przekaźnik drugiego akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
dariuszsan
początkujący forumowicz
Dołączył: 19 Paź 2018 Skąd: sandomierz
|
Wysłany: 2021-01-15, 13:02 przekaźnik drugiego akumulatora
|
|
|
Może ktoś z posiadaczy ducato 1990 rok z zabudową dethleffs wie gdzie znajduje się przekaźnik akumulatora zabudowy. Podczas odpalenia zapominałem ze odpięta jest klema od aku zabudowy i doszło do zwarcia. I teraz alternator ładuje tylko aku samochodu a nie ładuje aku zabudowy. Akumulator jest sprawny prąd do zabudowy idzie. |
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 23/13 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2021-01-15, 14:36
|
|
|
Powinieneś mieć jakiś energoblok. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
dariuszsan
początkujący forumowicz
Dołączył: 19 Paź 2018 Skąd: sandomierz
|
Wysłany: 2021-01-15, 14:47
|
|
|
Mam cos takiego BOSCH ML1208E
po prawej stronie kabiny pod deską
Ale nie sądzę ze tu będzie problem. Zasilanie zabudowy działa. Zasilanie 230 działa.
Raczej będzie gdzieś przekaźnik który załącza ładowanie drugiego akumulatora po uruchomieniu silnika
prostownik bosch.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 1052 raz(y) 7,16 KB |
|
|
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-01-15, 14:52
|
|
|
dariuszsan napisał/a: | Mam cos takiego BOSCH ML1208E |
To jest tylko prostownik do ładowania akumulatorów.
Poszukaj bloku zarządzającego prądami w Twoim kamperku |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
dariuszsan
początkujący forumowicz
Dołączył: 19 Paź 2018 Skąd: sandomierz
|
Wysłany: 2021-01-15, 14:58
|
|
|
No właśnie jest tylko to do tego jest podpięty kabel 230 z gniazda w ścianie i wychodzą kable do akumulatora zabudowy. |
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 23/13 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2021-01-15, 15:00
|
|
|
A gdzie przychodzi przewód z alternatora? |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-01-15, 15:01
|
|
|
Powinieneś mieć tablicę z włącznikami i takie pudełeczko jak TU lub podobne
Podaj dokładny model zabudowy, będzie łatwiej Ci pomóc |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
|
 |
dariuszsan
początkujący forumowicz
Dołączył: 19 Paź 2018 Skąd: sandomierz
|
Wysłany: 2021-01-15, 15:08
|
|
|
Mam tylko taki i panel w desce jak na zdjęciu
zabudowa:
90_91 Globetrotter A522
panel dethleffs.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 1021 raz(y) 6,24 KB |
|
|
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 23/13 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2021-01-15, 15:19
|
|
|
A męże spalił się bezpiecznik?
Sprawdź pod maską przewód zasilający idący do zabudowy i czy jest na nim jakiś bezpiecznik. Ja miałem 40A |
_________________ Artur |
|
|
|
|
 |
dariuszsan
początkujący forumowicz
Dołączył: 19 Paź 2018 Skąd: sandomierz
|
Wysłany: 2021-01-15, 15:24
|
|
|
Ale cała zabudowa na tym aku działa.
nie dostaje zasilania od alternatora tylko
Po prawej stronie znalazłem dołączony przekaźnik i nie jest oryginał ducato i przy nim skrzynce z bezpiecznikami rurkowymi tez nie oryginał.
Przypuszcza ze to może być ten przekaźnik |
|
|
|
|
 |
007jędruś
zaawansowany

Twój sprzęt: Hymer
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/22 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2021-01-15, 15:38
|
|
|
Tak jak sugeruje Artur.Dell sprawdź bezpiecznik. |
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 23/13 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2021-01-15, 15:38
|
|
|
OK. Zabudowa będzie działać dopóki nie wyczerpie się akumulator.
Sprawdź na tym przekaźniku czy przychodzi do niego prąd. Jeżeli tak to jego sprawka, a jeżeli nie to nie to musi być bezpiecznik pomiędzy tym przekaźnikiem a źródłem zasilania spod maski i najwyraźniej się spalił. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2021-01-15, 17:06
|
|
|
Stara konstrukcja, gdzie jeszcze nie korzystali z elektrobloku do separacji akumulatorów. Będzie bezpiecznik na klemie plusowej i kawałek dalej przekaźnik sterowany D+. Szukaj bezpiecznika i przekaźnika w okolicy akumulatora rozruchowego. Przeważnie jest pomiędzy akumulatorem, a prawym błotnikiem, tam gdzie sterownik świec żarowych. Najłatwiej iść po przewodzie od klemy plusowej rozruchowego |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2021-01-15, 17:51
|
|
|
W moim Autostar przekaźnik inżyniery umieścili pod akumulatorem zabudowy w skrzynce pod fotelem pasażera.
SDC17888.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 14 raz(y) 248,65 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-01-15, 20:52
|
|
|
Może łatwiej będzie pociągnąć nowy kabel z odpowiednim zabezpieczeniem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|