silnik 2.8 do hymera |
Autor |
Wiadomość |
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2020-12-13, 17:39 silnik 2.8 do hymera
|
|
|
Witam,
Mam mozliwosc zakupienia kompletnego silnika 2.8 jtd od uszkodzonego kamperka z bardzo małym przebiegiem (125.000km) od znajomego z Belgii. Pytanie czy bedzie on pasował na mocowania do mojego Hymera Integry z 1995 roku? Mam w nim silnik 2.5 tdi 116km... ze sporym juz nalotem 300.000km. No i... kilka koni więcej tez nie było by przeszkoda
Prosze o opinie osoby które konkretnie przerabialy temat... |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2020-12-13, 17:45
|
|
|
hymerek napisał/a: | Pytanie czy bedzie on pasował na mocowania do mojego Hymera Integry z 1995 roku? |
Będzie tylko trzeba przełożyć oprócz zespołu napędowego instalację elektryczną silnika i chyba zbiornik paliwa.
2.8 idTD prościej. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
|
 |
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2020-12-13, 17:55
|
|
|
oj sory ... to jest 2.8 idtd bo ma 122km. Czy pasuje zarówno skrzynia jak i silnik na oryginalne łapy od 2.5 tdi 116km? Jak z elektryka? zostaje ta od 2.5? czy trzeba calosc przekładać? |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2020-12-13, 18:00
|
|
|
hymerek napisał/a: | oj sory ... to jest 2.8 idtd bo ma 122km. |
Uff i po problemie wszystko pasuje. dobrze,że to nie przekładka z 1.9TD, ale tam też pasuje tylko na inne dziury. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Kamil Cz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2020-12-13, 18:02
|
|
|
Mocowania będą pasowały.
Tylko jeśli piszesz o silniku 2,8 hdi to tak jak pisze SlawekEwa.
Trzeba wymienić wiązkę silnika ,wiązkę kabiny, sterownik, imo, zbiornik paliwa z pompką paliwową, wentylatory chłodnicy i pewnie o czymś zapomniałem.
Jeśli będziesz czegoś potrzebował to dzwoń 663380563 ,pisz na PW.
Mam całego blaszaka 2,8 z 2003r. na części. |
_________________ Kamil |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2020-12-13, 18:04
|
|
|
Kamil Cz napisał/a: |
Tylko jeśli piszesz o silniku 2,8 hdi to tak jak pisze SlawekEwa. |
Cytat: |
oj sory ... to jest 2.8 idtd bo ma 122km |
|
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2020-12-13, 18:15
|
|
|
tylko czy jest ses przekładać to... na czym zyskam? tj. moc bedzie podobna (tylko 6km różnicy), czy praca bedzie cichsza? rozrząd jest tam na kolach? |
|
|
|
 |
Kamil Cz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2020-12-13, 18:37
|
|
|
Rozrząd taki sam jak 2,5 tdi 116.
Cichsza praca silnika ze względu na inne wtryskiwacze paliwa. 2.8 idtd ma wtryskiwacz dwusprężynowy z przedwtryskiem.
Moc prawie bez różnicy . Miałem kampery z oboma silnikami i mam wrażenie że 2,5 był bardziej elastyczny. |
_________________ Kamil |
|
|
|
 |
Kamil Cz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2020-12-13, 18:39
|
|
|
Jeśli twój silnik jest w dobrym stanie (nie bierze oleju ,dobrze pali w mrozach) to nie widzę sensu przekładki.
Spokojnie polata następne 300 tyś. |
_________________ Kamil |
|
|
|
 |
pawel-m
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2008 Piwa: 5/1 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-12-13, 18:53
|
|
|
300 000 toż to nic dla tego motoru .te pieniądze co masz dać w belgii za silnik 2.8,to lepiej zainwestuj w nowy alternator ,rozrusznik ,chłodnice ,wentylator , sprawdż pompe wtryskową wymień oleje w silniku i skrzyni zrób zawieszenie i będzie git a tak serio to 2.5tdi to super silnik |
_________________ pawel |
|
|
|
 |
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2020-12-13, 19:47
|
|
|
tak właśnie zrobiłem, zainwestowałem ponad 10.000zl w ten silnik. Wymienilem caly osprzęt, turbinę, wtryski, sprzęgło, chłodnice wraz z wężami, rozrząd, regeneracja skrzyni (bo 5 czasami wypadała), uszczelnienie silnika, i mase innych dupereli... W miedzy czasie znajomy rozbił 2.8 idtd w Belgii i chciałem odkupić od niego motor. Ale rzeczywiście nie ma to większego sesu bo te 300.000km to niewiele dla tego dukacika. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz a mianowicie mam wrażenie ze po tej regeneracji osprzętu motor głośniej chodzi... czy moze reguluje sie w nim zawory? czy w ogóle brac pod uwage regulacje zaworyow? |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2020-12-13, 20:10
|
|
|
hymerek napisał/a: | czy moze reguluje sie w nim zawory? czy w ogóle brac pod uwage regulacje zaworyow? |
Reguluje, dla Ciebie może to być kłopotliwe. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Kamil Cz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2020-12-13, 20:25
|
|
|
Po wymianie wtryskiwaczy może pracować inaczej. Luzy zaworowe w tym silniku reguluje się poprzez wymianę płytek regulacyjnych (są dostępne różnej grubości ). Z reguły luz zaworowy się zmniejsza przez zużycie gniazda zaworowego i przylgni zaworowej. Więc głośniejsza praca silnika to raczej nie zawory. Chyba że jest wytarty wałek rozrządu.
Ja obstawiałbym na zły kąt wtrysku (potocznie zapłon). |
_________________ Kamil |
Ostatnio zmieniony przez Kamil Cz 2020-12-13, 20:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-12-13, 20:25
|
|
|
hymerek napisał/a: | tak właśnie zrobiłem, zainwestowałem ponad 10.000zl w ten silnik. Wymienilem caly osprzęt, turbinę, wtryski, sprzęgło, chłodnice wraz z wężami, rozrząd, regeneracja skrzyni (bo 5 czasami wypadała), uszczelnienie silnika, i mase innych dupereli... W miedzy czasie znajomy rozbił 2.8 idtd w Belgii i chciałem odkupić od niego motor. Ale rzeczywiście nie ma to większego sesu bo te 300.000km to niewiele dla tego dukacika. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz a mianowicie mam wrażenie ze po tej regeneracji osprzętu motor głośniej chodzi... czy moze reguluje sie w nim zawory? czy w ogóle brac pod uwage regulacje zaworyow? |
Zawory się reguluje. Trzeba mieć płytki i specjalny klucz. Można zrobić to przy wymianie paska i wtedy klucz niepotrzebny. Zdejmujesz wałek i zmieniasz płytki. Warto wyjąć szklanki i sprawdzić luz na trzonkach podczas regulacji. Tu masz jak to wygląda. https://youtu.be/LfsEIXLY_3M |
|
|
|
 |
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2020-12-13, 22:48
|
|
|
Kamil Cz napisał/a: | Po wymianie wtryskiwaczy może pracować inaczej. Luzy zaworowe w tym silniku reguluje się poprzez wymianę płytek regulacyjnych (są dostępne różnej grubości ). Z reguły luz zaworowy się zmniejsza przez zużycie gniazda zaworowego i przylgni zaworowej. Więc głośniejsza praca silnika to raczej nie zawory. Chyba że jest wytarty wałek rozrządu.
Ja obstawiałbym na zły kąt wtrysku (potocznie zapłon). |
jak sie to reguluje? |
|
|
|
 |
|