Przesunięty przez: Świstak 2021-05-02, 18:16 |
Standardowy prąd rozładowania w LIFEPO4 |
Autor |
Wiadomość |
jarsta0001
zaawansowany

Twój sprzęt: Rapido i86
Nazwa załogi: buchalterzy
Dołączył: 31 Lip 2019 Piwa: 12/27 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2021-03-30, 23:49 Standardowy prąd rozładowania w LIFEPO4
|
|
|
Próbuję ogarnąć temat Lifepo4. Ponieważ kolega Świstak i Papamila mają magazyny puste więc muszę szukać innego dostawcy. Czytam o parametrach tych z Alli albo z Green Cel i się zastanawiam nad jakością baterii. Jeśli jest w opisie Lifepo4: Standardowy prąd rozładowania: 150A to czy to oznacza że wbudowany BMS przy zastosowaniu przetwornicy jaką mam 1500/3000 odetnie i tak prąd przy poborze ponad 1500V?? Jesli tak to po co kupować 200Ah Lifepo4 z takim standardowym prądem rozładowania? Chyba że tylko jako magazyn energii. No dobrze, zakładam że Standardowy prąd rozładowania 150A to niezły wynik bo urządzeń pobierających więcej niz 1500V nie mam na pokładzie a pewno i fabryczne przewody miałyby problem. Ale jeśli lifepo4 z Standardowym prądem rozładowania wynosi 100A to czy dobrze rozumię że to nie ma większego sensu kupowanie aku 200Ah bo kawy w przysłowiowym ekspresie nie zrobię?
Z góry dzięki za wyjaśnienia. |
|
|
|
 |
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
Wysłany: 2021-03-31, 09:07
|
|
|
To troszkę jak z silnikami. Dają silnik 2,2 z mocnym turbo i mówią zobacz ile ma koni. A tu człowiek pod górkę nie może ruszyć.
Nie wiem ile Watów ma Twoj ekspres ale przy prądzie 150 Amperów otrzymasz moc:
Napięcie (Volty) X Natężenie (Ampery) = Moc (Waty)
Ponieważ akumulator to nie reaktor jądrowy i ładunek energii jest wyczerpalny zatem trzeba było znormalizować to jakoś i mamy jednostki takie jak Ah czyli prąd o wartości 1 ampera A nieprzerwalnie płynący przez 1 godzinę h. |
|
|
|
|
 |
jarsta0001
zaawansowany

Twój sprzęt: Rapido i86
Nazwa załogi: buchalterzy
Dołączył: 31 Lip 2019 Piwa: 12/27 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2021-03-31, 10:39
|
|
|
Dzięki Mayer. Expres to pobór 1450V. |
|
|
|
 |
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
Wysłany: 2021-03-31, 12:42
|
|
|
Stosując odpowiedni bms wyciągniesz z 100 Ah lifepo4 150A. Producenci lifepo4 sugerują jednak by prąd rozładowania ograniczyć do 1C (przy bateriach pryzmatycznych)co dla aku 100Ah daje 100A. Wynika to z sporego zmniejszenia żywotności akumulatora gdy poddajemy go takim torturom.
Oznaczamy jednostki mocy literką W, jednostka napięcia V.
W innym wypadku expres tylko do postojów pod linią wysokiego napięcia. |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
jarsta0001
zaawansowany

Twój sprzęt: Rapido i86
Nazwa załogi: buchalterzy
Dołączył: 31 Lip 2019 Piwa: 12/27 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2021-03-31, 12:58
|
|
|
Czyli jeżeli chcę kupić lifepo4 - 150Ah ze standardowym prądem rozładowania 150V to jest ok. Jak się kawę uda na nim zrobić to Cie zapraszam a na razie pifko leci. |
|
|
|
 |
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
Wysłany: 2021-03-31, 14:02
|
|
|
Dla 150Ah akumulatora 150A to prawdopodobnie będzie maksymalny prąd rozładowania, nie standardowy. Podeślij jakieś dane akumulatora który chcesz kupić. |
|
|
|
 |
jarsta0001
zaawansowany

Twój sprzęt: Rapido i86
Nazwa załogi: buchalterzy
Dołączył: 31 Lip 2019 Piwa: 12/27 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2021-03-31, 20:48
|
|
|
podeślę, czekam na ofertę z Dandysa z Dzierżoniowa. |
|
|
|
 |
WALDZIOR
trochę już popisał

