|
Problem ze skrzynią zautomatyzowaną (P0942) |
| Autor |
Wiadomość |
mutra
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2020 Postawił 1 piw(a) Skąd: Nottinghamshire
|
Wysłany: 2021-09-07, 10:07 Problem ze skrzynią zautomatyzowaną (P0942)
|
|
|
Panowie i Panie
Mam następujący problem z moim Ducato 3.0 z 2010 roku ze skrzynią zautomatyzowaną.
Auto kupiłem sprawne dobrych kilka miesięcy temu, dojechałem nim do domu, postawiłem i zająłem się zabudową.
Niestety ostatnio po odpaleniu auta wyświetlił się komunikat "sprawdź przekładnię" i auto nie wrzuca biegu.
Po podpięciu multiecu scan'a wyświetla się błąd P0942.
Czy ktoś przerabiał podobną sytuację u siebie? Względnie ma jakiekolwiek pojęcie gdzie i jak umiejscowiony jest osprzęt odpowiedzialny za "zautoomatyzowanie" skrzyni?
Z tego co rozumiem błąd odnosi się to do pompy która zaopatruje aktuatory odpowiedzialne za zmianę biegu?
Auto działało prawidłowo do momentu zaparkowania więc chciałbym zacząć od sprawdzenia elektryki (podejrzewam gryzonie albo wodę ) ale patrząc od góry nie widzę żadnych wtyczek/kabli prowadzących w rejony skrzyni.
Auto ma sporo dołożonych elementów w komorze silnika więc dostęp jest dosyć trudny i jeżeli jest jakiś bardziej sensowny dostęp do skrzyni inny niż demontaż dolotu, filtra powietrza itp to byłoby to dużym ułatwieniem.
Jakiekolwiek porady, opinie odnośnie diagnostyki/naprawy są mile widziane bo żadne z instrukcji serwisowych nie obejmują skrzyni zautomatyzowanych |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2021-09-07, 15:57
|
|
|
| Zacznij od sprawdzenia czy nie ma jakiegoś wycieku. Jeśli jest ok, to zbij ciśnienie i zrób pełną adaptację, łącznie ze sprzęgłem. Sterownik i całą hydraulikę masz nad skrzynią. Jeśli będzie coś uszkodzone w sterowaniu, to zmieniaj całość. Regeneracja poszczególnych elementów zawsze kończy się porażką. Jedynie można tylko wymienić samo sprzęgło. |
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
mutra
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2020 Postawił 1 piw(a) Skąd: Nottinghamshire
|
Wysłany: 2021-09-07, 16:54
|
|
|
| Gewehr napisał/a: | | Zacznij od sprawdzenia czy nie ma jakiegoś wycieku. Jeśli jest ok, to zbij ciśnienie i zrób pełną adaptację, łącznie ze sprzęgłem. Sterownik i całą hydraulikę masz nad skrzynią. Jeśli będzie coś uszkodzone w sterowaniu, to zmieniaj całość. Regeneracja poszczególnych elementów zawsze kończy się porażką. Jedynie można tylko wymienić samo sprzęgło. |
dzięki za info.
Nad skrzynią w sensie w komorze silnika tam gdzie zbiornik z płynem/olejem?
"zbij ciśnienie" komendą w multiecu scanie? (dopiero się ogarniam jak w tym się poruszać )
Pisząc "zmieniaj całość" masz na myśli poszczególny komponent (actuator, pompa) czy całą skrzynię? |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2021-09-07, 17:03
|
|
|
| Wszystko ogarniesz multiecuscanem. Tylko musisz mieć dobry interfejs, aby nie zerwał programowania, bo możesz uwalić soft. Całość, to pompa i cała reszta. Skrzynia biegów tam nie pada zbyt często. |
|
|
|
 |
mutra
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2020 Postawił 1 piw(a) Skąd: Nottinghamshire
|
Wysłany: 2021-09-23, 12:19
|
|
|
| Gewehr napisał/a: | | Wszystko ogarniesz multiecuscanem. Tylko musisz mieć dobry interfejs, aby nie zerwał programowania, bo możesz uwalić soft. Całość, to pompa i cała reszta. Skrzynia biegów tam nie pada zbyt często. |
Ok, mały update .
