Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r. Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 65/69 Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2021-09-18, 19:01
Archiwum🤣
_________________ Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r.
Twój sprzęt: Mc Louis Nevis 822
Nazwa załogi: Pingwiny Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Lip 2015 Piwa: 15/18 Skąd: Lniska
Wysłany: 2021-09-18, 19:53
Świetny pomysł, aż dziwne że wcześniej nikt na to nie wpadł przy produkcji nowych. Muszę to zamontować w swoim, akurat remontuję alkowę to jeszcze kabelki sobie poprowadzę
Twój sprzęt: LMC Liberty 570s 1997
Nazwa załogi: 4 facetów i jedna dziewczyna
Dołączył: 09 Wrz 2017 Piwa: 72/4 Skąd: Kuźnia Raciborska
Wysłany: 2021-09-18, 20:03
DC napisał/a:
Świetny pomysł, aż dziwne że wcześniej nikt na to nie wpadł przy produkcji nowych. Muszę to zamontować w swoim, akurat remontuję alkowę to jeszcze kabelki sobie poprowadzę
Pamiętaj aby przed zakupem lasera sprawdzić jego moc na dworze w świetle dziennym. Mój 5 mW był praktycznie niewidoczny. W nocy nie ma problemu ale w dzień będzie ciężko. Życzę udanego projektu. Pozdrawiam.
Twój sprzęt: LMC Liberty 570s 1997
Nazwa załogi: 4 facetów i jedna dziewczyna
Dołączył: 09 Wrz 2017 Piwa: 72/4 Skąd: Kuźnia Raciborska
Wysłany: 2021-09-18, 20:31
darek 61 napisał/a:
Być może gumowa obrysówka jako obudowa lasera by się nadała.
Osobiście wykorzystał bym do tego drukarkę 3D. Jeśli nie masz poproś kogoś kto ma. Można taki laser zabudować w eleganckiej dedykowanej białej obudowie i nie będzie go nawet widać z zewnątrz. Można także w obudowie zastosować szybkę przed laserem gdyż te lasery nie mają żadnej ochrony przed wodą, a wiadomo że w czasie jazdy deszcz będzie go oblewał.
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
Wysłany: 2021-09-18, 22:16
Chyba tego kampera z początku filmu by nie uratowało. Zjazd do tunelu był pochyły więc i laser świecił by w dół oszukując, że się zmieści
Trzeba by do lasera dodać jeszcze samopoziomowanie
A najlepiej dać laser używany w niszczycielach z gwiezdnych wojen wówczas żaden wiadukt nie będzie przeszkodą :p
Twój sprzęt: LMC Liberty 570s 1997
Nazwa załogi: 4 facetów i jedna dziewczyna
Dołączył: 09 Wrz 2017 Piwa: 72/4 Skąd: Kuźnia Raciborska
Wysłany: 2021-09-18, 22:54
reaven22 napisał/a:
Chyba tego kampera z początku filmu by nie uratowało. Zjazd do tunelu był pochyły więc i laser świecił by w dół oszukując, że się zmieści
Trzeba by do lasera dodać jeszcze samopoziomowanie
A najlepiej dać laser używany w niszczycielach z gwiezdnych wojen wówczas żaden wiadukt nie będzie przeszkodą :p
Samo poziomowanie mają lasery budowlane. Są duże i ciężkie. Problem w tym, że ich układy samo poziomowania są delikatne a jazda samochodem do takich nie należy. Ich układy poziomowania padłyby po jednym wyjeździe.
Twój sprzęt: Mobilvetta KEA i67
Dołączył: 24 Sie 2016 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2021-09-18, 23:00
IMO przy niskich wiaduktach problemem jest raczej "zapomnienie" o wysokości kampera. Jak się zapomni że się nie jedzie osobówką to nie właczy się lasera ona nas przed niczym nie uchroni
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 321/19 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-09-19, 08:43
Jeżeli zapominamy o znakach, to w jaki sposób nie zapomnimy włączyć ten laser?
Miało by to sens, gdyby ten laser włączał się automatycznie ze stacyjką, ale tu mamy problem, bo kierowcy ciężarówek mają wzrok na tej wysokości, a przepisy warunków technicznych pojazdów zabrania wyposażania w niedopuszczone atestem oświetlenie, a w przepisach porządkowych zabrania oślepiania innych.
Wyobraźmy sobie sytuację, gdy nadjeżdżająca ciężarówka uderza w wiadukt, a kierowca tłumaczy się oślepieniem przez nasz laser.
Proponując jakieś rozwiązanie trzeba przemyśleć wszelkie konsekwencje.
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 167/132 Skąd: LUBUSKIE- FSD
Wysłany: 2021-09-19, 09:18
Jakoś nikt nie montuje czegoś takiego do ciężarówek , a jest ich więcej niż kamperów , Niby za kierownicami siedzą profesjonaliści .W mojej okolicy jest wiadukt o wysokości na znaku 3,1 m przed pierwszym możliwym zjazdem stoi znak informujący o nim . Następnie w miejscu ostatniej możliwej nawrotki bramownica i tak co jakiś czas trafia tam ciężarówka . Myślenia nic nie zastąpi .
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4 Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2021-09-19, 11:48
Sorki panowie, ale to g...no warty projekt.
1. Kwestia samo poziomowania to jedno - już ktoś to zawuażył
2. Kwestia mocy lasera to drugie
3. Kwestia tego, że często wjazd przed wiaduktem jest na pochyłości/wzniesieniu, więc nawet jak się laser sam wypoziomuje to wskazanie i tak będzie oszukane
4. Żeby poznać wskazanie trzeba się przed każdym tunelem zatrzymać.
5. Nie raz na wjeździe masz bramkę wyższą, aniżeli przy wyjeździe z tunelu (ile razy widzieliście obciery na środku tunelu, czy też na wyjeździe z niego)? Choćby pierwszy z brzegu tunel łączący Jana Pawła z Prymasa w Wawie (lecąc od zachodu). Najpierw wydaje się stosunkowo wysoko, a później już w trakcie lazdy tunelem wysokość się zmniejsza.
Reasumując: pomysł wysoce nieużyteczny - upierdliwy w stosowaniu, a w dodatku nie gwarantujący powodzenia - co z tego, że się zmieścisz na wejściu, skoro zaklinujesz w środku? Nie przypadkiem tego typu pomysły nie są stosowane, a czytać należy znaki.
Twój sprzęt: Mc Louis Nevis 822
Nazwa załogi: Pingwiny Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Lip 2015 Piwa: 15/18 Skąd: Lniska
Wysłany: 2021-09-19, 13:48
Mimo Waszych uwag wydaje mi się że pomysł jest dobry. Oczywiście w praktyce moglibyśmy używać tego przyrządu przed samym wjazdem pod przejazd itd. Ostatnio miałem sytuację gdzie jadąc nocą trafiłem na oznaczenie wysokości 3,0m a przy moim „wzroście” 3,1m zrobiło mi się trochę ciepło Gdy podjechałem do przejazdu, okazało się że faktycznie jest 3,0m po brzegach a na środku 3,6m i celując środkiem przejechałem bez żadnych obcierek. Mając taki laserowy miernik wysokości miał bym pewność przed wjazdem że przejadę a nie po drugiej stronie mostu sprawdzając czy znowu się udało
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum