ducato w starym Iveco. |
Jeśli ręczny jest pędzony linką to nie powinno być problemu. |
|
|
|
 |
Wojadżer
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017 Piwa: 18/5 Skąd: Warszawa Wilanów
|
Wysłany: 2020-09-22, 23:16
|
|
|
Maszyna podobna to się loguję do tematu. I od razu podpatruję ten ręczny - przełożenie na lewo mi się podoba.
Dwie dźwignie ręcznego - pojęcia nie mam czy to zadziała nawet jak się da
No i włącza mi się pytanie - co na to diagnosta przy przeglądzie? |
|
|
|
 |
hubertg
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Autostar Aryal
Dołączył: 05 Maj 2019 Piwa: 6/2 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2020-09-23, 05:38
|
|
|
| Pomysł z ręcznym zadziała, jest to czasem stosowane w budżetowych konstrukcjach do jazdy w terenie, zamiast blokady mostu. |
|
|
|
 |
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
Wysłany: 2020-09-23, 17:20
|
|
|
I to są konkrety, dzięki.
Ręczny w naszym Iveco jest tak wielki ze kierowca czuje sie co najmniej jak prowadzący TIRa.
Przeszkadzają mi te graty (dźwignia ręcznego i zmiany biegów) na środku podłogi, którędy w końcu chce przechodzić. Trzeba będzie wyciągnąć kosę i zrobić z tym porządek. |
|
|
|
 |
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
Wysłany: 2020-11-01, 19:40
|
|
|
Słońce coraz niżej na niebie, a pracy nie ubywa. Jak już wcześniej sugerowałem, zdecydowałem się na przeniesienie lewarka skrzyni biegów i hamulca ręcznego. W trakcie, mając zdjęta deskę zaizolowałem przegrodę silnika i nagrzewnicę.
Przegrodę standardowo matą butylową 15mm plus wymiana mocowań na wersję z Renault Laguna (mocowanie wygłuszki maski) lub Dacia jednak te z Renault, lepiej trzymają.
Nagrzewnica w moim Iveco była zupełnie nie zaizolowana (z wierzchu i rurki aluminiowe doprowadzające płyn). To dziwne bo auto od nowości w rodzinie. Efekt był taki że w lato grzało w nogi i trzeba było odpalać klimę albo krótkie spodenki i klapki.
Jeśli możecie napiszcie czy to urok i oszczędności Iveco czy to tylko w moim takie coś.
Okleiłem nagrzewnicę matą i przycisnąłem osłoną.
IMAG0625.jpg Oryginalny lewarek skrzyni na środku podłogi. |
 |
| Plik ściągnięto 11 raz(y) 605,75 KB |
IMAG0720.jpg Izolacja przegrody. |
 |
| Plik ściągnięto 7 raz(y) 445,61 KB |
IMAG0761.jpg Nie zaizolowana nagrzewnica. |
 |
| Plik ściągnięto 12 raz(y) 932,7 KB |
IMAG0848.jpg Nagrzewnica |
 |
| Plik ściągnięto 7 raz(y) 533,28 KB |
|
| |
|
|
|
 |
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
Wysłany: 2020-11-01, 20:46
|
|
|
Prawdopodobnie Iveco Daily III już nie będzie hitem wsród budowniczych kamperów jednak dla tych którzy zdecydują się zdjąć deskę czeka zabawa z gąbkami uszczelniającymi nawiew na przednią szybę. Gąbka po kilkunastu latach po prostu się rozsypuje. Ja pierwszy raz połamałem sobie zęby na tych gąbkach. Wyrysowałem wzór z kanałów, dopasowałem "dyfuzory" i pięknie z pianki kauczukowej wyciąłem. Pamiętajcie, dyfuzory wchodzą pod katem i otwory w piance wycinajcie pod kątem i mniejsze niz wymiar dyfuzorów a znacznie mniejsze jak otwory w kanałach. Inaczej zrobicie ogrzewanie deski i szyby.
