Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:40
czy ktos jezdzi lt 28 2.0l benzyna?
Autor Wiadomość
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2008-08-11, 12:20   czy ktos jezdzi lt 28 2.0l benzyna?

ciekaw jestem jak sobie dajecie rade z brakiem mocy przy tym silniku?,jechalem ostatnio prawie caly czas przez rejony gorzyste i bylem tak zmeczony ta jazda ze chetnie bym go zalodowal na lawete i przewiozl przez te odcinki,dodatkowo mam lpg co pogarsza sprawe osiagow,75KM na tak ciezkie auto to niestety za malo.Mysle aby wsadzic inny silnik.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
louis_cypher 
stary wyga


Twój sprzęt: a co dadzą
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2007
Otrzymał 10 piw(a)
Skąd: skąd chce
Wysłany: 2008-08-11, 13:08   

Witaj Erikson

U nas w starym kamperku było też LPG i zmieniliśmy na dieselka, co prawda kosztowna opercja i nie każdy meches chce się podjąć ale różnica jest wyczuwalna szczególnie w górkach, przejechaliśmy potem naszym "Bajkonurem" górzystą Rumnię i był OK

Pozdrówka z Kraka
_________________
Siema , Heyka , Narka , ITD ITP
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2008-08-11, 15:01   

myslalem aby dac jakis silnik podobny do tego co mam od audi lub vw tez starej konstrukcji aby nie przekladac wszystkiego,poj 2.0 tak przynajmniej 100KM.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-08-11, 15:13   

erikson napisał/a:
myslalem aby dac jakis silnik podobny do tego co mam od audi lub vw tez starej konstrukcji aby nie przekladac wszystkiego,poj 2.0 tak przynajmniej 100KM.

To poco tak. Jak już przekładać, włożyć w to wysiłek finansowy i umysłowy aby wszystko dograć. Wstawić już jakiś nowoczesny typowy silnik, może nawet ze skrzynią biegów i mieć spokój na kilka lat. Kiedyś namiętnie wymieniano silniki w Wołgach z benzynowych na diesle od merca. Były kłopoty bo silnik cięższy, z wibracjami. Rwało się to to. nie wytrzymywało zawieszenie. Teraz nowe silniki wysokoprężne pracują z podobną kulturą jak stare benzyny i wagę mają podobną. Ja bym poszedł na całość jeżeli zapadnie decyzja o wymianie i zamontował jakiś fajny nowoczesny silnik. Ceny używanych są stosunkowo przystępne i części do nich też dostępne.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-11, 16:38   

O ile się nie mylę to w LT28 pracowały też jednostki napędowe diesla o pojemności 2,8.
Nie pamietam jaka była moc tego silnika ale z pewnością radziłby sobie o wiele lepiej niz troszkę już wypracowana benzynka którą posiadasz w swoim autku,nieprawdaż? :bajer
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2008-08-11, 16:43   

byl benzynowy2.0-75KM ,2.4-90KM i ropniaki 2.4 i 2.4 td , w nowszej wersji lt przypuszczam ze sa 2.8.
Mysle dobrac podobny silnik aby koszt byl minimalny i wszystko spasowalo do siebie bez przerobek.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pająk 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW LT Reimo
Dołączył: 21 Sie 2007
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-11, 17:12   

w zeszłym sezonie gnałem też po górach swoim camperkiem LT28 2.4d , męcząca jazda.
Mam tez autolawetę LT28 2.4 benzyna, pali tyle samo co diesel jest dużo szybszy, a komfort jazdy jest zdecydowanie lepszy.
Obecnie w camperze mam uszkodzony silnik i już raczej diesla nie będe pakował, szukam 2.4 benzyny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2008-08-11, 18:11   

silnik CH 2.0-75 ma srednice tloka 82,5,skok 92.8 . Znalazlem podobne silniki grupy vw,audi ,seta z tymi samymi parametrami 82,5,skok 92.8 np: 2E -115KM,3A -113KM,6A-137KM,9A-136KM,moze wystarczy cos mienic w silniku?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MariuszB 
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2008
Piwa: 5/5
Skąd: Warszawa/Bayern :)
Wysłany: 2008-08-11, 19:36   

