 |
|
FIAT DUCATO II |
Autor |
Wiadomość |
rafalcho
weteran uzależniony od CT

Twój sprzęt: FORD TRANSIT Burstner Nexxo Family a 645
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Kwi 2007 Piwa: 10/12 Skąd: Łódź / Andrespol
|
Wysłany: 2009-01-19, 11:55 FIAT DUCATO II
|
|
|
Fiat Ducato II
Inne nazwy Fiat Ducato
Producent Sevel Sud
Premiera 1994
Okres produkcji 1994–2006 oraz od 2000 w Ameryce Południowej
Miejsce produkcji Val di Sangro - Włochy ; Sete Lagoas - Brazylia
Poprzednik Fiat Ducato I
Następca Fiat Ducato III
Silniki w modelach 1994-2002
Benzynowe:
2.0
Wysokoprężne:
1.9D (1929 cm³)
1.9D (1905 cm³) od 1998 roku
1.9TD (1929 cm³)
1.9TD ECO (kat.)
1.9TD (1905 cm³) od 1998 roku
1.9TDI 90 KM (230BNAB)
2.0JTD (od 2001 roku)
2.5D
2.5TDI
2.5TDI ECO (kat.)
2.8D (od 1998 roku)
2.8TDI/idTD (od 1997 roku)
2.8 JTD (od 2000 roku)
w modelach 2002-2006
Benzynowe:
2.0
2.0 Natural Power (benzyna/CNG)
2.0 LPG (benzyna/LPG)
Wysokoprężne:
2.0JTD
2.3JTD
2.8JTD
2.8JTD Power
od 2006 roku (tylko w Ameryce Południowej)
2.8JTD 127KM
Skrzynia biegów manualna 5 biegów lub automatyczna
Modele bliźniacze Citroën Jumper/Relay ; Peugeot Boxer
Podobne Renault Master ; Mercedes Sprinter ; Volkswagen LT
Druga generacja Fiata Ducato (wraz z Peugeotem Boxerem i Citroënem Jumperem) została zaprezentowana w 1994 roku na Salonie Samochodów Użytkowych w Genewie. Nowy model razem ze swoimi bliźniakami został wybrany Samochodem Dostawczym roku 1995 (Van Of The Year).
Prace nad nowym modelem samochodu dostawczego rozpoczęto w 1987 roku (prace przy projekcie nadwozia prowadził Giorgetto Giugiaro z firmy Ital Design). Podczas projektowania Ducato II dużo uwagi przywiązano do optymalizacji współczynnika oporu powietrza, dzięki czemu udało się osiągnąć Cx=0.35.
Podobnie jak w poprzednim modelu, tak również tutaj zastosowano napęd przedni z silnikiem umieszczonym poprzecznie i nadwoziem samonośnym. Z przodu zastosowano zawieszenie przednie McPherson (ze stabilizatorem lub bez), a z tyłu sztywną oś tylną zamocowaną na resorach parabolicznych. W wrześniu 2000 roku uruchomiono produkcję Fiata Ducato II w Sete Lagoas w Brazylii.
Fiat Ducato II był dostępny w wielu różnych konfiguracjach, dzięki temu każdy mógł dobrać samochód idealny do swoich potrzeb:
• furgon: 5 wariantów pojemności (7,5/9/10/11,5/12 m³), 3 [[rozstaw osi|rozstawy osi (2850/3200/3700 mm), 3 wysokości wnętrza (1562/1881/2115 mm), 3 różne DMC (10 – 2.8t, 14 – 3.2t, MAXI – 3.5t), 3 ładowności (10 – 1000 kg, 14 – 1400 kg, Maxi – 1800 kg)
• kombi (towarowo-osobowe, 5-9 miejsc)
• mikrobus (12-15 miejsc)
• kabina ze skrzynią ładunkową
• podwozia pod zabudowę
• podwozie ramowe z przednią ścianą i deską rozdzielczą
• kabina z układem napędowym.
Silniki
benzynowe
diesel
[/i][/b] |
_________________ Pozdrawiam
rafalcho
www.techrol.eu |
|
|
|
 |
rafalcho
weteran uzależniony od CT

Twój sprzęt: FORD TRANSIT Burstner Nexxo Family a 645
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Kwi 2007 Piwa: 10/12 Skąd: Łódź / Andrespol
|
Wysłany: 2009-01-19, 12:09
|
|
|
Fiat Ducato II FL
W 2002 roku przeprowadzono facelifting wszystkich modeli (Ducato/Boxer/Jumper). Zmieniono wygląd zewnętrzny samochodu, zmodernizowano wnętrze i paletę silników, pojawiła się także wersja z napędem 4x4.
Silniki
benzynowe
diesel
 |
_________________ Pozdrawiam
rafalcho
www.techrol.eu |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2009-01-20, 21:23
|
|
|
rafalcho super info. Bardzo ciekawe dla przyszłych użytkowników kampera na podwoziu Fiata. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
kola
trochę już popisał
Twój sprzęt: Szukam auta
Dołączył: 28 Kwi 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: lubin
|
Wysłany: 2011-03-17, 11:08
|
|
|
witam, jakie jest spalanie w silnikach 2.8jtd? |
|
|
|
 |
kalinin
weteran mirek@kalinin.pl
Twój sprzęt: Laika Kreos 4012
Nazwa załogi: Kalinka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 400/481 Skąd: Jedlińsk k/Radomia
|
Wysłany: 2011-03-17, 22:50
|
|
|
rafalcho zamieściłeś bardzo ciekawe informacje. A może znasz harmonogram przeglądów ? |
_________________ Rozum przychodzi z wiekiem, najczęściej jest to wieko trumny. |
|
|
|
 |
MAREKH
weteran

Twój sprzęt: LMC na DUKATO
Dołączył: 28 Wrz 2007 Piwa: 256/71 Skąd: Kielce
|
|
|
|
 |
tomekp
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs Integra 2003 na Ducato 2.8
Dołączył: 18 Mar 2009 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Janki
|
Wysłany: 2011-04-05, 12:18
|
|
|
kola napisał/a: | witam, jakie jest spalanie w silnikach 2.8jtd? |
Ja mam 2,8 z chipowany do 155km, i spala 10,5 l. przy 90 do 100 km/godz, a przy 110 do 120km/godz. 13,5 l. Integra przy obciążeniu około 4000 kg.
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|