Twój sprzęt: HYMER BR599 Renault Master
Nazwa załogi: Delfiny
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2011 Piwa: 6/4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-03-31, 22:03
|
|
|
Nie jestem mocny w prądach i akumulatorach dlatego oglądam na YT kanał MrAkumulator. Gość ma w Szczecinie dwa punkty pod nazwą Świat Akumulatorów może będzie pomocny. Wiem, że na hasło Kampermaniak mamy mieć jakiś rabacik. |
_________________
 |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-04-01, 11:21
|
|
|
jarsta0001 napisał/a: | Czytam o parametrach tych z Alli albo z Green Cel i się zastanawiam nad jakością baterii. Jeśli jest w opisie Lifepo4: Standardowy prąd rozładowania: 150A to czy to oznacza że wbudowany BMS przy zastosowaniu przetwornicy jaką mam 1500/3000 odetnie i tak prąd przy poborze ponad 1500V? |
Nie ma standardowego prądu dla LFP, Nie ma reguły że LiFePo4 musi mieć bardzo duży prąd rozładowania. Prąd będzie taki jaki przyjął projektant danego akumulatora.
Jeżeli gotowce 200Ah mają 100A rozładowania i jest to dla Ciebie za mało to szukaj takiego który ma 200A albo buduj na ogniwach według potrzeb.
Projektanci, zakładają jakieś parametry, być może ograniczenie do 100A wynika z ceny/konkurencyjności itp. Mocniejsze BMS-y są droższe. ogniwa wysokoprądowe również, a nie każdy potrzebuje strzału po 500A dla expresu .
dla siebie budowałem akumulator na takich ogniwach
https://www.sonarsklep.pl...5ah-p-2039.html
ogniwo ma max prąd rozładowania 2C, czyli 170A przy ogniwie 85Ah,... ale akumulator to nie tylko ogniwa to również BMS i w tym wypadku maksymalny prąd będzie taki jak najsłabszy element akumulatora.
Obecnie mam układ 4S4P czyli 340Ah/12V i teoretycznie mógłbym zrobić akumulator o wydajności prądowej prawie 700A, ale nie potrzebuje takiego i mam założone BMS-y o sumarycznym prądzie 200A. |
|
|
|
|
 |
jarsta0001
zaawansowany

Twój sprzęt: Rapido i86
Nazwa załogi: buchalterzy
Dołączył: 31 Lip 2019 Piwa: 12/27 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2021-04-01, 13:45
|
|
|
reaven22 napisał/a: |
Obecnie mam układ 4S4P czyli 340Ah/12V i teoretycznie mógłbym zrobić akumulator o wydajności prądowej prawie 700A, ale nie potrzebuje takiego i mam założone BMS-y o sumarycznym prądzie 200A. |
Masz optymalny dobór tych ogniw wraz z BMS. Takie moje marzenie i się zapaliłem do pomysłu aby taki zbudować. Dzięki na link do ogniw a mozesz podesłać do BMS jaki masz? Szukam filmiki na YT jak zbudować samemu masz może jakiś który możesz polecić?? |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
|
|
|
 |
vIrek
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2012 Piwa: 17/10 Skąd: podkarpacie
|
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-04-02, 10:12
|
|
|
vIrek podlinkowany przez Ciebie BMS ma bluetooth i ładną obudowę. Działa tak samo i równie skutecznie zabezpieczy akumulator.
Bajery są fajne bo są bajeranckie i drogie ale BMS jako podstawę działania ma zabezpieczyć ogniwa. To równie skutecznie zrobi podlinkowany przeze mnie BMS za 15pln. Przetestowałem go na wszystkie potrzebne funkcje i jest ok. Wytrzymuje bez specjalnego chłodzenia 100A,
Natomiast dodatkowy balancer przyda się do jednego i do drugiego. Operujemy na pojemnościach rzędu 200Ah, a oba BMS-y mają balansowanie na poziomie 30-50mA. Przy nowych sparowanych ogniwach to zadziała, ale po czasie ogniwa się rozjadą parametrami i 50mA będzie za słabe do wyrównania ogniw. |
|
|
|
 |
jarsta0001
zaawansowany

Twój sprzęt: Rapido i86
Nazwa załogi: buchalterzy
Dołączył: 31 Lip 2019 Piwa: 12/27 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2021-04-02, 11:12
|
|
|
reaven22 i vIrek dziękuję za te linki i uwagi. Wczytuję się teraz w temat i biorę się do dzieła. BMS pewno też będę dobierał z Waszych podpowiedzi i patrzył pod katem wygody podłączenia. |
|
|
|
 |
|