Podpiąłem ponownie multiecuscan, Błąd P0942 dalej jest aktywny. Zauważyłem jedna dwie rzeczy w opisie błędu:
1. Ciśnienie układu wyświetla się jako 0bar
2. Napięcie akumulatora wyświetla się jako 11.69 V ( w tym samym czasie zmierzone napięcie na klemach 12.6 i podobne wyświetlone w multiecu chwilę potem)
Rozebrałem dolot i sprawdziłem pod kątem wycieków - sucho, sprawdziłem paski uziemienia i wtyczki - te widoczne od strony komory silnika i od spodu są ok.
W multiecuscanie próbowałem przeprowadzić kalibrację ale system wyświetla że "wymagane warunki nie zostały spełnione".
Z tego co wyczytałem warunki wymagane do kalibracji to ciśnienie w układzie powyżej wartości progowej i odpowiednie napięcie akumulatora
W związku z powyższym zastanawiam się nad następującymi kwestiami:
1. czemu multiecu podaje różne napięcie w tym samym czasie? Gdzie jest mierzone napięcie wyświetlane w opisie błędu P0942?
2. Czemu wyswietlane ciśnie układu jest 0 skoro system nie ma widocznych wycieków?
3. W opisie błedu multiecu podaje że ECU nie otrzymał sygnału z czujnika. O którym czujniku mowa? |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2021-09-23, 21:21
|
|
|
| mutra napisał/a: | ...
1. czemu multiecu podaje różne napięcie w tym samym czasie? Gdzie jest mierzone napięcie wyświetlane w opisie błędu P0942?
2. Czemu wyswietlane ciśnie układu jest 0 skoro system nie ma widocznych wycieków?
3. W opisie błedu multiecu podaje że ECU nie otrzymał sygnału z czujnika. O którym czujniku mowa? |
1. Nieznaczne różnice wskazań nie są usterką.
2. Brak ciśnienia wewnętrznego to nie wycieki.
3. Czujnik nie wysyła informacji o odpowiednim ciśnieniu bo:
- uległ uszkodzeniu
- brak kontaktu w czujnikiem.
Punkt 3 jest obligatoryjnym powodem pojawienia się punktu 2 w cytowanym opisie. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
mutra
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2020 Postawił 1 piw(a) Skąd: Nottinghamshire
|
Wysłany: 2021-09-24, 12:36
|
|
|
| Socale napisał/a: | | mutra napisał/a: | ...
1. czemu multiecu podaje różne napięcie w tym samym czasie? Gdzie jest mierzone napięcie wyświetlane w opisie błędu P0942?
2. Czemu wyswietlane ciśnie układu jest 0 skoro system nie ma widocznych wycieków?
3. W opisie błedu multiecu podaje że ECU nie otrzymał sygnału z czujnika. O którym czujniku mowa? |
1. Nieznaczne różnice wskazań nie są usterką.
2. Brak ciśnienia wewnętrznego to nie wycieki.
3. Czujnik nie wysyła informacji o odpowiednim ciśnieniu bo:
- uległ uszkodzeniu
- brak kontaktu w czujnikiem.
Punkt 3 jest obligatoryjnym powodem pojawienia się punktu 2 w cytowanym opisie. |
wartość ciśnienia = 0 bo czujnik nie wysyła sygnału? |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2021-09-24, 17:26
|
|
|
| No tak, to logiczne że jak sterownik "nie widzi" ciśnienia to stoi i czeka na info o ciśnieniu. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
| |
|
|
|
 |
voice
weteran Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły

Twój sprzęt: Pilote G650 Essentiel
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Piwa: 21/21 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2021-09-24, 20:39
|
|
|
Na moje to wygląda na interwencję jakiegoś gryzonia pod Maską, skoro Twierdzisz, że autem przyjechałeś i było wszystko o.k. Od stania pod domem auto się nie psuje, może jedynie rdzewieć.
Bardziej bym się przyglądał instalacji niż jakimś wyciekom itp..... |
_________________ Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
 |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|