IMAG0558.jpg Gąbka |
 |
| Plik ściągnięto 9 raz(y) 820,02 KB |
IMAG0754.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 9 raz(y) 919,28 KB |
|
| Ostatnio zmieniony przez Meyer 2021-02-23, 21:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
Wysłany: 2020-11-11, 19:51
|
|
|
Jak wcześniej pisałem zaplanowałem przeniesienie lewarka zmiany biegów z podłogi na deskę. Lewarek w desce przetestowany i lata jak trzeba. Może skrzynia ZF 6-cio biegowa nie grzeszy idealna pracą (szczególnie na zimno) ale po przeniesieniu nie pogorszyło się a może dzięki wyregulowaniu linek nawet polepszyło.
1 Demontujemy stary lewarek i przycinamy tak jak na zdjęciu.
Lewa strona mocowana do wzmocnienia pionowego, prawa do belki aluminiowej
poprzecznej.
Prawa strona to akurat zaadoptowany łącznik z krzesła obrotowego jakich się wala pełno w
biurach.
2 Wiercimy 2 otwory w podłodze na linki. Ja zastosowałem oryginalne uszczelnienia z kolumny
którą i tak pociąłem. Uwaga bo pod podłogą niedaleko jest przewód hamulcowy.
3 Trzeba opalarka zrobić lekkie wgniecenia w kanale nawiewu na nogi. Minimalnie żeby linki szły
z łagodnymi łukami
4 Wycinamy w desce bardzo niewiele, naprawdę deska w III jest jakby szyta pod lewarek.
Wypada popiołka i zapalniczka.
5 Oddajemy naszą krótszą linkę do przedłużenia. Ja przedłużyłem na 145 cm ale wydaje mi się
że lepiej na 150.
IMAG0799.jpg Mocowanie lewarka strona lewa |
 |
| Plik ściągnięto 9 raz(y) 497,05 KB |
IMAG0817.jpg Mocowanie z przodu |
 |
| Plik ściągnięto 9 raz(y) 654,54 KB |
IMAG0821.jpg Mocowanie strona prawa |
 |
| Plik ściągnięto 12 raz(y) 491,85 KB |
IMAG0707.jpg Lewarek na swoim miejscu z linkami. |
 |
| Plik ściągnięto 12 raz(y) 490,78 KB |
IMAG0708.jpg Została kosmetyka |
 |
| Plik ściągnięto 17 raz(y) 745,2 KB |
|
| Ostatnio zmieniony przez Meyer 2020-11-11, 21:43, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
Wysłany: 2020-11-11, 20:12
|
|
|
| Zapomniałem dodać ostrzeżenia. Jeśli będziecie chcieli przedłużyć linkę w firmie Linplast z ulicy Pszczyńskiej w Warszawie to możecie być mocno rozczarowani. Serdecznie odradzam. |
|
|
|
 |
Wojadżer
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017 Piwa: 18/5 Skąd: Warszawa Wilanów
|
Wysłany: 2020-11-14, 02:04
|
|
|
Meyer... ale ty mnie zaimponowałeś w tej chwili
nie wyrzucaj szablonów gąbki i w ogóle wszystko trzymaj i pamiętaj JA TEŻ TAK CHCĘ!!!!!!!! |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 325/20 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-11-14, 08:14
|
|
|
| Meyer napisał/a: | | Jak wcześniej pisałem zaplanowałem przeniesienie lewarka zmiany biegów z podłogi na deskę... |
że tak głupio się spytam: co zyskałeś?
czy przeniesienie lewarka z deski w podłogę coś daje?
lub w czym przeszkadza lewarek w desce? |
_________________
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 244/616 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2020-11-14, 20:30
|
|
|
| Cyryl napisał/a: | | że tak głupio się spytam: |
no chyba jednak głupio |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
|
|