FIAT DUCATO III |
Autor |
Wiadomość |
rafalcho
weteran uzależniony od CT

Twój sprzęt: FORD TRANSIT Burstner Nexxo Family a 645
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Kwi 2007 Piwa: 10/12 Skąd: Łódź / Andrespol
|
Wysłany: 2009-01-19, 14:24 FIAT DUCATO III
|
|
|
Fiat Ducato III
Producent Sevel Sud
Premiera 2006
Okres produkcji od 2006
Miejsce produkcji Val di Sangro - Włochy
Poprzednik Fiat Ducato II
Silniki Wysokoprężne:
2.2JTD
2.3JTD
3.0JTD
Skrzynia biegów manualna 5 biegów lub manualna 6 biegów
Modele bliźniacze Citroën Jumper/Relay, Peugeot Boxer
Podobne Renault Master, Mercedes Sprinter, Volkswagen Crafter
Fiat Ducato III (razem z Citroënem Jumperem III i Peugeotem Boxerem III) pojawił się na rynku w 2006 roku. Nowy model tak jak i poprzednicy ma napęd na przednią oś i poprzecznie ustawione silniki. Został on zaprojektowany przez Centro Stile Fiat, któremu udało się osiągnąć współczynnik oporu powietrza Cx=0,31. Wnętrze Ducato przypomina pod względem komfortu i możliwego do zamontowania wyposażenia dodatkowego (np. automatyczna klimatyzacja, system audio z zestawem głośnomówiącym, nawigacja satelitarna) samochody osobowe. W nowym modelu zrezygnowano z jednostek benzynowych i obecnie dostępne są jedynie silniki wysokoprężne o 3 różnych pojemnościach i 4 zakresach mocy.
Fiat Ducato we wszystkich wersjach był i jest bardzo popularnym podwoziem dla pojazdów typu kamper. Tylko na rynku niemieckim, na którym w tym segmencie od wielu lat Fiat jest liderem, w 2007 roku sprzedano około 10 tys. sztuk kamperów na bazie Fiata Ducato.
Silniki :
Wersja Multijet 130 dostępna jest tylko pod zabudowy typu kamper. |
_________________ Pozdrawiam
rafalcho
www.techrol.eu |
|
|
|
 |
jaca_2009
doświadczony pisarz Jacek

Twój sprzęt: fajny ;)
Dołączył: 02 Paź 2008 Piwa: 5/1 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 2009-02-15, 01:03
|
|
|
Nowe ducato przygotowane pod zabudowę camper ma o 18cm szerszy rozstaw tylnej osi niż standardowe, Pomaga to bardzo dużo w stabilności i w jeździe w koleinach.Podwozie kamper ma również inna szoferkę z dodatkowymi wzmocnieniami specjalnie wyciętym dachem i z dodatkową ochrona antykorozyjna.Wewnątrz są lepsze materiały. Niestety są producenci , którzy budują kampery szczególnie alkowy na zwykłym podwoziu Ducato przeznaczonym np pod skrzynie lub wywrotkę...
Silnik 2.2 to wspólne dziecko peugeot-citroen ale najbardziej to ford. Ten sam silnik znajdziecie w nowym transicie i może mieć od 85KM do 130km, zależnie od oprogramowania. Lekko zmodyfikowany(inna turbina i parę peryferii) jest w np nowym Mondeo czy citroenie C5, Mitsubishi outlander itd...
inside.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 49204 raz(y) 58,67 KB |
rama.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 49204 raz(y) 38,26 KB |
4razy duca.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 49204 raz(y) 31,51 KB |
wzmocnienia.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 49204 raz(y) 45,43 KB |
ducato.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 845 raz(y) 38,28 KB |
|
|
|
|
 |
pawel67
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hymer 622CL - Ford Transit
Dołączył: 10 Lut 2007 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-02-15, 05:06
|
|
|
Na zamieszczonych poniżej zdjęciach widać wyraźnie różnicę w szerokości tylnego zawieszenia o którym pisze jaca_2009. Różnica w prowadzeniu jest odczuwalna, natomiast samochód zostawia cztery ślady (przód/tył). Zmiana w zawieszeniu nastąpiła pomiędzy rokiem modelowym 2008/2009.
Ducato III to obecnie jedna z najnowszych baz dla kampera.
W praktyce Fiat jest poprawny ergonomicznie, posiada wiele rozwiązań rodem z osobówek (klimatyzowany schowek, centralny zamek, komputer pokładowy, elektrykę szyb i lusterek, ogrzewanie lusterek, tempomat, klimatyzację, dużo pojemnych schowków).
Dużym atutem są także ceny i dostępność części zamiennych. Ten sam element do Fiata jest tańszy niż do bliźniaczego Peugeota czy Citroena (!?)
Oczywiście są i wady. Główne z nich to: twarde plastiki, niedokładności montażowe, ciężko pracująca skrzynia biegów (vs osobowe), niefortunne położenie wlotów powietrza na masce powodujące zalewanie silnika i osprzętu.
 |
_________________ pozdr p67
www.globalrentcar.pl
 |
Ostatnio zmieniony przez pawel67 2009-02-15, 22:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2009-02-15, 13:21
|
|
|
pawel67 napisał/a: | Ford to modele już stosunkowo stare |
Transit samochód roku 2007. Żaden z ostatnich modeli Fiata wykorzystywany do zabudowy kempingowej nie ma takiego wyróżnienia. Tylko mały Fiacik Doblo w 2006 ale nie bardzo nadaje się do karavaningu.
Swoją drogą "fajnie" przemyciłeś reklamę |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
pawel67
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hymer 622CL - Ford Transit
Dołączył: 10 Lut 2007 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-02-15, 21:04
|
|
|
Co nie zmienia faktu, że Ducato to jedna z najnowszych baz do budowy kampera i zdecydowanie popularniejszy od Forda.
Ps. Zdjecia to ilustracja tekstu - tak to traktuję. Wiele z moich wpisów ma załączone zdjecia bo jest to najlepsza ilustracja przekazywanych treści. Na moich fotografiach są różne obiekty. Tym razem fakt - kampery z mojej wypożyczalni, ale właśnie z tego powodu że eksploatujemy kilka takich aut możemy o nich dużo powiedzieć. |
_________________ pozdr p67
www.globalrentcar.pl
 |
|
|
|
 |
AUTOJUR
Kombatant

Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Cze 2007 Piwa: 9/1 Skąd: Poznań okolica
|
Wysłany: 2009-02-15, 21:17
|
|
|
Coraz popularniejszy robi się już Ford Bardzo dużo osób już zamieniło Fiata na Forda . |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2009-02-15, 21:37
|
|
|
pawel67 napisał/a: | Co nie zmienia faktu, że Ducato to jedna z najnowszych baz do budowy kampera i zdecydowanie popularniejszy od Forda. |
Ależ drogi Pawle ja nie mam nic przeciwko Fiatowi. Nawet tę markę lubię może to sentyment
Chodzi mi tylko o to byśmy dla nie bardzo wiem jakich celów nie mijali się z prawdą.
Fiat III premiera 2006
Nowy Ford premiera 2007
Każdy ma swoje wady i zalety to normalna sprawa. Nie można jednak mówić, że tylko Fiat potem długo długo nic. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
jaca_2009
doświadczony pisarz Jacek

Twój sprzęt: fajny ;)
Dołączył: 02 Paź 2008 Piwa: 5/1 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 2009-02-15, 22:09
|
|
|
Ja wolałem Fiata , bo to nowsza konstrukcja (w zasadzie to mam 2w1 bo w moim ducato jest silnik forda choc mógłym powiedzieć, że ma niezawodny japoński 2.2. z mitsubishi - i to tez by była prawda bo to ten sam silnik)
Nie wszczynajmy wojny, bo nie o to tu chodzi czym kto jeździ i ile mu wyciąga...i ze ma większy wypas...
Camper to nie fura do wyrywania lasek pod wiejską dyskoteką...ma być poprostu w miarę wygodny i nie przeciekać.
Ale dla jasności, - suche fakty:
* Fiat ducato 2x/50 czyli obecny produkowany od (chyba października) 2006r- konstrukcja posiada tylko 5% elementów i rozwiązań zapożyczonych z poprzedniego modelu (czyli 95% to nowe rozwiązania i pewnie dlatego dużo czasu spędzamy w serwisach-szczególnie nie są zadowoleni właściciele dostawczaków- błędy wieku dziecięcego)
*Ford transit "Mark 7" produkowany od sierpnia 2006 -to facelift modelu 2000, nowy grill i lampy, nowa konsola środkowa ze zintegrowanym radiem typowym dla wszystkich fordów, nowe silniki( reszta to sprawdzona konstrukcja model 2000) W 2008 dodano jako opcje możliwość zainstalowania filtra cząsteczek stałych , by silniki spełniały normę Euro 4. |
|
|
|
 |
pawel67
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hymer 622CL - Ford Transit
Dołączył: 10 Lut 2007 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-02-15, 22:22
|
|
|
Wycofałem z mojego wcześniejszego postu jakiekolwiek porównania do Forda i Renault. To zawsze budzi emocje |
_________________ pozdr p67
www.globalrentcar.pl
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2009-02-15, 22:46
|
|
|
Pawle jakie tam emocje. Czy to ważne jakie jest podwozie. Przecież one wszystkie jednakowe. Podobne osiągi, podobne zużycie paliwa. Podobnie prowadzą się i podobnie głośne są. Jeden może ładniejszy drugi brzydszy. Ale to tak ja z tym powiedzeniem jeden woli córkę drugi teściową. Mój fordzik jest najpiękniejszy na świecie i ma ogromną zaletę - jest mój.
Wiesz jak to jest.