Miałem okazję zrobić trochę kilometrów LT 28 z dość ciężką zabudową (alkowa) wyposażonym w silnik 2.4 D. Niby 75 KM ale jazda była bardzo traumatyczna :? .
Realna prędkość podróżna 70 do 80 km/h w porywach. Każda górka to spadek prędkości o 10- 20 km/h a większa górka powodowała konieczność redukcji na 2-kę :gwm
Nie wspomnę, że spalanie wyniosło ok 13 litrów ON na setkę :-/

Baza- podwozie super, zabudowa rewela ale ten silnik przy masie ~ 3500 t. to ogromna pomyłka! Ducato z 2.5 D to przy LT wyścigówka :wyszczerzony:

Co do tematu> jeśli diesel do LT to tylko 2.4 TD 75kW> 102 KM, który umożliwia prędkość podróżną 100- 110 km a górki łyka bez większej zadyszki.
_________________
Pozdrawiam
MariuszB
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-08-11, 21:11   

Witam!
Cytat:
silnik CH 2.0-75 ma srednice tloka 82,5,skok 92.8 . Znalazlem podobne silniki grupy vw,audi ,seta z tymi samymi parametrami 82,5,skok 92.8 np: 2E -115KM,3A -113KM,6A-137KM,9A-136KM
-pewnie wystarczy zmienic glowice wraz z armatura i dolozyc uklad wtryskowy.... :ok Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2008-08-11, 21:26   

tez mi sie tak wydaje ze to moze pomoc,ale czekam na potwierdzenie jakiegos speca to moze zaczane cos dzialac
Ostatnio zmieniony przez erikson 2008-08-12, 06:27, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2008-08-11, 22:02   

erikson napisał/a:
Znalazlem podobne silniki grupy vw,audi ,seta z tymi samymi parametrami 82,5,skok 92.8 np: 2E -115KM,3A -113KM,6A-137KM,9A-136KM,moze wystarczy cos mienic w silniku?

Są to silniki do aut osobowych. Nie bardzo je widzę w aucie dostawczym./ inna charakterystyka silnika jest potrzebna/. Mialem w GolfieIII silnik 2E 2.0l 115 KM i teraz w T-4 silnik AAF 2.5l i tylko 110KM ale jaki moment obrotowy.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-08-11, 22:24   

Witam! W jednej z ksiazek Etzolda sa dokladnie opisane silniki VW.Dostawcze to jak pisze kolega inna troszke bajka.Swego czasu bawilem sie troszke bezynowymi pieciocylindrowkami.Zawsze czegos brakowalo albo bylo nie tak.Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbychu91 
zaawansowany
w imię złotego,euro i dolara


Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2008
Piwa: 5/29
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2008-08-11, 23:20   

A ja jestem pozytywnie zaskoczony moim benzynowym Ducato (2,0-75 km),troszke obawialem sie wyjazdu w gory 75 koników z zabudowa hobby troszke malo ale znakomicie dawal sobie rade!Zakopane Ustrzyki praktycznie ponizej 4 nie schodzilem(przepraszam zakopianka 1 do 2 , piec godzin i to w poniedzialek!).Zuzycie gazu dochodzilo do 18l/100
normalnie miesci sie w 15/16l.
Mam tez westfalie na LT-28 2,4d ,nigdy nie nazekalem na brak mocy,ruszm z dwójki,na trasie nie wymaga redukcji nawet w górach,tylko predkosc 70/80 max wyżej nie slychac radia mimo dodatkowego wygluszenia! ale prawdopodobnie wina przelozenia w tylnym moscie lub skrzyni biegow (Erikson moze miec przelozenia disla a w moim benzyniaka),mialem juz tak w T-3.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2008-08-12, 06:32   

w aucie od nowosci nic nie bylo zmieniane wiec przypuszczam ze jest tak jak powinno byc,ma przejechane 190tys km .Na prostej te auto to nawet leci 115,ale jak zobaczy minimalne wzniesienie to spada do 80-60 i potem trzeba redukowac na 3 bieg,nauczylem sie pokonywac goreczki z rozpedu( z gorki max potem z gazem do dechy pod gorke i w ten sposob nie tamuje ruchu).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***