Camperdream - czyli Fiat Ducato L4H3 3+2 |
Autor |
Wiadomość |
Sidek
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2020 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2020-12-11, 13:37 Camperdream - czyli Fiat Ducato L4H3 3+2
|
|
|
Witam Zachwycony wszystkimi opowieściami o budowie, filmikami o van life oraz po cudownej pandemii, gdzie nam dwa razy odwołali loty postanowiliśmy razem z świeżo upieczoną żoną pieniądze z wesela przeznaczyć na spełnienie marzenia o wolności czyli o własnym domku na kółkach (bo taniej wychodzi niż taki murowany )
Baza zakupiona Fiat Ducato 2.3 L4H3 trochę ponad 104 tys. przebiegu od pierwszego właściciela w dobrych pieniądzach Parę ma mankamentów, ale to pierdółki
Zacząłem już go ogarniać mechanicznie (standardowo oleje, rozrząd i pierdółki w stylu lampy, wózki boczne, zbiorniczki itp.)
Założenia są takie:
- Kamper do częstych wyjazdów koło tygodniowych, może dłuższych, raczej na dziko
- Łózko piętrowe na górze dzieci (zastanawiam się czy jedno po całości czy dwa po bokach)
- Kamper 5 os. tak żeby trójka dorosłych bd mogła jechać (np. teściowa (którą uprzedzam mam cudowną ), żeby chociaż jeden wieczór można było by wyjść na miasto)
Na razie obmyślone patenty do zweryfikowania czy wyjdzie :
- Akumulator 100 Ah LiFePo4 leci właśnie z chin + bms Daily 100 A
- Jeden duży solar (czy lepiej dwa/ trzy małe bo taniej wychodzi jeden) 300W
- Czy łączenie przewodami elektrycznymi typu linka 6mm^2 wszystkich urządzeń na 12v jest ok ? czy grubsze ? (nie licząc solarów, przetwornicy, ładowarki, ładowania z alt. )
- Zbiornik na wodę szarą albo ten dedykowany do ducato, albo coś wymyślę jeszcze
- Zbiornik na wodę czystą z beczki na kiszoną kapustę 80 l
- Ocieplenie styrodur + alufox (wiem że kontrowersyjne, ale nie zaszkodzi )
IMG_20201201_171751_Easy-Resize.com.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4 raz(y) 222,38 KB |
IMG_20201201_171730_Easy-Resize.com.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 3 raz(y) 241,04 KB |
|
|
|
|
 |
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-12-16, 11:55
|
|
|
Sidek napisał/a: | - Czy łączenie przewodami elektrycznymi typu linka 6mm^2 wszystkich urządzeń na 12v jest ok ? czy grubsze ? (nie licząc solarów, przetwornicy, ładowarki, ładowania z alt. ) |
witam
co Ty chcesz łączyć przewodami 6mm^2?
ja póki co wrzuciłem około 300 metrów przewodu, głównie 1,5mm^2, trochę 2,5 i 0,5
a to jest 30-40% instalacji
ile to 6mm^2 w takiej ilości będzie ważyć? |
|
|
|
 |
Wojadżer
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017 Piwa: 10/5 Skąd: Warszawa Wilanów
|
Wysłany: 2020-12-16, 22:20
|
|
|
Mam nadzieję, że kolega ma świadomość formalności i kosztów przy dokładaniu miejsc siedzących. |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-12-16, 23:52
|
|
|
Wojadżer napisał/a: | Mam nadzieję, że kolega ma świadomość formalności i kosztów przy dokładaniu miejsc siedzących. |
Nie ma tragedii
z isofix i papierami mieści się w granicach
rozsądku
https://allegro.pl/oferta/struktura-kotwiczna-tylna-kanapa-fiat-ducato-06-9282029256
W 4000 pln zamykamy temat
Właśnie montuje podobną strukturę dodatkowo zamówiłem wzmocnienie boczne które chroni pasażerów przed skutkami uderzenia z lewej strony |
|
|
|
|
 |
Mavv
weteran

Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/50 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2020-12-18, 10:54
|
|
|
Wszystkie urządzenia na 12V chcesz łączyć linką 6mm2? nawet lampy? 6mm2 to dość gruby przewód. Przewód dobiera się do płynącego przez niego prądu. Tomek84 napisał, jakie przewody uzywać. Oczywiście zależy do czego. jakieś lampki led to i nawet 0.5 czy 0.75mm2. Ładowarki USB lepiej 1.0mm2 czy nawet 1.5mm2, zależy jak daleko od akumulatora będą. Poczytaj, gdzieś już było nie raz wspomniane, jak dobieramy przewody do naszych kamperów. No i powodzenia w budowie! Fajna baza |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
 |
|
|
|
 |
Sidek
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2020 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2020-12-18, 15:51
|
|
|
Darek Szczecin napisał/a: | Wojadżer napisał/a: | Mam nadzieję, że kolega ma świadomość formalności i kosztów przy dokładaniu miejsc siedzących. |
Nie ma tragedii
z isofix i papierami mieści się w granicach
rozsądku
https://allegro.pl/oferta/struktura-kotwiczna-tylna-kanapa-fiat-ducato-06-9282029256
W 4000 pln zamykamy temat
Właśnie montuje podobną strukturę dodatkowo zamówiłem wzmocnienie boczne które chroni pasażerów przed skutkami uderzenia z lewej strony |
Tak zdaje sobie z formalności za 7000 PLN montuje firma na gotowo
Struktura kotwiczna - i tak trzeba do ITS jechać a zresztą tak średnio temu ufam - szczególnie że z tyłu dzieciaki będą jechać
Ale ciekawy temat wzmocnienia masz jakiś link ?
Mavv napisał/a: | Wszystkie urządzenia na 12V chcesz łączyć linką 6mm2? nawet lampy? 6mm2 to dość gruby przewód. Przewód dobiera się do płynącego przez niego prądu. Tomek84 napisał, jakie przewody uzywać. Oczywiście zależy do czego. jakieś lampki led to i nawet 0.5 czy 0.75mm2. Ładowarki USB lepiej 1.0mm2 czy nawet 1.5mm2, zależy jak daleko od akumulatora będą |
Tak tak już sobie wyperswadowałem grubość:) żyłem w świadomości, że im grubiej tym lepiej
Ale mam inne pytanie: zrobiłem "schemat" instalacji i prosiłbym o ocenę czy to ma sens.
Czy do ładowania LiFePo4 z alternatora potrzebuje jakiś ogranicznik prądu ? Czy Cyrix starczy czy lepiej zastosować sławną świstakownice ? Czy brakuje mi tu jeszcze jakiegoś elementu układanki
instalacja elektryczna.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 41 raz(y) 198,82 KB |
|
|
|
|
 |
Mavv
weteran

Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/50 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2020-12-18, 16:22
|
|
|
Nie jest źle. Nie myślałeś, żeby podłączyć odbiorniki pod wyjście tracera? On przy okazji zabezpieczy akumulator, gdy napiecie spadnie poniżej zadanej wartości i odłączy wyjście. |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
 |
|
|
|
 |
Sidek
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2020 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2020-12-18, 17:11
|
|
|
Z tego co czytałem na forum to Tracera nie można podłączyć bo ma zmostkowną masę (?) czy coś takiego |
|
|
|
 |
Mavv
weteran

Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/50 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2020-12-18, 17:15
|
|
|
Możesz, tylko masa ma nie być podłączana pod karoserię. Ja u siebie będę tak podłączał. Jedynie akumulatory masą bedą spięte pod karoserię, a reszta już dwuprzewodowa. Chyba że nawet i masy akumulatorów połączę razem. Jeszcze mogę to zmienić |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
 |
|
|
|
 |
Sidek
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2020 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2020-12-18, 17:47
|
|
|
Trochę dużo ciągnięcia kabli a podłączenie do karoserii by dużo ułatwiło a polecacie jakiś regulator, który zadziała w naszym przypadku ? |
|
|
|
 |
krystian186
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Kampervan na Ducato 2.3 2008 r.
Dołączył: 23 Sty 2013 Piwa: 2/7 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2020-12-18, 18:41
|
|
|
Tracer z oznaczeniem "AN" i możesz wspólną masę z karoserii brać. |
_________________ Kampervan na Ducato L4H2 |
|
|
|
 |
decumanus
weteran

Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 45/24 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2020-12-18, 19:33
|
|
|
Do tracera tylko male rzeczy. Lampki, nawigacje - lodówka12v czy przetwornica zawsze do akumulatora. Musisz miec cyrixa Li bo zwykly bedzie ci podawał prad na aku rozruchowy nawet nieproszony. Poza tym ta ladowarka nie jest do lifepo4.. nie bedzie ładować... tez mam yntelygentną i konczy na 58%... jak zweszy napiecie 13.4 to mysli ze aku juz pelne...
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
 |
|
|
|
 |
Sidek
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2020 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2020-12-18, 23:56
|
|
|
krystian186 napisał/a: | Tracer z oznaczeniem "AN" i możesz wspólną masę z karoserii brać. |
O dobrze wiedzieć czyli puszczam przez regulator
Cytat: |
Do tracera tylko male rzeczy. Lampki, nawigacje - lodówka12v czy przetwornica zawsze do akumulatora. Musisz miec cyrixa Li bo zwykly bedzie ci podawał prad na aku rozruchowy nawet nieproszony. Poza tym ta ladowarka nie jest do lifepo4.. nie bedzie ładować... tez mam yntelygentną i konczy na 58%... jak zweszy napiecie 13.4 to mysli ze aku juz pelne... |
Cenna rada hmm... Jakiej firmy ładowarki byś polecił ? Dowiedziałem się przed chwilą jako że lifepo4 wezmą tyle prądu ile się da to ładowanie z alternatora trzeba puścić przez przetwornice i ładowarkę czy w takim wypadku cyriex nie jest zbędny ? Jeżeli np. przetwornica bd na zwykłym przekaźniku albo uruchamiana ręcznie ?
EDIT: Czy np. ta wyda ? https://allegro.pl/oferta/ladowarka-victron-smart-12v-30a-ip22-bluetooth-7134033250 |
|
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2020-12-20, 23:19
|
|
|
Mavv napisał/a: | Nie jest źle. Nie myślałeś, żeby podłączyć odbiorniki pod wyjście tracera? On przy okazji zabezpieczy akumulator, gdy napiecie spadnie poniżej zadanej wartości i odłączy wyjście. |
Tracery mają obciążenie 20-30A a to bywa za mało.
Akumulatory LiFePo4 mają BMS który sam dba o to aby nie rozładować ogniw poniżej pewnego poziomu. Nie ma potrzeby dublowania zabezpieczeń. |
|
|
|
 |
|