Czemu kupiłeś taki samochód? Bo jest zgrabny, dobrze się prowadzi , mało pali, nie psuje się.
Czemu sprzedałeś taki fajny samochód? A bo wiesz był jakiś taki wysoki, źle jeździł w koleinach, palił ile mu wlałeś i na te naprawy to już brakowało kasy.
I jeszcze człowiek jest dwa razy szczęśliwy... |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2009-02-15, 22:48
|
|
|
Tak właśnie jest!!!!!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawel67
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hymer 622CL - Ford Transit
Dołączył: 10 Lut 2007 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-02-15, 23:01
|
|
|
Zupełnie subiektywnie - D III zwyczajnie mi się podoba i już. Nie jest jednak bez wad o czym pisałem.
Dziś przejechałem nim trasę w baardzo zimowych warunkach. I spisał się doskonale. Jak czołg.
Dla ilustracji.
 |
_________________ pozdr p67
www.globalrentcar.pl
 |
|
|
|
 |
JaroW
stary wyga JaroW

Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Piwa: 22/17 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 2009-02-17, 17:28
|
|
|
AUTOJUR napisał/a: | Bardzo dużo osób już zamieniło Fiata na Forda |
a ja zrobiłem odwrotnie..
tzn mam i FORDA cywila i Fiata do mieszkania.. |
_________________ Nowy CamperoManiak -> to ja.
Nie piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2009-04-22, 10:10
|
|
|
Nie będę zabierał głosu o wyższości Fiata nad Fordem czy na odwrotnie bo nie mam takiego porównania. Mogę jednak porównać Ducato X250 czyli to najnowsze do poprzednich generacji Ducato czyli 250 (1994-2002) i 244 (2002-2006) oraz do RENAULT Mastera. Śmiało stwierdzam, że Fiat zrobił duży krok naprzód i bije na łeb porzednie wersje i Mastera. W jedynej dziedzinie najnowsze Ducato nie potrafi dogonić Mastera - w zużyciu paliwa. Różnica w tych samych warunkach jazdy kamperów podobnej wielkości wynosi około 1,5 litra.
Jako ciekawostkę zamieszczam zdjęcia z miejsca gdzie wielu z was w samochodzie nie zagląda - spod deski rozdzielczej. Zdjęcia zrobiłem przy okazji montażu tempomatu. Na zdjęciach widać co daje zastosowanie magistrali CAN w instalacji elektrycznej samochodów, a takową magistralę ma już nowe Ducato.
fiat244.jpg Tak wygląda okolica skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą Ducato 244. Po drugiej stronie deski znajduje się druga skrzynka z podobną plataniną kabli. |
 |
Plik ściągnięto 911 raz(y) 50,38 KB |
fiat250.jpg Skrzynka bezpieczników w najnowszym Ducato. Po drugiej stronie znajduje sieę tylko parę złączy ładnie ułożonych na ścianie. |
 |
Plik ściągnięto 1384 raz(y) 49 KB |
|
|
|
|
 |
TomekW
weteran

Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Piwa: 28/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-04-22, 10:46
|
|
|
Korzystając z okazji mam pytanie do użytkowników nowszych Ducato. Znajomy elektryk mówił, że często zdarzają się w nich awarie wiązek elektrycznych (cienkie przewody podobno kruszą się w izolacji), a koszt nowej wiązki to ok. 4000 zeta . Słyszeliście o takim problemie? |
|
|
|
 |
|